Geweldig initiatief. Ik denk dat veel Marokkanen nu wat minder lekker slapen.quote:telegraaf
DEN HAAG - Mensen die net Nederlander zijn geworden kunnen hun Nederlanderschap weer kwijtraken als ze binnen vijf jaar zwaar over de schreef gaan. Bij veroordeling voor een misdrijf waarop een straf staat van twaalf jaar of meer, moet hij of zij zijn of haar nieuwe nationaliteit weer inleveren.
Daarvoor wil het nieuwe kabinet een ruimere uitleg van een Europees verdrag over nationaliteit of, als dat er niet in zit, een wijziging van het verdrag. Lukt dit ook niet, dan zal een nieuwe Nederlander of Nederlandse zijn of haar nationaliteit de eerste vijf jaar slechts voorwaardelijk verwerven.
Symbool- en kroegpraatpolitiek. De Marokkanen waar jij je zo druk over maakt zijn voor 95% hier geboren en kunnen dus niet teruggestuurd worden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:26 schreef voice-over het volgende:
[..]
Geweldig initiatief. Ik denk dat veel Marokkanen nu wat minder lekker slapen.
Welke marokkanen zijn pas net nederlander? Peuters van 4 jaar ofzo?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:26 schreef voice-over het volgende:
[..]
De meeste "Marokkanen" die hier zijn geboren moeten dan tussen hun geboorte en 5e jaar 2 zware misdrijven hebben gepleegd waar op minimaal 12 jaar staat? Zo wie zo is die regel onzin. Als je 12 jaar hebt gekregen, en ook 12 jaar hebt gezeten kan je niet binnen 5 jaar een zware misdrijf hebben gepleegd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:26 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. En vooral als je 12 jaar zit hoe kan je dan binnen 5 jaar nog een zwaar misdrijf plegen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Welke marokkanen zijn pas net nederlander? Peuters van 4 jaar ofzo?
Nee hoor. Hier geborenen zijn direct volwaardig staatsburger. Voor hen geldt die regel dus sowieso niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:31 schreef Hassish het volgende:
[..]
De meeste "Marokkanen" die hier zijn geboren moeten dan tussen hun geboorte en 5e jaar 2 zware misdrijven hebben gepleegd waar op minimaal 12 jaar staat?
Prem gisteren gehoord? Turken en Marokkanen kunnen hun burgerschap van land van herkomst niet opgeven (naja, turken wel, maar dan kom je het land nooit meer in, dus niemand die dat doet), waardoor ze al niet meer vatbaar zijn voor deze wetgeving.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:26 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee, dat kan wel, denk ik. Het geldt namelijk alleen voor nieuwe immigranten en die kun je voorwaardelijk nationaliteit geven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:33 schreef Dagonet het volgende:
En twee strafmaten voor verschillende bevolkingsgroepen, hoe willen ze dat langs artikel 1 van de grondwet loodsen?
Dat weet ik ook wel, maar was benieuwd naar de kromme redenering van Voice-over hoe hij dit ging uitleggen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier geborenen zijn direct volwaardig staatsburger. Voor hen geldt die regel dus sowieso niet.
Toch grappig een tijdje terug moesten we er een beetje om lachen en bespraken we het als iets hypothetisch. Nu lijkt het de realiteit te worden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:33 schreef Dagonet het volgende:
En twee strafmaten voor verschillende bevolkingsgroepen, hoe willen ze dat langs artikel 1 van de grondwet loodsen?
Maar die 5 jaar regel is alleen als ze het binnen Europa niet anders kunnen verkopen, ze zetten natuurlijk in op altijd kunnen afnemen van het Nederlanderschap bij zware misdrijven en dubbele nationaliteit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier geborenen zijn direct volwaardig staatsburger. Voor hen geldt die regel dus sowieso niet.
ohw ja vergeten, voice-over topic. De Meki van rechts.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:34 schreef eleusis het volgende:
Hè jongens, verpest nou niet z'n topic met al die lastige feiten van jullie
Nee, dat maakt het juist makkelijker, dan maak je ze niet statenloos namelijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Prem gisteren gehoord? Turken en Marokkanen kunnen hun burgerschap van land van herkomst niet opgeven (naja, turken wel, maar dan kom je het land nooit meer in, dus niemand die dat doet), waardoor ze al niet meer vatbaar zijn voor deze wetgeving.
Precies.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar die 5 jaar regel is alleen als ze het binnen Europa niet anders kunnen verkopen, ze zetten natuurlijk in op altijd kunnen afnemen van het Nederlanderschap bij zware misdrijven en dubbele nationaliteit.
Als het om buitenlandse betrekkingen gaat is de politiek huiverig. (SBS6: bange poepdozen)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Prem gisteren gehoord? Turken en Marokkanen kunnen hun burgerschap van land van herkomst niet opgeven (naja, turken wel, maar dan kom je het land nooit meer in, dus niemand die dat doet), waardoor ze al niet meer vatbaar zijn voor deze wetgeving.
Iets wat totaal niet haalbaar is, aangezien dat tegen elk EU verdrag. Dan zijn we niets eens begonnen over de grondwet + uitvoering door de rechtelijke machten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar die 5 jaar regel is alleen als ze het binnen Europa niet anders kunnen verkopen, ze zetten natuurlijk in op altijd kunnen afnemen van het Nederlanderschap bij zware misdrijven en dubbele nationaliteit.
Grapjas, in het regeerakkoord staat nou net dat je je burgerschap van een ander land moet kunnen opgeven, en dit zijn de twee uitzonderingen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het juist makkelijker, dan maak je ze niet statenloos namelijk.
Alsof ze daar over wakker liggen. De Turkse premier is al uitgescholden door Wilders. En daarbij: De Marokaanse overheid verdient er te veel aan om te luisteren. Die zouden wel gek zijn om te snijden die hun voorziet van geld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:38 schreef BertV het volgende:
[..]
Als het om buitenlandse betrekkingen gaat is de politiek huiverig. (SBS6: bange poepdozen)
Wat mij betreft mag die ferme Wilders taal richting de overheden daar.
Ze verwachtten niet dat hun aanhang zo ver zou doorlezenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Grapjas, in het regeerakkoord staat nou net dat je je burgerschap van een ander land moet kunnen opgeven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |