abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:08:23 #201
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_87249699
Verder ben ik overigens bijzonder empatisch en sociaal, maar niet mbt mensen die toevallig in dezelfde ruimte zitten als ik.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:08:57 #202
11923 I.R.Baboon
pi_87249722
Bijzonder empathisch en sociaal vergeleken met de gemiddelde autistische massamoordenaar/fokker, bedoel ik dan. Niet vergeleken met mijn moeder.
pi_87249739
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is het echt zo moeilijk om blij voor een ander te zijn? Als je zelf afstudeert, trouwt of een kind krijgt vind je het ook fijn om iets meer dan een beleefd knikje te krijgen, me dunkt.

Gelukkig herken ik weinig van de lauwe reacties.
Ik ben de Sultan of Sentiment, Claudia. Maar dat betekent dus niet drie kwartier tips uitwisselen met een collega over zwangerschap, :). Maar ik zal de desbetreffende collega oprecht veel geluk en blijdschap toewensen.
pi_87249869
Ik zou er zelfs verdrietig van worden, als van mijn naaste kring collega's één iemand me zou feliciteren en de rest afstand zou houden.

Nu is dat op mijn werk niet het geval. Sterker nog, bijna elk lunchgesprek gaat binnen de kortste keren over zwangerschapskwalen en bevallen en dat kan vermoeiend zijn. Maar ach, lunchgesprekken zijn altijd vermoeiend. En ik ben momenteel arbeidsongeschikt verklaard, dus ik hoef niet meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87249950
Ik heb gisteren nog gebeld met 'n collega wiens baby bevolven is onder de eczeem en dag en nacht huilt vanwege 'n koemelkallergie, om te vragen hoe het er nu mee is. Tegelijkertijd begrijp ik heel goed waarom iemand kruipend de nooduitgang zoekt wanneer 'n horde middelbare vrouwen begint te koetsjiekoe-en of de elasticiteit van bepaalde merken rompertjes bediscussieert. Voor mij zijn dat twee heel verschillende dingen.
pi_87249960
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik ben de Sultan of Sentiment, Claudia. Maar dat betekent dus niet drie kwartier tips uitwisselen met een collega over zwangerschap, :). Maar ik zal de desbetreffende collega oprecht veel geluk en blijdschap toewensen.
Jij bent sowieso een grotere knuffelbeer dan je voor doet komen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15:16 #207
11923 I.R.Baboon
pi_87249983
Het lunchgesprek hier ging vandaag over haargroeimiddel en (daardoor) verdwijnende erecties. Dat was best vermakelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door I.R.Baboon op 06-10-2010 16:21:27 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15:38 #208
11923 I.R.Baboon
pi_87249993
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij bent sowieso een grotere knuffelbeer dan je voor doet komen.
En zodiakk komt al over als een knuffelbeer, kejje nagaan!
pi_87250101
Als ik zoiets (blij nieuws dan wel droevig nieuws) vertel, word ik veel meer geraakt door iemand die mij een knikje geeft en waaraan ik kan zien (oogcontact, lichaamstaal) dat daar een oprecht gevoel achter zit maar dat de gelegenheid er niet naar is om daar heel erg uiting aan te geven, dan door mensen die hele verhalen willen uitwisselen en van alles willen weten.

Maar goed, mijn vrienden zijn dan ook niet toevallig vrijwel allemaal van die categorie.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_87250452
Maar dit ging over een beleefd knikje, mane. Een knikje dat zegt: Hey, leuk voor je, maar het interesseert me geen reet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:34:58 #211
11923 I.R.Baboon
pi_87250792
Ach ja, het is allemaal persoonlijk. Ik merk dat mijn collega's me een stuk meer waarderen wanneer ik me dicht bij mezelf gedraag, dan wanneer ik SuperEmpaMetroIR2.0 ben. En zelf bevalt die eerste rol me ook beter.

Maar goed, mijn excuses dat ik nu weer de TTK-dagberichten heb doen verzanden in dit soort gezeur.
pi_87251140
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het lunchgesprek hier ging vandaag over haargroeimiddel en (daardoor) verdwijnende erecties. Dat was best vermakelijk.
Bij mij aan de lunchtafel ging het over de optimale vorm van een kerstboom en over lingerie.
pi_87251254
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:49 schreef JAM het volgende:
Trouwens, Gellius heeft dus tóch geen dochterzaad. Had iemand dat al opgemerkt?
Ja, het viel mij gelijk op, JAM.
pi_87251542
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dit ging over een beleefd knikje, mane. Een knikje dat zegt: Hey, leuk voor je, maar het interesseert me geen reet.
Tja, je hebt vele soorten beleefde knikjes dus. En ook het echte beleefde knikje kan ik goed waarderen. Liever dat dan geforceerd gedoe, of een hoop geklets over niks (in mijn ogen dan he).

Ik heb dat vroeger trouwens vaak gedaan hoor. In mijn familie zijn sociale conventies heel belangrijk, en iedereen is steeds bezig de ander te pleasen. Dus, dat deed ik ook vaak. Wat ik eigenlijk deed was: mijn ongemak verhullen door maar veel te gaan (mee)praten, waarmee ik interesse aan het veinzen was, uit beleefdheid, omdat 'het zo hoort'. Als ik mezelf zo aan het forceren ben, dan krijg ik depressieve gevoelens, over de mensheid in het algemeen, en mijzelf in het bijzonder. Ik doe het dus zo min mogelijk en probeer op mijn eigen manier uiting te geven aan betrokkenheid etc. (Daar is mijn familie nu ook een beetje aan gewend geraakt, gelukkig.)
pi_87251575
Jullie schetsen wel de uitersten op de schaal hè? Mensen enerzijds die zelf volledig onetrackmindend zijn geworden over hun kind, of hun boot, of hun ziekte en anderzijds de lui die zich al mentaal aangerand voelen als iemand een vluchtige opmerking maakt over hetgeen hem op dat moment het meest bezighoudt, kind, boot, danwel ziekte. Of iets anders.
Druk ik me nog enigszins helder uit? Ik heb namelijk een paar dagen geleden vader geworden. Die nachten, jongensjongens! Dat valt niet mee. Willen jullie de foto's zien?
pi_87251654
Je krijgt een beleefd knikje, Gellius (jammergenoeg kunnen we geen oogcontact maken). Doe maar een paar foto's dan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:29:29 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87253044
Ja, kom maar door met die foto's. Hoef ik tenminste niet beleefd te knikken naar die onempatische IR.
The love you take is equal to the love you make.
pi_87253103
Ik ben zelf nogal flodderig in die dingen, heb m'n laatste life-event, het afstuderen van drie jaar geleden, niet eens gevierd. Ik begrijp andersom heel goed dat vrienden het fijn vinden als ik op kraamvisite kom, een kadootje meebreng, aan de eerste verjaardag van hun kind denk, naar het afstudeerfeestje kom, een achterlijke sketch opvoer op het huwelijk etc. Dus dat doe ik, tuurlijk, en met veel lol.

En soms doe ik het niet, of wat minder fanatiek, dat kan soms gebeuren. En dan wil ik geen verwijten omdat ik te kort op het feestje kom, of te laat op kraamvisite, of ik vraag niet wanneer elke collega is uitgerekend, of ik reageer met een beleefd knikje of m'n felicitatie wordt als onoprecht ervaren. Ik ben zelf weinig demanding en kan er slecht tegen als 'n ander dat naar mij wel is.
pi_87253216
Vooruit, omdat jullie zo aandringen.

.
Op de voorgrond: W.G. Op de achtergrond: een collega die stilletjes naar de nooduitgang tracht te sluipen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:35:49 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87253294
Hij is práchtig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_87253360
Ik durf bijna niet meer te reageren. :@.

Maar wat een mooierd, Gellius. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_87253367
Wicher vindt mensen die geen jonge ouder zijn overigens ontzettend suf.

.
pi_87253510
Hij lijkt op Wouter Bos
pi_87253612
-O- .
pi_87253673
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Mooi he, op schrift gestelde spreektaal.
Karel van het Reve heeft daar eens een stukje aan gewijd, ver voordat het zich voordeed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')