abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87130471
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:29 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, er zijn ontzettend veel christenen die de evolutietheorie niet ontkennen en zelfs onderschrijven. Maar dat zijn over het algemeen niet de christenen die het evangelie op een forum zoals Fok brengen...
Er zijn ook veel dwaalleraars en valse profeten in deze wereld. Jezus zegt ook ergens matteus7vers22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Ik gebruikt dit als waarschuwing niet als oordeel, maar als je als christen zegt dat de evolutietheorie waar is noem je God een leugenaar. Je kunt niet en geloven dat de mens en de aap een gezamelijke voorouder hebben en Adam en Eva naar Gods evenbeeld zijn geschapen.

Een voorbeeld ik kan wel zeggen dat ik balkenende ken, maar als mensen vragen ken je Matthijs zegt hij nooit van gehoord. Wat ik bedoel is dat Jezus hun kent, niet dat ze zeggen we kennen hem.

Dat is ook zo mooi, andere mensen kun je misschien voor de gek houden maar God niet.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:43:48 #102
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87130589
Het is ook niet heel vreemd dat het geloof opzich ook aan het veranderen is :) Een normaal proces van modernisering en rationalisering :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87130779
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:26 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Komt ie misschien straks weer aan met de gristelijke hoax dat er voedstappen van dino's en mensen naast elkaar zijn gevonden.

Dit is duidelijk een hoax, geen enkel bewijs voor.
Wat dacht je van de zonvloed, trouwens de bijbel is niet de enige er zijn zeker 300 verhalen over de zonvloed.
pi_87130893
En er zijn nog meer verhalen over aliens.
Conscience do cost.
pi_87130921
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:50 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Wat dacht je van de zonvloed, trouwens de bijbel is niet de enige er zijn zeker 300 verhalen over de zonvloed.
er zijn 100000000 verhalen over alien abductions, over trollen etc etc. Zijn die dan ook waar?

oeps, ems. was me net voor :W
pi_87131145
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:54 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

er zijn 100000000 verhalen over alien abductions, over trollen etc etc. Zijn die dan ook waar?

oeps, ems. was me net voor :W
De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
pi_87131261
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:01 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

De bijbel is 100% Gods woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv satan spreekt.
en moeten we zeker ook 100% letterlijk nemen inclusief adam en eva, de zondvloed enz...
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:06:16 #108
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87131272
quote:

[..]

Ja, zo kan ik het ook. Alles wat niet waar is, niet klopt of anderszins niet in je voordeel werkt afwentelen op een ander...
Half bezopen is weggegooid geld.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 14:09:08 #109
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87131362
Vruchtafdrijving! Daar is de Kerk niet zo blij mee.
pi_87131371
De bijbel is 100% Satans woord, er staan ook leugens in maar dat is als bv god spreekt.
Conscience do cost.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:09:44 #111
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87131387
quote:

[..]

Kan niet een onmogelijkheid. Maar dat weet je zelf ook wel.
pi_87131574
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.
De relatie met God is verbroken en de mens weet het goede maar kan het kwade niet laten.
Fok!ken op de dag des Heren? Dat kan echt niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2010 14:15:52 ]
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:23:33 #113
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87131791
quote:

[..]

Wist je dat satan een vertaalfoutje is?
pi_87131956
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:06 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik het ook. Alles wat niet waar is, niet klopt of anderszins niet in je voordeel werkt afwentelen op een ander...
Jezus is de waarheid in hem is geen leugen.
pi_87131973
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

God had de eerste twee mensen maar een gebod opgelegd om niet van de boom van kennis van goed en kwaad te eten. Door er toch van te eten is de mens is zonde gevallen, de gevolgen zijn zo ontzettend groot.
De relatie met God is verbroken en de mens weet het goede maar kan het kwade niet laten.
Maar god is toch alwetend?
Hij zou toch weten dat adam en eva van die boom zouden eten.

Als hij dit wist en nog strafte hij hun voor hun zonden, dan is god een sadist, niet waard om te aanbidden.

Als hij dit niet wist, dan is god niet alwetend, waarom hem dan god noemen en hem aanbidden?
pi_87132088
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als hij dit wist en nog strafte hij hun voor hun zonden, dan is god een sadist, niet waard om te aanbidden.

Als hij dit niet wist, dan is god niet alwetend, waarom hem dan god noemen en hem aanbidden?
God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;

God is ook een rechtvaardig God.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:33:21 #117
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87132105
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:32 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

God is alwetend en heeft de zondeval niet gewild, hij heeft ook een vluchtweg of uitkomst voor de mens om vrede te krijgen namelijk door geloof in Jezus christus.;
Ben jij een troll of heb je echt zo'n gigantische plank voor je kop?
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:33:32 #118
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_87132109
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Precies, ik lees soms wel eens iets uit de bijbel en dat is steeds wat me dan ook door het hoofd speelt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_87132113
quote:

[..]

God is alwetend, hij wist dus dat adam en eva van die boom zouden eten?
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 14:36:57 #120
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87132215
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

God is alwetend, hij wist dus dat adam en eva van die boom zouden eten?
Vrijheid van wil/handelen. :P
pi_87132285
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:28 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Jezus is de waarheid in hem is geen leugen.
Oh en als het dan ook nog hardstikke onlogisch wordt komt dat zeker omdat Gods wegen zogenaamd ondoorgrondelijk zijn? Zo kan ik ook elke in discussie "gelijk hebben".

Ik lach me blauw als jij er straks na je dood achterkomt dat er helemaal geen hiernamaals is!
pi_87132292
Jammer dat het Christendom er weer bij gehaald moet worden, ik ben persoonlijk tegen abortus, maar ben niet gelovig. Door de bijbel als 'bewijs' aan te halen dat abortus slecht is, zijn de meeste ongelovigen meteen voor.
pi_87132368
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:39 schreef Schaffelaar het volgende:
Jammer dat het Christendom er weer bij gehaald moet worden, ik ben persoonlijk tegen abortus, maar ben niet gelovig. Door de bijbel als 'bewijs' aan te halen dat abortus slecht is, zijn de meeste ongelovigen meteen voor.
Wat ik veel ernstiger vind is dat TS abortus aan de holocaust koppelt.
pi_87132535
Dat is ook niet zo netjes nee, alhoewel er sinds de tweede wereldoorlog veel meer baby's zijn vermoord dan Joden in WO II. (Er worden wereldwijd rond de 40 miljoen baby's geaborteerd per jaar)
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:48:30 #125
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_87132586
Flikker gewoon toch ff een eind op met je achterlijke sprookjesboek TS. Dat jij de intelligentie van een doperwt hebt en daarom gelooft dat er ergens in de lucht een tovenaar woont wil niet zeggen dat je ons daarom kunt lastig vallen met je debiele geneuzel.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_87132599
quote:

God is ook een rechtvaardig God.
wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.
Waarom grijpt Hij dan niet in?
pi_87132664
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat ik veel ernstiger vind is dat TS abortus aan de holocaust koppelt.
Dat laat de ernst zien, tijdens de tweede wereldoorlog werden joden afgeslacht en vonden anderen dat ze niet het recht hadden om te leven en vandaag word dat bij kleine kinderen gedaan.
pi_87132691

Om maar aan te tonen hoe dom religie eigenlijk is.
pi_87132729
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:51 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Dat laat de ernst zien, tijdens de tweede wereldoorlog werden joden afgeslacht en vonden anderen dat ze niet het recht hadden om te leven en vandaag word dat bij kleine kinderen gedaan.
Bij ongeboren vruchten tot het 3e trimester spreek je niet van kleine kinderen. :)
pi_87132787
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bij ongeboren vruchten tot het 3e trimester spreek je niet van kleine kinderen. :)
Moord is niet goed te praten, mij hou je niet voor de gek.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 14:54:59 #131
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87132797
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:48 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

wat is er rechtvaardig aan WOII, wat is er rechtvaardig aan een kind met kanker, wat is er rechtvaardig aan (kind)verkrachters ,wat is er rechtvaardig aan een uitgestorven diersoort, etc, etc, etc,.
Wat er rechtvaardig is aan een uitgestorven diersoort moet je aan mensen vragen die de evolutie-theorie aanhangen, ik neem aan dat je dus ook niet gelooft dat de tweede wereldoorlog Gods en verkrachting Gods werk was? Verder 'vele eersten zullen de laatsten zijn' enzovoorts.

Waarom altijd het christendom? In vele religies is het leven heilig?
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:55:38 #132
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87132822
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Moord is niet goed te praten, mij hou je niet voor de gek.
Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat wel :P?
pi_87132893
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:54 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wat er rechtvaardig is aan een uitgestorven diersoort moet je aan mensen vragen die de evolutie-theorie aanhangen
Hé wat?

Dus omdat mensen de evolutie-theorie aanhangen sterven er dieren uit?

_O-
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 14:58:06 #134
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87132894
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Waarom vermoorde de kerk dan duizenden, zo niet miljoenen anders denkenden in de Middeleeuwen? Of mocht dat wel :P?
Omdat de tegenstander dat ook deed? Of wil je nu beweren dat de Kerk (een directe vertegenwoordiging dan wel wil van Hem op aarde is)? Zijn allen die doen aan de Jihad doen dan ook voertuigen of middelen Gods?
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 15:00:01 #135
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87132954
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hé wat?

_O-
Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.

Wat er RECHTVAARDIG is aan het uitsterven van dieren dat moet je vragen aan iemand die gelooft in de evolutietheorie, niet aan iemand die het creationisme aanhangt.
pi_87132998
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:48 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik zou ook een wedervraag kunnen stellen, heb je zelf weleens gestolen, bedrogen, gelogen, gevloekt, overspel gepleegd. Wat is je eigen aandeel in de ellende van deze wereld.

romeinen2vers3 Rekent gij wellicht hierop, o mens, die oordeelt over hen, die zulke dingen bedrijven, en ze zelf doet, dat gij het oordeel Gods ontgaan zult? 4 Of veracht gij de rijkdom van zijn goedertierenheid, verdraagzaamheid en lankmoedigheid, en beseft gij niet, dat de goedertierenheid Gods u tot boetvaardigheid leidt?

ik denk aan de ene kant geeft God aan een mens bepaalde tijd om tot bekering te komen, wat betekend dat je als eerste je eigen aandeel van ellende in deze wereld ziet. Trouwens God heeft wel vaker ingegrepen in de menselijke geschiedenis zoals de zonvloed, de joden die uit Egypte bevrijd werden van de slavernij en er allerlei plagen over Egypte kwamen, het joodse volk dat in ballingschap ging etc in openbaring gaat God ook allerlei plagen over deze wereld brengen met als doel dat mensen rechtsomkeer maken.
pi_87133053
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik nergens en tot die conclusie hoor je logischerwijs niet te komen, maar niet iedereen kan blijkbaar logica volgen.

Wat er RECHTVAARDIG is aan het uitsterven van dieren dat moet je vragen aan iemand die gelooft in de evolutietheorie, niet aan iemand die het creationisme aanhangt.
Nee hoor.
God gaat toch over alles in het universum?
Waarom laat hij dan dieren uitsterven? Wat is er rechtvaardig aan het laten uitsterven van een diersoort?

Of denk je dat er heden ten dage geen dieren uitsterven?
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:03:10 #138
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87133054
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:48 schreef matthijs8200 het volgende:

[..]

Moord is nooit goed te praten, ook niet door zwangerschap vanwege een verkrachting. Trouwens er zijn altijd andere mogelijkheden zoals adoptie.
Een foetus is onderdeel van het lichaam van de moeder. De moeder is de enige die iets met haar lichaam mag doen. Als jij wilt meebeslissen zal je de foetus uit de buik van de moeder moeten snijden. Succes! ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87133062
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een foetus is onderdeel van het lichaam van de moeder. De moeder is de enige die iets met haar lichaam mag doen. Als jij wilt meebeslissen zal je de foetus uit de buik van de moeder moeten snijden. Succes! ^O^
_O_
pi_87133131
Zo lang het in de baarmoeder zit moet het beschermd worden, maar zodra het eruit is geven we er geen kanker om.. dat is ook "pro-life".

Geef de mensen die er al zijn maar wat aandacht die kunnen het beter gebruiken. We zitten al op en overbevolkte planeet, wil je nog meer Oh Oh Cherso types in de wereld hebben?
pi_87133165
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:02 schreef Viking84 het volgende:
Oh, daar hebben we de nieuwste godsdienstwaanzinnige op Fok! weer :').
Dat dus.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 15:06:57 #142
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87133178
Als je niet knoeit hoef je naderhand ook niet te stofzuigen!
pi_87133283
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:05 schreef Nachtraaf het volgende:
Zo lang het in de baarmoeder zit moet het beschermd worden, maar zodra het eruit is geven we er geen kanker om.. dat is ook "pro-life".

Geef de mensen die er al zijn maar wat aandacht die kunnen het beter gebruiken. We zitten al op en overbevolkte planeet, wil je nog meer Oh Oh Cherso types in de wereld hebben?
Als je tegen overbevolking bent, waarom gaan die mensen dan niet zelf inplaats van het leven van anderen te nemen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:10:54 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87133296
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hé wat?

_O-
HEEEE beetje respect voor Emile Ratelband en The Secret! JE creëert je eigen werkelijkheid. :6
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87133323
God is dus tegen baby moord?

Exodus 11:5
And all the firstborn in the land of Egypt shall die, from the first born of Pharaoh that sitteth upon his throne, even unto the firstborn of the maidservant that is behind the mill; and all the firstborn of beasts.

Oh huh, wat vreemd, in de bijbel staat dat god alle Egyptische eerstgeborene doodt.
pi_87133355
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

HEEEE beetje respect voor Emile Ratelband en The Secret! JE creëert je eigen werkelijkheid. :6
Ik ken het boek The Secret, maar het uitsterven van dieren had ik er nooit achter gezocht!

Damn you Emile!!!!!!!!
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 15:14:54 #147
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87133434
Oude verbond en Nieuw Verbond enzovoorts!
NT > OT
pi_87133456
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Oude verbond en Nieuw Verbond enzovoorts!
NT > OT
Oh, dus je gelooft wat jou het beste uitkomt?
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 15:16:50 #149
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87133498
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh, dus je gelooft wat jou het beste uitkomt?
Wie zegt dat ik geloof? Over kort door de bocht gesproken? :P
pi_87133533
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:11 schreef Refragmental het volgende:
God is dus tegen baby moord?

Exodus 11:5
And all the firstborn in the land of Egypt shall die, from the first born of Pharaoh that sitteth upon his throne, even unto the firstborn of the maidservant that is behind the mill; and all the firstborn of beasts.

Oh huh, wat vreemd, in de bijbel staat dat god alle Egyptische eerstgeborene doodt.
Exodus12vers12 Want Ik zal in deze nacht het land Egypte doortrekken en alle eerstgeborenen, zowel van mens als dier, in het land Egypte slaan en aan alle goden van Egypte zal Ik gerichten oefenen, Ik, de HERE. 13 En het bloed zal u dienen als een teken aan de huizen, waar gij zijt, en wanneer Ik het bloed zie, dan ga Ik u voorbij. Aldus zal er geen verdervende plaag onder u zijn, wanneer Ik het land Egypte sla.

het bloed van vers3 Spreekt tot de gehele vergadering van Israël als volgt: op de tiende van deze maand zal ieder voor zich een stuk kleinvee nemen, familiesgewijs, een stuk kleinvee per gezin. 4 Maar indien een gezin te klein is voor een stuk kleinvee, dan zullen hij en de naaste buurman van zijn gezin er een nemen, naar het aantal personen; gij zult bij het stuk kleinvee rekenen met ieders behoefte. 5 Een gaaf, mannelijk, éénjarig stuk kleinvee moet gij nemen; gij kunt dit nemen van de schapen of van de geiten

Met andere woorden wie op de deurpost het bloed van een schaap of geit op de deurpost kwam niet onder dit oordeel, het was een oordeel van God over het land Egypte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')