Ik zie veel mensen pingen (gratis berichten sturen) op hun BlackBerry. Ik wil dit ook op mijn Android telefoon! Prima, ook dat kan Android! Je moet er nog wel even een programma voor installeren. De 2 meest populaire programma’s zijn WhatsApp en PingChat. Beide programma’s zijn er voor Android, Blackberries en iPhones. Als je met iemand wil pingen via deze programma’s, moet de ontvanger dus óók dat programma hebben. Let wel op: de berichten tussen de programma’s zijn niet uitwisselbaar; je kunt vanuit WhatsApp dus geen berichten sturen naar iemand die alleen PingChat heeft, of andersom. Verder moet je een internetabbo hebben op je telefoon aangezien de berichten via de internetverbinding verzonden worden. Hieronder vind je de QR-Codes voor respectievelijk WhatsApp en PingChat:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, ik heb nu een Android telefoon, wat zijn leuke/handige programma’s? Nu je een Android telefoon hebt, wil je natuurlijk wel ontdekken (en aan anderen showen) wát Android nou allemaal kan! Vandaar dat we hier een aantal programma’s noemen die erg handig of leuk zijn. AK Notepad Met dit programma kun je op eenvoudige wijze notities maken op je telefoon. Het programma is via de volgende QR-Code te vinden:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BuienAlarm Heb jij dat ook altijd? Ben je net 5 minuten buiten, begint het keihard te regenen, en natuurlijk heb je je paraplu niet meegenomen! Met dit programma is dat verleden tijd. BuienAlarm heeft automatisch een melding als er binnen een uur regen voorspeld is in je omgeving. Mooi op tijd om een paraplu mee te nemen dus! BuienAlarm kun je hier vinden:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bump Wil je even snel (en op een grappige manier) een bestand sturen naar een iPhone of Android telefoon? Met Bump kun je dit doen! Het enige wat je hoeft te doen, is het bestand/de bestanden te selecteren en de ander een boks te geven. Nu zal het bestand overgestuurd worden! Bump is hier te vinden:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chrome-to-Phone Soms zie je een toffe site op je computer en zou je die graag op je telefoon willen kijken. Of je komt een handig programma voor Android tegen op een site, maar de link ernaartoe is nogal lang en onhandig. Om die reden is Chrome-To-Phone bedacht. Met dit programma kun je met een druk op de knop in Firefox of Chrome direct de site die je op dat moment bekijkt, naar je telefoon sturen, waar deze geopend wordt. Om dit programma te gebruiken moet je wel even een plugin voor Chrome of Firefox downloaden, deze zijn hier (Chrome)en hier (Firefox)te vinden. Chrome-To-Phone (voor je telefoon dus) vind je hier:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eBuddy Veel Android telefoons hebben nog geen programma om op MSN, YIM, AIM of ICQ te komen. Het bekende eBuddy heeft nu een app gemaakt waarmee dit wel kan. Hij is te vinden via de volgende QR-Code:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Layar Layar is een zeer innovatief programma waarmee je dingen als winkels, te koop staande huizen, bakkerijen, banken etc. heel gemakkelijk kunt vinden. Hij zet namelijk je camera aan, en over de camerabeelden projecteert hij de lokaties van de dor jou gekozen items. Stel, je staat tegenover de Bakker Bart en je richt je camera op Bakker Bart, dan zul je in beeld een tekst zien die aangeeft dat de bakkerij zich voor je bevindt. Ook zijn er radarbeelden te zien waarin met puntjes aangegeven staat welke richting je op met kijken om een bepaald item te vinden. Layar is hier te vinden:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linda Manager Een ding wat Android standaard niet heeft, is een file browser. Met een file browser kun je door alle mappen op je telefoon bladeren. Gelukkig is er Linda Manager, die deze taken op zich neemt. Je kunt dit programma hier vinden:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google Navigation Jazeker, wij op Android hebben het geluk om een gratis navigatiepakket te hebben! Met Google Navigation kun je op een prachtige manier de weg naar een bestemming vinden. Zo laat hij bijvoorbeeld op een foto zien hoe de lokatie eruitziet als je er bijna bent, zodat je niet uren hoeft rond te rijden om de bestemming te vinden in een wijk. Er is 1 nadeel: je hebt een constante internetverbinding nodig om GN te gebruiken, dus in het buitenland is dit programma wat minder geschikt. Je kunt het hier vinden:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shazam Heb jij dat ook wel eens? Zit je in de auto met een lekker nummer op de radio, vertelt de DJ niet hoe het nummer heet… Met Shazam is dat geen probleem! Hij kan namelijk nummers herkennen door ernaar te luisteren. Gewoon even een tijdje de telefoon bij de speaker houden en Shazam vertelt je wie de artiest is, hoe het nummer heet, op welk album het staat etc. Hier kun je Shazam vinden:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is Froyo? Google geeft al zijn updates voor Android een naam. Alle namen beginnen met een letter uit het alfabet (beginnend bij A, daarna B etc.) en allemaal zijn het de Engelse woorden voor lekkernijen. Froyo is de codenaam voor versie 2.2 van Android en heeft als belangrijkste verbetering dat ie een stuk sneller is dan 2.1. In principe is 2.2 al een tijdje uit, echter hebben veel telefoons een speciale versie van 2.2 nodig, omdat de fabrikant (Samsung, Sony Ericsson, HTC) een schil om Android heeft zitten die ook geupdate moet worden. 2.2 Is dus nog niet voor elk type telefoon uit, maar het worden er wel steeds meer. Alle updates zijn ook gratis trouwens en zijn binnen 5 minuutjes geïnstalleerd. Om te checken of jij Froyo al kan installeren, ga je naar instellingen, Over (onderaan), Systeem software updates. Vervolgens druk je daar op de knop onderaan om te checken voor updates.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig topic: Android #22 Met Whatsapp problemen en Angrybird beta release! De OP vind je hier HTC Desire topic: HTC Desire #25 HTC Hero topic: HTC Hero #12: Waar eindelijk 2.1 binnenkomtSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wil ik ookquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:26 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Android FTW.
(verkapte tvp)
http://shop.deadzebra.com/categories/Androidquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:30 schreef A-mineur het volgende:
Die wil ik ookwaar heb je ze vandaan?
Goh. Windows Mobilequote:foto Op vrijdag 1 oktober 2010 12:37 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Mijn HTC HD2 is teruggestuurd ter reparatie (kutding liep steeds vast en viel gewoon uit en ging dan niet meer aan, moest je 10 minuten wachten ofzo.)
Dus als ie over 3(!)weken weer terug is, wil ik er meteen Android op...
Ben dat WINMO helemaal zat.
Echt zoquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Goh. Windows Mobile![]()
Een grotere faal bestaat niet.
Post ik mijn Chinese kloon ook nog maar eensquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
http://shop.deadzebra.com/categories/Android
Maar Series 1 is (voor altijd) uitverkocht, is collectors item enzo. Serie 2 komt ergens in 2011 volgens mij.
Verschijnen wel (voor woekerprijzen) op eBay, al is 't dan de vraag of je echte hebt of een chineze kloon.
Vetquote:foto Op vrijdag 1 oktober 2010 18:07 schreef Karstman het volgende:
[..]
Post ik mijn Chinese kloon ook nog maar eens
[ afbeelding ]
e-bay ofc.quote:
Zo krijgen we dit topic ook wel weer snel volquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:07 schreef Karstman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:07 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Toevallig het eBay linkje nog?quote:foto Op vrijdag 1 oktober 2010 21:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Android Power!
Links ook Chinese kloon.
Rechts uit Japan dacht ik.
Allebei eBay ook.
Staat een paar posts hierboven he? http://toys.shop.ebay.com(...)trksid=p3286.c0.m301quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Pino112 het volgende:
Toevallig het eBay linkje nog?
Ik zoek me te pletter, kan hem nog niet vinden
Doh, zag op mn telefoon niet dat die link klikbaar was, excuusquote:foto Op vrijdag 1 oktober 2010 22:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Staat een paar posts hierboven he? http://toys.shop.ebay.com(...)trksid=p3286.c0.m301
Oh, sorry, die link was trouwens niet goed, die laat er alleen twee van één eBay-seller zien.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:42 schreef Pino112 het volgende:
Doh, zag op mn telefoon niet dat die link klikbaar was, excuus
quote:Trojan-SMS voor Android Smartphones ontdekt
Di 10 augustus 2010 17:45, Redactie, 10095
Trojan-SMS voor Android Smartphones ontdekt
Kaspersky Lab heeft een programma gedetecteerd dat gezien kan worden als een Trojan-SMS voor smartphones die draaien op Google’s besturingssysteem Android. Een aantal mobiele apparaten is al besmet door de nieuwe trojan genaamd: Trojan-SMS.AndroidOS.FakePlayer.a.
Om Android smartphones binnen te dringen doet dit programma zich voor als een onschuldige mediaspeler-applicatie. Gebruikers worden gevraagd om een slechts 13Kb groot bestand met de standaard Android-extensie '.APK' te installeren. Eenmaal op de telefoon geïnstalleerd, gebruikt de Trojan het systeem om SMS-jes te versturen naar dure servicenummers, zonder dat de gebruiker daar iets van weet of toestemming voor heeft gegeven.
Het gevolg is dat de gebruiker opdraait voor de hoge SMS-kosten, die op de rekening van de cybercriminelen worden bijgeschreven.
Op dit moment is de Trojan-SMS categorie de meest voorkomende vorm van malware voor mobiele telefoons.
Trojan-SMS.AndroidOS.FakePlayer.a is echter de eerste die zich specifiek richt op het Android-platform. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat er al enkele geïsoleerde gevallen bekend waren van Android-apparaten die besmet zijn geraakt met spyware.
"Volgens IT marktonderzoeker en analist IDC maken leveranciers van Android-apparaten momenteel de sterkste groei door van alle smartphonefabrikanten. Als gevolg daarvan verwachten we dat ook de hoeveelheid malware gericht op dat platform,snel zal toenemen", aldus de Mobile Research Group Manager bij Kaspersky Lab. "Kaspersky Lab ontwikkelt momenteel technologieën en oplossingen om dit besturingssysteem te beschermen en is van plan om begin 2011 Kaspersky Mobile Security for Android te lanceren."
Kasperksy raadt gebruikers aan om goed te letten op de functies waar een applicatie tijdens de installatie toegang voor vraagt.
Stom genoeg meer mensen dan je denkt..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:20 schreef Vanyel het volgende:
Maar je moet dus eerst een ongevraagde mediaspeler installeren om deze trojan te krijgen?
Wie doet dat nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop