Er zijn ook veel dwaalleraars en valse profeten in deze wereld. Jezus zegt ook ergens matteus7vers22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:29 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, er zijn ontzettend veel christenen die de evolutietheorie niet ontkennen en zelfs onderschrijven. Maar dat zijn over het algemeen niet de christenen die het evangelie op een forum zoals Fok brengen...
Wat dacht je van de zonvloed, trouwens de bijbel is niet de enige er zijn zeker 300 verhalen over de zonvloed.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Komt ie misschien straks weer aan met de gristelijke hoax dat er voedstappen van dino's en mensen naast elkaar zijn gevonden.
Dit is duidelijk een hoax, geen enkel bewijs voor.
er zijn 100000000 verhalen over alien abductions, over trollen etc etc. Zijn die dan ook waar?quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:50 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de zonvloed, trouwens de bijbel is niet de enige er zijn zeker 300 verhalen over de zonvloed.
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:54 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
er zijn 100000000 verhalen over alien abductions, over trollen etc etc. Zijn die dan ook waar?
oeps, ems. was me net voor![]()
en moeten we zeker ook 100% letterlijk nemen inclusief adam en eva, de zondvloed enz...quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
Ja, zo kan ik het ook. Alles wat niet waar is, niet klopt of anderszins niet in je voordeel werkt afwentelen op een ander...quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
Kan niet een onmogelijkheid. Maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Fok!ken op de dag des Heren? Dat kan echt niet!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.
De relatie met God is verbroken en de mens weet het goede maar kan het kwade niet laten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2010 14:15:52 ]
Wist je dat satan een vertaalfoutje is?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Jezus is de waarheid in hem is geen leugen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:06 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook. Alles wat niet waar is, niet klopt of anderszins niet in je voordeel werkt afwentelen op een ander...
Maar god is toch alwetend?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.
De relatie met God is verbroken en de mens weet het goede maar kan het kwade niet laten.
God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maar god is toch alwetend?
Hij zou toch weten dat adam en eva van die boom zouden eten.
Als hij dit wist en nog strafte hij hun voor hun zonden, dan is god een sadist, niet waard om te aanbidden.
Als hij dit niet wist, dan is god niet alwetend, waarom hem dan god noemen en hem aanbidden?
Ben jij een troll of heb je echt zo'n gigantische plank voor je kop?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;
Precies, ik lees soms wel eens iets uit de bijbel en dat is steeds wat me dan ook door het hoofd speelt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maar god is toch alwetend?
Hij zou toch weten dat adam en eva van die boom zouden eten.
Als hij dit wist en nog strafte hij hun voor hun zonden, dan is god een sadist, niet waard om te aanbidden.
Als hij dit niet wist, dan is god niet alwetend, waarom hem dan god noemen en hem aanbidden?
God is alwetend, hij wist dus dat adam en eva van die boom zouden eten?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:32 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;
Vrijheid van wil/handelen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
God is alwetend, hij wist dus dat adam en eva van die boom zouden eten?
Oh en als het dan ook nog hardstikke onlogisch wordt komt dat zeker omdat Gods wegen zogenaamd ondoorgrondelijk zijn? Zo kan ik ook elke in discussie "gelijk hebben".quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:28 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Jezus is de waarheid in hem is geen leugen.
Wat ik veel ernstiger vind is dat TS abortus aan de holocaust koppelt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:39 schreef Schaffelaar het volgende:
Jammer dat het Christendom er weer bij gehaald moet worden, ik ben persoonlijk tegen abortus, maar ben niet gelovig. Door de bijbel als 'bewijs' aan te halen dat abortus slecht is, zijn de meeste ongelovigen meteen voor.
wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.quote:
Dat laat de ernst zien, tijdens de tweede wereldoorlog werden joden afgeslacht en vonden anderen dat ze niet het recht hadden om te leven en vandaag word dat bij kleine kinderen gedaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat ik veel ernstiger vind is dat TS abortus aan de holocaust koppelt.
Bij ongeboren vruchten tot het 3e trimester spreek je niet van kleine kinderen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:51 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Dat laat de ernst zien, tijdens de tweede wereldoorlog werden joden afgeslacht en vonden anderen dat ze niet het recht hadden om te leven en vandaag word dat bij kleine kinderen gedaan.
Moord is niet goed te praten, mij hou je niet voor de gek.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bij ongeboren vruchten tot het 3e trimester spreek je niet van kleine kinderen.
Wat er rechtvaardig is aan een uitgestorven diersoort moet je aan mensen vragen die de evolutie-theorie aanhangen, ik neem aan dat je dus ook niet gelooft dat de tweede wereldoorlog Gods en verkrachting Gods werk was? Verder 'vele eersten zullen de laatsten zijn' enzovoorts.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:48 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.
Waarom grijpt Hij dan niet in?
Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat welquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is niet goed te praten, mij hou je niet voor de gek.
Hé wat?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat er rechtvaardig is aan een uitgestorven diersoort moet je aan mensen vragen die de evolutie-theorie aanhangen
Omdat de tegenstander dat ook deed? Of wil je nu beweren dat de Kerk (een directe vertegenwoordiging dan wel wil van Hem op aarde is)? Zijn allen die doen aan de Jihad doen dan ook voertuigen of middelen Gods?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat wel?
Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hé wat?
Dus omdat mensen de evolutie-theorie aanhangen sterven er dieren uit?
ik zou ook een wedervraag kunnen stellen, heb je zelf weleens gestolen, bedrogen, gelogen, gevloekt, overspel gepleegd. Wat is je eigen aandeel in de ellende van deze wereld.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:48 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.
Waarom grijpt Hij dan niet in?
Nee hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.
Wat er RECHTVAARDIG is aan het uitsterven van dieren dat moet je vragen aan iemand die gelooft in de evolutietheorie, niet aan iemand die het creationisme aanhangt.
Een foetus is onderdeel van het lichaam van de moeder. De moeder is de enige die iets met haar lichaam mag doen. Als jij wilt meebeslissen zal je de foetus uit de buik van de moeder moeten snijden. Succes!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:
[..]
Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een foetus is onderdeel van het lichaam van de moeder. De moeder is de enige die iets met haar lichaam mag doen. Als jij wilt meebeslissen zal je de foetus uit de buik van de moeder moeten snijden. Succes!
Dat dus.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:02 schreef Viking84 het volgende:
Oh, daar hebben we de nieuwste godsdienstwaanzinnige op Fok! weer.
Als je tegen overbevolking bent, waarom gaan die mensen dan niet zelf inplaats van het leven van anderen te nemen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:05 schreef Nachtraaf het volgende:
Zo lang het in de baarmoeder zit moet het beschermd worden, maar zodra het eruit is geven we er geen kanker om.. dat is ook "pro-life".
Geef de mensen die er al zijn maar wat aandacht die kunnen het beter gebruiken. We zitten al op en overbevolkte planeet, wil je nog meer Oh Oh Cherso types in de wereld hebben?
HEEEE beetje respect voor Emile Ratelband en The Secret! JE creëert je eigen werkelijkheid.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hé wat?
Dus omdat mensen de evolutie-theorie aanhangen sterven er dieren uit?
Ik ken het boek The Secret, maar het uitsterven van dieren had ik er nooit achter gezocht!quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
HEEEE beetje respect voor Emile Ratelband en The Secret! JE creëert je eigen werkelijkheid.
Oh, dus je gelooft wat jou het beste uitkomt?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Oude verbond en Nieuw Verbond enzovoorts!
NT > OT
Wie zegt dat ik geloof? Over kort door de bocht gesproken?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh, dus je gelooft wat jou het beste uitkomt?
Exodus12vers12 Want Ik zal in deze nacht het land Egypte doortrekken en alle eerstgeborenen, zowel van mens als dier, in het land Egypte slaan en aan alle goden van Egypte zal Ik gerichten oefenen, Ik, de HERE. 13 En het bloed zal u dienen als een teken aan de huizen, waar gij zijt, en wanneer Ik het bloed zie, dan ga Ik u voorbij. Aldus zal er geen verdervende plaag onder u zijn, wanneer Ik het land Egypte sla.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:11 schreef Refragmental het volgende:
God is dus tegen baby moord?
Exodus 11:5
And all the firstborn in the land of Egypt shall die, from the first born of Pharaoh that sitteth upon his throne, even unto the firstborn of the maidservant that is behind the mill; and all the firstborn of beasts.
Oh huh, wat vreemd, in de bijbel staat dat god alle Egyptische eerstgeborene doodt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |