abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2010 @ 00:55:36 #26
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87007642
Het 1 sluit het ander niet uit. Ik heb zelfs de indruk dat slimmere mensen over het algemeen heel sociaal zijn. Sociaal gedrag is immers ook maar een set van spelregels die je in opvoeding mee krijgt maar ook zelf moet leren. Door te observeren, te interpreteren, uit te proberen en daar gevolgtrekkingen uit te maken. Lijken mij dingen die iemand met een hoog IQ prima kan. :)

Conclusie: je stelling is onzin.
pi_87008272
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:19 schreef Re het volgende:
IQ van 150?... dat zijn er niet veel
1 op de 2331

Intelligentie mensen zijn in staat hogere eisen te stellen aan hun leven en hogere ambities te hebben.
Omdat niemand ze werkelijk kunnen begrijpen, kunnen ze vaak hun werkelijke gedachtegang geven.
Isaac Newton was bijvoorbeeld zijn hele leven vrijgezel en Einstein beeindigde een relatie met zijn verloofde omdat ze hem vaak niet kon begrijpen.
pi_87009001
Slimme mensen zijn sociaal vaardig. De autistische wiskundigen die jij in gedachten hebt zijn helemaal niet slim, die kunnen nog geen spiegelei bakken. Ze weten doorgaans maar één enkel ding. Als ik de hele dag met één ding bezig ben dag in dag uit dan word ik er ook wel een genie in hoor.
pi_87009204
quote:
Om iemand te zijn die heel intelligent is (IQ van 150 of boven), maar sociaal onbekwaam
Dit
  donderdag 30 september 2010 @ 08:35:26 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87010056
Trouwens, ik wil hier niet zeggen dat als je een IQ van 150 of anders gewoon heel slim ben dat je dan per definitie sociaal onbekwaam bent. Ik heb het idee dat de slimme mensen juist vrij sociaal kunnen zijn.

De vraagstelling is speciaal zo gemaakt om een keuze te moeten maken. Ik wilde eigenlijk weten wat fokkers liever zouden zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')