Die opsomming zijn toch ook geen boterhammen? Wat als mevrouw niet lui is maar gewoon geen zin heeft in boterhammen?quote:Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef Socios het volgende:
Net in de supermarkt wat boodschappen gedaan. Deze supermarkt is bij mijn huis om de hoek en staat in het ´financiële hart´ van Friesland. Rond lunchtijd komen daar veel mensen ´van kantoren´ een lunch kopen terwijl zij voor nog geen paar dubbeltjes een paar boterhammen mee kunnen nemen van thuis.
Ongelofelijk, hoe men daar ongegeneerd tot 10 euro neerlegt voor een lunch omdat men te lui is om ´s ochtends wat boterhammen te smeren en mee te nemen in het boterhamtrommeltje naar het werk.
Iedere keer als ik rond het middaguur in die supermarkt ben, zie ik het weer. Vandaag een vrouw die gewoon even rond de EUR 8,50. aftikt voor:
- Een maaltijdsalade
- Fles vers geperste sinaasappelsap
- Twee mueslirepen
- Pepermunt
Precies. Zonde toch. Terwijl een paar boterhammen van thuis, een appeltje en een pakkie melk veel goedkoper zijn en gezonder. Want die zogenaamde ´maaltijdsalades´ zijn helemaal niet gezond, hoor. Kun je net zo goed een Macmenu eten.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:23 schreef vosss het volgende:
Als ze dat elke dag doet is ze dik 180 euro in de maand kwijt aan vreten tijdens werktijd.
Ik neem boterhammen mee. Altijd.
neen, TS is slimquote:
Jij gaat ook voor anderen bepalen wat ze zouden moeten eten?quote:Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Precies. Zonde toch. Terwijl een paar boterhammen van thuis, een appeltje en een pakkie melk veel goedkoper zijn en gezonder. Want die zogenaamde ´maaltijdsalades´ zijn helemaal niet gezond, hoor. Kun je net zo goed een Macmenu eten.
Nee, maar veel mensen denken gewoon niet na. Verder is het vaak het type ´haast, haast en nog eens haast´.quote:Jij gaat ook voor anderen bepalen wat ze zouden moeten eten?
ik vreet ook één keer in de week buiten de deur.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef Socios het volgende:
Net in de supermarkt wat boodschappen gedaan. Deze supermarkt is bij mijn huis om de hoek en staat in het ´financiële hart´ van Friesland. Rond lunchtijd komen daar veel mensen ´van kantoren´ een lunch kopen terwijl zij voor nog geen paar dubbeltjes een paar boterhammen mee kunnen nemen van thuis.
Ongelofelijk, hoe men daar ongegeneerd tot 10 euro neerlegt voor een lunch omdat men te lui is om ´s ochtends wat boterhammen te smeren en mee te nemen in het boterhamtrommeltje naar het werk.
Iedere keer als ik rond het middaguur in die supermarkt ben, zie ik het weer. Vandaag een vrouw die gewoon even rond de EUR 8,50. aftikt voor:
- Een maaltijdsalade
- Fles vers geperste sinaasappelsap
- Twee mueslirepen
- Pepermunt
Waarschijnlijk geeft ze geen ruk omdat zij (of beter nog, manlief) genoeg doekoes hebben en zich niet druk hoeven maken om dergelijke bijzaken ..quote:Op woensdag 29 september 2010 12:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Precies. Zonde toch. Terwijl een paar boterhammen van thuis, een appeltje en een pakkie melk veel goedkoper zijn en gezonder. Want die zogenaamde ´maaltijdsalades´ zijn helemaal niet gezond, hoor. Kun je net zo goed een Macmenu eten.
slim? Omdat ts alleen zijn droge boterham eet en mevrouw geniet van het mooie weer op het terras en daar iets eet wat veeeeel lekkerder is dan ts zijn boterhammen?quote:
Hoezo? Het kost meer tijd om van kantoor naar de supermarkt te lopen, lunch ´bij elkaar te zoeken´, af te rekenen, weer teruglopen etc. Men is zo een kwartier kwijt. ´s Ochtends maak je thuis binnen een paar minuten een lunchpakketje klaar.quote:Wanneer je een full-time baan hebt zal je het begrijpen
Vrouw stond in de supermarkt dus ik denk dat ze gewoon aan haar bureau eet.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:28 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
slim? Omdat ts alleen zijn droge boterham eet en mevrouw geniet van het mooie weer op het terras en daar iets eet wat veeeeel lekkerder is dan ts zijn boterhammen?
Ik werk ook ´op kantoor´, hoor. Het kantoorleven is mij niet vreemd. Echter kijk ik niet neer op andere mensen.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:28 schreef wise het volgende:
tja, wij van het kantoorleven kunnen die 8,5 makkelijk missen. Je krijgt daarvoor een heerlijke lunch
Dat mensen zoals straatvegers, winkelhulp, cassieres en conducteurs dat niet kunnen missen, hebben we schijt aanWe kijken op ze neer. en dan niet vanuit ons hoge gebouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |