Honden erop af sturen en deze zooi gebruiken als oefenmateriaal. Vooral hard op knietjes en niertjes slaanquote:Een groep krakers heeft zich vrijdagavond in het centrum van Amsterdam tegen de politie gekeerd. De krakers hebben met stenen gegooid en auto's beschadigd. Een nog onbekend aantal personen is gewond geraakt. Het is niet zeker of er politiemensen onder de gewonden zijn.
De situatie escaleerde rond acht uur vrijdagavond in de Spuistraat, aldus de politie. De krakers vervolgden hun weg naar de Herengracht en de Keizersgracht, waar ze een spoor van vernieling hebben achtergelaten. Ze hebben stenen uit de straat getrokken, auto's beschadigd, vuilniszakken uit elkaar getrokken, en er woeden brandjes, gevoed door onder meer stukken hout.
Op verschillende plekken in de binnenstad houden zich groepjes krakers op. Ze zijn te herkennen aan capuchons die ze over hun hoofd hebben getrokken en sjaals waarmee ze hun gezicht deels bedekken.
De politie heeft een aantal aanhoudingen verricht. Eerder op de avond heeft de ME charges verricht op een groep krakers.
Honderden mensen verzamelden zich rond vijf uur op het Spui en trokken daarna via de Dam en het Centraal Station door de stad. Actievoerders gehuld in het zwart en met bivakmutsen op dragen spandoeken met teksten als „Jullie wetten niet de onze!” en „Kraakverbod opgerot”. Ze roepen leuzen als „Wet of geen wet; kraken gaat door”.
De sfeer werd tegen zeven uur wat onrustig, nadat enkele betogers bierflesjes en verfbommetjes naar busjes van de Mobiele Eenheid (ME) gooiden. Er is veel politie en ME op de been. Ook een helikopter hangt in de lucht.
Het is onduidelijk hoe lang de krakers doorgaan.
Houden zoquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef BradleyQ het volgende:
Met zo'n titel zal ik als linksmensch hier niet inhoudelijk op reageren.
alsof een mod geen mening mag hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:21 schreef Cubewood. het volgende:
En dat is een mod
Kan je jezelf niet even bannen?
Fok! wordt ook steeds triester.
Wanneer gaan jullie met de Telegraaf fuseren?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:22 schreef DeParo het volgende:
Lol, wtf, TS is een moderator, ik neem aan niet meer voor heel lang.
Wat een belachelijk stukje.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:23 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
alsof een mod geen mening mag hebben
Oja een mod mag geen mening hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:21 schreef Cubewood. het volgende:
En dat is een mod
De kraker in jou is dus gestorven? De rebel? De revolutionair? Het zelfstandige brein?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Oja een mod mag geen mening hebbenen als een NWS mod dit topic niet in orde vindt kan hij hem sluiten. Ik post hier gewoon als user
Uiteraard wel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:23 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
alsof een mod geen mening mag hebben
Is toch een gewoon een mooie puur feitelijke titelquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:18 schreef BradleyQ het volgende:
Met zo'n titel zal ik als linksmensch hier niet inhoudelijk op reageren.
Hij heeft toch gelijk? Laat dat kolere tuig een baan gaan zoeken en een huurhuis. Waar je centen voor moet betalen zoals ieder ander fatsoenlijk mens.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:21 schreef Cubewood. het volgende:
En dat is een mod
Als je een 'egoistisch zichzelf verrijkende over andermans rug met kinderen die zelf geen ruk uitvoeren' mentaliteit hebt, ja, dan zal je het wel een normale titel vinden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is toch een gewoon een mooie puur feitelijke titel
Dat 'langharige werkschuwe profiteurs', krakers betekenen, hoeft nog niet te betekenen dat zij ook werkloos zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is toch een gewoon een mooie puur feitelijke titel
Als jij je auto een jaar niet gebruikt of je fiets zal ik het ook laten jatten oke, onder het mom van ja maar jij gebruikt het niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat 'langharige werkschuwe profiteurs', krakers betekenen, hoeft nog niet te betekenen dat zij ook werkloos zijn.
Het enige waar zij van profiteren is de leegstand, en dat is overigens de schuld van de huisbezitters zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |