Dank.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:05 schreef No-P het volgende:
[..]
Nee, nog niet goedgekeurd door de WADA.
Eerste publicatie die ik even snel kan vinden over de methode is van 18 augustus 2009. Voor deze methode konden ze alleen bloedtransfusies opsporen in het bloed en dan alleen de allogene transfusies (transfusies van iemand anders) en niet de autologe transfusie (bloed van je zelf). Met deze methode zouden ze en de autologe transfusies kunnen opsporen en ze kunnen urinesamples gebruiken. Urine wordt veel vaker afgenomen dan bloed. Opzich een behoorlijke doorbraak. W
at ze in het artikel aangeven is dat het wel als "alert marker" gebruikt kan worden voor bloedtransfusies, maar of het echt als een alleenstaande test gebruikt kan worden is nog maar de vraag omdat het stofje ook op andere manieren (food contamination, food packaging, plastic toys, furniture,automobiles, etc) in je lichaam kan komen. Het kan dus warschijnlijk alleen als screeningsmethode gebruikt worden.
Tot 48 uur na de transfusie zijn de verhoogde DEHP metabolieten nog opspoorbaar.
Eerder dat laatste, vrees ik. In Frankrijk zal hij sowieso gehaat gaan worden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:44 schreef Ericr het volgende:
Vraag me af als Contador geschorst wordt of hij terug kan komen als een Basso of eerder met de nek wordt aangekeken zoals een Vino of een Ricco.
Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De top 5 van het eindklassement dit jaar vertrouw ik sowieso niet. Daarna is het een ander verhaal.
Het was een beetje gechargeerd natuurlijk. Al vind ik VDB2 wel een zeer vage gast, niet te peilen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?
quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij Gesink heb ik een zeer sterk vermoeden, omdat ik hem qua persoonlijkheid iemand vind die zich wel in een knechtenrol zou schikken als hij geen topper was (en geen risico's zou nemen).
Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basso leek me ook zo'n brave renner die geen risico's zou nemen, dus ik weet niet of dat iets betekent.
Mja, Contador, Mosquera, Di Luca, Rebellin, Pellizotti en Valjavec waren toch allemaal de laatste jaren (Valverde en Ricco even negerend, naast die wazige Lampre-zaak met Ballan en Cunego)quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Persoonlijkheid is niet de enige reden om iemand te veroordelen dan wel vrij te pleiten, maar het zegt toch wel degelijk wat. En als je talloze interviews met iemand leest en kijkt, dan krijg je toch echt wel een beeld van of iemand doping gebruikt. Boogerd is nooit betrapt en heeft nooit bekend, maar als je interviews met 'em las zag je echt wel dat hij om de hete brij heen draaide. Ik wel iig.
En Kohl had ook toen al de persoonlijkheid domme, ietwat wanhopige wielrenner, die zou je op basis van zijn persoonlijkheid al verdenken. Het gaat niet om aardig he.
Tsjah, Vino verklaarde toen ook nooit meer terug te komen om waar wat te noemen.quote:Contador overweegt te stoppen bij schorsing
MADRID - Alberto Contador overweegt de wielersport te verlaten als hij definitief wordt geschorst wegens overtreding van de dopingregels.
''Als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost, dan moet ik maar eens nadenken of ik ooit nog op de fiets stap'', zei de drievoudig Tourwinnaar zondag voor de Spaanse tv-zender Telecinco.
Contador kreeg afgelopen week een voorlopige schorsing opgelegd omdat tijdens de Tour de France het verboden clenbuterol in zijn urine is gevonden.
De Spanjaard (27) beweert zelf dat hij het slachtoffer van besmet vlees is geworden. Hij zou het vlees uit Spanje hebben gegeten voor de tweede rustdag van de Tour in Pau.
De gevonden concentratie was miniem, maar met clenbuterol houden de internationale wielrenunie UCI en het wereldantidopingbureau WADA de nulgrens aan.
"Als ik geen doping mag gebruiken, dan vind ik het niet meer leuk"-verhaal.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah, Vino verklaarde toen ook nooit meer terug te komen om waar wat te noemen.
Diezelfde Verbruggen die Armstrong uit de wind hield? De UCI is al even crimineel als de FIFA. Wat is dat toch met die sportbonden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weet je, die McQuaid is er wel voor aan het zorgen dat Hein Verbruggen plots veel competenter lijkt.
Dat is waar.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Verbruggen was nooit zo dom om het ook nog toe te geven in de media.
Volgens mij vind Contador buiten het fietsen er niet zoveel aan om profwielrenner te zijn, Vino draait toch vooral om Vino en het maakt hem weinig uit hoe hij zijn 'merk' Vino kan verkopen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah, Vino verklaarde toen ook nooit meer terug te komen om waar wat te noemen.
En bovendien Vino moest min of meer weer gaan fietsen van zijn land.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Volgens mij vind Contador buiten het fietsen er niet zoveel aan om profwielrenner te zijn, Vino draait toch vooral om Vino en het maakt hem weinig uit hoe hij zijn 'merk' Vino kan verkopen.
http://www.telegraaf.nl/t(...)iefstuk__.html?p=2,1quote:GEELONG - Waar Alberto Contador beweert dat de biefstuk waar de clenbuterol in zat uit Spanje werd ingevlogen, blijkt uit een oud interview met de kok van Astana, Paco Olalla, dat het vlees juist in Pau werd gekocht. Op 22 juli beweerde Olalla dat hij de kalfslende op een markt in Pau had gekocht. Dit omdat het eten in het Novotel in Lescar, waar de ploeg drie nachten verbleef, beneden pijl was. Nu Contador de uitleg van de Spaanse biefstukken heeft gedaan, draait Olalla ook zijn verhaal. Het vlees zou nu door een vriend uit het Spanje zijn meegebracht.
Alberto Contador moet de toegestroomde pers te woord staan, nadat bekend is geworden dat hij positief is bevonden. Foto: REUTERS De geplaagde Spaanse renner heeft inmiddels gemeld dat hij overweegt de wielersport te verlaten als hij definitief wordt geschorst wegens overtreding van de dopingregels. "Als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost, dan moet ik maar eens nadenken of ik ooit nog op de fiets stap”, zo sprak de drievoudige Tourwinnaar voor de Spaanse tv-zender Telecinco.
Contador kreeg afgelopen week een voorlopige schorsing opgelegd omdat tijdens de Tour de France het verboden clenbuterol in zijn urine is gevonden. Hij is in afwachting van verder onderzoek van de UCI en WADA. In het slechtste geval riskeert de Spanjaard een schorsing van twee jaar. De Tourwinnaar verklaarde dat hij hoopt binnenkort de training te kunnen hervatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |