abonnement Unibet Coolblue
pi_87089717
De titel zegt het al.

Wie heeft hier geen amandelen meer?
Wanneer zijn deze eruit gehaald en hoe heb je dat ervaren?...
Hoe lang duurde het voordat je weer een beetje normaal kon leven? :')

Het blijkt een zeer pijnlijke operatie te zijn bij volwassenen.
En ik ben volgende maand aan de beurt. Ze zijn bij mij namelijk maandelijks opgezwollen.

-O-
Sowieso schrijf je zo.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:17:38 #2
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87089742
Mijn keel en neus amandelen zijn verwijderd. Het enige wat ik me herinner zijn zere keel en neus en een hele boel ijsjes O+
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87089795
Neusamandelen zijn er uitgehaald toen ik nog klein was, maar keelamandelen laat ik lekker zitten. Heb er maar heel soms last van.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:40:40 #4
184769 crew  Deisyy
pi_87089871
Mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 28 was, ik had ook van die verhalen gehoord dat het heel erg pijnlijk kon zijn bij volwassenen, maar dat vond ik persoonlijk 100% meevallen.

De volgende dag at ik alweer een berehap :P

Een paar daagjes rustig aan gedaan vanwege de narcose en veel gedronken, that's all.

Succes ^O^
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_87089996
Ik mag in December.
pi_87090607
Ik toen ik 11 was alleen keelamandelen. Had alleen wat last van mijn oren :S..

Nja viel allemaal reuze mee..
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:35:48 #7
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87091141
Afgelopen 4 mei zijn mijn keel amandellen eruit gehaald. Heel veel pijn deed het. Water drinken deed pijn, ijs wou ik niet. Ik had ook een soort opgezwollen bal in het begin van mijn keel. Dus als ik verkeerd slikte kreeg ik ongeveer geen adem.
Ik 1.5 week niks mogen doen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:39:25 #8
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87091197
Ik heb kut nieuws voor jullie.

Dat dus, maar er is ook nog ergens een ander topic waar foto's in staan. Daar zeg je witten en zwarten plekken in mijn keel.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_87091215
Ik heb ze eruit laten halen toen ik twintig was ofzo. Had elke maand keelontsteking. De pijn na de operatie was voor mij hetzelfde als tijdens een flinke keelontsteking, dus ik vond het wel prima. Sindsdien geen last meer gehad.
pi_87094398
Bij mij wouden ze het gaan doen toen ik 5 was, maar toen kreeg ik de dag van te voren mn eerste epilepsie aanval en vonden ze het te gevaarlijk. Ik heb ze dus nog steeds.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:46:04 #11
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87094492
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:42 schreef Heikje het volgende:
Bij mij wouden ze het gaan doen toen ik 5 was, maar toen kreeg ik de dag van te voren mn eerste epilepsie aanval en vonden ze het te gevaarlijk. Ik heb ze dus nog steeds.
Ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat het niet goed is om ze te verwijderen. Ze zitten er niet voor niets tenslotte.
Heb je er last van nu op latere leeftijd?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87095991
Ik heb geen dikke amandelen maar d'r zitten wel gaten in en ik word er ziek van. Algehele malaise.
En van die prut die er uit komt.
pi_87095993
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:46 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat het niet goed is om ze te verwijderen. Ze zitten er niet voor niets tenslotte.
Heb je er last van nu op latere leeftijd?
Nope, nergens last van.
pi_87101780
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:40 schreef Deisyy het volgende:
Mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 28 was, ik had ook van die verhalen gehoord dat het heel erg pijnlijk kon zijn bij volwassenen, maar dat vond ik persoonlijk 100% meevallen.

De volgende dag at ik alweer een berehap :P

Een paar daagjes rustig aan gedaan vanwege de narcose en veel gedronken, that's all.

Succes ^O^
Eindelijk eens een positief verhaal bij een volwassene!
Dat geeft me weer wat hoop! :+
Sowieso schrijf je zo.
pi_87101924
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:35 schreef porsche1 het volgende:
Afgelopen 4 mei zijn mijn keel amandellen eruit gehaald. Heel veel pijn deed het. Water drinken deed pijn, ijs wou ik niet. Ik had ook een soort opgezwollen bal in het begin van mijn keel. Dus als ik verkeerd slikte kreeg ik ongeveer geen adem.
Ik 1.5 week niks mogen doen.
:{ ;(

Ik hoop echt dat ik niet zo lang moet wachten totdat ik weer wat kan doen. :X Het liefst dezelfde dag nog gewoon naar school, maar dat zal niet lukken. _O-
Sowieso schrijf je zo.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:29:59 #16
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87102773
Mijn neusamandelen zijn verwijderd toen ik 8 was omdat er een poliep opzat. Ik kan me er niet veel meer van herinneren maar volgens mij had ik nergens last van na de operatie.

Mijn keelamandelen zijn verwijderd toen ik 22/23 was. Ik had elke 6 weken ongeveer ontstoken amandelen en soms keelontsteking daarbij. Dar was ik echt een beetje zat dus naar de huisarts =>KNO arts=>operatie.
Als volwassene moet je ook een nacht in het ziekenhuis blijven. Ik kreeg een termoskan met ijswater en de opdracht was zoveel mogelijk te drinken. En dat is nu juist het enige wat je niet wil doen dan. Slikken is namelijk heel erg pijnlijk. Niet die doffe pijn die altijd gewend was, maar heel scherpe pijn, alsof je gebroken glas doorslikt. Maar het is wel waar, beetje doorzetten en toch veel ijswaterdrinken helpt wel uiteindelijk.
De volgende ochtend in het ziekenhuis moest ik 2 boterhammen eten, dan mocht is weg. (korstjes mocht er afsnijden). Dus ik die boterhammen zonder korsten volgooien met jam en zo, heeeeeeeel fijn kauwen en zo vlug mogelijk naar binnen laten glijden/slikken.

Al met al heb ik 1,5 week thuis gezeten. Op zich kon ik wel alles, maar eten heeft een poosje geduurd voordat ik iets fatsoenlijks naar binnen kreeg. Het was pijnlijk bij het slikken en ik kreeg het gevoel dat die doorgang heeel klein was ofzo.

Maar nu geen last meer van keelontstekingen, dus blij dat ik het heb gedaan.
klerkje
pi_87125168
Ik mag diezelfde dag nog naar huis van 't ziekenhuis. :Y
Sowieso schrijf je zo.
pi_87126110
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:38 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb geen dikke amandelen maar d'r zitten wel gaten in en ik word er ziek van. Algehele malaise.
En van die prut die er uit komt.
Om deze redenen ga ik binnenkort naar de dokter en wil ik ze het liefst eruit hebben :{
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:51:22 #19
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87132666
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 09:45 schreef -XX- het volgende:
Ik mag diezelfde dag nog naar huis van 't ziekenhuis. :Y
Oh das wel beter, in een ziekenhuis (proberen te) slapen is niets.
klerkje
pi_87133501
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:57 schreef IrCute het volgende:

[..]

Om deze redenen ga ik binnenkort naar de dokter en wil ik ze het liefst eruit hebben :{
Ik werd jaren niet serieus genomen, m'n medische dossier staat vol met die onzin. Ze waren niet opgezwollen dus kreeg ik gewoon neusspray. Nu bij een nieuwe huisarts kreeg ik de eerste keer neusspray en de tweede keer een doorverwijzing naar de KNO-arts.

Ik moet ook een nacht blijven en ik krijg een morfinepomp. :{
pi_87137720
Als ik alleen al denk aan de tonsillectomie die ik had toen ik 19 was dan krijg ik weer pijn! Wát een hel was dat zeg! Een week lang bijna niks kunnen eten, behalve vla. Ik zou zeggen: Succes! En lang leve de zetpillen!
pi_87141109
Zetpillen. }:|
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:46:02 #23
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87154535
Etpillen ja, verdomme. Moet er niet aan denken.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_87170019
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:11 schreef DanseMacabre het volgende:
Zetpillen. }:|
Geloof me, als je amandelen eruit zijn gehaald dank je de eerste week God op je blote knietjes voor de uitvinding van zetpillen O-)
pi_87170159
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:10 schreef -XX- het volgende:

[..]

:{ ;(

Ik hoop echt dat ik niet zo lang moet wachten totdat ik weer wat kan doen. :X Het liefst dezelfde dag nog gewoon naar school, maar dat zal niet lukken. _O-
Rust is het beste medicijn. In dit geval betekent dat; zo veel mogelijk slapen. Vloeilbaar voedsel en zo weinig mogelijk praten.

Bij volwassenen is de recovery time langer dan bij kinderen, zoals eerder gezegd in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')