Ik weet het eerlijk gezegd niet meerquote:Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk ook dat hij misschien de jeuk krijgt en dan gaat gillen om het meisje dat hem wil komen krabben. Misschien wordt de jeuk weer erger?
Dus hij is bang, maar tevens wil hij gekrabt worden, zou dat kunnen?
En dat is het belangrijkste he,een geval van: het doel heiligt de middelen.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:41 schreef larzzzman het volgende:
[..]
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer
Het enige dat ik wel weet is dat hij zins die paragnost vanmiddag is geweest hij nu een stuk rustiger slaapt![]()
( even afkloppen)
Preciesquote:Op woensdag 29 september 2010 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat is het belangrijkste he,een geval van: het doel heiligt de middelen.
Fijn dat je jongetje zo lekker slaapt.
Ja laten we dat doen, want dat is het gezondst om te doenquote:Op woensdag 29 september 2010 22:58 schreef BlackFrancis het volgende:
Anders moet je proberen vrienden te worden met dat zusje. Heeft ie altijd iemand om mee te spelen.
Dank jequote:Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef M4a1 het volgende:
Sow ik had een hoop gemist in dit topic sinds toestraks.
Ik móet gewoon even reageren op wijze_appel: Jij gelooft niet in geesten, en ik ook niet, maar TS wel. Probeer vanuit dat uitgangspunt dan mee te discussiëren; je gaat TS écht niet ineens overtuigen van het niet bestaan van het paranormale. Je kan mooi met de term 'cold reading' komen, en de TS zal hier ook wel van gehoord hebben, en we hebben ook allemaal wel de filmpjes van Randi gezien, maar TS is hier niet om overgehaald te worden.
/rant.
sorry.
Larzzzman; fijn om te horen dat hij in ieder geval niet meer schreeuwend wakker wordt nu
Zit er ook nog een.. euhw... houdbaarheidsdatum op dat reinigen van je huis? (sorry als het wat cynisch klinkt, maar ik ben er niet mee bekend)
hehehe doen wequote:Op woensdag 29 september 2010 23:31 schreef M4a1 het volgende:
Mja ik heb er niet zo verstand van, maar hey, wat werkt dat werkt
Ik hoop dan maar dat je zelf iets kan doen (of juist laten) om de rustperiode zo lang mogelijk te maken. Mijn kennis van het occulte is beperkt tot slechte horrorfilms, dus ik zou zeggen blijf van de ouija borden af die dingen geven alleen maar problemen
(en ik hoop voor je dat dat reinigen niet al teveel kost, lijkt me niet prettig om iedere paar weken daarvan afhankelijk te zijn)
Heel erg tof van je!quote:Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef M4a1 het volgende:
Sow ik had een hoop gemist in dit topic sinds toestraks.
Ik móet gewoon even reageren op wijze_appel: Jij gelooft niet in geesten, en ik ook niet, maar TS wel. Probeer vanuit dat uitgangspunt dan mee te discussiëren; je gaat TS écht niet ineens overtuigen van het niet bestaan van het paranormale. Je kan mooi met de term 'cold reading' komen, en de TS zal hier ook wel van gehoord hebben, en we hebben ook allemaal wel de filmpjes van Randi gezien, maar TS is hier niet om overgehaald te worden.
/rant.
sorry.
Larzzzman; fijn om te horen dat hij in ieder geval niet meer schreeuwend wakker wordt nu
Zit er ook nog een.. euhw... houdbaarheidsdatum op dat reinigen van je huis? (sorry als het wat cynisch klinkt, maar ik ben er niet mee bekend)
Dat is echt een hele goede tip inderdaadquote:Op donderdag 30 september 2010 08:08 schreef KarinJ. het volgende:
Misschien helpt een dromenvanger? Als je hem verteld dat daarmee alle boze dingen in zijn kamer gevangen worden?
Je kunt fantasie/magie tenslotte het best met gelijke wapens bestrijden.:)
quote:Op donderdag 30 september 2010 07:54 schreef Bastard het volgende:
Max heeft ook de hele nacht doorgeslapen![]()
Ik zie een complot!
oeh dat is een hele goedequote:Op donderdag 30 september 2010 08:08 schreef KarinJ. het volgende:
Fijn dat ie door geslapen heeft.
Of het nu fantasie of geesten zijn is eigenlijk niet zo belangrijk. ( Dacht dat kinderen van die leeftijd nog geen grens tussen werkelijkheid en fantasie hadden). Voor hem is die angst echt.
Mocht het terug komen, kan je misschien een nachtje bij hem gaan slapen.
Dan kan je ervaren wat hij ervaart, en er dan over praten.
Misschien is een andere kamer een optie?
Misschien helpt een dromenvanger? Als je hem verteld dat daarmee alle boze dingen in zijn kamer gevangen worden?
Je kunt fantasie/magie tenslotte het best met gelijke wapens bestrijden.:)
Dit vind ik een heel goed ideequote:Op donderdag 30 september 2010 08:21 schreef Minya82 het volgende:
Die dromenvanger hebben we niet meer...Weggeknikkerd omdat 'ie kapot was...
En daarbij is het veel leuker om die samen met V. te kopen. Zo wordt hij er bij betrokken en zal het denk ik ook meer effect hebben. Ze hebben tegenwoordig hele leuke kinderdromenvangers...
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg....Bedankt voor de tip!
Je kan grappig doen, maar als jij een kind van 3,5 jaar oud gaat vertellen dat hij een geest heeft gezien, en die naar "het licht" moet sturen, of een paragnost te gebruiken dan voed je dat kind op als toekomstige TBSer.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:32 schreef M4a1 het volgende:
Kunnen mijn posts wat verder af staan van die van Skonk? Ik wil me ervan distantiëren.
En dat hoort in TRU? Stuur dit topic dan naar OUD.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef KarinJ. het volgende:
Wat je vindt moet je bij de politie brengen
Het gaat hier toch om een jongetje wat erg bang is en niet durft te slapen?
Dat heeft niets met wel of niet in geesten geloven te maken, dat heeft met iets verzinnen wat helpt te maken.
Je hebt het topic niet gelezen, je bent een troll, en begeef je naar KLB als je niet met respect met mensen kan omgaan die andere opvattingen dan jij hebben.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef Skonk het volgende:
[..]
Je kan grappig doen, maar als jij een kind van 3,5 jaar oud gaat vertellen dat hij een geest heeft gezien, en die naar "het licht" moet sturen, of een paragnost te gebruiken dan voed je dat kind op als toekomstige TBSer.
*zucht*quote:Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef Skonk het volgende:
[..]
Je kan grappig doen, maar als jij een kind van 3,5 jaar oud gaat vertellen dat hij een geest heeft gezien, en die naar "het licht" moet sturen, of een paragnost te gebruiken dan voed je dat kind op als toekomstige TBSer.
Ook een mooie, maar zorg dat de stopcontacten zijn afgeplakt.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:44 schreef Rewimo het volgende:
Een hele praktische oplossing kan een spuitflesje met "spokenwater" zijnOf een waterpistooltje of zoiets. Dat leg je bij zijn bed, en als het meisje komt kan hij haar daarmee wegspuiten. Je kunt er een vertrouwd geurtje in doen (druppeltje parfum van mama, of een beetje wasverzachter of iets anders waar hij bekend mee is qua geur).
Hij kan zich dan actief verweren. Wie weet helpt het, al is het maar doordat hij het idee heeft dat hij er zelf iets tegen kan ondernemen.
Heb je dat kind dan eindeljik eten gegeven?quote:Op donderdag 30 september 2010 07:54 schreef Bastard het volgende:
Max heeft ook de hele nacht doorgeslapen![]()
Ik zie een complot!
Ik denk dat als je er niet in gelooft dat je langer zult blijven zoeken naar een 'aardse' verklaring, of het alsdanig afdoet. Dus meer zovan "oh zal de wind wel zijn geweest" zonder dit echt te hebben uitgezocht. Daarentegen zal iemand die er wel in gelooft sneller de zoektocht naar een rationele verklaring sneller staken gok ik.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:25 schreef BlackFrancis het volgende:
Ff een vraagje, kan je spoken zien als je er niet in gelooft?
Ja, maar dan noem je het anders. Je hebt er een andere verklaring voor. Alleen denk ik wel dat als je spoken ziet (oftewel fantaseert, oftewel hallucineert) en van jongs af aan wordt je verteld dat dat inderdaad spoken zijn of sowieso dat spoken bestaan, dat je ze dan ook zal 'blijven zien', omdat je gedachte dat het een spook is, bevestigd wordt. Het wordt dan dus gevoed, je blijft hangen in je fantasie en zodra je iets ziet 'wat niet klopt', koppel je het weer daaraan en/of maken je hersenen er ook weer dat beeld van hoe jij voor jezelf hebt bepaald dat een spook eruit zal zienquote:Op donderdag 30 september 2010 10:25 schreef BlackFrancis het volgende:
Ff een vraagje, kan je spoken zien als je er niet in gelooft?
Leuk bedacht, maar ik denk niet dat we daar verstandig aan doen.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:44 schreef Rewimo het volgende:
Een hele praktische oplossing kan een spuitflesje met "spokenwater" zijnOf een waterpistooltje of zoiets. Dat leg je bij zijn bed, en als het meisje komt kan hij haar daarmee wegspuiten. Je kunt er een vertrouwd geurtje in doen (druppeltje parfum van mama, of een beetje wasverzachter of iets anders waar hij bekend mee is qua geur).
Hij kan zich dan actief verweren. Wie weet helpt het, al is het maar doordat hij het idee heeft dat hij er zelf iets tegen kan ondernemen.
Het gaat natuurlijk niet om de tool, maar om het resultaat.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Minya82 het volgende:
Leuk bedacht, maar ik denk niet dat we daar verstandig aan doen.
Het mannetje is gek op en met water spelen. Binnen No-Time zal hij zijn hele kamer natgespoten hebben(om nog maar niet te spreken over de wastafel die ook op zijn kamer zit en die dus dan 'fijn' zal gebruiken om zijn waterpistooltje weer te vullen en daarbij vergeet de kraan weer dicht te draaien....)
Ja, precies, het gaat erom dat je hem iets geeft waarmee hij zelf iets kan ondernemen. Water is dus geen goed idee in jullie gevalquote:Op donderdag 30 september 2010 10:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het gaat natuurlijk niet om de tool, maar om het resultaat.
Hmmm tja....fijn dat het voor je vriendinnetje blijkbaar heeft gewerkt. Toch ben ik niet zo voor, voor deze aanpak.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:53 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om de tool, maar om het resultaat.
Toen ik nóg kleiner was als dat ik nu ben, logeerde ik weleens bij een vriendinnetje uit de buurt. Vóór het slapen gaan kwam haar moeder altijd bij haar op bed zitten om 'spoken te verwijderen'. Die moeder ging ze dan zogenaamd uit het haar van mijn vriendinnetje verwijderen.
Ik vond dat maar raar, want spoken bestaan toch niet...
Mijn vriendinnetje had er misschien wel baat bij op dat moment, alleen denk ik wel dat zij daardoor nu nog steeds in spoken gelooft.
Ja, de dromenvanger dusquote:Op donderdag 30 september 2010 11:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, precies, het gaat erom dat je hem iets geeft waarmee hij zelf iets kan ondernemen. Water is dus geen goed idee in jullie geval
Maar verzin dan iets anders. Een zaklantaarn om het meisje mee te verblinden, een ballenpistool (met van die pingpongbaldingen), een ratel of wat dan ook, als hij er maar iets mee kan.
True...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Je hoeft het woord spook of geest toch helemaal niet te noemen? Als je zegt: hiermee kun je het meisje wegjagen, komt het helemaal niet ter sprake. Het gaat erom iets te vinden dat werkt voor hem. Als dat een dromenvanger is, prima. Is het een fluitje, zaklamp of nog iets anders, ook goed.
Hmm, ik zou dat 'engs' vervangen door 'onschuldigs en/of ongevaarlijks'.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:11 schreef Minya82 het volgende:
Als ik met hem praat over wat hij ziet, houdt ik het op iets 'engs' iets wat hij dénkt te zien.
Geprobeerd... hij bestempeld het als eng, en we kunnen dan lullen als brugman, maar het is ENG...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:16 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hmm, ik zou dat 'engs' vervangen door 'onschuldigs en/of ongevaarlijks'.
Oók weer true...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik zou trouwens ook het begrip 'spoken' niet helemaal angstvallig gaan vermijden, want daar wordt het juist ook weer zo beladen en eng van. Ze lezen en zien ze toch ook wel in boekjes. Andere kindertjes zeggen er iets over.
Tja, ik zou dan zeggen dat spoken niet eng zijn, omdat ze niet bestaan!
quote:Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik zou trouwens ook het begrip 'spoken' niet helemaal angstvallig gaan vermijden, want daar wordt het juist ook weer zo beladen en eng van. Ze lezen en zien ze toch ook wel in boekjes. Andere kindertjes zeggen er iets over.
Tja, ik zou dan zeggen dat spoken niet eng zijn, omdat ze niet bestaan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |