abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87089717
De titel zegt het al.

Wie heeft hier geen amandelen meer?
Wanneer zijn deze eruit gehaald en hoe heb je dat ervaren?...
Hoe lang duurde het voordat je weer een beetje normaal kon leven? :')

Het blijkt een zeer pijnlijke operatie te zijn bij volwassenen.
En ik ben volgende maand aan de beurt. Ze zijn bij mij namelijk maandelijks opgezwollen.

-O-
Sowieso schrijf je zo.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:17:38 #2
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87089742
Mijn keel en neus amandelen zijn verwijderd. Het enige wat ik me herinner zijn zere keel en neus en een hele boel ijsjes O+
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87089795
Neusamandelen zijn er uitgehaald toen ik nog klein was, maar keelamandelen laat ik lekker zitten. Heb er maar heel soms last van.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:40:40 #4
184769 crew  Deisyy
pi_87089871
Mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 28 was, ik had ook van die verhalen gehoord dat het heel erg pijnlijk kon zijn bij volwassenen, maar dat vond ik persoonlijk 100% meevallen.

De volgende dag at ik alweer een berehap :P

Een paar daagjes rustig aan gedaan vanwege de narcose en veel gedronken, that's all.

Succes ^O^
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_87089996
Ik mag in December.
pi_87090607
Ik toen ik 11 was alleen keelamandelen. Had alleen wat last van mijn oren :S..

Nja viel allemaal reuze mee..
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:35:48 #7
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87091141
Afgelopen 4 mei zijn mijn keel amandellen eruit gehaald. Heel veel pijn deed het. Water drinken deed pijn, ijs wou ik niet. Ik had ook een soort opgezwollen bal in het begin van mijn keel. Dus als ik verkeerd slikte kreeg ik ongeveer geen adem.
Ik 1.5 week niks mogen doen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:39:25 #8
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87091197
Ik heb kut nieuws voor jullie.

Dat dus, maar er is ook nog ergens een ander topic waar foto's in staan. Daar zeg je witten en zwarten plekken in mijn keel.
pi_87091215
Ik heb ze eruit laten halen toen ik twintig was ofzo. Had elke maand keelontsteking. De pijn na de operatie was voor mij hetzelfde als tijdens een flinke keelontsteking, dus ik vond het wel prima. Sindsdien geen last meer gehad.
pi_87094398
Bij mij wouden ze het gaan doen toen ik 5 was, maar toen kreeg ik de dag van te voren mn eerste epilepsie aanval en vonden ze het te gevaarlijk. Ik heb ze dus nog steeds.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:46:04 #11
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87094492
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:42 schreef Heikje het volgende:
Bij mij wouden ze het gaan doen toen ik 5 was, maar toen kreeg ik de dag van te voren mn eerste epilepsie aanval en vonden ze het te gevaarlijk. Ik heb ze dus nog steeds.
Ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat het niet goed is om ze te verwijderen. Ze zitten er niet voor niets tenslotte.
Heb je er last van nu op latere leeftijd?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87095991
Ik heb geen dikke amandelen maar d'r zitten wel gaten in en ik word er ziek van. Algehele malaise.
En van die prut die er uit komt.
pi_87095993
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:46 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat het niet goed is om ze te verwijderen. Ze zitten er niet voor niets tenslotte.
Heb je er last van nu op latere leeftijd?
Nope, nergens last van.
pi_87101780
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:40 schreef Deisyy het volgende:
Mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 28 was, ik had ook van die verhalen gehoord dat het heel erg pijnlijk kon zijn bij volwassenen, maar dat vond ik persoonlijk 100% meevallen.

De volgende dag at ik alweer een berehap :P

Een paar daagjes rustig aan gedaan vanwege de narcose en veel gedronken, that's all.

Succes ^O^
Eindelijk eens een positief verhaal bij een volwassene!
Dat geeft me weer wat hoop! :+
Sowieso schrijf je zo.
pi_87101924
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:35 schreef porsche1 het volgende:
Afgelopen 4 mei zijn mijn keel amandellen eruit gehaald. Heel veel pijn deed het. Water drinken deed pijn, ijs wou ik niet. Ik had ook een soort opgezwollen bal in het begin van mijn keel. Dus als ik verkeerd slikte kreeg ik ongeveer geen adem.
Ik 1.5 week niks mogen doen.
:{ ;(

Ik hoop echt dat ik niet zo lang moet wachten totdat ik weer wat kan doen. :X Het liefst dezelfde dag nog gewoon naar school, maar dat zal niet lukken. _O-
Sowieso schrijf je zo.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:29:59 #16
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87102773
Mijn neusamandelen zijn verwijderd toen ik 8 was omdat er een poliep opzat. Ik kan me er niet veel meer van herinneren maar volgens mij had ik nergens last van na de operatie.

Mijn keelamandelen zijn verwijderd toen ik 22/23 was. Ik had elke 6 weken ongeveer ontstoken amandelen en soms keelontsteking daarbij. Dar was ik echt een beetje zat dus naar de huisarts =>KNO arts=>operatie.
Als volwassene moet je ook een nacht in het ziekenhuis blijven. Ik kreeg een termoskan met ijswater en de opdracht was zoveel mogelijk te drinken. En dat is nu juist het enige wat je niet wil doen dan. Slikken is namelijk heel erg pijnlijk. Niet die doffe pijn die altijd gewend was, maar heel scherpe pijn, alsof je gebroken glas doorslikt. Maar het is wel waar, beetje doorzetten en toch veel ijswaterdrinken helpt wel uiteindelijk.
De volgende ochtend in het ziekenhuis moest ik 2 boterhammen eten, dan mocht is weg. (korstjes mocht er afsnijden). Dus ik die boterhammen zonder korsten volgooien met jam en zo, heeeeeeeel fijn kauwen en zo vlug mogelijk naar binnen laten glijden/slikken.

Al met al heb ik 1,5 week thuis gezeten. Op zich kon ik wel alles, maar eten heeft een poosje geduurd voordat ik iets fatsoenlijks naar binnen kreeg. Het was pijnlijk bij het slikken en ik kreeg het gevoel dat die doorgang heeel klein was ofzo.

Maar nu geen last meer van keelontstekingen, dus blij dat ik het heb gedaan.
klerkje
pi_87125168
Ik mag diezelfde dag nog naar huis van 't ziekenhuis. :Y
Sowieso schrijf je zo.
pi_87126110
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:38 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb geen dikke amandelen maar d'r zitten wel gaten in en ik word er ziek van. Algehele malaise.
En van die prut die er uit komt.
Om deze redenen ga ik binnenkort naar de dokter en wil ik ze het liefst eruit hebben :{
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:51:22 #19
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87132666
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 09:45 schreef -XX- het volgende:
Ik mag diezelfde dag nog naar huis van 't ziekenhuis. :Y
Oh das wel beter, in een ziekenhuis (proberen te) slapen is niets.
klerkje
pi_87133501
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:57 schreef IrCute het volgende:

[..]

Om deze redenen ga ik binnenkort naar de dokter en wil ik ze het liefst eruit hebben :{
Ik werd jaren niet serieus genomen, m'n medische dossier staat vol met die onzin. Ze waren niet opgezwollen dus kreeg ik gewoon neusspray. Nu bij een nieuwe huisarts kreeg ik de eerste keer neusspray en de tweede keer een doorverwijzing naar de KNO-arts.

Ik moet ook een nacht blijven en ik krijg een morfinepomp. :{
pi_87137720
Als ik alleen al denk aan de tonsillectomie die ik had toen ik 19 was dan krijg ik weer pijn! Wát een hel was dat zeg! Een week lang bijna niks kunnen eten, behalve vla. Ik zou zeggen: Succes! En lang leve de zetpillen!
pi_87141109
Zetpillen. }:|
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:46:02 #23
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87154535
Etpillen ja, verdomme. Moet er niet aan denken.
pi_87170019
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:11 schreef DanseMacabre het volgende:
Zetpillen. }:|
Geloof me, als je amandelen eruit zijn gehaald dank je de eerste week God op je blote knietjes voor de uitvinding van zetpillen O-)
pi_87170159
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:10 schreef -XX- het volgende:

[..]

:{ ;(

Ik hoop echt dat ik niet zo lang moet wachten totdat ik weer wat kan doen. :X Het liefst dezelfde dag nog gewoon naar school, maar dat zal niet lukken. _O-
Rust is het beste medicijn. In dit geval betekent dat; zo veel mogelijk slapen. Vloeilbaar voedsel en zo weinig mogelijk praten.

Bij volwassenen is de recovery time langer dan bij kinderen, zoals eerder gezegd in dit topic.
pi_87174166
Ik gooi mezelf op de bank met een slaapzak en series.
pi_87190482
Ik word er een beetje zenuwachtig van als ik het zie:

;(
Sowieso schrijf je zo.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:01:35 #28
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87193072
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:57 schreef Beije het volgende:

[..]

Geloof me, als je amandelen eruit zijn gehaald dank je de eerste week God op je blote knietjes voor de uitvinding van zetpillen O-)
Nee. :'( Die duim van de zuster. :'( :'( :'( :'(
pi_87201721
Gelukkig krijg ik geen zetpillen in het ziekenhuis. *O*
pi_88352355
Aanstaande maandag is het zover.... ik vind het maar spannend... -O-
Sowieso schrijf je zo.
pi_88356384
Sterkte maandag!
pi_88378388
Sterkte.
Ik moet over ruim een maand. ;(
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:31:26 #33
290504 Bert_de_Näölerd
Het waait best wel hard hier.
pi_88403937
Keelamandelen laten weghalen toen ik 20 was. Paar daagjes ziekenhuis, pijnstillers, veel koud drinken, eerste paar dagen voorzichtig met eten. Nergens geen last meer van gehad.
Wat wel opviel was dat nadien het bier sneller naar binnen ging. :9
pi_88506195
Zooo.... gisteren om 15:30 lag ik op de operatietafel!
En een uur later werd ik wakker in de uitslaapkamer. De pijn viel me toen nog alles mee... :Y
Alleen na een paar uur werd ik kotsmisselijk van alle pijnstillers die ze me hadden gegeven.
Dus ik heb zo'n beetje 5x bloed gekotst! Geen pretje... :N

Dus ik moest een nachtje blijven. Beroerd geslapen....
Nu zit ik thuis, aan veel water, ijs, sapjes, vla etc,....

Alleen het slikken doet me nu erg pijn. Maar al met al vind ik het (tot nu toe) meevallen.
Het wordt vast nog wel erger de pijn, maar ik hoop het niet!
Gelukkig kan ik me nog wel verstaanbaar maken.
Sowieso schrijf je zo.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:57:38 #35
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_88507631
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:09 schreef -XX- het volgende:
Zooo.... gisteren om 15:30 lag ik op de operatietafel!
En een uur later werd ik wakker in de uitslaapkamer. De pijn viel me toen nog alles mee... :Y
Alleen na een paar uur werd ik kotsmisselijk van alle pijnstillers die ze me hadden gegeven.
Dus ik heb zo'n beetje 5x bloed gekotst! Geen pretje... :N

Dus ik moest een nachtje blijven. Beroerd geslapen....
Nu zit ik thuis, aan veel water, ijs, sapjes, vla etc,....

Alleen het slikken doet me nu erg pijn. Maar al met al vind ik het (tot nu toe) meevallen.
Het wordt vast nog wel erger de pijn, maar ik hoop het niet!
Gelukkig kan ik me nog wel verstaanbaar maken.
Sterkte met het herstel, gelukkig heb je de operatie achter de rug :*
Fuck the EBU
pi_88549998
Dankjewel! Ik ben inderdaad wel blij dat de operatie nu achter de rug is.

De pijn neemt nu nog niet echt af.... maarja, mag deze week(en) snel voorbij zijn!! :Y DanseMacabre, ben je al een beetje zenuwachtig of is het te houden?
Sowieso schrijf je zo.
pi_88550052
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2010 11:33 schreef DanseMacabre het volgende:
Gelukkig krijg ik geen zetpillen in het ziekenhuis. *O*
Jij gaat van die dingen houden als je geopereerd bent! :+
Sowieso schrijf je zo.
pi_88559080
Ben nog niet zenuwachtig. Duurt nog ruim een maand. Ik denk de avond daarvoor wel.
pi_88561525
Gelukkig maar! :Y

Ik heb nu weer even een minder moment. Weer kotsmisselijk. :x
Sowieso schrijf je zo.
pi_88625168
PPfff..... de pijn neemt echt niet af... -O- Iedere ochtend is weer een ramp...zo pijnlijk...
En dan die stank die uit die wonden komt, gatverdamme....

Laat dit snel voorbij zijn... -O-
Sowieso schrijf je zo.
pi_88628640
Balen zeg! Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt! Neem je genoeg pijnstillers?
pi_88629894
Jahh...paracetamol. 4x daags 2 tabletten.

Ik mag ook Tramadol gebruiken, maar aan die troep kom ik liever niet... Ondanks de pijn 's ochtends erg heftig is.
Sowieso schrijf je zo.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:25:38 #43
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_88630633
's Ochtends is de pijn inderdaad het heftigst, dit komt omdat je 's nachts in je slaap amper slikt, in tegenstelling tot wat je overdag doet.

Bij mij was het (toen ik 18 was) allemaal heel erg droog 's ochtends, maar de pijn vond ik meevallen. Niet meer dan anders met een flinke keelontsteking. Alleen het slikken vond ik erg lastig, maar ook het praten omdat de boel dus wel flink was gezwollen (ook deel van mijn tong). Ik heb een paar dagen niks gezegd omdat ik steeds moest kokhalzen van de zwelling :D . Eten ging redelijk, mits vloeibaar of van die chipitochips waar ik eerst op ging zuigen zodat het een papje werd :X Later ging kaas ook wel, boterhamworst deed echt zeer toen die aan mijn wond bleef kleven en ik het niet weg kreeg.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_88636879
Ijs :Y tenminste dat hielp bij mij 15 jaar geleden :+ :P Beterschap -XX- :*
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:32:42 #45
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88641516
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:25 schreef manda-rijn het volgende:
's Ochtends is de pijn inderdaad het heftigst, dit komt omdat je 's nachts in je slaap amper slikt, in tegenstelling tot wat je overdag doet.

Bij mij was het (toen ik 18 was) allemaal heel erg droog 's ochtends, maar de pijn vond ik meevallen. Niet meer dan anders met een flinke keelontsteking. Alleen het slikken vond ik erg lastig, maar ook het praten omdat de boel dus wel flink was gezwollen (ook deel van mijn tong). Ik heb een paar dagen niks gezegd omdat ik steeds moest kokhalzen van de zwelling :D . Eten ging redelijk, mits vloeibaar of van die chipitochips waar ik eerst op ging zuigen zodat het een papje werd :X Later ging kaas ook wel, boterhamworst deed echt zeer toen die aan mijn wond bleef kleven en ik het niet weg kreeg.
Chips? :X Ik heb een week op brie en opkikkers geleefd. Ik had een koelkast vol met (zoete) toetjes maar daar had ik absoluut geen trek in!

Beterschap XX!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_88642018
Ik zit nu al wel met pijn en moeite aan de warme prak en brood. Gewoon goed kauwen. Wel pijnlijk, maar ik word dus ook kotsmisselijk van al die vloeibare rotsooi. Vla, babyvoeding, yoghurt, gemixte fruitstukken.... het kwam me al na 2 dagen de strot uit.
Sowieso schrijf je zo.
pi_88642034
En vooral waterijs, aaaaaaaaaa!! Ik kan het niet meer zien.
Sowieso schrijf je zo.
pi_88642070
Bij mij zijn ze in 2007 verwijderd, was toen 15. Heb er vrij weinig last van gehad, niet hoeven kotsen, geen nabloedingen, binnen een week ging alles wel weer redelijk en na 2 weken had ik er helemaal geen last meer van.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_88644011
-XX-, ik hoop dat je er snel weer boven op bent! En af en toe een tramadolletje nemen kan geen kwaad hoor. Waarom pijn hebben als dat niet hoeft?
pi_88645130
Ik reageer best heftig op pijnstillers qua misselijkheid.
Bij paracetamol gelukkig niet.

En misselijkheid met een beetje pijn vind ik erger dan die heftige pijn.
Sowieso schrijf je zo.
pi_88693902
Ik heb nu al zin in de kerstvakantie. -O-
pi_88728717
Ik eigenlijk ook wel! O-) :@

Vanmorgen was echt de piek van de hoeveelheid pijn. Allemachtig, zelfs na de operatie deed het niet zo zeer. En dan is het nu precies een week geleden dat ik ben geopereerd.... -O- Mijn geduld raakt op!

Maar de witte aanslag/korsten wat er op de wonden zit, wordt wel weer minder...
Sowieso schrijf je zo.
pi_88830642
Zo, even een update! (denk dat het wel leuk is om zo'n verloop te lezen voor degene die nog geopereerd moeten worden)

Vanmorgen stond ik op met weer veel pijn, maar overdag was de pijn heel weinig! Eten ging prima! De "scherpe" steken bij het slikken was overdag helemaal verdwenen! *O* Alleen nog een beetje knijpende pijn (of je het pijn mag noemen..., eigenlijk ook niet).
En de witte wondkorsten zijn er ook af.

De genezing lijkt ineens wel snel te gaan! Haha.
Sowieso schrijf je zo.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:02:47 #54
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_88837373
Bij mij duurde het ook ongeveer zo lang. Wat is dat een opluchting als die pijn weg is. _O_
  woensdag 17 november 2010 @ 21:04:07 #55
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_88837469
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Ben nog niet zenuwachtig. Duurt nog ruim een maand. Ik denk de avond daarvoor wel.
Het mooie bij mij was. Ik gaf er geen neuk om, ik was totaal niet zenuwachtig. Vond 't juist wel leuk.

Tot de middag na de operatie. ;(
pi_88850805
Leuk om geopereerd te worden! Wow.... :') Dat heb ik nog nooit gehoord!

Hoewel... dat had ik ook met mijn geknapte appendix! Toen vond ik het ook wel 'leuk'... :P
Sowieso schrijf je zo.
pi_88983807
Nou ik ben volledig genezen hoor! Nog wel een heeeeeeeeeel klein beetje gevoelig, maar niets te klagen!

Sterkte voor iedereen die nog moet! :j
Sowieso schrijf je zo.
pi_89034106
Blegh.
pi_89594821
Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden.
  maandag 6 december 2010 @ 21:29:33 #60
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89606859
Is het al de avond ervoor? Is dit je eerste operatie?
Succes en heel veel beterschap alvast!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_89615094
Nee, volgende week vrijdag pas. Ik zie er echt heel erg tegenop.
Dit is niet m'n eerste operatie, ben twee keer poliklinisch aan m'n ogen geholpen, dat was echt twee dagen last.
Ik vind t ook niks om een nacht te blijven. Maar ach, dat moet maar.
pi_89616385
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:19 schreef DanseMacabre het volgende:
Nee, volgende week vrijdag pas. Ik zie er echt heel erg tegenop.
Dit is niet m'n eerste operatie, ben twee keer poliklinisch aan m'n ogen geholpen, dat was echt twee dagen last.
Ik vind t ook niks om een nacht te blijven. Maar ach, dat moet maar.
Ik zag er ook erg op tegenop, vooral na alle horror verhalen van mensen die wekenlang pijn hadden. Ik heb er welgeteld 3 dagen last van gehad. De pijn was vergelijkbaar met een heftige keelontsteking. Kon de 1e dag vloeibaar eten en de dag erna al vast voedsel. En dat zonder pijnstillers.

Succes in ieder geval!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_89637610
Daar hoop ik dan maar op.
pi_89717370
Ik droomde vannacht dat ik geholpen was en dat het helemaal geen pijn deed. Toen werd ik wakker. -O-
pi_89726779
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik geholpen was en dat het helemaal geen pijn deed. Toen werd ik wakker. -O-
Wat dat maar waar, géén pijn na een tonsillectomie... Ik zeg nogmaals: zetpillen :)
pi_89727372
}:|
pi_89740784
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:43 schreef DanseMacabre het volgende:
}:|
Laat je niet bang maken, zoals ik al zei, misschien valt het bij jou ook wel mee. Als je ooit een heftige keelontsteking hebt meegemaakt is de pijn eigenlijk hetzelfde als dat. Gewoon veel ijsjes eten en als je echt teveel pijn hebt zetpillen nemen.
pi_89927195
Gisteren zijn mijn tonsillen verwijderd met de zogeheten coblatietechniek!Hierbij word radiofrequente energie toegepast.Coblatie veroorzaakt een lage temperatuur moleculaire desintegratie, wat resulteert in een minimale weefselbeschadiging naar de omliggende gebieden.
Ook zou de pijn en de kans op nabloedingen minder zijn. Dit is een vrij nieuwe techniek waar nog niet veel KNO-artsen gebruik van maken. Zelf werk ik op de OK en hoorde al van anesthesisten dat patienten geholpen met de coblatietechniek daadwerkelijk minder pijn hebben dan patienten die geholpen zijn met de ouderwetse lis-techniek. Dat betekent niet dat je helemaal geen pijn hebt, het blijft een uiterst vervelende ingreep en dan vooral de herstelperiode. Maar minder pijn is altijd beter!

Tot nu toe over de pijn niets te klagen. 't Is wel heel vervelend maar niet ondragelijk. Een tramal hier en daar en flink wat ijsjes helpen daarbij ook uiteraard!Af en toe bloed het wondbed van mijn rechter tonsil nog na, dat is dus iets om op te letten. Maar na het drinken van een flinke sloot ijswater is het vrij snel weer rustig.

Wil morgen proberen om door goed kauwen wat brood weg te krijgen zonder korsten, want zuivelproducten zijn absoluut niet fijn :N.Er vormt zich heel veel slijm en het plakt aan de wonden. Zacht voedsel als goed gekookte pasta moet ook naar binnen te krijgen zijn, want op alleen ijsjes en ijswater voel ik me erg slap. Maar vanavond toch nog maar even een ijsdiner dan!
Moet zeker uitgaan van een herstelperiode van 2 weken.
pi_89936818
Een studiegenoot zat al na een week weer op school een broodje hamburger te eten.
pi_89937175
wanneer kom je in aanmerking? ik heb al 3 weken lang constant grote amandelen en ben dit jaar al 11 dagen ziek geweest naar aanleiding van die dingen
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:00:51 #71
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_89937193
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 22:00 schreef piepkuiken21 het volgende:
wanneer kom je in aanmerking? ik heb al 3 weken lang constant grote amandelen en ben dit jaar al 11 dagen ziek geweest naar aanleiding van die dingen
3 keer ontstoken ofzo.
pi_89937259
binnen hoeveel tijd? ik heb bijna elke maand een ontsteking
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:04:46 #73
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_89937428
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 18:35 schreef Kim_81 het volgende:
Gisteren zijn mijn tonsillen verwijderd met de zogeheten coblatietechniek!Hierbij word radiofrequente energie toegepast.Coblatie veroorzaakt een lage temperatuur moleculaire desintegratie, wat resulteert in een minimale weefselbeschadiging naar de omliggende gebieden.
Ook zou de pijn en de kans op nabloedingen minder zijn. Dit is een vrij nieuwe techniek waar nog niet veel KNO-artsen gebruik van maken. Zelf werk ik op de OK en hoorde al van anesthesisten dat patienten geholpen met de coblatietechniek daadwerkelijk minder pijn hebben dan patienten die geholpen zijn met de ouderwetse lis-techniek. Dat betekent niet dat je helemaal geen pijn hebt, het blijft een uiterst vervelende ingreep en dan vooral de herstelperiode. Maar minder pijn is altijd beter!

Tot nu toe over de pijn niets te klagen. 't Is wel heel vervelend maar niet ondragelijk. Een tramal hier en daar en flink wat ijsjes helpen daarbij ook uiteraard!Af en toe bloed het wondbed van mijn rechter tonsil nog na, dat is dus iets om op te letten. Maar na het drinken van een flinke sloot ijswater is het vrij snel weer rustig.

Wil morgen proberen om door goed kauwen wat brood weg te krijgen zonder korsten, want zuivelproducten zijn absoluut niet fijn :N.Er vormt zich heel veel slijm en het plakt aan de wonden. Zacht voedsel als goed gekookte pasta moet ook naar binnen te krijgen zijn, want op alleen ijsjes en ijswater voel ik me erg slap. Maar vanavond toch nog maar even een ijsdiner dan!
Moet zeker uitgaan van een herstelperiode van 2 weken.
Zoveel anders is het dan ook niet die operatie. Het herstel blijft precies hetzelfde.

En, dat brood. :r Ik mocht niet naar huis voordat ik brood op had. Smerig droog brod met pindakaas, pijn dat dat deed. :r
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:05:21 #74
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_89937457
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 22:01 schreef piepkuiken21 het volgende:
binnen hoeveel tijd? ik heb bijna elke maand een ontsteking
Dan zou ik maar snel een operatie aanvragen...
pi_89937841
Mijne zijn chronisch ontstoken, maar niet vergroot.
Ik ben wel altijd moe, niet fit, veel slijm in de keel.

Heeft acht jaar geduurd voor dat er een diagnose was gesteld. Ik kreeg alleen maar neusspray mee. Na twee keer naar m'n nieuwe huisarts en nog een keer neusspray kreeg ik een verwijzing naar de kno-arts en die zei gelijk dat het chronisch ontstoken was.
pi_89940717
heb ik o
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:05 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Dan zou ik maar snel een operatie aanvragen...
heb ik ook gepoogd maar was niet vaak ziek genoeg
pi_89945621
Die van mij waren ook constant ontstoken. Vorig jaar in december zijn ze eruit gehaald op m'n 33e. Ik heb het zelf aangevraagd bij de huisarts, ik was er helemaal klaar mee.

Operatie/narcose e.d. vond ik niet veel voorstellen. Ik was ook helemaal niet zenuwachtig ervoor. Ik werd teruggereden naar de uitslaapkamer en ik kwam tijdens "de rit" alweer bij. Ik heb ook meteen om een telefoon gevraagd om m'n ouders te bellen. Ik was net zo verbaasd als mijn ouders dat ik een heel klein beetje kon praten.

Die nacht in het ziekenhuis was klote, weinig slapen en ik zal je de gore details besparen. Het herstel was wel vervelend. Kon heel een tijdje m'n mond niet goed open doen (lastig met tanden poetsen). Zo'n 5 dagen na de operatie vond ik het 't zwaarst, lang leve ibuprofen. Maar na 2 weken kon ik weer normaal eten. Wel dus een dikke week op vloeibaar voedsel geleefd. (Aanrader: luchtige bananenvla! Gewone vla vond ik veeeeel te stroperig. Appelmoes was ook lekker toen!)

Al met al vond ik het meevallen. Het was eventjes vervelend, maar er zijn veel ergere dingen.
pi_89945629
Grrr dubbel.
pi_89945784
Bij mij zijn ze eruit gehaald toen ik 16 was. Wel lang last van gehad daarna, en de keelpijn is nauwelijks verminderd. Nu boeit keelpijn me niet zo veel, maar de klieren in m'n hals zijn ook nog steeds opgezet.

Ik mocht wel na 1 nacht naar huis, praten kon ik gelijk al weer. Zo erg dat ik heel de uitslaapkamer, inclusief mezelf, wakkerschreeuwde uit de narcose :D Geen nabloedingen gehad 's nachts gelukkig, dat lijkt me echt rot. De narcose was grappig, ik weet nog goed hoe ik me voelde wegzakken en de stem van die vent hoorde wegsterven.

De eerste dagen vooral heel veel gedronken en vla/fruit gegeten volgens mij. Ik weet niet precies meer, is al te lang geleden. Toen ik na een paar dagen telkens moest overgeven (au) aan de cola en crackers met kaas, dat weet ik nog wel :P

De operatie op zich viel wel mee, alleen de weken erna waren kut en het heeft dus niks uitgehaald voor m'n keel.

Edit: En ik moest stoppen met de pijnstillers na 1 dag omdat ik er allergisch voor bleek. Kan ook meespelen dat ik de tijd daarna als vrij onprettig ervaren heb.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89959515
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 01:17 schreef J0SIE het volgende:
Die van mij waren ook constant ontstoken. Vorig jaar in december zijn ze eruit gehaald op m'n 33e. Ik heb het zelf aangevraagd bij de huisarts, ik was er helemaal klaar mee.

Operatie/narcose e.d. vond ik niet veel voorstellen. Ik was ook helemaal niet zenuwachtig ervoor. Ik werd teruggereden naar de uitslaapkamer en ik kwam tijdens "de rit" alweer bij. Ik heb ook meteen om een telefoon gevraagd om m'n ouders te bellen. Ik was net zo verbaasd als mijn ouders dat ik een heel klein beetje kon praten.

Die nacht in het ziekenhuis was klote, weinig slapen en ik zal je de gore details besparen. Het herstel was wel vervelend. Kon heel een tijdje m'n mond niet goed open doen (lastig met tanden poetsen). Zo'n 5 dagen na de operatie vond ik het 't zwaarst, lang leve ibuprofen. Maar na 2 weken kon ik weer normaal eten. Wel dus een dikke week op vloeibaar voedsel geleefd. (Aanrader: luchtige bananenvla! Gewone vla vond ik veeeeel te stroperig. Appelmoes was ook lekker toen!)

Al met al vond ik het meevallen. Het was eventjes vervelend, maar er zijn veel ergere dingen.
Ben je in de avond geopereerd? Ik was s'ochtends geopereerd en ik mocht s'middags alweer naar huis toe.

Ik had _altijd_ onstoken amandelen. Een keer zo erg dat ik het 3 keer achter elkaar had + een absces bij de eerste ontsteking. Sindsdien was ik zo bang om weer een absces te krijgen (ik kon niet slikken, praten, en ik dacht echt dat ik doodging, de kno arts in Tilburg wilde niet naar het ziekenhuis komen om verlichting te geven en ik moest in de ochtend maar komen - terwijl het acuut op kwam zetten.) dat ik heb geeist bij de dokter om ze eruit te laten halen. En dat mocht dan eindelijk (25 jaar overigens).
pi_89960987
Ik mag me vrijdag om half tien melden. Rond elf uur gaan ze d'r uit.
pi_89982004
ik ga me vrijdag bij de huisarts melden
pi_89992632
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:04 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Zoveel anders is het dan ook niet die operatie. Het herstel blijft precies hetzelfde.

En, dat brood. :r Ik mocht niet naar huis voordat ik brood op had. Smerig droog brod met pindakaas, pijn dat dat deed. :r
De techniek is wel degelijk heel anders! Daarbij is de pijn meteen na de operatie ook veel minder dat verschil zie je meteen op de uitslaapkamer al. Ik kan natuurlijk niet uit eigen ervaring zeggen hoe de lis-techniek voelt, de tonsillen kunnen immers maar 1x verwijderd worden. Maar ik geloof wel dat het echt minder pijnlijk is. Ook is de kans op nabloedingen minder en dat vind ik zeker een pré! Het wondbed ziet er nu al heel mooi glad uit ... wel nog die gele aanslag maar dat hoort zo, valt er vanzelf af!

Gisteravond een beetje pasta gehad en dat gleed lekker naar binnen. Eindelijk weer wat vastigheid, die rottige waterijsjes kwamen letterlijk en figuurlijk mijn neus uit! Ik kan ze nu ook niet meer zien ... :r !

Ik mocht trouwens dezelfde dag nog naar huis! Thank God ... werken in een hospitaal is tot daar aan toe maar er daadwerkelijk verblijven ... Dat moet je vooral niet te lang willen. En als je niet nabloed of ontzettend ziek bent rust je thuis in je eigen bedje nog het best!
pi_90011059
Nu heb ik wel echt de zenuwen.
  donderdag 16 december 2010 @ 21:47:47 #85
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90019858
Heel veel succes morgen en alvast beterschap! :*
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90023484
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik mag me vrijdag om half tien melden. Rond elf uur gaan ze d'r uit.
Veel beterschap alvast! Hopelijk vind je het allemaal meevallen. :)
pi_90023576
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:10 schreef joyvke het volgende:

[..]

Ben je in de avond geopereerd? Ik was s'ochtends geopereerd en ik mocht s'middags alweer naar huis toe.
Ik zou tegen half 3 geopereerd worden, maar er kwam een spoedding tussen en de anesthesist was "kwijt" (?? ja echt!). Toen ben ik ongeveer om 4 uur geopereerd.
pi_90024894
en hoe voel je je nu?
ik ga morgen naar de huisarts ben mijn stem volledig kwijt....
pi_90034194
Nog 20 minuten.
pi_90036191
het zijn niet m'n amandelen, maar iets anders, ik vraag me toch af of het niet toch de amandelen zijn want ik heb al 3 a 6 weken keelontsteking. Nog steeds m'n stem kwijt
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:26:25 #91
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90038159
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:44 schreef DanseMacabre het volgende:
Nog 20 minuten.
Als het goed is ben je ze nu kwijt. Weg met die ellendelingen! Nu nog even beter worden :)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90041997
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
het zijn niet m'n amandelen, maar iets anders, ik vraag me toch af of het niet toch de amandelen zijn want ik heb al 3 a 6 weken keelontsteking. Nog steeds m'n stem kwijt
Dikke kans dat het je stembanden zijn die een ontsteking oid er op hebben zitten. Wat zegt je HA?

Succes vandaag Danse!
pi_90042349
Hoi.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:58:59 #94
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_90042412
Hoe voel je je nu?
pi_90045016
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:49 schreef joyvke het volgende:

[..]

Dikke kans dat het je stembanden zijn die een ontsteking oid er op hebben zitten. Wat zegt je HA?
dat ik een antibioticakuur moet nemen van 3 dagen. Gelukkig mag ik ook naar de KNO en maandag bloed prikken
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:09:20 #96
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90045086
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Hoi.
Dat je ons gevonden hebt en een teken van leven geeft vind ik al heel wat ;)
Is het een beetje uit te houden?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90046984
Niet echt. misselijk.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:40:00 #98
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90048417
Dat is naar. Daar zit je ook niet op te wachten met zo'n keel.
Moet je nou een nachtje blijven of ben je thuis?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90059601
Nacht blijven.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:11:22 #100
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90064200
Ik hoop dat je een beetje kan slapen daar. En vaak je ijswater laten verversen! Zorg dat je geen droge keel krijgt, dat kost zoveel tijd om weer "op te starten". Trusten en morgen weer lekker naar huis in je eigen bedje.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90081532
Redelijk geslapen. Nu lekker op de slaapzak.
Heb voor het eerst een ijsje op. Ben nu ook niet meer misselijk, toen dat oude bloed eruit kwam was het over. Daarna de morfinepomp ook niet meer gebuikt.
pi_90081737
Ohja, inderaad. Zetpillen. O+ Gelukkig mocht ik dat zelf doen.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:48:44 #103
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90088361
Ah, je bent weer lekker thuis. Lang leve de zetpillen!

Hmm, een morfinepomp, dat had ik niet. Werd je vast wel lekker duf van.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90089327
Te duf naar mijn zin.
  zondag 19 december 2010 @ 11:12:33 #105
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90115298
Ik vind het ook best heftig om morfine te geven/krijgen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90118038
Apotheek is alleen wel vergeten om paracetamol mee te geven. Ik zou eigenlijk de eerste week twee keer diclofenac + 6 keer paracetamol moeten nemen.

Hoelang duurt het voordat die ellendige korst weg is trouwens? }:|
  zondag 19 december 2010 @ 13:19:40 #107
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90119959
Een week of 2? En dan blijven die littekens nog een paar weken trekken. Je kan nou toch niet meer terug :P ;)

Paracetamol zetpillen kan je ook wel bij de supermarkt of drogist kopen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90120131
Weet ik, maar dat wordt morgen pas.
Ik woon in de biblebelt namelijk.
pi_90167910
Vandaag de ergste pijn tot nu toe, keel doet zeer, oren doen zeer.
  maandag 20 december 2010 @ 11:31:14 #110
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90168119
En dan denk je dat je alweer een paar dagen verder bent. Hierna gaat het alleen maar beter!
Heb je inmiddels genoeg pijnstillers in huis?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90176689
Lekker slagveld is het achter in je keel nu hè? Ik was zelf nieuwsgierig toen, ging kijken met een ledlampje haha. Net wat Mmascha zegt, de boel niet uit laten drogen, alhoewel het 's ochtend vervelend kan zijn (mocht je goed slapen).

Bij mij was de ergste pijn een week later, heel raar is dat. Je verwacht toch dat de eerste dagen het ergst zijn.

Heb je de luchtige bananen/aardbeienvla geprobeerd? Daar heb ik toen een week op geleefd, met appelmoes. Gewone vla kreeg ik niet weg. Lukt het eten bij jou een beetje?

Beterschap! :)
pi_90177584
Vriend heeft net twee pakjes paracetamol gehaald.
Ik kan niet achter in m'n keel kijken want m'n tong is echt megadik. Vla durf ik niet aan want ik heb al heel veel slijm in m'n keel. Appelmoes krijg ik ook niet weg.

Gister wel twee crackers en een boterham met smeerkaas op. Nu doet het juist weer meer pijn.
Als ik te lang niet drink voelt het net alsof er een netje over m'n tong gespannen staat.

Ik vind de oorpijn trouwens veel erger dan de keelpijn.
  maandag 20 december 2010 @ 15:44:08 #113
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90180667
Die oorpijn is idd naar! Bij mij was de ergste (keel)pijn op dag 3. Ik heb zelfs mijn man naar de huisartsenpost gestuurd omdat ik het gewoon niet uithield met de pijnstillers die ik had. De dag erna kon ik gelukkig diclofenac tabletjes slikken die ik nog in huis had. Paracetamol kreeg ik als tablet niet weg.
Ik kon in het begin mijn mond niet ver genoeg open doen om in mijn te kunnen (laten) kijken. Toen dat na een week wel weer ging en ik mijn man liet kijken schrok ie zich rot: Ik vind het niet zo gek dat je zoveel pijn hebt :X :D
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90186130
Ik heb ook echt enorme kriebelhoest. :{
  maandag 20 december 2010 @ 18:25:36 #115
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90189085
Hoesten? Auw! Pff, het zit je niet mee. Verkoudheid of heeft het toch met je keel te maken? Ik had het nl ook. Stem weg.

Was dit trouwens een noodzakelijke kerstvakantie of had je anders lekker vrij?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90191461
Ik had sowieso vrij. Ik wilde niet te veel van m'n studie missen.
Ik denk verkoudheid, ik ben sowieso ALTIJD verkouden.
Het doet niet veel zeer trouwens, dat hoesten.
pi_90205986
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 89% gewijzigd door Mylene op 21-12-2010 18:33:39 ]
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_90231080
Dag 5: vannacht weer wakker geworden van de pijn. Pijnstiller genomen en daarna weer lekker verder geslapen. Vanavond ga ik proberen om koude pannenkoek te eten.
De korst begon gister al wat los te laten en ik voel 'm ook minder nu.
pi_90231596
Dan is die stank ook ineens weg! :P

Sterkte nog!
Sowieso schrijf je zo.
pi_90249221
Zonder het hele topic te hebben doorgelezen:

Als je elk jaar in de winter flink verkouden bent zou het verwijderen van de amandelen (keel en/of neus) dan kunnen helpen?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_90253686
Verkoudheid zou voor mij niet echt een reden zijn om ze te verwijderen, dat hou je toch wel.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:07:13 #122
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90254236
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:43 schreef huhggh het volgende:
Zonder het hele topic te hebben doorgelezen:

Als je elk jaar in de winter flink verkouden bent zou het verwijderen van de amandelen (keel en/of neus) dan kunnen helpen?
Nee; amandelen zijn juist bacterievangers.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_90283869
En ik dacht dat het niet erger kon.
Als ik slik gaat er een naald door m'n oor, het wondbed en de rechterkant van m'n tong.
pi_90294895
Hmm, de kno-poli zegt dat het vandaag, morgen en vrijdag het ergste is.
Daarna wordt het steeds een klein beetje minder. ;(
pi_90299256
Succes DanseMacabre!

Bij mij zijn mijn amandelen verwijderd toen ik 17 was. pff viel me flink tegen dat weet ik nog wel..
Nog even volhouden, het gaat opeens elke dag een stukje beter :)

Ik dronk me helemaal suf in ijswater, dat vond ik het prettigste.
En verder sorbetijs (van de a.h.)
oja en koude knakworstjes die kreeg ik ook goed weg :')
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_90300371
Sorbetijs van de AH probeerde ik net een hap.
Dat brandde. :X
  woensdag 22 december 2010 @ 18:49:51 #127
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90300389
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:49 schreef DanseMacabre het volgende:
Door het zuur? Ik zou voor gewoon ijs gaan, als je slijmvorming krijgt van melk kun je ook nog soja-ijs proberen :P

Ik at gewoon veel vla, trouwens.
pi_90300452
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:49 schreef DanseMacabre het volgende:
:X :X

oh dat had ik toen niet :P
welke smaak heb je?

en vreemd genoeg ging chips ook goed ....
eerst een papje van maken in je mond :9 :') en dan kreeg ik het wel goed weg...
pi_90300503
Sorbet is op waterbasis toch?
Waterijs wil ook niet lekker, ik ben nog steeds op zoek naar van die invriesijsjes in zo'n zakje.
pi_90300522
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:51 schreef progje het volgende:

[..]

:X :X

oh dat had ik toen niet :P
welke smaak heb je?

en vreemd genoeg ging chips ook goed ....
eerst een papje van maken in je mond :9 :') en dan kreeg ik het wel goed weg...
Passievrucht.
Ik heb ook nog chocoladebroodje op maar dat deed ook zeer.
pi_90300564
Jive, bestaan die dingen nog? Die at ik veel, maar dan wel met een thee lepel, of ik beet er kleine stukjes vanaf :P
  woensdag 22 december 2010 @ 18:53:36 #132
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90300567
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:52 schreef DanseMacabre het volgende:
Waterijs wil ook niet lekker, ik ben nog steeds op zoek naar van die invriesijsjes in zo'n zakje.
sorbet is vruchtensap, zit dus zat fruitzuur in.
pi_90300820
Ik heb een koud knakworstje liggen maar ik durf niet.
Alles wat ik de afgelopen dagen probeerde te eten faalde nogal. :')
pi_90301084
En die knakworst dus ook. }:|
  woensdag 22 december 2010 @ 19:10:29 #135
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90301252
Heb je al pap geprobeerd? Rijstepap of zo, of gewoon 'kale' vla als je geen stukjes wil. Of ei! Dat kon ik ook vrij snel weer eten dacht ik, zachtgekookt glibbert dat zo weg. Ik probeer even mee te denken :P

Heb je ontstekingsremmers of niet?
pi_90301397
Vla: check
Ei: check

Vla lukt dan een paar hapjes en dan krijg ik te veel slijm. Vandaag prikt alles.
Die knakworst niet trouwens, die bleef in de wond hangen met als gevolg een kriebelhoestbui.

Ik heb diclofenac.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:24:11 #137
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90301899
Ja, slijmvorming had ik ook van vla. Ik spoelde het dan weg met een paar slokken drinken en later ging ik over op sojaspul.

Ehm, perzik uit blik vond ik ook gaan, maar ik weet niet of dat de eerste dagen al was. Sowieso ben ik al vrij snel weer gaan eten, al was het heel pijnlijk.

Diclofenac kreeg ik in het ziekenhuis ook ja, dat scheelde wel veel vond ik, ik kreeg er toen wel elke 4 uur een. Thuis kreeg ik geen pijnstillers meer.
pi_90302349
Vla brandt ook en trekt dan helemaal door tot m'n oor.
Gisteren mandarijnen uit blik, prikt ook. IJswater doet ook zeer.

Volgens het ziekenhuis is dat allemaal normaal zolang ik maar geen koorts krijg.
En dat terwijl ik dag 2 een boterham met smeerkaas zat te eten.

Het lijkt verdorie elke dag erger te worden.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:36:23 #139
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_90302454
Misschien wat blokjes kaas proberen?
pi_90302617
Heb ik niet in huis nu.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:44:43 #141
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90302850
Mandarijnen zijn ook wel heel zuur, citrusfruit zou ik sowieso een paar weken vermijden.

Bij mij werd het ongeveer de eerste anderhalve week elke dag erger, al zal de droge lucht van nu ook wel meespelen dat het langer duurt. Sterkte in ieder geval :)
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:36 schreef manda-rijn het volgende:
Misschien wat blokjes kaas proberen?
Ben jij er een uit dat blik van TS? >:)
pi_90303166
Nog erger. :o
Als zelfs iets zachts als vla al prikt.
Ik hoop dat het bij mij wat uitmaakt dat ik geen vergrote, ontstoken amandelen had. Volgens de KNO-arts was dat niet zo. Hij is daarna ook niet meer bij me langs geweest dus ik weet totaal niet hoe die operatie is verlopen.

Ik slaap vannacht wel op de bank, als ik wat hoger lig kan ik de pijn wat beter hebben.
pi_90303808
pffff wat vervelend zeg dat je echt niks goed kan eten :(
pi_90304041
Het gaat echt gewoon de hele dag zo:
DM: *eet iets*
DM: :'( :X (van de pijn) -O-

Ik ben gewoon jaloers op die klasgenoot die na een week al een broodje hamburger naar binnen werkte en zei dat het bij haar langer duurde omdat ze zo groot waren. Een broodje hamburger met ketchup zelfs.
pi_90304356
Stiekem heb ik nu wel een beetje medelijden met je....
Ik weet wat je doorstaat! :+

Broodje met zachte worst geprobeerd? :P
Sowieso schrijf je zo.
pi_90304755
Ja, met leverpastei. Prikt.
pi_90328446
Hmm...prikt alles?
En pindakaas??
Sowieso schrijf je zo.
pi_90332914
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:52 schreef DanseMacabre het volgende:
bij de AH te verkrijgen, staat bij de limonade
pi_90335858
Ik heb de ijsjes gevonden, inderdaad bij de aanmaaklimonade. De pijn is minder dan gister alleen is de pijn nu juist meer naar links ipv rechts gister. Het brand nog wel maar niet meer helemaal langs m'n oor en tong.
pi_90349539
Mijn keel en neus amandelen zijn er vorige week dinsdag 14-12 eruit gehaald..
Al die verhalen kan je beter niet lezen , iedereen ervaart en doorstaat het op z'n eigen manier..
mij is t 100% mee gevallen en zeker na wat ik allemaal wel niet op t i-net had gelezen!!
ik baal alleen dat het herstel zo lang duurt.
Sinds vandaag medicijn vrij!!
en geef je 1 tip probeer rustig en kalm te blijven en laat alles over je heen komen ..!!
Succes ;)
pi_90388225
Ik dacht de eerste vier dagen dat het wel meeviel. Totdat ik op het einde van de vierde dag van die schokken kreeg als ik slikte, door m'n keel, oor en tong. Ik lag de hele nacht overstrekt. Het voelde alsof er aan de rechterkant zo'n heel scherp hoekje zat. De vijfde dag heb ik de hele dag van die soort aanvallen gehad, gisteren viel het dan nog wel mee en vannacht was het weer ruk. Vandaag is het ook niet veel.
Ik hoop maar dat de pijn morgen weer afneemt.
pi_90392835
Vriend heeft modifast gehaald en dat brandt niet. Geeft wel veel slijmvorming maar ik heb tenminste wat in m'n maag nu.
Nu ik weer wat voedingsstoffen binnenkrijg zal het ook wel weer snel beter gaan.
  vrijdag 24 december 2010 @ 21:05:54 #153
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90410196
Pff, nou het zit je niet mee. Hopelijk hebben ze bij kno gelijk en gaat het vanaf nu alleen maar beter.
En je hebt idd voedingsstoffen nodig voor een goed herstel. Niet dat de pijn daar minder van wordt.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90410815
En nu 's avonds is de brandende pijn die ik eerst rechts had links. Precies hetzelfde. Ik geloof dat het nu wel echt aan 't herstellen is.
  vrijdag 24 december 2010 @ 22:36:06 #155
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90415300
Herstellen is fijn! Eindelijk vooruitgang!
Nogmaals beterschap en evengoed fijne kerstdagen! :*
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90432983
Je hoort wel allemaal verschillende dingen. De ene arts zegt dat dag 3 en 4 het toppunt qua pijn zijn, de andere zegt weer dag 5, weer een andere zegt dag 5 t/m 7, weer een andere dag 7 t/m 10.

Ik ben er zo klaar mee en het einde is nog niet in zicht, ik drink wel veel maar elke slok laat me door de grond gaan, pijn in m'n oren en keel. Elke 5-10 minuten moet ik met alle macht m'n oren dichtdrukken omdat ik dan weer een pijnscheut krijg die dan ook weer zo'n 2 minuten duurt. -O-
pi_90433101
Mijn keelamandelen zijn verwijderd toen ik vijf was.
Heel gedoe hoor, ik kreeg zo'n roesje en ze moesten mij met vijf man vasthouden om mij buiten westen te krijgen.
Maar toch, klein meisje van 5 jaar moest met vijf man worden vastgehouden. _O- Ik raakte helemaal in paniek. _O-
Twiddel
pi_90465494
Dag 9: er zit nog steeds weinig vooruitgang in. Ik weet het ook allemaal niet meer, lijkt geen einde aan te komen.
pi_90483496
Er komt een moment, dat je slikt en dat je denkt: "Huh??? Ik voelde geen scherpe steek meer?"

Vanaf dat moment! Gaat het heel hard vooruit! :Y
Sowieso schrijf je zo.
pi_90486692
Ik kon gisteren wel water drinken zonder pijn, men wat had ik een dorst.
In de avond moest ik wel braken, echt liters puur slijm leek het wel. Daarna deed het weer zeer.
Nu weer buikpijn dus ik denk dat ik vriendlief straks even om peer stuur, van die zachte.
  maandag 27 december 2010 @ 11:19:25 #161
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90486867
He bah. dat klinkt nog niet echt heel positief. Heb je er spijt van?
Nou is je 1e week vakantie alweer om. Ik ga heel hard duimen dat het toch echt snel beter met je gaat! Balen zeg!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90488826
Net een halve fles roosvicee op. Ik voel me al een stuk beter, ik ben blij dat ik weer kan drinken zonder dat brandende gevoel.
pi_90501884
Peer lukte ook niet, bleef allemaal hangen. Zelfs naspoelen werkte niet. Uiteindelijk maar een smoothie van gemaakt.

Verder heb buikpijn, voelt als menstruatiebuikpijn en moet ik de hele dag overgeven. Ook nog regelmatig die pijnscheuten.

Heb er nu wel spijt van.
  maandag 27 december 2010 @ 21:40:42 #164
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90511180
Heb je ook nog een buikgriepje opgelopen dan? Of ligt dat nog aan je keel?
Wat een narigheid! Je bent inmiddels 10 dagen verder, pfff.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 27 december 2010 @ 22:04:19 #165
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90512503
Kun je geen vitaminebom maken van wat fruit en voedzame dingen? Dat heb je echt nodig voor je herstel hoor :)

Wel klote zeg dat het zo lang blijft duren :{
pi_90513380
Vriend maakt smoothies voor me en roosvicee blijft er ook goed in. Net een halve kom soep op. Bleef er ook goed in. Nasmaak was alleen wat minder.
pi_90529629
Pfff wat een gedoe DM...

Ik hoop toch echt dat het vanaf nu snel beter met je gaat

Succes :*
pi_90539166
Nog steeds geen echte vooruitgang, heb nog steeds van die pijnscheuten in m'n linkeroor.
Ik had me dit toch heel anders voorgesteld. :')
pi_90540484
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:31 schreef DanseMacabre het volgende:
Nog steeds geen echte vooruitgang, heb nog steeds van die pijnscheuten in m'n linkeroor.
Ik had me dit toch heel anders voorgesteld. :')
jeetje... is het niet een idee het ziekenhuis een keertje te bellen met de vraag of dit allemaal wel normaal is?
pi_90541756
Al gedaan.
Nog even doorzetten, zeggen ze dan. :')
Ik heb geen koorts dus doen ze er niks mee.
pi_90550093
Ik heb een half bord pasta op. *O*
Broodje lukte nog niet.

Vriendlief had een vitamine bruistablet in een glas water gedaan en het deed even gruwelijk veel pijn maar binnen een half uur voelde ik me al een stuk opgeknapt.

Diclofenac heb ik ook niet meer geslikt vandaag, heb nu voltaren k en dat werkt wel goed.

Ik dacht dat er nooit een einde aan zou komen.
pi_90550149
Jippie, wat fijn dat het eindelijk beter gaat *O* *O*
pi_90550290
Koud gaat nog steeds niet goed, dat prikt nog heel erg. Maar dat kon ik vanaf het begin al niet goed hebben. Ik heb welgeteld anderhalf ijsje op.

Ketchup bij m'n pasta ging dan net weer wel. _O-
Het zal nu ook wel weer snel beter gaan denk ik.
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:12:26 #174
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90561153
Psst, Voltaren K is diclofenac ;)

Wat fijn dat er vooruitgang in lijkt te zitten!

Dat je geen last hebt van ketchup vind ik ook heel wat. Ik had nog lang last van tomaten. Kweenie waardoor dat kwam. Pompoen had ook zo'n effect.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90566376
Dat weet ik. Ik ben een bijsluiterfreak. :P alleen in niet zo'n hoge dosis. Ik had 100mg. Ook is het wat fijner om weg te krijgen, ik was die zetpillen toch spuugzat.

Ik dacht daarna dat ik ook wel een hap passievruchtenijs kon nemen. Niet dus. ;(
  woensdag 29 december 2010 @ 10:38:10 #176
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90572855
Oh ok. Ik ben apothekersassistente :D Maar idd tabletten is wel weer heerlijk ipv zetpillen. Ik dacht al dat je aan de tabletten zat maar je had nog zetpillen.

Oei passievrucht is toch nog te zuur.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90576999
Vandaag heb ik echt het gevoel of m'n keel vol blauwe plekken zit. Niet fijn, maar beter dan dat prikkende.
pi_90585474
Dag pijn. :W
Net een stukje cake op, hoop dat t zo blijft.
pi_90596753
Kent iemand dat hier, dat al het eten bitter smaakt. Ik at net wat frietjes en dat ging prima maar het was zo vies. Hoop dat dat snel weg gaat. :)
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:17:38 #180
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90680930
Nee, geen last van gehad. Kan je eindelijk wat eten, smaakt het vies.

Hoe is het nou? Durf je oliebollen aan vanavond?
Ik wens je een heel gezond 2011 toe!

Mijn collega moet binnenkort naar de kno-arts om te bespreken of haar amandelen eruit moeten. Huisarts had tegen haar gezegd dat ze rekening moest houden met 3 weken niet werken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90686934
Ik heb nog steeds wel wat pijn. Maar ik ga maandag wel naar school toe. De pijn is wel gewoon houdbaar. Oliebollen ga ik nog niet doen.
pi_90729699
ik ga woensdag naar de KNO, ik eb al keelontsteking sinds begin december en ben voor de 2e keer ziek in die periode
pi_90734226
Drie maanden terug laten doen,vond het erg mee vallen .Sterkte piepkuiken 21,een keelontsteking is echt zwaar vervelend,zeker als die vaker terug komt .
pi_90742377
Ik moet wel zeggen dat, ondanks de pijn ik me wel beter voel dan voor de operatie.
Ik heb meer energie, voel me niet meer zo duf.

Nu heb ik alleen nog een plekje wat zeer doet bij het slikken maar dat zal ook wel weer snel overgaan.

Succes piepkuiken!
pi_90828239
morgen is de dag.... alweer mijn stem kwijt (hij kraakt of valt weg). Nog heel even, ik ben echt doodziek

[ Bericht 37% gewijzigd door piepkuiken21 op 05-01-2011 12:20:17 ]
pi_90901443
Ze mogen er eindelijk uit, wanneer wordt ik over gebeld....
pi_90928519
Spannend.
pi_90944018
inderdaad, zeker ook nadat er verkeerde medicijnen voorgeschreven zijn door de KNO-arts, ik ben namelijk allergisch voor penicilline
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:45:03 #189
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90969856
Hoe ging je schoolweek DM?

Ik hoop dat je snel aan de beurt bent piepkuiken!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90976169
Goed!
Ik hou het tenminste de hele dag vol nu.
pi_91131452
nog steeds geen datum geprikt in het ziekenhuis.... donderdag mag ik naar de preoperatieve afdeling
pi_91249340
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:57 schreef piepkuiken21 het volgende:
inderdaad, zeker ook nadat er verkeerde medicijnen voorgeschreven zijn door de KNO-arts, ik ben namelijk allergisch voor penicilline
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef piepkuiken21 het volgende:
nog steeds geen datum geprikt in het ziekenhuis.... donderdag mag ik naar de preoperatieve afdeling
Volgens mij zijn wij dezelfde persoon. Hier ook een allergie voor penicilline, ook nog geen afspraakdatum doorgekregen en ik mag ook volgende week naar pre-op.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_91252389
Ik heb mijn operatiedatum zelf mogen kiezen. Ook wel fijn.
pi_91919519
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:50 schreef catzencut het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zijn wij dezelfde persoon. Hier ook een allergie voor penicilline, ook nog geen afspraakdatum doorgekregen en ik mag ook volgende week naar pre-op.
denk het iet gezien ik niet kloon.

ik mag de 18e onder het mes. 2 weken geen keelontsteking gehad nu weer sateprikkers in m'n keel
pi_92175920
Ik ben net op controle geweest en volgens de kno was de operatie hard nodig en waren mn amandelen erg ziek en vies. Alles ziet er nu goed uit en de genezing gaat snel.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:02:45 #196
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_92186182
Fijn dat je het achter de rug hebt DM.
Dit was voor mij de eerste winter zonder keelontstekingen. Ik heb welgeteld 1 x keelpijn gehad.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_92372088
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:41 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ben net op controle geweest en volgens de kno was de operatie hard nodig en waren mn amandelen erg ziek en vies. Alles ziet er nu goed uit en de genezing gaat snel.
Kijk! Heel mooi! :Y

Ik had geen controle gehad. Die had ik afgezegd, omdat ik nietssss meer voel en alles ziet er prima uit.
Sowieso schrijf je zo.
pi_92386868
Ik wilde ook even weten hoe de operatie was verlopen enzo.
pi_92435180
blegh weer ziekjes, verkouden en scheermessen gegeten ;)....
pi_92516205
:Y)
pi_92910990
morgen ben ik het zaadje, ik moet nog wel even bellen hoe laat ik er mag zijn
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:33:15 #202
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_92932142
Vanacht nog maar even lekker slapen. Je er druk om maken doe je morgen maar ;)
Succes morgen! :*
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_92934662
ik moet morgen om half 1 onder het mes. Dus in igg een nacht lbijven
pi_92952484
Veel succes en sterkte piepkuiken!
Sowieso schrijf je zo.
pi_92959921
Succes!
Ik heb een medische verklaring nodig van de kno voor mijn hogeschool maar die krijg ik niet omdat, volgens de assistente van de kno mijn medische gegevens mij niet aangaan. :')
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:47:07 #206
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92962623
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:35 schreef DanseMacabre het volgende:
Succes!
Ik heb een medische verklaring nodig van de kno voor mijn hogeschool maar die krijg ik niet omdat, volgens de assistente van de kno mijn medische gegevens mij niet aangaan. :')
Dossier is in principe eigendom van de instelling..
Je kunt vragen om een kopie van de behandeling, maar ik geloof dat je geen aanspraak kan maken op aantekeningen van de arts.
Ik heb geen bron helaas.

maar waarom doe je dit niet via je huisarts? De huisarts heeft als het goed is ook verslag van jouw ziekenhuisopname. Hij kan dit allicht opvragen, het gaat hem immers wel aan.
pi_93016042
Nou ik heb geen pijn of zere keel, slikken gaat wel lastig maar dat is op te lossen met ijsjes. Alleen een verschrikkelijke nacht gehad in dat ZH. Ik lag met 3 mensen op de kamer 1 met een gebroken schouder nog een met keelamandelen en een Hork. Die hork zat maar astmatisch te doen (man van 168 en woog 130kg) en klom elke keer uit bed ik denk dat hij wel 25x een poging heeft gedaan. maar hij mocht er niet uit omdat hij een katether had en ook nog 2 infusen, elke keer wilde hij naar de plee toe en lag half opgevouwen in bed. Gelukkig hebben ze ons om half 6 rust gegunt want hij mocht naar de IC je hoorde ons alle 3 zuchten ;).
pi_93023537
@swiffer ik hoef de aantekeningen van de arts niet, alleen een verklaring dat er een ingreep is geweest. Ik heb nu een formulier medische omstandigheden gefaxt, dat kon ingevuld worden volgens een kno-arts omdat dat niet onder medisch geheim valt. Toen ik het gefaxt had en belde om te zeggen dat het gefaxt was kon het volgens de assistente weer niet. Toen ik zei dat een KNO-arts had gezegd dat het wel mogelijk was ging ze ermee in de slag maar het ging wel heeeel lang duren.

@Piepkuiken fijn dat de pijn meevalt.
pi_93123746
hmm, na hoeveel dagen word de pijn het meeste? ik heb nog steeds geen last er van
pi_93152707
Bij mij kwam de echte pijn op dag 5, op dag 8 was de pijn op z'n hoogtepunt en daarna werd het langzaam minder.
pi_93153326
zo lang:O? ik heb wel een beetje uitstraling naar m'n oren
pi_93161301
Met 1.5 week heb ik voor het eerst weer wat kunnen eten.
De oorpijn was bij mij echt het ergste, en ik had zo'n plekje in m'n keel wat heel erg stak.

Maar ook al gaat het heel veel pijn, het is het echt waard.
pi_93170127
nee ik ben al vanaf dag 1 aan het eten weleens waar met moeite maar het lukt
pi_93176225
Nouja, prima toch. Alleen maar fijn.
pi_93445196
Hallo,

Ik heb ook regelmatig last van ontstoken keelamandelen, maar daarnaast heb ik ook veel en lang last van verkoudheid. Vandaag ben ik bij de KNO-arts geweest en die heeft als advies gegeven om de keelamandelen eruit te halen. Neusamandelen was volgens hem niet nodig omdat die al heel klein waren. Heeft iemand van jullie die ze heeft laten verwijderen daarvoor ook veel last gehad van verkoudheid, En is dat na het verwijderen van de keelamandelen ook minder geworden?

Groetjes
pi_93451881
Ik was altijd verkouden. Nu nooit meer.
pi_93469632
ik heb ze vorige week vrijdag er uit laten halen en ben vandaag weer begonnen met werken, veel drinken maar het is me gelukt 6 uur werken! Morgen 10 uur beginnen tot 21
pi_93630678
Gistermiddag zijn ze er bij mij uitgehaald. Net thuis. Lekker is anders.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_93738990
Iemand nog tips tegen water dat via je neus naar buiten komt? :P
pi_93746165
hoofd naar achteren en proberen te slikken (hoewel dat erg moeilijk is)gewoon kleine slokjes nemen is het beste.

Ik heb nog steeds last van de narcose 2 weken later
pi_93746530
Slikken ging bij mij gewoon, deed alleen veel pijn. Tijdens de herstelperiode leek het alsof ik in een roes leefde.
pi_93749051
Mjah, ik doe de hele dag door tukjes tussen het water drinken door. Zal de narcose ook nog wel in meespelen. Nu de maximale dosis paracetamol. Heb al wel gegeten; broodjes in boullion geweekt (zout, au!) en wat babyvoeding geprobeerd (gatverdamme, arme baby's). Morgen dag 5 alweer, hopelijk schiet het een beetje op.
pi_93770622
Als het allemaal over is ben je zo blij.
pi_93793514
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:40 schreef Janetje het volgende:
Mjah, ik doe de hele dag door tukjes tussen het water drinken door. Zal de narcose ook nog wel in meespelen. Nu de maximale dosis paracetamol. Heb al wel gegeten; broodjes in boullion geweekt (zout, au!) en wat babyvoeding geprobeerd (gatverdamme, arme baby's). Morgen dag 5 alweer, hopelijk schiet het een beetje op.
op dag 5 at is al andijviestamppot ;), ik heb geleefd op vla
pi_93793952
Gaat inderdaad aardig vandaag *afklopt*. Ik blijf gewoon veel drinken, dan krijg ik ook weer wat eten weg. Ook kan ik weer aardig praten.
pi_93823527
Gaat voorspoedig dus.
pi_93825322
klinkt goed! praten doet nog steeds een beetje pijn bij mij (18 feb geopereerd), maar dat is voornamelijk bij de letter G. Ik voel nog steeds een trekkend gevoel in m'n keel en gapen begint steeds minder pijn te doen
pi_93829539
Ik heb dat bij de r, die klinkt raar. Gapen duurde echt lang voordat ik dat weer kon.
pi_93829768
Weer even wat nare momentjes. Praten gaat op sommige momenten weer even niet. De L en de B geven hier dan weer problemen :D

Ik merk wel dat 'de korst' een beetje loskomt.. Maar als daar water 'achter' komt op een of andere manier.. aiaiaiai, berg je maar.

Ben blij dat het voor jullie weer zo relatief lekker loopt.
pi_93832680
Vandaag en gisteren ziekgemeld met keelontsteking en 'zeurende' amandelen. :(
Ik heb dit al zo vaak gehad en ik voel dat ze nog niet volledig ontstoken zijn maar zich rustig houden. hoop dat dit zo blijft.

Da's de vierde keer dit jaar. Gelukkig mogen ze er 7 april uit.
pi_93837317
@janetje, dat van dat water herken ik wel. Wat een opluchting als dat voorbij is.. Het is nu bijna 3 maanden geleden en ik voel nog wel dat er wat zit maar het is al zoveel beter dan voor de operatie.
pi_93841346
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:12 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb dat bij de r, die klinkt raar. Gapen duurde echt lang voordat ik dat weer kon.
die spreek ik niet uit, ik kom uit de buurt van leiden ;)
pi_93841512
Ik heb dus zo'n huig-r. Da's lastig.
pi_93842613
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:02 schreef ampburner het volgende:
Vandaag en gisteren ziekgemeld met keelontsteking en 'zeurende' amandelen. :(
Ik heb dit al zo vaak gehad en ik voel dat ze nog niet volledig ontstoken zijn maar zich rustig houden. hoop dat dit zo blijft.

Da's de vierde keer dit jaar. Gelukkig mogen ze er 7 april uit.
Beh, dat is naar. Ik hoop voor je dat de dag snel komt (en nog sneller voorbij gaat).
pi_94128509
Vanaf afgelopen vrijdag gaat het eigenlijk alweer aardig. Ik kan weer alles eten en kan weer praten. 8 dagen echt last van gehad dus. Ik kan ook alweer bijna gapen.
pi_94504937
Tweede ontsteking in een maand (!!) Al sinds vrijdag hele week onder de dekens en dus niet aan het werk. Ik ben bij mijn ouders en niet in de stad waar ik woon maar de doktersassistente weigert me medicijnen te geven of zelfs door te verbinden met de huisarts. U moet toch echt even langskomen.

sta al op de lijst voor een operatie in april en heb een voorgeschiedenis maar dat kan haar niet schelen. Want antibiotica zijn blijkbaar een soort WMD en dat mijn baas het al een week zonder mij moet stellen dat is dan maar jammer |:(

Dan maar een huisarts hier in de buurt zoeken en mijn date van zaterdag afzeggen.

Hoe eerder die ondingen eruit kunnen hoe beter. :(

/frustratiepost

update: peniciline kuurtje gekregen van oude huisarts. En hij heeft FHM in de leesmap. wat een held! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door ampburner op 23-03-2011 12:35:02 ]
pi_94520146
Woei, fijn dat je toch nog een kuurtje gekregen hebt.
pi_94525545
dank! Ik voel me ook al echt wat beter - zal wel placebo effect zijn ;)
pi_95146352
Morgen 10 uur melden in het ziekenhuis :{

ik was totaal niet gespannen, totdat ik horror stories op internet ging lezen. Stom natuurlijk :|W
nou ja.
pi_95148474
feelgood plaatje. nu ga ik slapen!

pi_95169350
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:02 schreef ampburner het volgende:
Morgen 10 uur melden in het ziekenhuis :{

ik was totaal niet gespannen, totdat ik horror stories op internet ging lezen. Stom natuurlijk :|W
nou ja.
Ah, je bent al geweest dus.. Hoop dat je er net zo snel weer vanaf bent als ik.
pi_95176468
dank je!

Lijkt reuze mee te vallen, ik ben nu alweer thuis. Vijf raketjes achter de kiezen, en een praatje gemaakt met de leuke zusters. De arts zegt dat ik er bovenmodaal uitzie voor iemand die net een uur uit de narcose is!
pi_95178363
Doe je goed!
pi_95178487
Thanks! Zeggen wel meer mensen, best grappig want ik doe zelf natuurlijk helemaal niets! Ik heb gewoon mazzel en een goede dokter.

Net zoiets als "ben je zenuwachtig voor de operatie?"....nee, dat kun je beter aan de opererend arts vragen ;)
pi_95183851
Helemaal waar.
Ach, het zijn de clichés waar we allemaal zo dankbaar gebruik van maken.
pi_95184148
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:53 schreef ampburner het volgende:
dank je!

Lijkt reuze mee te vallen, ik ben nu alweer thuis. Vijf raketjes achter de kiezen, en een praatje gemaakt met de leuke zusters. De arts zegt dat ik er bovenmodaal uitzie voor iemand die net een uur uit de narcose is!
Zo wat fijn!!

Ik moest toen 4 dagen @ ziekenhuis blijven (Was 17 destijds...)
pi_95217887
Fijn dat het mee lijkt te vallen ampburner! *O*
En al zou het niet mee vallen.. Het is het zoo waard. :Y
pi_95225716
Dank je, ik hoop het maar :)

Dag 1 na de operatie, ik heb vanochtend vla gegeten en vanmiddag een broodje ei! (zachtgekookt, geen korstjes!) hoewel dat eigenlijk niet mag.

Raketjes. Water. En pijnstillers.
pi_95225985
Ik heb persoonlijk heel veel plezier gehad van de Roter paracetamol smelttabletten (500mg, bessensmaak), mocht je je reguliere pijnstillers eens zat worden.
pi_95230151
bedankt voor de tip!

mijn broer zit naast me frietjes te eten en ik heb er 1 van hem gepikt. met ketchup *O*
pi_95272853
vooral mijn tong doet nu nog pijn (aan de zijkanten, achterin), ik heb het gevoel dat hier kleine hechtingen inzitten ofzo.

oh, en de arts heeft ook mijn uvula (huig) een stuk korter gemaakt omdat deze te lang was, en dat gaf overlast en veel slijm (wat een feest!)

ik wil zo snel mogelijk van die korsten af :N
pi_95293324
Die korsten ja. :r
Ik had dat ook, dat gevoel aan de zijkanten van m'n tong.

Ik droomde vannacht dat ik nog een keer moest. :X
pi_95365843
@Dansemacabre hoe lang duurde het bij jou voordat je geen last meer had van je tong?

Dat ie niet meer voelt alsof ie bont en blauw geslagen is?
pi_95400613
Een dag of 4-5.
pi_95437827
oww. ik heb er nog steeds last van (dag 6)

goed nieuws, though, ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft me nieuwe pijnstillers gegeven (als vervanging van aspirine)

*O* diclofenac *O*

woei, binnen een half uurtje werkte het zoveel beter. veel minder pijn, ik kan het iedereen aanbevelen.
pi_95439976
Bij mij begon het op dag 5 en duurde het tot dag 10 ongeveer.
Diclofenac heb ik ook gehad, vanaf het begin maar daar kreeg ik wel last van.

Heb je d'r ook maagbeschermers bij?
pi_95440358
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:21 schreef ampburner het volgende:
oww. ik heb er nog steeds last van (dag 6)

goed nieuws, though, ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft me nieuwe pijnstillers gegeven (als vervanging van aspirine)

*O* diclofenac *O*

woei, binnen een half uurtje werkte het zoveel beter. veel minder pijn, ik kan het iedereen aanbevelen.
Dat je niet diclofenac mee kreeg na de ingreep..
Dat geven we standaard mee op't MST en we starten er direct na de operatie mee. We maken 's ochtends de mensen wakker om 7:00 en geven ze diclofenac (+pcm) zodat ze gewoon brood kunnen eten 's ochtends..
pi_95440526
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:32 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Dat geven we standaard mee op't MST en we starten er direct na de operatie mee. We maken 's ochtends de mensen wakker om 7:00 en geven ze diclofenac (+pcm) zodat ze gewoon brood kunnen eten 's ochtends..
Dat was na mijn operatie ook zo. Zonder het brood dan.
pi_95440683
quote:

[..]

Hmm.. ik heb ook alleen paracetamol gekregen.
pi_95440860
Bij mij waren ze eigenlijk vergeten om pijnstillers uit te schrijven dus dat moest in de O.K. nog even snel. :')
pi_95442480
nou, Ik heb wel een paar tabletten diclofenac meegekregen vanuit het ziekenhuis (echt 4 stuks ofzo) maar die waren na dag 2 al op. toen overgestapt op paracetamol, maar dat werkt dus een stuk minder goed.

edit: nee, geen maagbeschermers, maar ik eet inmiddels wel weer goed dus ik hoop dat het meevalt.

[ Bericht 21% gewijzigd door ampburner op 13-04-2011 14:32:34 ]
pi_95442826
ik heb ook alleen maar paracetamol gehad
pi_95443200
Ik slik ze iig nooit meer, die krengen. Ging echt kapot van de buik en maagpijn toen. En dat terwijl ik maagbeschermers had.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:50:05 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95443759
[begin onsmakelijk verhaal]
Mijn neus- en keelamandelen zijn tegelijk weggehaald. Mijn ontstoken keelamandelen waren uitgegroeid tot een abces en daarna had ik de ziekte van Pfeiffer. Ik lag steriel op een eigen kamertje en heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Was destijds 8 jaar oud, mocht mijn lievelingspop mee de operatiekamer in en werd verdoofd met zo'n gasmaskertje. Op mijn ziekenhuisbed had ik de rest van mijn poppen en knuffels staan. Mocht vooral veel ijsjes eten, herinner ik me. Herinner me weinig pijn, alleen wel dat ik aan mijn neus voelde na de operatie en er bloed aan mijn hand zat...
[einde onsmakelijk verhaal]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_95453131
oef wat een keelontsteking heb ik zeg! al 3 dagen pijn, de wond is nu toch wel dicht na 2 maanden?
pi_95455026
Mijn KNO-arts zei dat de wonden met drie maanden helemaal genezen zijn. Een jaar voor het totale herstel. Littekenweefsel moet soepel worden.
pi_95460613
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Mijn KNO-arts zei dat de wonden met drie maanden helemaal genezen zijn. Een jaar voor het totale herstel. Littekenweefsel moet soepel worden.
:X :X :X
  woensdag 13 april 2011 @ 20:49:44 #268
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95461637
quote:

[..]

Ik kreeg een paracetamol zetpil 2x en dat was het. Ik moest ijswater drinken (maar dat deed pijn dus dat deed ik veel te weinig) en als ik de volgende ochtend 2 boterhammen zonder korstjes op had mocht ik naar huis. Ik had 's nachts heel weinig geslapen en wilde graag naar huis. twee kleine boterhammen (veel korst afgesneden :P ) helemaal vol geplempt met jam en dat in muizenhapjes (100x kauwen) opeten.
Thuis trouwens vrijwel geen paracetamol geslikt. Oplossen in water wel geprobeerd, maar dat is toch zooo smerig. En slikken ging niet zo lekker.
Ik heb anderhalve week thuis gezeten, vooral ook omdat het wel even duurde voordat ik iets fatsoenlijks kon eten (de ver afgekoelde magnetron stampotjes was ik wel een end beu). Daarna werkelijk nooit meer last van gehad. E.e.a. is nu iets van 6/7 jaar geleden.
klerkje
pi_95461825
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:33 schreef ampburner het volgende:

[..]

:X :X :X
Het is niet zo dat het dan drie maanden zeer doet. Last heb je er niet meer van.
Ik heb het als best heftig en pijnlijk ervaren en ik vond het ook lang duren maar toch zat ik na twee weken een pizza weg te werken.

Bij mij heeft het sowieso lang geduurd omdat ik nagenoeg niks at of dronk. Toen dat weer wat lukte was het ook zo weer beter.
pi_95466990
ok, dat klinkt al beter!

ik moet ook toegeven dat ik een enorme aansteller ben hoor ;)
weten jullie wat ik vandaag gegeten heb? Tartaar met gefrituurde parijse aardappeltjes! wel nog steeds met stekende pijn aan mijn tong.
niet slecht voor dag 6.

[ Bericht 7% gewijzigd door ampburner op 13-04-2011 22:21:21 ]
pi_95474236
Nee joh, t IS gewoon pijnlijk. Maar als die pijn weg is.. Opluchting!
pi_95481385
Als ik me na het weekend nog steeds beroerd voel ga ik wel even langs de huisarts. M'n hele keel is dik en ik kan zowat niets slikken
pi_95481834
Ik zou gewoon nu even langsgaan hoor.. Als je keel zo opgezet is.
pi_95732250
Dit heb ik dus ook, die pijn aan de achterkant van mijn tong alsof er iets zit een hechting. Er is mij gezegt dat er gehecht zou worden. Maar ben het vergeten te vragen na de operatie, wat niet zo in de stemming om
Te praten tegen de doc.

Zit nu op dag 5 na de operatie, erg veel pijn nog. Ik had bruis ibuprofen meegekregen maar als ik die neem brand mijn hele mond uit van de pijn.

Het werkt daarna wel goed. Dus blijf het maar slikken. Alles is nog een gevecht drinken doet echt pijn met name achter de tong. En aan 1 kant maar waar de grootste wond zit.

Eten heb ik nog niet gedaan.
Had ook paracetamol gekregen in het ziekenhuis, maar na dag 3 ben ik ibuprofen gaan gebruiken.

Veel meer baat bij, het is gewoon echt een pijnlijke ingreep
pi_95794546
Dag 6:

Elke dag die stekende pijn elke dag na het opstaan direct naar de pijnstillers grijpen maar deze ochtend was het anders. De pijn lijkt gezakt te zijn heerlijk, draai mezelf dan nog maar 1x om en pak nog een uurtje erbij.

Daarna opstaan en tot mijn verbazing is de pijn nog steeds te doen... dan maar een slokje water nemen en ahahahahahhhhh het is nog niet helemaal over helaas...

Het gaat wel beter dan gisteren dus ik ben blij, net even op de weegschaal gestaan 5 kilo eraf. Maar begin nu toch wel honger te krijgen na 6 dagen niet gegeten te hebben. Maar moet er nog niet aan denken vast voedsel te eten. dus nog even het water en bouillon verhaal vandaag.

Slikken is niet fijn maar de piek is eraf merk ik...
Ik gebruik ipv ibuprofen en paracetamol tabletten nu zetpilln om me keel te ontzien van dat brandende spul misschien heeft dat geholpen en is het nu idd aan het genezen.

Ik heb weer hoop...
pi_99150366
Up.

Ik heb weer tonsil stones.. Toen ik net in de spiegel keek zag ik dat m'n amandel links helemaal terug is, rechts voor een deel.

Binnenkort maar weer naar de kno om de hele zooi weer te verwijderen. -O-
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:01:51 #277
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99186242
Ik mag me aanstaande donderdag melden in t ziekenhuis. Na 14 jaar 1x per jaar keelonsteking blijkt t een stuk restamandel te zijn wat steeds een abces word. Laatst zelfs met spoed moeten laten opensnijden op de eerste hulp. Zie vooral op tegen het infuus ;( (angst voor bloedprikken enzo)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:25:57 #278
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_99223398
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:37 schreef DanseMacabre het volgende:
Up.

Ik heb weer tonsil stones.. Toen ik net in de spiegel keek zag ik dat m'n amandel links helemaal terug is, rechts voor een deel.

:o :X Nou daar ben je mooi klaar mee.

Sproetjes, sterkte en alvast beterschap!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 11 juli 2011 @ 09:43:14 #279
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99311104
dankje! ik hoop dat het herstel bij mij wat anders loopt als wat ik hier lees. het is maar 1 stukje amandel ipv beide.. ze hebben er een aantal weken geleden, toen er zich een enorm abces vormde in mijn keel, in geprikt met een grote naald en daarna er 2x in gesneden zonder verdoving.. volgens mijn KNO arts zou de pijn en het herstel niet erger moeten zijn als toen.. dit was op een zondag gebeurd, zat 's avonds aan het eten en heb wel een aantal dagen flink last gehad maar was de vrijdag wel weer opgeknapt
overigens was dat wel echt even de ergste pijn die ik ooit gevoeld heb :')
pi_99342529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:37 schreef DanseMacabre het volgende:
Up.

Sucks.... -O-
Ik wist niet dat die dingen aan konden groeien! Ik dacht alleen dat neusamandelen weer aan konden groeien.
Sowieso schrijf je zo.
pi_99347418
Het kan. Maar heeel zelden.
pi_99354485
Dan zijn ze waarschijnlijk nooit helemaal goed weggehaald, zodat het overgebleven deeltje weer groter wordt?
Sowieso schrijf je zo.
pi_99374222
Ja zoiets. Al zei de kno dat hij alles weg had kunnen halen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:23:31 #284
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99425933
morgen om 13.00 moet ik me melden ;( later als oorspronkelijk ;(

bovenstaande heb ik dus trouwens :) alles weggehaald op mn 4e.. maar blijkt nu toch nog een stukje te zitten... waar ik al 14 jaar last van heb
pi_99428211
Het komt vaker voor dat ze terugkomen als je nog jong bent.
Maar op volwassen leeftijd komt het bijna nooit voor.

Ik vind het in elk geval flink zuur.
pi_99461188
Na de laatste keelontsteking, nu 5 jaar geleden was ik het helemaal zat. 1 tot 2 keer per jaar was ik de klos. Huisarts vond het ook een prima idee om ze te laten verwijderen, maar gaf wel aan dat het pijnlijk was. Ik nog zeggen dat het vast niet erger kon zijn dan die laaste keelontsteking. nou, de huisarts gaf aan dat het nog wel eens tegen kon vallen...
Acheraf ben ik super blij dat ik het toch heb laten doen. nachtje ziekenhuis en een aantal dagen niet eten... (goed voor de lijn) en je bent overal van af!
pi_99461650
Bij mij was het 14 dagen niet eten.
Ik hoop dat het de tweede keer wat minder zeer doet.
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:43:34 #288
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99463316
Im back :P wazige ervaring maar voel md wel ok eigenlijk
  vrijdag 15 juli 2011 @ 04:34:17 #289
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99490535
6 boterhammen en een broodje kroket gegeten gisteren. T infuus mocht er om 21.00 uit. Pijn is (nog?) en onder controle te houden met regematig 2 paracetamols. kan ook gewoon praten en zelfs een beetje gapen! hopelijk blijft her hier ook bij :P
pi_99497019
Mazzel.
Ik heb echt een maand pijn in m'n kaken gehad van het kiezen op elkaar zetten om niet te gapen.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:00:44 #291
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99643061
Hmmmm vandaag wel vrij veel last gehad... Helaas zijn de pijnstillers die ik gehad heb bij t opensnijden van t abces bijna op en paracetamos werken op een dag als vandaag echt niet voldoende..
pi_99654624
Hebben jullie ook van die tonsilstones gehad? :{ Zo van die witte gore balletjes die je uit je amandel kan drukken alsof het een puist is? :r
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:31:21 #293
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99654838
jep ;(
al kon ik ze er niet echt uit drukken.. maar ze waren er wel van tijd tot tijd
pi_99654902
Ik kan ze er wel echt uitdrukken, gelukkig! Voelt altijd fris nadien maar het is wel weer erg vaak de laatste tijd :{ Moet mn amandelen er ook echt uit hebben eigenlijk maar durf niet! Maar die stinkdingen zijn dus weg als je amandelen ook weg zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 10:33:53 ]
pi_99674538
Ik heb m'n amandelen er om die reden (voornamelijk) uit laten halen.
Totdat ik een paar weken terug er weer een had, toen ik in de spiegel keek was m'n linkeramandel dus weer volledig aangegroeid.

Ik kan ze zelf niet uitdrukken trouwens maar ik voel het wel de hele tijd als ik slik.
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:14:07 #296
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_99695187
Waarom krijg ik nu ineens wel pijn :') :(
pi_99695729
Genezing. :Y
pi_99924021
Net een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgen.
En dan maar weer het hele traject opnieuw. :')
pi_99926151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:33 schreef heaven7 het volgende:
Ik kan ze er wel echt uitdrukken, gelukkig! Voelt altijd fris nadien maar het is wel weer erg vaak de laatste tijd :{ Moet mn amandelen er ook echt uit hebben eigenlijk maar durf niet! Maar die stinkdingen zijn dus weg als je amandelen ook weg zijn?
Ik heb ze niet meer gehad. Mijn keel is gelukkig nog steeds schoon, geen sporen van amandelen die teruggroeien. Moet ook wel zeggen dat het echt goed weggehaald is.

Succes DM :(.
pi_99926352
Mijn kno-arts zei dat ie alles goed had weg kunnen halen. Maar niet dus.
pi_99926360
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')