abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:39:16 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86952675
Hoihoi, deze tafel icm stoelen (zowel tafel als stoelen zijn van kersenhout) moeten plaats maken voor een boekenkast. Nu is m'n vraag: wat is een redelijke prijs hiervoor?

Oh, bij interesse: de tafel en stoelen zijn per direct beschikbaar.
Huilen dan.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:42:35 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_86952840
Wat de gek er voor geeft.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:44:23 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86952932
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:42 schreef Biogarde het volgende:
Wat de gek er voor geeft.
Jaja, maar een richtprijs zou prettig zijn ;( . Straks krijg ik er 100 euro voor en hoor ik achteraf dat ik een idioot ben (dat klopt trouwens wel aardig) en dat ik er veel meer voor had moeten vragen :( .
Huilen dan.
pi_86953261
kijk op marktplaats bij vergelijkbare dingen. ga daar net iets onder zitten en laat mensen bieden. het is idd maar net wat een gek ervoor wil geven. (zo heb ik pas nog dubbele van de aankoopprijs gekregen via marktplaats)

voor de verkoop nog een tip: maak foto's waarbij de tafel leeg is. dan kan je aan de foto's al zien dat de tafel in goede staat is. nu zou je onder de spullen iets kunnen verbergen. (zelf meegemaakt bij een bed, ik was heel blij dat ik had gezegd dat ik het bed zelf wel uit elkaar zou halen)
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:36:00 #5
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_86955594
strakke inrichting verder 8-)

Wellicht idd even een andere foto schieten op marktplaats, kan ook wel wat doen met de prijs.
Maar de hoofdprijs zal t je niet oplever vrees ik. En weet je zeker dat het kersenhout is trouwens?
pi_86967573
"deze tafel icm stoelen (zowel tafel als stoelen zijn van kersenhout) moeten plaats maken voor een boekenkast."

Wordt lastig eten lijkt me.
pi_86967629
Ik zou ze nog niet willen hebben al kreeg ik er geld bij uit :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 september 2010 @ 01:12:33 #8
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86967660
of ik ben gek, maar ik zie hier volgens mij gewoon grenen spul staan hoor....

En wat de waarde betreft... tis maar net of iemand het mooi vind. Meubilair schrijf je heeeel rap af hoor. Op MP koop je voor 100 euro al een prima setje. Daarbij, tis ook maar net waar de koper het voro wil hebben. Voor hetzelfde geld wil hij gewoon de boel voor het hout van de tafel.

Dan gaan de stoelen wel in de haard.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_86968964
Ook de tafel is van grenen of vuren, niets bijzonders dus. Met 100 euro mag je volgens mij je handen dichtknijpen. Als iemand hem snel komt halen, zou ik al heel blij zijn. Zelf naar de kringloop brengen is waarschijnlijk sneller.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_86972656
4 stoelen = 10euro = 40euro + tafel van 20 euro = 60 euro
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_86972717
Ik denk zo rond de 100 euro, en volgens mij is het idd grenen hout.
pi_87043107
Stoelen een keer een 10.-/ps. De tafel een eurotje of 50 tot 100...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_87043525
totaal 70-100 euro klinkt redelijk. Maar kijk wat er voor geboden wordt en wat vergelijkbare dingen op marktplaats doen
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_87045040
Tafel is grenen maar niet het mooie/dure (brede planken/spint vrij) en heeft aardig wat schade in het blad in huidige staat 40-60 euro. Als je de bovenkant zou schuren of nog beter schrapen en opnieuw in de lak rond de 100.

Stoelen zijn leuk, ook grenen, en ook van het goedkope soort gezien het diameter van de boom, is het zegmaar het hout waar normaal tuinpaaltjes of schutting palen van worden gemaakt (kerstbomenhout) stoelen hebben ook enige schade voor zover ik kan zien. In huidige staat rond de 40 euro voor de 4 stoelen.

Bij marktplaats fotos worden doorgaans objecten op plaatsen met de wat ergere schade gezet en dus ga ik er van uit dat er nog minder fraaie plekken op zitten dan de zichtbare krassen.

Als je grenen schuurt dan word het minder vlak omdat de lichte delen van de jaarringen zachter zijn dat de rode/donkere, met een schraapstaal blijft het vlak en dus mooier. Goedkope opties voor schrapers: stukje glas van fotolijst met glassnijder in repen snijden, stalen verbinding ijzers(even voelen of er een braam op zit).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schraapstaal
pi_87045094
Als je niet te ver woont wil ik die stoelen wel voor een tientje per stuk overnemen...
Hoe groot is die tafel...???
pi_87159733
Wij hebben onlangs in een 2ehands zaakje een soortgelijke tafel gekocht, wel met een hardhouten blad voor 45 euro. Dat was zonder stoelen. Onze tafel was trouwens wel 180 bij 90
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:51:36 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87169805
Tafel is vanochtend opgehaald door Het Goed, stoelen zijn ook weggegeven. Overigens is het hout wel degelijk kersenhout.

Voor die paar tientjes is 't de moeite niet om er nog een tijd mee opgescheept te zitten.
Huilen dan.
pi_87178100
en wat komt ervoor terug ?
pi_87183718
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:44 schreef AnneX het volgende:
en wat komt ervoor terug ?
Een boekenkast.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_87189257
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:51 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens is het hout wel degelijk kersenhout.

En je vloer zeker ook...??? }:|
pi_87196611
Ja, dennenaaldkersen. Zeer zeldzaam...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:37:54 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87203801
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:29 schreef FFnog het volgende:

[..]

En je vloer zeker ook...??? }:|
Nee.

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 06:57 schreef JurriaanK het volgende:
Ja, dennenaaldkersen. Zeer zeldzaam...
Niet zo eigenwijs doen.
Huilen dan.
pi_87255986
OK, dan proberen we het eens anders. Waarom weet je zo absoluut zeker dat het kersenhout is (was) ? Ik leer graag iets bij, dus leg het me maar uit.
pi_87261016
Voor kersen is het veel te geel. Gewoon grenen dus. Al klinkt kersenhout veel sjieker en kunnen ze er iets meer voor krijgen.
pi_87288398
Mijn kersenhouten kast is wel oud en donker, maar zo licht van kleur als bovenstaande tafel is ie nog nooit geweest. Heeft TS iets met de witbalans gedaan of zo? Kersehout is toch roodachtig?

(maakt ook niet uit verder, tafel is tóch weg)
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')