abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87002437
Dat hier nog geen topic over is.... :9~

Miike Snow is gevormd in 2007 in Stockholm, Zweden

Band leden Christian Karlsson en Pontus Winnberg zijn jeugdvrienden die in bands speelden en in studio's in Gothenburg werkten aan verschillende projecten. Karlsson was bandlid van de Zweedse Hip-hop band ''Goldmine'', die samen tourden met The Fugees.
In 2000 kwamen beide heren weer samen. In 2004, terwijl ze werkten aan een pop album voor Britney Spears, ontmoette het paar het derde bandlid; de amerikaanse songwriter Andrew Wyatt

Karlsson en Winnberg werkten samen onder de noemer ''Bloodshy & Avant en werkten met artiesten als Madonna, Kylie Minogue en Kelis en wonnen een Grammy voor het nummer Toxic van Britney Spears.

Miike Snow komt van een van hun vrienden die zo heet. De spelling met de dubbele ''i'' komt van de Japanse film director Takashi Miike.

Het album is uit sinds mei 2009 en bevat 11 nummers. De bekendste nummers zijn:

Animal:
Sylvia:(veel gedraaid op MTV Brand New)
Andere top nummers wat mij betreft zijn:

Burial:
A horse is not a home:
Black & Blue:
Sans Soleil:
Eigenlijk kan ik alle nummers van het album hier wel neerzetten.... _O_

Heb ze op Lowlands mogen zien afgelopen augustus, daar ging echt het dak eraf!!!!
pi_87018047
Lekker album. Toffe band.

Ze treden ergens in de eerste helft van oktober op in Chicago (wat voor mij het dichtstbij is), maar helaas is vervoer op het moment een probleem, anders had ik er wel naartoe gewild.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_87034296
Aardige muziek, niet heel bijzonder vind ik. Dat zeg ik zonder het hele album gehoord te hebben moet ik er wel bij vermelden. Zal het eens gaan luisteren.
full stops and exclamation marks
pi_87034734
Lekker maar dan weer gelijk een remix van ronson.

Ook lekker maar ook niet volkomen solo.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:03:12 #6
255486 ukker
Jezweetzelf
pi_87202620
Zeer gave band dit, vooral 't nummertje Animal vind ik geniaal maar heb ik intussen kapotgespeeld. Ga hun album even downloaden ook
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:04:41 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_87202667
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:

Ook lekker maar ook niet volkomen solo.
"niet volkomen solo"? Het is gewoon een nummer van Vampire Weekend dat hij heeft geremixed.

Verder wel aardige muziek. Had 'm graag live willen zien op Lowlands, maar hij speelde tegelijk met LCD Soundsystem die ik toch wel wat hoger heb zitten.
pi_87204492
-oh-

[ Bericht 91% gewijzigd door krioro op 06-10-2010 00:00:36 ]
pi_87210210
Deze clip is de bom !!!! the Rabbit. Vanaf 2.31 briljante les popgeschiedenis ;)
  zondag 8 mei 2011 @ 11:25:10 #10
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_96499249
Treden ze dit jaar nog op? Ik kan namelijk nergens data voor optredens vinden.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')