FOK!forum / Brave New World / Hoe werken deze sony commercials?
DX11vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:53
PS: waarschijnlijk verkeerde forum, maar waar moet hij dan wel? Kick maar anders.

Deze:

En deze:

En deze:

Zijn echt toffe commercials. Maar hoe doen ze dat? Je kan toch niet zomaar even een halve stad bedelven onder balletjes/schuim? En het opruimen dan, hoeveel maanden kost het om al die balletjes te zoeken?

Of is het gewoon een heel goed gemaakte animatie?

[ Bericht 15% gewijzigd door DX11 op 01-10-2010 21:01:43 ]
Diemuxvrijdag 1 oktober 2010 @ 20:56
:')

EDIT: En nog een slechte kwaliteit animatie ook... Lichtinval op de balletjes klopt niet in meerdere shots.
DX11vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:59
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef Diemux het volgende:
:')

EDIT: En nog een slechte kwaliteit animatie ook... Lichtinval op de balletjes klopt niet in meerdere shots.
Whehe, ik had eerder moeten zoeken, het is dus wel echt:

http://en.wikipedia.org/wiki/BRAVIA

quote:
The launch of the BRAVIA brand was supported by an advertising campaign, with a commercial featuring 250,000 brightly-colored rubber balls (real, not computer-generated) bouncing down a San Francisco street. The idea was brought to life by director Nicolai Fuglsig with the help of Los Angeles-based special effects guru Barry Conner. In addition to the 12 air mortars, Conner deployed three giant skips, each lifted 50 feet into the air and containing 35,000 colored bouncy balls. The first shot required 50,000 balls to be sent cascading down a hill, colliding at a road junction with a further 50,000 that had been fired along a side street. A team of 50 interns was on hand to gather up the balls for the six takes it took over four days. Golf nets were erected at the sides of the street and every drain was blocked.
L-ascorbinezuurvrijdag 1 oktober 2010 @ 20:59
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef Diemux het volgende:
:')

EDIT: En nog een slechte kwaliteit animatie ook... Lichtinval op de balletjes klopt niet in meerdere shots.
Ik doe het ze toch niet na. _O_
StephanLvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:01
Is inderdaad echt. Er zijn ook making ofs van.

L-ascorbinezuurvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:02
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:01 schreef StephanL het volgende:
Is inderdaad echt. Er zijn ook making offs van.
:')
DX11vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:03
Wat tof! Zelfs de paint is echt!

Wuhahahavrijdag 1 oktober 2010 @ 21:07
Dat met dat schuim is dan toch ook echt lijkt me?
daar had ik wel bij willen zijn :)
Opa.Bakkebaardvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:07
Tof! Ik dacht ook altijd dat het animatie was. Leuk dat het echt blijkt te zijn.
PP.vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:09
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef Diemux het volgende:
:')

EDIT: En nog een slechte kwaliteit animatie ook... Lichtinval op de balletjes klopt niet in meerdere shots.
Zit je nou te beweren dat de belichting op die ECHTE balletjes niet echt is?
Da's pas :').
TimMer1981vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:11
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:09 schreef PP. het volgende:

[..]

Zit je nou te beweren dat de belichting op die ECHTE balletjes niet echt is?
Da's pas :').
Dat wilde ik dus net gaan zeggen: EPIC FAIL van het jaar! :')

Hoog van de toren blazen met een air van heb-ik-jou-daar en dan keihard op je bek vallen. _O-
Diemuxvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:11
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:09 schreef PP. het volgende:

[..]

Zit je nou te beweren dat de belichting op die ECHTE balletjes niet echt is?
Da's pas :').
Ik vind persoonlijk dat sommige shots erg fake overkomen doordat er een aparte lichtopval is.
PP.vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:13
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:11 schreef Diemux het volgende:

[..]

Ik vindt
Je blijft falen...
Diemuxvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:14
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:13 schreef PP. het volgende:

[..]

Je blijft falen...
Ja, die is wel erg ja...
Wuhahahavrijdag 1 oktober 2010 @ 21:14
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:11 schreef Diemux het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk dat sommige shots erg fake overkomen doordat er een aparte lichtopval is.
Een professionele reactie proberen te geven :')
DX11vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:14
Holy fuck
Sorry hoor maar ze kunnen toch niet ook serieus echt een pyramide hebben bedekt met touwtjes? Maarja het zal wel als de rest ook echt is...

Brawlervrijdag 1 oktober 2010 @ 21:16
OPEN JE OGEN MENSEN! HET IS EEN COMPLOT! DAT DIT KAN IN DE NEDERLANDEN! :o
Opa.Bakkebaardvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:19
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:16 schreef Brawler het volgende:
OPEN JE OGEN MENSEN! HET IS EEN COMPLOT! DAT DIT KAN IN DE NEDERLANDEN! :o
Huh wat?
FreezePopvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:32
TS, bedankt voor het mij er aan herinneren wat voor een epische muziek José Gonzales maakt. Helemaal vergeten. Toch dat CD'tje maar weer geripped.
Brawlervrijdag 1 oktober 2010 @ 21:35
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]



Huh wat?
BNW :P
De_Hertogvrijdag 1 oktober 2010 @ 21:37
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef Diemux het volgende:
:')

EDIT: En nog een slechte kwaliteit animatie ook... Lichtinval op de balletjes klopt niet in meerdere shots.
:')

Brawlervrijdag 1 oktober 2010 @ 21:56
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:37 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

:')

[ afbeelding ]
_O-

Een beetje in dezelfde stijl:

Diemuxvrijdag 1 oktober 2010 @ 22:08
Een verdiende bash :')
Odysseuzzzzaterdag 2 oktober 2010 @ 11:02
Deze comercial is ook grotendeels echt.
Alleen wat er in zijn hand gebeurd is er later aan toegevoegd.
bl0emetjEzondag 3 oktober 2010 @ 03:02
Wow, die sony reclames, die making-offs, ik ben er verliefd op!
RM-rfmaandag 4 oktober 2010 @ 15:00
Overigens, zelfs waar de hele setting wel in werkelijkheid uitgevoerd is.
Blijft het ook een stukje 'reclame' en 'marketing' en daarbij hoort ook dat de uiteindelijk 'edit' van dat reclamefilmpje nog steeds een hoop manipulatie zal kunnen bevatten...

'bewerkt' is in die filmpjes zéker... een kein voorbeeld dat ik al direkt zie is dat in de 'Making Of' filmpje je onderaan die straat bepaale netten ziet staan die bedoelt zijn om de ballen op te vangen... in het filmpje zélf zie je ook een kort fragment waar de ballen weggeschoten wordt en de camera naar onderen kijkt, maar daar zie je die netten niet..

Overall is het zeer warschijnlijk domweg véél goedkoper dat filmpje in de realiteit 'na te spelen' met duizenden ballen, dan het geheel compleet inCGI te renderen...
Het grootste probleem is overigens juist dat het 'natuurlijke' aspect het aller-moeilijkste is met CGI.. nog altijd ziet CGI er veelal 'te gelikt' uit.


Wel wordt bv 'bewerking' dolgraag gebruikt om echt gefilmde stukjes 'op te schonen'...
warbij men bv geen moeite meer doet om bepaalde objecten uit beeld te houden, maar ze liever later in de eindopnames 'weggumt'
een mooi voorbeeld van hoe men opnames 'opleukt met bv CGI, maar ook 'grove' elementen weghaalt, zoals de snoeren van de lampen op de set