quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 03:49 schreef DrDentz het volgende:
Loop je in een Feyenoord-shirt door Amsterdam?
Dit klinkt alsof het al zeker is dat TS in een psychose verkeert. Het lijkt me dat we dit niet kunnen beoordelen achter een beeldscherm, maar het lijkt me zeker niet onverstandig om hulp te gaan inschakelen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 03:35 schreef P8 het volgende:
Dat dit jou overkomt kan je niks aan doen en je zult er de rest van je leven mee moeten leven. Probeer de schade in ieder geval te minimaliseren! Sterkte!
dat werkt ook inderdaad. seconde of 10 oogcontact maken. daarna een pistookgebaartje maken met je hand en wijsvingerquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Kijk eens wat langer naar de mensen waarvan de jenkt dat ze het over je hebben. Hoe gedragen zij zich na een paar seconden?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
dat werkt ook inderdaad. seconde of 10 oogcontact maken. daarna een pistookgebaartje maken met je hand en wijsvinger
True, maar als een psychose zich ergens door kenmerkt is het wel door een groeiende achterdocht. Paranoia ontwikkel je bij mijn weten niet zomaar.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 07:35 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof het al zeker is dat TS in een psychose verkeert. Het lijkt me dat we dit niet kunnen beoordelen achter een beeldscherm, maar het lijkt me zeker niet onverstandig om hulp te gaan inschakelen.
Dat laatste hoeft dan weer niet, maar dan kan TS misschien wel zien of het echt is of niet. Als de mensen waarvan hij denkt dat zehet over hem hebben, na 10 seconden nog steeds nietsvermoedend hun ding doen, is het wrs niet waar. Als die mensen zich snel omkeren en daarna voorzichting kijken of TS nog kijkt, wordt er misschien inderdaad over hem geroddeld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
dat werkt ook inderdaad. seconde of 10 oogcontact maken. daarna een pistookgebaartje maken met je hand en wijsvinger
Als iemand verdwaasd uit zijn ogen kijkt en oogcontact maakt met anderen (omdat hijzelf in de veronderstelling is dat zij naar hem kijken), voelen anderen (instinctief) aan dat er iets "is". Dat deze mensen vervolgens hem echt aankijken is slechts een gevolg van het gedrag van TS. Ga maar eens met willekeurige mensen op straat oogcontact zoeken en kijk er verbaasd bij en hou dat oogcontact even een paar seconden vast. Je creëert hiermee een wtf-gevoel, waardoor mensen echt jou zullen nakijken en zelfs wellicht (lachend) over je hebben.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:52 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft dan weer niet, maar dan kan TS misschien wel zien of het echt is of niet. Als de mensen waarvan hij denkt dat zehet over hem hebben, na 10 seconden nog steeds nietsvermoedend hun ding doen, is het wrs niet waar. Als die mensen zich snel omkeren en daarna voorzichting kijken of TS nog kijkt, wordt er misschien inderdaad over hem geroddeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |