abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87094401
Goed hier komt een erg raar probleem.

Onlangs heb ik een HTC Wildfire met Hi internet abbo aangeschaft.
Echter op een of andere manier krijgt geen één van de standaard apps (android browser/market/youtube app) verbinding met het internet.
Vervolgens heb ik via wifi Opera (andere browser) gedownload en daarna wifi weer uitgezet.
Nu kom ik wel op het internet met Opera maar al de andere apps laten het nog steeds afweten.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is. Eerst dacht ik aan een hardware fout maar aangezien Opera wel verbinding kan maken snap ik het even niet meer.

Al geprobeerd:
- heb al contact gehad met Hi maar aan die kant zit alles goed.
- sim kaart in windows telefoon, internet werkte daar gelijk
- 3x fabrieksinstellingen gereset
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_87094533
Wat zijn de instellingen als je naar Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> Access Point Names gaat?
Als het goed is moet daar Hi Mobiel Internet en Hi MMS staan waarbij Hi Mobiel Internet aangevinkt is.
Is je software ook up-to-date? Settings -> About phone -> System software updates
pi_87095676
yep en yep :)
Krijg de melding "Er zijn geen updates beschikbaar."

En heb al deze info overgenomen (meerdere malen)
http://qelp.hi.nl/HTC/A81(...)andmatig-instellen/8
pi_87096146
Ik heb de volgende instellingen:
quote:
Name: Hi Mobiel Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: leeg
Port: leeg
Username: leeg
Password: leeg
Server: leeg
MMSC: leeg
MMS proxy: leeg
MMS port: leeg
MMS protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Authentication type: PAP
APN type: default
pi_87099473
Dat zijn inderdaad de standaard instellingen :)

Maar dat is dus het punt niet. Mijn mobiel heeft verbinding met het internet (opera browser kan online) maar al de standaard android apps zeggen dat de mobiel geen verbinding heeft :S
pi_87127262
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:17 schreef Ame_thyst het volgende:
Dat zijn inderdaad de standaard instellingen :)

Maar dat is dus het punt niet. Mijn mobiel heeft verbinding met het internet (opera browser kan online) maar al de standaard android apps zeggen dat de mobiel geen verbinding heeft :S
Dan zou ik het zo 1, 2, 3 ook niet weten. Sorry.
pi_87128634
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:51 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Dan zou ik het zo 1, 2, 3 ook niet weten. Sorry.
toch bedankt ^O^

Heb al contact gezocht met HTC, die zijn er als het goed is mee bezig.
pi_87128995
Heb je exact de instellingen zoals in die ene post? Uit ervaring weet ik dat aanlaten proxy voor problemen kan zorgen
pi_87132237
Die in die post zijn de standaard instellingen die van de simkaart komen. Heb ik inderdaad geprobeerd, net als de instellingen die Hi aanraad.

Volgens mij zit het toch fout in de software. Als ik geen verbinding zou hebben zou Opera ook niet online kunnen gaan. Wat ik zo achterlijk vind is dat een reset naar fabrieksinstelling gewoon niets uithaalt.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:02:53 #10
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_87133045
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:37 schreef Ame_thyst het volgende:
Die in die post zijn de standaard instellingen die van de simkaart komen. Heb ik inderdaad geprobeerd, net als de instellingen die Hi aanraad.

Volgens mij zit het toch fout in de software. Als ik geen verbinding zou hebben zou Opera ook niet online kunnen gaan. Wat ik zo achterlijk vind is dat een reset naar fabrieksinstelling gewoon niets uithaalt.
Dan ligt het waarschijnlijk aan de standaard browser die op de wildfire zit.
Je kunt wel Opera downloaden , maar apps gebruiken meestal de standaard browser.

Hoe op te lossen? Geen idee.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_87247061
Als je met de standaard browser verbinding maakt met het internet, wat is de URL van de websites dan?

Ga bijv. eens met de standaard browser naar nu.nl, kijk daarna wat de url is. Blijf deze op nu.nl staan of veranderd die in iets anders?
pi_87253292
Uiteindelijk kwam HTC met de oplossing hoe ik het Hi internet (bij Hi zelf wisten ze het dus niet :') ) moet instellen.

Volgens Hi moet dit ingesteld worden
APN: portalmmm.nl

HTC kwam met de oplossing namelijk
APN: internet

Behoorlijk eenvoudig dus maar als je verkeerde voorlichting krijgt van je provider, tja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')