abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87002772
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk ook dat hij misschien de jeuk krijgt en dan gaat gillen om het meisje dat hem wil komen krabben. Misschien wordt de jeuk weer erger?
Dus hij is bang, maar tevens wil hij gekrabt worden, zou dat kunnen?
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer ;(
Het enige dat ik wel weet is dat hij zins die paragnost vanmiddag is geweest hij nu een stuk rustiger slaapt :{

( even afkloppen)
pi_87002886
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:41 schreef larzzzman het volgende:

[..]

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer ;(
Het enige dat ik wel weet is dat hij zins die paragnost vanmiddag is geweest hij nu een stuk rustiger slaapt :{

( even afkloppen)
En dat is het belangrijkste he,een geval van: het doel heiligt de middelen.
Fijn dat je jongetje zo lekker slaapt. :)
pi_87003023
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is het belangrijkste he,een geval van: het doel heiligt de middelen.
Fijn dat je jongetje zo lekker slaapt. :)
Precies :) maar even kijken wat er vanacht nog kan gaan gebeuren :'(

Morgen post ik het resultaat wel even :)
pi_87003668
Anders moet je proberen vrienden te worden met dat zusje. Heeft ie altijd iemand om mee te spelen.
pi_87003733
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:58 schreef BlackFrancis het volgende:
Anders moet je proberen vrienden te worden met dat zusje. Heeft ie altijd iemand om mee te spelen.
Ja laten we dat doen, want dat is het gezondst om te doen ^O^ :')
pi_87004453
Meneertje op een normale manier net wakker geworden van de jeuk en zijn verkoudheid :)
Zal het dan toch hetgene geweest zijn waar ik eerder belachelijk voor gemaakt ben ?
pi_87004684
Sow ik had een hoop gemist in dit topic sinds toestraks.

Ik móet gewoon even reageren op wijze_appel: Jij gelooft niet in geesten, en ik ook niet, maar TS wel. Probeer vanuit dat uitgangspunt dan mee te discussiëren; je gaat TS écht niet ineens overtuigen van het niet bestaan van het paranormale. Je kan mooi met de term 'cold reading' komen, en de TS zal hier ook wel van gehoord hebben, en we hebben ook allemaal wel de filmpjes van Randi gezien, maar TS is hier niet om overgehaald te worden.

/rant.
sorry.

Larzzzman; fijn om te horen dat hij in ieder geval niet meer schreeuwend wakker wordt nu ^O^
Zit er ook nog een.. euhw... houdbaarheidsdatum op dat reinigen van je huis? (sorry als het wat cynisch klinkt, maar ik ben er niet mee bekend)
pi_87004809
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef M4a1 het volgende:

Ik móet gewoon even reageren op wijze_appel: Jij gelooft niet in geesten, en ik ook niet, maar TS wel. Probeer vanuit dat uitgangspunt dan mee te discussiëren; je gaat TS écht niet ineens overtuigen van het niet bestaan van het paranormale. Je kan mooi met de term 'cold reading' komen, en de TS zal hier ook wel van gehoord hebben, en we hebben ook allemaal wel de filmpjes van Randi gezien, maar TS is hier niet om overgehaald te worden.

/rant.
sorry.

Larzzzman; fijn om te horen dat hij in ieder geval niet meer schreeuwend wakker wordt nu ^O^
Zit er ook nog een.. euhw... houdbaarheidsdatum op dat reinigen van je huis? (sorry als het wat cynisch klinkt, maar ik ben er niet mee bekend)
Dank je :)
Nou uhmmm, houdbaarheid :) hehehe :D klinkt wel tof maar als een Gedaante of iets anders aan je vasthangt is het tijdelijk weg ( kan weken, korter of langer zijn.Vaak als het niet aan je vasthangt maar aan de plek kun je het wel wegsturen volgens mij.Mijn ervaring is dat het altijd terugkomt ;( Maar dat komt omdat ik ze zelf aantrek.
pi_87005068
Mja ik heb er niet zo verstand van, maar hey, wat werkt dat werkt ^O^
Ik hoop dan maar dat je zelf iets kan doen (of juist laten) om de rustperiode zo lang mogelijk te maken. Mijn kennis van het occulte is beperkt tot slechte horrorfilms, dus ik zou zeggen blijf van de ouija borden af die dingen geven alleen maar problemen ;)

(en ik hoop voor je dat dat reinigen niet al teveel kost, lijkt me niet prettig om iedere paar weken daarvan afhankelijk te zijn)
pi_87005134
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:31 schreef M4a1 het volgende:
Mja ik heb er niet zo verstand van, maar hey, wat werkt dat werkt ^O^
Ik hoop dan maar dat je zelf iets kan doen (of juist laten) om de rustperiode zo lang mogelijk te maken. Mijn kennis van het occulte is beperkt tot slechte horrorfilms, dus ik zou zeggen blijf van de ouija borden af die dingen geven alleen maar problemen ;)

(en ik hoop voor je dat dat reinigen niet al teveel kost, lijkt me niet prettig om iedere paar weken daarvan afhankelijk te zijn)
hehehe doen we :)

Nee het is gratis, vriend van mijn schoonvader kan het dus dat scheelt enorm :)
  donderdag 30 september 2010 @ 06:32:01 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87009304
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:21 schreef M4a1 het volgende:

/rant.
sorry.

Heel erg tof van je! O+
The truth was in here.
pi_87009602
*O* Mannetje heeft de hele nacht lekker doorgeslapen!!!
Werd vanmorgen pas om 07.00 uur wakker door zijn huilende broertje ipv de standaard 06.00/06.30 uur.... *O*
pi_87009606
Nou vigo heeft vandaag vandaag doorgeslapen hoor :D
alleen nu wakker door mijn andere zoon die nu in een keer nachtvoeding wil hebben (was hij net vanaf) en de katten die weer eens ruzie lopen te maken :(
Maar vigo slaapt door :D
  donderdag 30 september 2010 @ 07:54:26 #164
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87009661
Max heeft ook de hele nacht doorgeslapen :o
Ik zie een complot!
The truth was in here.
  donderdag 30 september 2010 @ 08:08:44 #165
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87009771
Fijn dat ie door geslapen heeft.
Of het nu fantasie of geesten zijn is eigenlijk niet zo belangrijk. ( Dacht dat kinderen van die leeftijd nog geen grens tussen werkelijkheid en fantasie hadden). Voor hem is die angst echt.
Mocht het terug komen, kan je misschien een nachtje bij hem gaan slapen.
Dan kan je ervaren wat hij ervaart, en er dan over praten.
Misschien is een andere kamer een optie?

Misschien helpt een dromenvanger? Als je hem verteld dat daarmee alle boze dingen in zijn kamer gevangen worden?
Je kunt fantasie/magie tenslotte het best met gelijke wapens bestrijden.:)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  donderdag 30 september 2010 @ 08:10:10 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87009786
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:08 schreef KarinJ. het volgende:

Misschien helpt een dromenvanger? Als je hem verteld dat daarmee alle boze dingen in zijn kamer gevangen worden?
Dat is echt een hele goede tip inderdaad _O_
Meegaan op hun beleving en daar een oplossing in aanbieden!
The truth was in here.
pi_87009819
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:54 schreef Bastard het volgende:
Ik zie een complot!
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_ _O_
pi_87009829
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:08 schreef KarinJ. het volgende:
Fijn dat ie door geslapen heeft.
Of het nu fantasie of geesten zijn is eigenlijk niet zo belangrijk. ( Dacht dat kinderen van die leeftijd nog geen grens tussen werkelijkheid en fantasie hadden). Voor hem is die angst echt.
Mocht het terug komen, kan je misschien een nachtje bij hem gaan slapen.
Dan kan je ervaren wat hij ervaart, en er dan over praten.
Misschien is een andere kamer een optie?

oeh dat is een hele goede :) dank je voor de tip.Ik probeer inderdaad wel een keer naast hem te gaan slapen en ook die dromenvanger is een hele goede tip. die hebben we nog namelijk :)

_O_
pi_87009892
Die dromenvanger hebben we niet meer... :P Weggeknikkerd omdat 'ie kapot was...

En daarbij is het veel leuker om die samen met V. te kopen. Zo wordt hij er bij betrokken en zal het denk ik ook meer effect hebben. Ze hebben tegenwoordig hele leuke kinderdromenvangers...
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg.... :|W Bedankt voor de tip!
  donderdag 30 september 2010 @ 08:30:38 #170
304638 KarinJ.
pi_87010004
Graag gedaan :)
pi_87010848
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:21 schreef Minya82 het volgende:
Die dromenvanger hebben we niet meer... :P Weggeknikkerd omdat 'ie kapot was...

En daarbij is het veel leuker om die samen met V. te kopen. Zo wordt hij er bij betrokken en zal het denk ik ook meer effect hebben. Ze hebben tegenwoordig hele leuke kinderdromenvangers...
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb zeg.... :|W Bedankt voor de tip!
Dit vind ik een heel goed idee ^O^
Daargelaten of een dromenvanger doet wat ie doet, ziet het kind hierbij dat z'n ouders meehelpen (want van het reinigen heeft hij niks meegekregen als ik het goed begreep); en een dromenvanger zelf zie ik persoonlijk als heel onschuldig als je het vergelijkt met andere bovennatuurlijke zaken.
Is ook misschien een mooie gelegenheid om helemaal te vertellen over waar die dingen vandaan komen, en met hem samen wilde verhalen over indianen te beleven; kan je er meteen wat leuks/leerzaams van maken ^O^
pi_87011108
Ik vind dat mensen die in geesten geloven niet het recht hebben om kinderen te nemen, voor argumenten; zie dit topic.
pi_87011143
Kunnen mijn posts wat verder af staan van die van Skonk? Ik wil me ervan distantiëren.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:35:32 #174
304638 KarinJ.
pi_87011212
Wat je vindt moet je bij de politie brengen :)
Het gaat hier toch om een jongetje wat erg bang is en niet durft te slapen?
Dat heeft niets met wel of niet in geesten geloven te maken, dat heeft met iets verzinnen wat helpt te maken.
pi_87011223
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:32 schreef M4a1 het volgende:
Kunnen mijn posts wat verder af staan van die van Skonk? Ik wil me ervan distantiëren.
Je kan grappig doen, maar als jij een kind van 3,5 jaar oud gaat vertellen dat hij een geest heeft gezien, en die naar "het licht" moet sturen, of een paragnost te gebruiken dan voed je dat kind op als toekomstige TBSer.
pi_87011236
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef KarinJ. het volgende:
Wat je vindt moet je bij de politie brengen :)
Het gaat hier toch om een jongetje wat erg bang is en niet durft te slapen?
Dat heeft niets met wel of niet in geesten geloven te maken, dat heeft met iets verzinnen wat helpt te maken.
En dat hoort in TRU? Stuur dit topic dan naar OUD.
pi_87011318
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef Skonk het volgende:

[..]

Je kan grappig doen, maar als jij een kind van 3,5 jaar oud gaat vertellen dat hij een geest heeft gezien, en die naar "het licht" moet sturen, of een paragnost te gebruiken dan voed je dat kind op als toekomstige TBSer.
Je hebt het topic niet gelezen, je bent een troll, en begeef je naar KLB als je niet met respect met mensen kan omgaan die andere opvattingen dan jij hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 september 2010 @ 09:44:17 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87011426
Een hele praktische oplossing kan een spuitflesje met "spokenwater" zijn ;) Of een waterpistooltje of zoiets. Dat leg je bij zijn bed, en als het meisje komt kan hij haar daarmee wegspuiten. Je kunt er een vertrouwd geurtje in doen (druppeltje parfum van mama, of een beetje wasverzachter of iets anders waar hij bekend mee is qua geur).

Hij kan zich dan actief verweren. Wie weet helpt het, al is het maar doordat hij het idee heeft dat hij er zelf iets tegen kan ondernemen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 30 september 2010 @ 09:51:39 #179
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87011643
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef Skonk het volgende:

[..]

*zucht*
Lees het eens door, kind geeft zelf aan dat het een geest/spook/fantasie is, ouders zoeken in TRU naar herkenning en bovenal oplossing.
Boeroepers en voorbarige conclusietrekkers over ouders en kind hebben we daar niet bij nodig.
The truth was in here.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:53:25 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87011698
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:44 schreef Rewimo het volgende:
Een hele praktische oplossing kan een spuitflesje met "spokenwater" zijn ;) Of een waterpistooltje of zoiets. Dat leg je bij zijn bed, en als het meisje komt kan hij haar daarmee wegspuiten. Je kunt er een vertrouwd geurtje in doen (druppeltje parfum van mama, of een beetje wasverzachter of iets anders waar hij bekend mee is qua geur).

Hij kan zich dan actief verweren. Wie weet helpt het, al is het maar doordat hij het idee heeft dat hij er zelf iets tegen kan ondernemen.
Ook een mooie, maar zorg dat de stopcontacten zijn afgeplakt. :o
The truth was in here.
pi_87011804
Wat is een dromenvanger?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 september 2010 @ 09:59:01 #182
13151 crew  Rewimo
pi_87011856
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:57 schreef Lavenderr het volgende:
Wat is een dromenvanger?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dromenvanger
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87012209
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:54 schreef Bastard het volgende:
Ik zie een complot!
Heb je dat kind dan eindeljik eten gegeven?

@Larzzzman, supergoed zeg! Ik hoop dat het zo biljft!
pi_87012603
Ff een vraagje, kan je spoken zien als je er niet in gelooft?
pi_87012809
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:25 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik denk dat als je er niet in gelooft dat je langer zult blijven zoeken naar een 'aardse' verklaring, of het alsdanig afdoet. Dus meer zovan "oh zal de wind wel zijn geweest" zonder dit echt te hebben uitgezocht. Daarentegen zal iemand die er wel in gelooft sneller de zoektocht naar een rationele verklaring sneller staken gok ik.

Maar dat is hier niet echt relevant, de kleine weet niks van het wel/niet bestaan van spoken af, dus kan het ook niet alsdanig classificeren; hij ziet iets en wordt daar bang van. Aangezien hij 3 is en het dus niet 100% kan uitleggen ligt de interpretatie van zijn uitleg bij de ouders.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:38:45 #186
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87012974
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:25 schreef BlackFrancis het volgende:
Ja, maar dan noem je het anders. Je hebt er een andere verklaring voor. Alleen denk ik wel dat als je spoken ziet (oftewel fantaseert, oftewel hallucineert) en van jongs af aan wordt je verteld dat dat inderdaad spoken zijn of sowieso dat spoken bestaan, dat je ze dan ook zal 'blijven zien', omdat je gedachte dat het een spook is, bevestigd wordt. Het wordt dan dus gevoed, je blijft hangen in je fantasie en zodra je iets ziet 'wat niet klopt', koppel je het weer daaraan en/of maken je hersenen er ook weer dat beeld van hoe jij voor jezelf hebt bepaald dat een spook eruit zal zien :).

Iedereen ziet weleens 'iets wat niet klopt'. Ook mensen die niet in spoken geloven :). Want ja, de hersenen kunnen, door bepaalde omstandigheden, nou eenmaal soms kleine 'foutjes' maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door JoepiePoepie op 30-09-2010 10:47:58 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 30 september 2010 @ 10:43:26 #187
304638 KarinJ.
pi_87013081
Och, een kind van 3,5 jaar geloofd ook in elfjes,kabouters,sint Nicolaas,dat Pino echt bestaat, dat de tekenfilmpjes echt zijn.
Dus waarom zou in zijn beleving er dan geen meisje wat hem wil krabben bestaan?
Het is aan de ouders om dat probleem op te lossen, en zo te zien doen ze daar erg hun best voor.
pi_87013149
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:44 schreef Rewimo het volgende:

Leuk bedacht, maar ik denk niet dat we daar verstandig aan doen.
Het mannetje is gek op en met water spelen. Binnen No-Time zal hij zijn hele kamer natgespoten hebben -O- (om nog maar niet te spreken over de wastafel die ook op zijn kamer zit en die dus dan 'fijn' zal gebruiken om zijn waterpistooltje weer te vullen en daarbij vergeet de kraan weer dicht te draaien....)
  donderdag 30 september 2010 @ 10:53:57 #189
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87013398
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:45 schreef Minya82 het volgende:
Leuk bedacht, maar ik denk niet dat we daar verstandig aan doen.
Het mannetje is gek op en met water spelen. Binnen No-Time zal hij zijn hele kamer natgespoten hebben -O- (om nog maar niet te spreken over de wastafel die ook op zijn kamer zit en die dus dan 'fijn' zal gebruiken om zijn waterpistooltje weer te vullen en daarbij vergeet de kraan weer dicht te draaien....)
Het gaat natuurlijk niet om de tool, maar om het resultaat.

Toen ik nóg kleiner was als dat ik nu ben, logeerde ik weleens bij een vriendinnetje uit de buurt. Vóór het slapen gaan kwam haar moeder altijd bij haar op bed zitten om 'spoken te verwijderen'. Die moeder ging ze dan zogenaamd uit het haar van mijn vriendinnetje verwijderen.

Ik vond dat maar raar, want spoken bestaan toch niet...

Mijn vriendinnetje had er misschien wel baat bij op dat moment, alleen denk ik wel dat zij daardoor nu nog steeds in spoken gelooft :').
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 september 2010 @ 11:08:24 #190
13151 crew  Rewimo
pi_87013829
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:53 schreef JoepiePoepie het volgende:

Ja, precies, het gaat erom dat je hem iets geeft waarmee hij zelf iets kan ondernemen. Water is dus geen goed idee in jullie geval :D

Maar verzin dan iets anders. Een zaklantaarn om het meisje mee te verblinden, een ballenpistool (met van die pingpongbaldingen), een ratel of wat dan ook, als hij er maar iets mee kan.
pi_87013955
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:53 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Toen ik nóg kleiner was als dat ik nu ben, logeerde ik weleens bij een vriendinnetje uit de buurt. Vóór het slapen gaan kwam haar moeder altijd bij haar op bed zitten om 'spoken te verwijderen'. Die moeder ging ze dan zogenaamd uit het haar van mijn vriendinnetje verwijderen.

Ik vond dat maar raar, want spoken bestaan toch niet...

Mijn vriendinnetje had er misschien wel baat bij op dat moment, alleen denk ik wel dat zij daardoor nu nog steeds in spoken gelooft :').
Hmmm tja....fijn dat het voor je vriendinnetje blijkbaar heeft gewerkt. Toch ben ik niet zo voor, voor deze aanpak.
Het laatste wat ik wil, is het begrip 'spook' of 'geest' aan V. introduceren, laat staan dat hij echt gaat geloven dat ze bestaan. Als ik met hem praat over wat hij ziet, houdt ik het op iets 'engs' iets wat hij dénkt te zien. Mijn eerste (naja, tweede dan...) aanpak gaat uit naar de dromenvanger, Lekker onschuldig (net zoals het kind) en kán erg effectief werken.
pi_87014000
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, precies, het gaat erom dat je hem iets geeft waarmee hij zelf iets kan ondernemen. Water is dus geen goed idee in jullie geval :D

Maar verzin dan iets anders. Een zaklantaarn om het meisje mee te verblinden, een ballenpistool (met van die pingpongbaldingen), een ratel of wat dan ook, als hij er maar iets mee kan.
Ja, de dromenvanger dus ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 september 2010 @ 11:14:53 #193
13151 crew  Rewimo
pi_87014066
Je hoeft het woord spook of geest toch helemaal niet te noemen? Als je zegt: hiermee kun je het meisje wegjagen, komt het helemaal niet ter sprake. Het gaat erom iets te vinden dat werkt voor hem. Als dat een dromenvanger is, prima. Is het een fluitje, zaklamp of nog iets anders, ook goed.
pi_87014098
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Je hoeft het woord spook of geest toch helemaal niet te noemen? Als je zegt: hiermee kun je het meisje wegjagen, komt het helemaal niet ter sprake. Het gaat erom iets te vinden dat werkt voor hem. Als dat een dromenvanger is, prima. Is het een fluitje, zaklamp of nog iets anders, ook goed.
True...
  donderdag 30 september 2010 @ 11:16:41 #195
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87014111
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:11 schreef Minya82 het volgende:
Als ik met hem praat over wat hij ziet, houdt ik het op iets 'engs' iets wat hij dénkt te zien.
Hmm, ik zou dat 'engs' vervangen door 'onschuldigs en/of ongevaarlijks'.
pi_87014264
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:16 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Hmm, ik zou dat 'engs' vervangen door 'onschuldigs en/of ongevaarlijks'.
Geprobeerd... hij bestempeld het als eng, en we kunnen dan lullen als brugman, maar het is ENG...
Dus tja... zo benoem ik het dan ook. Ik vind namelijk dat ik zijn angst (terecht of onterecht) niet af moet doen door hem niet 'serieus' te nemen (als in zijn ervaring verdraaien ofzo)
  donderdag 30 september 2010 @ 11:25:47 #197
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87014435
Ik zou trouwens ook het begrip 'spoken' niet helemaal angstvallig gaan vermijden, want daar wordt het juist ook weer zo beladen en eng van. Ze lezen en zien ze toch ook wel in boekjes. Andere kindertjes zeggen er iets over.

Tja, ik zou dan zeggen dat spoken niet eng zijn, omdat ze niet bestaan :6!
pi_87014597
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik zou trouwens ook het begrip 'spoken' niet helemaal angstvallig gaan vermijden, want daar wordt het juist ook weer zo beladen en eng van. Ze lezen en zien ze toch ook wel in boekjes. Andere kindertjes zeggen er iets over.
Oók weer true...
Pfff... lastig hoor soms, je kind willen beschermen maar niet gelijk "van alles op tafel willen gooien"...
Maar goed, al doende leert men ;)
pi_87014724
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:25 schreef JoepiePoepie het volgende:

:P
pi_87016619
Of zeggen dat er ook leuke spookjes bestaan, en dan met zijn allen op de bank de dvd collectie van Casper, het vriendelijke spookje bekijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')