"Ik begrijp je, hoor!"quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
Ik zeg niet dat ik zelfmoord goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen stel een meisje is dag in dag uit door iemand uit de familie verkracht, dat zo iemand dan het leven niet meer zit zitten. Voor zo iemand heb ik begrip en heeft liefde en begrip nodig.
Ik snap ook niet wat christenen tegen homo's hebben.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen in elk geval geen kinderen van die geaborteerd moeten worden.
Het is iets wat Christenen, Moslims en Joden bindtquote:Op zondag 3 oktober 2010 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat christenen tegen homo's hebben.
Leviticus 18:22-23: “…En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is hetquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.
Waar jij begrip voor hebt doet helemaal niet ter zake. Volgens de bijbel mag je geen zelfmoord plegen. Punt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Er staat komt ie romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods
Ik zeg niet dat ik zelfmoord goedkeur, maar ik kan het wel begrijpen stel een meisje is dag in dag uit door iemand uit de familie verkracht, dat zo iemand dan het leven niet meer zit zitten. Voor zo iemand heb ik begrip en heeft liefde en begrip nodig.
matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:03 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waar jij begrip voor hebt doet helemaal niet ter zake. Volgens de bijbel mag je geen zelfmoord plegen. Punt.
En ik ben nog steeds benieuwd naar jouw mening over dat 12 jarige meisje zie vorige blz.
God heeft zelf homo's gemaakt, dus God is verkeerd bezig.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
ook dat is vekeerd, homoseksuele levensstijl een zondige levensstijl.
Dat staat er niet. Er staat dat een man niet bij een man mag liggen, zoals hij bij een vrouw ligt. Dat je daar uit haalt dat homoseksualiteit niet okay is, is voornamelijk je eigen interpretatie. Over vrouw-vrouw contacten wordt überhaupt niks gezegd overigens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Leviticus 18:22-23: “…En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het
Er staat in de brief van Paulus die je aanhaalt dat God mensen zal straffen door ze homofiel te maken, maar dat betekent logischerwijs nog niet dat er een probleem is met mensen die dat al van zichzelf zijn.quote:romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouwen opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijven en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangen
Ga je dat ook zeggen als je dochter van 12 zwanger thuis komt in die geschetste situatie?quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:04 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
Ook een uitspraak uit de Bijbel trouwens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Als je niks weet, zeg dan ook niks over een ander.
Ja dat betekent dat Hij naastenliefde belangrijker vond dan de wet. Dat betekent niet dat hij zich verder niet aan de voorschriften hield.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staan juist allerlei verhalen in het NT over hoe soepel Jezus met de leer om gaat en zich bijvoorbeeld niet houdt aan de sabatsrust om iemand uit een put te helpen.
Het staat wel degelijk in de Bijbel. In het Oude en Nieuwe testament.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet dat dat verder in de Bijbel staat, dat heeft de Paus er goed bij verzonnen.
Uiteraard. Ik denk sowieso niet dat er veel Joden waren in die tijd die de voorschriften naast zich neer legden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:13 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Ja dat betekent dat Hij naastenliefde belangrijker vond dan de wet. Dat betekent niet dat hij zich verder niet aan de voorschriften hield.
Lekker makkelijkquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.
Natuurlijk niet. Die dient gestenigd te worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ga je dat ook zeggen als je dochter van 12 zwanger thuis komt in die geschetste situatie?
Dat is ook precies de reden dat het nutteloos is om met types als matthijs te discussieren. Alles staat in hun sprookjesboek zodat zelf nadenken niet meer nodig is. Het komt iedere keer weer op hetzelfde neer, "het staat in de bijbel dus is het waar". Het enige wat ik met zulke mensen heb is medelijden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:28 schreef beequeen het volgende:
Dat lijkt me echt vermoeind, iedere keer die bijbel in te moeten duiken om een antwoord te geven. Is het geen vers dan is het wel een quote uit dat sprookjesboek.
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:40 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden dat het nutteloos is om met types als matthijs te discussieren. Alles staat in hun sprookjesboek zodat zelf nadenken niet meer nodig is. Het komt iedere keer weer op hetzelfde neer, "het staat in de bijbel dus is het waar". Het enige wat ik met zulke mensen heb is medelijden.
Precies! Niets mis met abortus als ze toch geen maagd meer is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Die dient gestenigd te worden.
Studie wijst vreemd genoeg op precies het tegenovergestelde effect.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef opastokvis het volgende:
[..]
ik heb eens gehoord dat de kans op bevruchting bij een verkrachting veel kleiner is, een soort van afweerreactie van het lichaam.
Yep, dus je hoeft nooit verantwoording af te leggen over wat je hier post. Het staat immers geschreven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.
En als je dan toch iets in de bijbel vindt dat niet past in je bekrompen wereldbeeld dan zeg je gewoon dat sommige dingen in de bijbel door de duivel geschreven zijn!quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het mooiste is dat er voor elk standpunt wel een quote uit de Bijbel te vinden is die het steunt.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
Daarom is het zo'n succesvolle religie. Net zoals popsongs met algemeenheden en/of vaagheden veel populairder zijn dan liedjes met te specifieke teksten. Omdat je er in kan zien wat je wilt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en een paar eeuwen geleden geloofden ze dat je helemaal niet zwanger kon worden zonder wellust dus dat je niet verkracht was als je er zwanger van werd.....quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef opastokvis het volgende:
[..]
ik heb eens gehoord dat de kans op bevruchting bij een verkrachting veel kleiner is, een soort van afweerreactie van het lichaam.
Ik weet van katten dat het vrouwtje een pijnlijke ervaring heeft als het mannetje terugtrekt. Door die pijn komt de eisprong op gang.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Studie wijst vreemd genoeg op precies het tegenovergestelde effect.
Katten hebben een geïnduceerde ovulatie, wat betekent dat er een externe prikkel nodig is om de eisprong plaats te laten vinden. Maar of het een pijnprikkel moet zijn weet ik niet. Sowieso geldt het principe van geïnduceerde ovulatie niet voor mensen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet van katten dat het vrouwtje een pijnlijke ervaring heeft als het mannetje terugtrekt. Door die pijn komt de eisprong op gang.
Maar het kan misschien invloed hebben. Onderzoekje iemand?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Katten hebben een geïnduceerde ovulatie, wat betekent dat er een externe prikkel nodig is om de eisprong plaats te laten vinden. Maar of het een pijnprikkel moet zijn weet ik niet. Sowieso geldt het principe van geïnduceerde ovulatie niet voor mensen.
Vroeger werden vrouwen toch helemaal niet in staat geacht te kunnen genieten van seks?quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja en een paar eeuwen geleden geloofden ze dat je helemaal niet zwanger kon worden zonder wellust dus dat je niet verkracht was als je er zwanger van werd.....![]()
Klinkklare onzin !
Je kan veel over het Christendom zeggen, maar dat de essentie uit vaagheden bestaat is echt de grootste onzin ever. Juist het Nieuwe Testament uit de Bijbel is zo duidelijk als het maar kan. Het enige wat je hoeft te doen is te geloven dat Christus voor ieder mens op deze wereld is gestorven. Het gaat in het Christendom niet om goede werken, zoals bijvoorbeeld de Islam en het Jodendom.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daarom is het zo'n succesvolle religie. Net zoals popsongs met algemeenheden en/of vaagheden veel populairder zijn dan liedjes met te specifieke teksten. Omdat je er in kan zien wat je wilt.
En wat dacht je van al die babylijkjes die gevonden werden die van nonnen bleken te zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat wel?
Ik noemde zojuist al een studie naar de kans op bevruchting na verkrachting versus die ten gevolge van vrijwillige seks. Dat is deze (pdf). Er staan wel enkele kanttekeningen bij met betrekking tot bijvoorbeeld een eventuele selectiebias, niettemin lijkt dit een behoorlijk serieus onderzoek.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar het kan misschien invloed hebben. Onderzoekje iemand?
Ja, dat is fijn, ben je verkracht, blijk je daardoor ook nog zwanger te zijn geworden, word je verplicht de gevolgen van het misdrijf waar je al slachtoffer van was ook nog eens tot het eind uit te dragen zodat het ongewenste kind geadopteerd kan worden??quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.
Stel dat je het besluit te houden ... vertel je het kind hoe het is verwekt ? Als er al een god bestaat , denk ik niet dat hij de intentie heeft om met een scepter rond te zwaaien en te vertellen hoe de mens moet leven .. het is geen Sims spelletje..quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is fijn, ben je verkracht, blijk je daardoor ook nog zwanger te zijn geworden, word je verplicht de gevolgen van het misdrijf waar je al slachtoffer van was ook nog eens tot het eind uit te dragen zodat het ongewenste kind geadopteerd kan worden??
Je moet ook wel een enorme zak stront zijn als je een vrouw daartoe wilt verplichten, wat mij betreft ben je dan ongeveer net zo laag als degene die haar verkracht heeft. Ronduit walgelijk
Waar heb je dat gelezen ?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vroeger werden vrouwen toch helemaal niet in staat geacht te kunnen genieten van seks?
Als je het besluit te houden heb je natuurlijk niet de verplichting je kind te vertellen dat het het gevolg van een verkrachting is.... dat kun je ook voor je houden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:27 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Stel dat je het besluit te houden ... vertel je het kind hoe het is verwekt ? Als er al een god bestaat , denk ik niet dat hij de intentie heeft om met een scepter rond te zwaaien en te vertellen hoe de mens moet leven .. het is geen Sims spelletje..
Ik dacht meer aan een vrouwelijke vrijwilliger om onderzoek mee te doen, maar ik zal het ding lezen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik noemde zojuist al een studie naar de kans op bevruchting na verkrachting versus die ten gevolge van vrijwillige seks. Dat is deze (pdf). Er staan wel enkele kanttekeningen bij met betrekking tot bijvoorbeeld een eventuele selectiebias, niettemin lijkt dit een behoorlijk serieus onderzoek.
Nee, dat is de essentie van mijn stelling.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:15 schreef Qwerty87 het volgende:
Wat de mens ervan maakt is een ander verhaal.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een vrouwelijke vrijwilliger om onderzoek mee te doen, maar ik zal het ding lezen.
Mee eens!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet ook wel een enorme zak stront zijn als je een vrouw daartoe wilt verplichten, wat mij betreft ben je dan ongeveer net zo laag als degene die haar verkracht heeft. Ronduit walgelijk
Dat is ook zo krom jaquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het besluit te houden heb je natuurlijk niet de verplichting je kind te vertellen dat het het gevolg van een verkrachting is.... dat kun je ook voor je houden.
Overigens is het dan wel grappig dat als je toevallig in een gereformeerd Schubbekutteveen gaat wonen als alleenstaande moeder met je kind dat niet met jouw instemming verwerkt is, dat die grefo's zoals TS het dan toch eigenlijk wel vrij onbehoorlijk vinden dat je een alleenstaande moeder bent.... want dat hoort niet
Ik begijp en heb begrip dat het erg is om verkracht te worden en dat een vrouw daar onder lijdt, maar de zonden moet niet nog erger worden gemaakt door moord (abortus) te plegen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:40 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Mee eens!
Kan ook niet begrijpen dat God de vrouw zou straffen voor de abortus in dit geval.
Zij kan toch helemaal niets doen aan deze situatie!
Er is geen sprake van een leven en dus ook niet van moord. Het is het afbreken van een proces, verder niets. Misschien moest je dat eens gaan begrijpen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik begijp en heb begrip dat het erg is om verkracht te worden en dat een vrouw daar onder lijdt, maar de zonden moet niet nog erger worden gemaakt door moord (abortus) te plegen.
Ach hou toch op met je veroordelen, want als je na een verkrachting het kind alleen wilt opvoeden dan staan degenen die zeggen naar de Bijbel te leven en het woord God's te volgen ook vooraan om dat te veroordelen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Ik begijp en heb begrip dat het erg is om verkracht te worden en dat een vrouw daar onder lijdt, maar de zonden moet niet nog erger worden gemaakt door moord (abortus) te plegen.
Waar haalt iemand het lef vandaan om vanuit zijn eigen veilige denkwereldje voor andere mensen te bepalen wat wel en niet mag en kan. Vanuit christelijk oogpunt gezien heb jij je daar helemaal niet mee te bemoeien: dat is iets tussen hen en God. Dit staat letterlijk in de bijbel.quote:
Dat probleem is op te lossen door het slachtoffer met de verkrachter te laten trouwen. Overigens nauwelijks een afwijking van het gemiddelde orthodox-christelijk huwelijk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach hou toch op met je veroordelen, want als je na een verkrachting het kind alleen wilt opvoeden dan staan degenen die zeggen naar de Bijbel te leven en het woord God's te volgen ook vooraan om dat te veroordelen.
Als je reageert, zou ik dit ten eerste goed onderbouwen en ten tweede ook reageren op posts waar je iets meer moeite mee hebt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:44 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Paradijs? Eerste 2 mensen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.
De relatie met God is verbroken en de mens weet het goede maar kan het kwade niet laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |