nooit van gehoord..quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:14 schreef Vuurpijl. het volgende:
Zijn er hier ook Fokkers die ervaring hebben met Freekick.org? Een soortgelijke game heb ik vernomen..
quote:Over het komende seizoen
2010-10-05 10:30:00
We kunnen uitkijken naar een rustig einde van het seizoen. Over de twee veranderingen die gaan komen, hadden we jullie al eerder ingelicht:
- Algemeen trainen niet meer mogelijk
- Salarisaanpassing voor oudere spelers
In de rest van dit artikel lees je de details, geven we jullie wat achtergronden en gaan we wat dieper in op enkele ontwikkelingen.
Toen ik begon met Hattrick in 1998, en in de jaren daarna, was de consensus dat het zonde van je energie was om spelers ouder dan 26 jaar te hebben. Nu is het juist anders: het wordt als goede strategie beschouwd om je team op te bouwen rond oudere spelers (die weinig salaris ontvangen) en voortdurend algemeen te trainen om hun vorm hoog te houden. Deze strategie was eigenlijk te krachtig.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje grappig dat de mening over algemeen trainen en oude spelers nu 180 graden is gedraaid, maar tegelijkertijd vind ik oude spelers als superieure strategie en het als overleden beschouwen van spelers van 26 jaar en ouder allebei niet leuk.
Gebruikmaken van oudere spelers blijft als strategie levensvatbaar, maar met ingang van volgend seizoen zullen we deze strategie minder overheersend maken. Zoals al vaker gezegd: er moeten meerdere wegen zijn die naar succes leiden, maar geen van deze wegen mag de overhand krijgen.
Einde aan algemeen trainen
Vanaf het begin van komend seizoen kun je niet meer algemeen trainen. Managers die dat doen, zullen dus een andere training moeten kiezen. Hoewel we nog steeds de gedachte omarmen dat managers iets aan de vorm van hun spelers moeten kunnen doen, vinden we niet dat het mogelijk moet zijn om dit elke week te kunnen doen. Daarom verwijderen we nu deze mogelijkheid, maar wellicht dat het in de toekomst op een andere manier weer mogelijk zal worden.
Over uitstekende vorm
Al enige tijd was het niet mogelijk om spelers in uitstekende vorm te krijgen zonder algemeen te trainen. Dit gaat nu veranderen, waardoor het weer mogelijk zal zijn om spelers in uitstekende vorm te krijgen.
Salarisaanpassing voor oudere spelers
We gaan het salaris van oudere spelers (29 of ouder) in twee stappen aanpassen. Op dit moment krijgen oudere spelers nog een jaarlijkse salariskorting van 1/8 ten opzichte van hun gewone salaris. Het komende seizoen wordt dat 1/9 en het seizoen daarop 1/10.
Dit betekent niet dat spelers een hoger salaris krijgen (wanneer hun vaardigheden niet veranderen), maar de salariskorting zal bij de volgende salarisaanpassing (op hun verjaardag) minder hoog zijn.
Een voorbeeld. Speler Karim Reszka is 28 jaar oud en zijn salaris is 80.000. Op dit moment is zijn leeftijdskorting 1/8 (80.000/8=10.000). Dit betekent dat zijn salaris op zijn 29e verjaardag 70.000 wordt, op zijn 30e wordt het 60.000, enzovoorts.
Hetzelfde voorbeeld met een leeftijdskorting van 1/9 (=8889) komt neer op een salaris van 71.111 op zijn 29e en 62.222 op zijn 30e. Met een leeftijdskorting van 1/10 (=8000) komt het neer op 72.000 op zijn 29e verjaardag en 64.000 op zijn 30e.
De laatste korting krijgt een speler nu op zijn 35e verjaardag. Komend seizoen zal dat op zijn 36e zijn en een seizoen later op zijn 37e. Houd er wel rekening mee dat vaardigheidsveranderingen het gewone salaris van een speler beïnvloeden en dus ook de korting die je krijgt vanwege zijn leeftijd.
Eenvoudige manier op salaris van oudere spelers voor het komende seizoen te weten
Als je alleen maar wilt weten wat je oudere spelers komend seizoen gaan verdienen, dan klinkt bovenstaande wellicht erg gecompliceerd. Er is echter een eenvoudige manier om het te weten te komen.
De verandering van 1/8 naar 1/9 komend seizoen komt er in de praktijk op neer dat het salaris met ongeveer 10% daalt. Dit is onafhankelijk van of ze bijvoorbeeld 29, 32 of 35 worden en ook onafhankelijk van het salaris. Het geldt voor alle spelers. Als een speler komend seizoen voor zijn verjaardag 100.000 verdient, dan zal het daarna 90.000 zijn.
De verandering van 1/9 naar 1/10 het seizoen erop betekent in de praktijk hetzelfde: een salarisafname van ongeveer 10%, ongeacht de leeftijd van de speler. Als zijn salaris ervoor 90.000 is, dan zal het 81.000 zijn na verjaardag zijn.
Veranderingen in het personeelsbeleid
In mijn achtergrondverhaal van vorig seizoen heb ik al een paar woorden gewijd aan de aankomende veranderingen in het personeelssysteem. Niet onlogisch dus dat een veel managers benieuwd zijn wanneer dit nieuwe systeem nu ingevoerd gaat worden. Ik kan nog geen definitieve datum geven, maar ik kan al wel een tipje van de sluier oplichten.
Het nieuwe personeelssysteem zal de volgende grotere verandering zijn die we gaan implementeren. Op zijn vroegst zal dat in het seizoen na het komende zijn. Het kan dus ook later worden. We houden jullie uiteraard op de hoogte.
Algemeen nieuws over de ontwikkelaars
We zijn nu gehuisvest in Malmö en richten momenteel onze nieuwe organisatie in. Het zal even duren voordat we volledig op stoom zijn en dat is een van de redenen waarom ik nog geen definitieve datum kan noemen voor de invoering van het nieuwe personeelssysteem. Het is gewoon te lastig om nu te kunnen bepalen wat we allemaal kunnen doen deze herfst.
We zullen de komende tijd wat minder grote veranderingen doorvoeren. Enerzijds omdat we de afgelopen tijd al het nodige hebben veranderd: het kost even tijd om alles te laten indalen. Anderzijds zijn er enkele projecten (niet gerelateerd aan de kern van het spel) die we willen afsluiten voordat we met nieuwe beginnen.
Gedurende deze herfst zullen we prioriteit geven aan het afsluiten van deze openstaande projecten (zoals CHPP). Bovendien willen we meer aandacht besteden aan het aanpakken van kleinere zaken die nu vaak blijven liggen omdat 'belangrijkere' zaken' voorrang krijgen.
Je kan het ook zelf doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:28 schreef Afhaalchinees het volgende:
ik sta vierde in de VIIIwel gewonnen met PIC tegen een counterploeg. Ik moet nu tegen de nr 3, 2 en 1 in 4 weken oid. Maar van de nr 2 had ik al gewonnen.(met mots) Kan iemand bij mij zien wat ik ongeveer ga doen komende zondag? Het is de wedstrijd van mij: legia meerzicht II, tegen fc wessz. Ik speelde afgelopen zondag en de zondag ervoor pic, daarvoor speelde ik tegen wessz dus mots. Nu wil ik normaal spelen.
Voor mij komt dat wel goed uit.quote:
Gemiddeld 22 is wel erg hoog.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:55 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Voor mij komt dat wel goed uit.
Mijn team is een heel erg jong team (gemiddelde leeftijd is 22) en ik betaal 276k voor 700k aan TSI.
Ik denk dat ik een hoop van mijn competitiegenoten een hoop meer salaris gaan betalen in de toekomst, alleen maar gunstiger voor mij.
Welke middenveld ratings halen jullie beide?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:59 schreef Skylark. het volgende:
Ik moet zondag tegen de nummer 1. Ik sta nummer 5. Zijn spelers zijn veel sterker dan de mijne, maar in de 1e wedstrijd heb ik hem als 1e punten afgesnoept door een 1-1 uitslag.
Hij speelt 5-4-1 en dan op de counter, ik speel 3-5-2 op vleugelaanval. Mijn middenveld is iets sterker, zijn verdediging is veeeeeeeel sterker, mijn aanval is iets sterker.
Wat is nu wijsheid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:36 schreef FrituurVetPet het volgende:
Even voor de zekerheid: wingbacks trainen toch ook 100% def?Ja alle verdedigersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Pfew. Een stijging bij een van mn backs duurde al wat lang. Was bang dat ik een beetje mis geinvesteerd had, maar hij zal dus binnenkort wel poppen.quote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:41 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Welke middenveld ratings halen jullie beide?
Kan jij je middenveld niet op een of andere manier boosten?
Valt hij elke keer over dezelfde vleugel aan?
Hoe zet jij je verdediging neer te opzichte van zijn aanval?
Zet hij zijn verdediging steeds hetzelfde neer?
Hoe zet jij je aanval neer te opzichte van zijn verdediging?
Vleugelaanval ten opzichte van zijn 5-4-1 is prima. Hij zal wel over een vleugel aanvallen, door jouw vleugelaanval boost jij je vleugels en verzwak jij je centrale aanval/verdediging wat prima kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |