quote:
Op maandag 4 oktober 2010 02:46 schreef Synthesist het volgende:Cesar heeft een hond die alleen maar kwispelt, en hij blaft alleen op commando
Misschien heeft dat dan toch met opvoeding te maken? Mijn buurvrouw heeft er 3. Die ene, jongste blaft dagenlang, binnen en buiten. De hele dag wordt er geroepen dat ze stil moet zijn ("wees nou stil meisje, je hoeft niet zo te blaffen"

), maar toch gaat het gewoon door. Er wordt dus niet ingegrepen. Als ze 's nachts weg is, dan zit het hele zooitje te janken. Ieder kwartier begint het weer. Als ze ze uit gaat laten dan loopt ze achter 3 riempjes aan te rennen, het ziet eruit alsof ze 3 tijgers uitlaat, in feit zijn het 3 kleine hondjes.
Als mijn hond stompzinnig gaat staan blaffen laat ik dat stoppen. Tuurlijk, een hond blaft weleens, maar het moet toch niet zo zijn dat de buren er horendol van worden. Ik heb dat programma een aantal keren gezien. Bij mensen thuis waarvan het kleine hondje gromde tegen alle huisgenoten. Alleen de zoon kon zijn etensbakje pakken, probeerde de rest van het gezin dat, dan beet hij

Komop he, die mensen hebben zulke structurele fouten in de opvoeding gemaakt; ze hebben hondje opgevoedt alsof'ie een mensje was.