abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 14:55:48 #276
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_88671388
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

En zo gaat ie dus zitten slapen :').
:D nice!

Ik wou dat Druif zo was, maar die zit alleen maar stilletjes op een stok in z'n kooi, of herrie te schoppen op de kast als ie naar buiten mag :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Designer zaterdag 13 november 2010 @ 16:11:31 #277
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_88673168
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

En zo gaat ie dus zitten slapen :').
geweldig :D :D
🐙
pi_88674032
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

En zo gaat ie dus zitten slapen :').
O+
I will take the sun in my mouth
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 20:27:03 #279
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_88680349
Volgens mij heb ik Druif z'n favo liedje gevonden _O- Elke keer als ik KISS - Hide your heart opzet, begint ie lekker mee te miepen :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_88770089
Hoi,

Ik had liever een andere introductie gedaan hier op het forum, maar ik heb jullie hulp nodig. Een half jaar geleden hebben mijn vriend en ik een grasparkietje gehaald bij een kweker, onder andere na alle lieve verhalen die we hier hadden gelezen. We hebben een supermooi vogeltje dat we Ollie hebben genoemd.

Steeds wilde ik een foto van hem plaatsen om hem hier te introduceren, maar tot op heden had ik dat nog niet gedaan... Maar nu lijkt hij ineens ziek!

Afgelopen weekend hebben we veel visite gehad vanwege een verjaardag, maar sindsdien is hij helemaal niet meer zichzelf. Hij zit steeds maar te slapen op zijn hoogste stok met zijn veertjes omhoog. Ook lijkt hij een beetje zwaar adem te halen. Hij eet en drinkt wel en we hebben al een beetje krachtvoer (met ei) door zijn eten gedaan, maar het wordt niet beter. Hij heeft geen kou gevat en verder geen apart eten gehad ofzo, dus we denken dat hij last heeft van stress oid.

Naar de dierenarts gaan, lijkt me in dit geval niet heel erg handig, omdat dat alleen maar meer stress oplevert. Hebben jullie nog tips wat we kunnen doen?

Groetjes, Babbel1
pi_89013580
Babbel; ik zou toch naar de dierenarts gaan, of anders eerst even bellen.

Ik ga vanavond Koes weer ophalen, ze heeft een week bij vrienden gelogeerd. Ze schijnt poeslief te zijn geweest, ben benieuwd! O+
I will take the sun in my mouth
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 15:09:32 #282
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_89013748
Hmm, best kans dat kleine Druif een meisje is :') M'n vriendin vroeg me hoe je kunt zien of een parkietje een mannetje of een vrouwtje is, dus ik legde het haar uit, zegt ze ineens: "ik zie toch echt witte kringen op de neusdop, rond zijn neusgaten!" :D

Ik ging ook eens kijken en jahoor _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 22 november 2010 @ 15:35:50 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89014618
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:11 schreef Babbel1 het volgende:
Hoi,

Ik had liever een andere introductie gedaan hier op het forum, maar ik heb jullie hulp nodig. Een half jaar geleden hebben mijn vriend en ik een grasparkietje gehaald bij een kweker, onder andere na alle lieve verhalen die we hier hadden gelezen. We hebben een supermooi vogeltje dat we Ollie hebben genoemd.

Steeds wilde ik een foto van hem plaatsen om hem hier te introduceren, maar tot op heden had ik dat nog niet gedaan... Maar nu lijkt hij ineens ziek!

Afgelopen weekend hebben we veel visite gehad vanwege een verjaardag, maar sindsdien is hij helemaal niet meer zichzelf. Hij zit steeds maar te slapen op zijn hoogste stok met zijn veertjes omhoog. Ook lijkt hij een beetje zwaar adem te halen. Hij eet en drinkt wel en we hebben al een beetje krachtvoer (met ei) door zijn eten gedaan, maar het wordt niet beter. Hij heeft geen kou gevat en verder geen apart eten gehad ofzo, dus we denken dat hij last heeft van stress oid.

Naar de dierenarts gaan, lijkt me in dit geval niet heel erg handig, omdat dat alleen maar meer stress oplevert. Hebben jullie nog tips wat we kunnen doen?

Groetjes, Babbel1
Wat naar zeg. Ik zou inderdaad even bellen met de dierenarts en ook even met wat van Ollie's ontlasting langsgaan. Weet niet of je wat foto's van hem kunt maken of hem kunt filmen en dat kunt meenemen naar de dierenarts. Sterkte in elk geval.

Overigens moet je dit soort dingen niet lang aankijken hoor. Altijd als je vermoedt dat er iets mis is snel even met een dierenarts bellen of met bijvoorbeeld De Vogelkelder. Het nadeel van bellen met een dierenarts: ze zeggen snel 'Kom maar even langs', omdat ze daar zelf belang bij hebben.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_89018734
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hmm, best kans dat kleine Druif een meisje is :') M'n vriendin vroeg me hoe je kunt zien of een parkietje een mannetje of een vrouwtje is, dus ik legde het haar uit, zegt ze ineens: "ik zie toch echt witte kringen op de neusdop, rond zijn neusgaten!" :D

Ik ging ook eens kijken en jahoor _O-
Zo had Sky hier aan het begin toch echt een duidelijke blauwe gloed over haar dop en zie je daar nu niets meer van terug :D
Toch vrouwtje
  maandag 22 november 2010 @ 17:23:26 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89019090
Ik las net in een oud tijdschrift - uit 2001 - een grappig bedoeld verhaaltje van iemand die voor zijn kinderen bij een kweker een parkiet had gekocht. Ze hadden op een gegeven moment de kooi niet dichtgedaan waardoor hij onbedoeld door de kamer vloog. Vervolgens vloog hij naar de keuken en ging in een duikvlucht de frituurpan in. Dat mensen zoiets grappig kunnen vinden. :r Het is hun eigen slordigheid die ertoe leidt dat het gebeurt en dan vinden ze dat grappig. :N :r
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 17:24:40 #286
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_89019129
:{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 19:44:38 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_89025330
Bij m'n ouders vloog vroeger de kanarie altijd los. Die was reuze tam, zat ook altijd op je hoofd en schouders en zo. En op een dag zat m'n vader de krant te lezen, kanarie komt bij m zitten, en hapt zo, uit het niets, in z'n sigaret... Precies in het hete deel, dus heel z'n strotje verbrand ;( arm beestje... Heul niet grappig.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 22 november 2010 @ 21:23:35 #288
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89029845
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij m'n ouders vloog vroeger de kanarie altijd los. Die was reuze tam, zat ook altijd op je hoofd en schouders en zo. En op een dag zat m'n vader de krant te lezen, kanarie komt bij m zitten, en hapt zo, uit het niets, in z'n sigaret... Precies in het hete deel, dus heel z'n strotje verbrand ;( arm beestje... Heul niet grappig.
Vreselijk zielig. Ik hoop wel dat hij niet lang heeft geleden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_89041511
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat naar zeg. Ik zou inderdaad even bellen met de dierenarts en ook even met wat van Ollie's ontlasting langsgaan. Weet niet of je wat foto's van hem kunt maken of hem kunt filmen en dat kunt meenemen naar de dierenarts. Sterkte in elk geval.

Overigens moet je dit soort dingen niet lang aankijken hoor. Altijd als je vermoedt dat er iets mis is snel even met een dierenarts bellen of met bijvoorbeeld De Vogelkelder. Het nadeel van bellen met een dierenarts: ze zeggen snel 'Kom maar even langs', omdat ze daar zelf belang bij hebben.
Goed nieuws! Onze Ollie is weer helemaal het binkie! Mijn vriend en ik zijn alletwee naar verschillende dierenwinkels geweest voor advies, maar er was eigenlijk niets wat erop wees dat hij iets anders zou hebben dan stress, daarom hadden we ook geen 'medicijnen' ofzo meegenomen voor hem. Daarnaast zagen we steeds een beetje meer verbetering en nu vliegt ons meneertje weer vrolijk uit zijn kooi richting ons hoofd, fluit hij m'n vriend weer na en eet hij alles wat los en vast zit in zijn kooi ;)

Dat van die Vogelkelder is trouwens een goede tip voor de volgende keer, al hoop ik natuurlijk niet dat hij weer ziek wordt...Bedankt!

Afgelopen zaterdag hadden we weer een viering van de verjaardag (klein huis, veel familie en vrienden ;)), dus hebben we hem maar veilig in de slaapkamer gezet en dit keer is hij zijn vrolijke zelf gebleven!

En nu eens even kijken of ik het voor elkaar krijg om een foto van hem te plaatsen hier:

Toen onze Ollie nog een prulletje was.. (genomen bij de kweker waar we hem hebben gehaald):


In z'n kooi:


Aan het eten op de tafel:
  Designer dinsdag 23 november 2010 @ 06:39:00 #290
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_89041515
ach dat prulletje O+

mooi dat het weer goed met hem gaat :Y
🐙
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:41:11 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89043404
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 06:37 schreef Babbel1 het volgende:

[..]



Goed nieuws! Onze Ollie is weer helemaal het binkie! Mijn vriend en ik zijn alletwee naar verschillende dierenwinkels geweest voor advies, maar er was eigenlijk niets wat erop wees dat hij iets anders zou hebben dan stress, daarom hadden we ook geen 'medicijnen' ofzo meegenomen voor hem. Daarnaast zagen we steeds een beetje meer verbetering en nu vliegt ons meneertje weer vrolijk uit zijn kooi richting ons hoofd, fluit hij m'n vriend weer na en eet hij alles wat los en vast zit in zijn kooi ;)
*O*
quote:
Dat van die Vogelkelder is trouwens een goede tip voor de volgende keer, al hoop ik natuurlijk niet dat hij weer ziek wordt...Bedankt!
Graag gedaan.
quote:
Afgelopen zaterdag hadden we weer een viering van de verjaardag (klein huis, veel familie en vrienden ;)), dus hebben we hem maar veilig in de slaapkamer gezet en dit keer is hij zijn vrolijke zelf gebleven!
Goed idee. Waren er de vorige keer mensen bij die rookten?
quote:
En nu eens even kijken of ik het voor elkaar krijg om een foto van hem te plaatsen hier:

Toen onze Ollie nog een prulletje was.. (genomen bij de kweker waar we hem hebben gehaald):
[ afbeelding ]

In z'n kooi:
[ afbeelding ]

Aan het eten op de tafel:
[ afbeelding ]
O+
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:09:33 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_89044025
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vreselijk zielig. Ik hoop wel dat hij niet lang heeft geleden.
Nee, helemaal niet... Je kunt je wel voorstellen dat zo'n brandende sigaret echt fataal is voor zo'n klein vogeltje. M'n vader vond het ook heel erg toen, de kanarie had nog nooit interesse getoond voor sigaretten, dus hij had er ook helemaal niet op gerekend. Neemt niet weg dat ie het zichzelf erg kwalijk nam...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89047813
quote:
Goed idee. Waren er de vorige keer mensen bij die rookten?
Nee, die verdwijnen altijd naar ons balkon ;)

Ik heb nog wel een vraagje voor deze tijd van het jaar: Doordat het nu zo laat licht wordt en weer vroeg donker is zit Ollie 2 dagen in het donker voor een groter deel van de dag. Hoe doen jullie dat? Laat je het licht aan? Dit hebben we wel gedaan toen hij in de stress zat, maar voor de hele winter is dit wel een duur grapje... We hadden al wel gedacht aan een tijdklok oid, maar ik vroeg me af hoe anderen dit doen?
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:49:10 #294
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89048563
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:24 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Nee, die verdwijnen altijd naar ons balkon ;)

Ik heb nog wel een vraagje voor deze tijd van het jaar: Doordat het nu zo laat licht wordt en weer vroeg donker is zit Ollie 2 dagen in het donker voor een groter deel van de dag. Hoe doen jullie dat? Laat je het licht aan? Dit hebben we wel gedaan toen hij in de stress zat, maar voor de hele winter is dit wel een duur grapje... We hadden al wel gedacht aan een tijdklok oid, maar ik vroeg me af hoe anderen dit doen?
Ik heb een lamp met een timer. Die gaat aan om 16.00 uur. Geeft niet enorm veel licht, maar wel wat.

Verder hangen mijn vogels voor het raam. In het algemeen wordt dat afgeraden maar ik heb een mooi uitzicht en ze hangen daardoor ook altijd in het licht (maar nooit in de brandende zon; in de zomer is de hoek van de zon zo dat hij niet recht naar binnen schijnt; en op de superwarme dagen hou ik de gordijnen de hele dag dcht.)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_89062778
Boris zit toch zoveel te slapen, denk niet dat het 'm uitmaakt of het nou écht donker is, of alleen omdat ie z'n ogen dicht heeft en z'n kop in de veren.
pi_89065630
Wij hebben een tijdklok die aangaat rond donker en uitgaat rond half 12 :)
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_89121156
Buuuh, ik heb een andere Koes teruggekregen nadat ze een weekje uit logeren is geweest. Ik mag haar in de kooi niet meer kroelen onder d'r snaveltje. En buiten de kooi is ze ook bijna niet aan te halen zonder dat ze je wil bijten..
Wel kan ze gewoon heel lief ergens zitten kwebbelen. Hopelijk komt dat lieve terug als ze overal weer aan gewend is..
I will take the sun in my mouth
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 02:18:26 #298
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_89124296
Wie kan me helpen? Druif is zeer stil, zit de hele dag maar op 1 stokje en je hoort haar niet. Pas als ik het kooitje open komt er minimaal beweging in, maar dan duurt het nog minimaal 1 uur voordat ze de kooi uit komt :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 02:19:33 #299
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_89124299
Ik mag haar wel stevig kroelen in de kooi, maar daarbuiten is alles eng en dient er gevlucht te worden ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_89125171
Ben je nu al zeker dat het een vrouwtje is? O+
Druif was zaterdag ook al zo stil, heel zacht geluidjes maken soms, en als een klein bolletje op een tak zitten. Maar 's avonds vloog ze weer flink door de kamer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')