abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95272853
vooral mijn tong doet nu nog pijn (aan de zijkanten, achterin), ik heb het gevoel dat hier kleine hechtingen inzitten ofzo.

oh, en de arts heeft ook mijn uvula (huig) een stuk korter gemaakt omdat deze te lang was, en dat gaf overlast en veel slijm (wat een feest!)

ik wil zo snel mogelijk van die korsten af :N
pi_95293324
Die korsten ja. :r
Ik had dat ook, dat gevoel aan de zijkanten van m'n tong.

Ik droomde vannacht dat ik nog een keer moest. :X
pi_95365843
@Dansemacabre hoe lang duurde het bij jou voordat je geen last meer had van je tong?

Dat ie niet meer voelt alsof ie bont en blauw geslagen is?
pi_95400613
Een dag of 4-5.
pi_95437827
oww. ik heb er nog steeds last van (dag 6)

goed nieuws, though, ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft me nieuwe pijnstillers gegeven (als vervanging van aspirine)

*O* diclofenac *O*

woei, binnen een half uurtje werkte het zoveel beter. veel minder pijn, ik kan het iedereen aanbevelen.
pi_95439976
Bij mij begon het op dag 5 en duurde het tot dag 10 ongeveer.
Diclofenac heb ik ook gehad, vanaf het begin maar daar kreeg ik wel last van.

Heb je d'r ook maagbeschermers bij?
pi_95440358
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:21 schreef ampburner het volgende:
oww. ik heb er nog steeds last van (dag 6)

goed nieuws, though, ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft me nieuwe pijnstillers gegeven (als vervanging van aspirine)

*O* diclofenac *O*

woei, binnen een half uurtje werkte het zoveel beter. veel minder pijn, ik kan het iedereen aanbevelen.
Dat je niet diclofenac mee kreeg na de ingreep..
Dat geven we standaard mee op't MST en we starten er direct na de operatie mee. We maken 's ochtends de mensen wakker om 7:00 en geven ze diclofenac (+pcm) zodat ze gewoon brood kunnen eten 's ochtends..
pi_95440526
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:32 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Dat geven we standaard mee op't MST en we starten er direct na de operatie mee. We maken 's ochtends de mensen wakker om 7:00 en geven ze diclofenac (+pcm) zodat ze gewoon brood kunnen eten 's ochtends..
Dat was na mijn operatie ook zo. Zonder het brood dan.
pi_95440683
quote:

[..]

Hmm.. ik heb ook alleen paracetamol gekregen.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_95440860
Bij mij waren ze eigenlijk vergeten om pijnstillers uit te schrijven dus dat moest in de O.K. nog even snel. :')
pi_95442480
nou, Ik heb wel een paar tabletten diclofenac meegekregen vanuit het ziekenhuis (echt 4 stuks ofzo) maar die waren na dag 2 al op. toen overgestapt op paracetamol, maar dat werkt dus een stuk minder goed.

edit: nee, geen maagbeschermers, maar ik eet inmiddels wel weer goed dus ik hoop dat het meevalt.

[ Bericht 21% gewijzigd door ampburner op 13-04-2011 14:32:34 ]
pi_95442826
ik heb ook alleen maar paracetamol gehad
pi_95443200
Ik slik ze iig nooit meer, die krengen. Ging echt kapot van de buik en maagpijn toen. En dat terwijl ik maagbeschermers had.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:50:05 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95443759
[begin onsmakelijk verhaal]
Mijn neus- en keelamandelen zijn tegelijk weggehaald. Mijn ontstoken keelamandelen waren uitgegroeid tot een abces en daarna had ik de ziekte van Pfeiffer. Ik lag steriel op een eigen kamertje en heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Was destijds 8 jaar oud, mocht mijn lievelingspop mee de operatiekamer in en werd verdoofd met zo'n gasmaskertje. Op mijn ziekenhuisbed had ik de rest van mijn poppen en knuffels staan. Mocht vooral veel ijsjes eten, herinner ik me. Herinner me weinig pijn, alleen wel dat ik aan mijn neus voelde na de operatie en er bloed aan mijn hand zat...
[einde onsmakelijk verhaal]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_95453131
oef wat een keelontsteking heb ik zeg! al 3 dagen pijn, de wond is nu toch wel dicht na 2 maanden?
pi_95455026
Mijn KNO-arts zei dat de wonden met drie maanden helemaal genezen zijn. Een jaar voor het totale herstel. Littekenweefsel moet soepel worden.
pi_95460613
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Mijn KNO-arts zei dat de wonden met drie maanden helemaal genezen zijn. Een jaar voor het totale herstel. Littekenweefsel moet soepel worden.
:X :X :X
  woensdag 13 april 2011 @ 20:49:44 #268
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95461637
quote:

[..]

Ik kreeg een paracetamol zetpil 2x en dat was het. Ik moest ijswater drinken (maar dat deed pijn dus dat deed ik veel te weinig) en als ik de volgende ochtend 2 boterhammen zonder korstjes op had mocht ik naar huis. Ik had 's nachts heel weinig geslapen en wilde graag naar huis. twee kleine boterhammen (veel korst afgesneden :P ) helemaal vol geplempt met jam en dat in muizenhapjes (100x kauwen) opeten.
Thuis trouwens vrijwel geen paracetamol geslikt. Oplossen in water wel geprobeerd, maar dat is toch zooo smerig. En slikken ging niet zo lekker.
Ik heb anderhalve week thuis gezeten, vooral ook omdat het wel even duurde voordat ik iets fatsoenlijks kon eten (de ver afgekoelde magnetron stampotjes was ik wel een end beu). Daarna werkelijk nooit meer last van gehad. E.e.a. is nu iets van 6/7 jaar geleden.
klerkje
pi_95461825
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:33 schreef ampburner het volgende:

[..]

:X :X :X
Het is niet zo dat het dan drie maanden zeer doet. Last heb je er niet meer van.
Ik heb het als best heftig en pijnlijk ervaren en ik vond het ook lang duren maar toch zat ik na twee weken een pizza weg te werken.

Bij mij heeft het sowieso lang geduurd omdat ik nagenoeg niks at of dronk. Toen dat weer wat lukte was het ook zo weer beter.
pi_95466990
ok, dat klinkt al beter!

ik moet ook toegeven dat ik een enorme aansteller ben hoor ;)
weten jullie wat ik vandaag gegeten heb? Tartaar met gefrituurde parijse aardappeltjes! wel nog steeds met stekende pijn aan mijn tong.
niet slecht voor dag 6.

[ Bericht 7% gewijzigd door ampburner op 13-04-2011 22:21:21 ]
pi_95474236
Nee joh, t IS gewoon pijnlijk. Maar als die pijn weg is.. Opluchting!
pi_95481385
Als ik me na het weekend nog steeds beroerd voel ga ik wel even langs de huisarts. M'n hele keel is dik en ik kan zowat niets slikken
pi_95481834
Ik zou gewoon nu even langsgaan hoor.. Als je keel zo opgezet is.
pi_95732250
Dit heb ik dus ook, die pijn aan de achterkant van mijn tong alsof er iets zit een hechting. Er is mij gezegt dat er gehecht zou worden. Maar ben het vergeten te vragen na de operatie, wat niet zo in de stemming om
Te praten tegen de doc.

Zit nu op dag 5 na de operatie, erg veel pijn nog. Ik had bruis ibuprofen meegekregen maar als ik die neem brand mijn hele mond uit van de pijn.

Het werkt daarna wel goed. Dus blijf het maar slikken. Alles is nog een gevecht drinken doet echt pijn met name achter de tong. En aan 1 kant maar waar de grootste wond zit.

Eten heb ik nog niet gedaan.
Had ook paracetamol gekregen in het ziekenhuis, maar na dag 3 ben ik ibuprofen gaan gebruiken.

Veel meer baat bij, het is gewoon echt een pijnlijke ingreep
pi_95794546
Dag 6:

Elke dag die stekende pijn elke dag na het opstaan direct naar de pijnstillers grijpen maar deze ochtend was het anders. De pijn lijkt gezakt te zijn heerlijk, draai mezelf dan nog maar 1x om en pak nog een uurtje erbij.

Daarna opstaan en tot mijn verbazing is de pijn nog steeds te doen... dan maar een slokje water nemen en ahahahahahhhhh het is nog niet helemaal over helaas...

Het gaat wel beter dan gisteren dus ik ben blij, net even op de weegschaal gestaan 5 kilo eraf. Maar begin nu toch wel honger te krijgen na 6 dagen niet gegeten te hebben. Maar moet er nog niet aan denken vast voedsel te eten. dus nog even het water en bouillon verhaal vandaag.

Slikken is niet fijn maar de piek is eraf merk ik...
Ik gebruik ipv ibuprofen en paracetamol tabletten nu zetpilln om me keel te ontzien van dat brandende spul misschien heeft dat geholpen en is het nu idd aan het genezen.

Ik heb weer hoop...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')