abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87135473
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:49 schreef MilaNL het volgende:
Ik kan dit niet terugvinden in het regeerakkoord...
edit: Ik zie dit nu wel staan:
[..]

Maar waar komt die 3000 euro vandaan :S
Zie:
quote:
Het collegegeld voor studenten die langer dan 1 jaar uitlopen in hun studie wordt verhoogd
met € 3000,!. De verhoging van de collegegelden voor de langstudeerders en een aanvullende efficiencykorting voor langstudeerders (eveneens 3000 euro) worden in mindering gebracht op
het instellingsbudget. In de raming is rekening gehouden met een gedragseffect van 25%, te
bereiken in 4 jaar. De rijksbijdrage aan de instellingsbudgetten wordt navenant verlaagd.
Fiscale weglek wordt voorkomen.

kabinetsformatie2010.nl
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:34 schreef Schaffelaar het volgende:

[..]

Alles gaat per 2012 in, behalve het leenstelsel voor de masters. Dat is pas in 2015. Verder is er weinig bekend.

http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127448
Zou dat dan studiejaar 2012 zijn of per januari 2012?
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:38:04 #177
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87136067
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:57 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Okee, maar is ook iemand die exact kan vertellen voor wie de regeling in gaat en of deze regeling al dan niet met terugwerkende kracht werkt? Of gaat deze regeling over een aantal jaren in?
Dat lijkt me alleen maar voor een papierwinkel zorgen. Alles beginnende studenten controleren op evt inschrijvingen bij eerdere opleidingen, succes!.

Bovendien krijg je dan veel schrijnende gevallen. En er is het terechte argument dat je niet kon weten waar je aan begon toen je vertraging opliep (jaartje bestuur, switch, jaartje Australië) voor dit kabinet zijn plannen bekend maakte.

Eenvoudiger lijkt het me de vertraging vanaf het begin vaneen opleiding bij te gaan houden. Dan zou je bij een Master ook weer bij 0 kunnen beginnen.

Anyway, ik hoop dat de oppositie en de LsVb dit wat weten af te zwakken zodat de praktijk niet al te verneukeratief zal zijn.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:38:21 #178
57586 Bananenman
-----------
pi_87136081
Ben ook wel benieuwd hoe dit dan precies zit. Mijn eerste studiekeuze was ook niet de juiste, beetje zuur als dat dan jaren later een hele dure grap blijkt te zijn geweest 8)7

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat lijkt me alleen maar voor een papierwinkel zorgen. Alles beginnende studenten controleren op evt inschrijvingen bij eerdere opleidingen, succes!.
Dat is natuurlijk niet zo lastig, op Studielink staat gewoon je historie qua inschrijvingen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:50:18 #179
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87136489
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:38 schreef Bananenman het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe dit dan precies zit. Mijn eerste studiekeuze was ook niet de juiste, beetje zuur als dat dan jaren later een hele dure grap blijkt te zijn geweest 8)7
[..]

Dat is natuurlijk niet zo lastig, op Studielink staat gewoon je historie qua inschrijvingen.
Maar het is wel weer extra werk. Hoop ik.

En ik hoop ook op een principe dat je mensen niet kunt laten boeten voor iets waar ze de gevolgen nog niet van konden weten.
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:04:55 #180
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_87136991
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar het is wel weer extra werk. Hoop ik.

En ik hoop ook op een principe dat je mensen niet kunt laten boeten voor iets waar ze de gevolgen nog niet van konden weten.
Dat dus. Of gaat anders ook het bedrag van een RAS maand omhoog? Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')