Nou internet zegt dat een blije hamster een stille hamster is...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:23 schreef Biogarde het volgende:
Hij zal het wel naar z'n zin hebben denk ik.
Ja hij zit alleen, dat moet toch ook? Anders koop ik wel een lief vriendje! Maar heb begrepen dat ze dat niet zo op prijs stellen.. Ik hoor trouwens nu al de hele dag geen gepiep meer, als ik 's nachtsquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:13 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Dwerghamster zit wel alleen?
Dierenarts kan je bellen en een afspraak maken. Je hoeft niet direct bang te zijn dat het beestje doodgaat.. Er zijn veel zaken waar een hamster pijn aan kan hebben zonder gelijk dood neer te vallen.
Yep ze moeten idd alleen. Maak je geen zorgen! Ik wilde het alleen even checken, want anders kan het gepiep ook wat anders betekenen. (aangevallen worden door de andere hamster of een nest met jongen)quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:21 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ja hij zit alleen, dat moet toch ook? Anders koop ik wel een lief vriendje! Maar heb begrepen dat ze dat niet zo op prijs stellen.. Ik hoor trouwens nu al de hele dag geen gepiep meer, als ik 's nachts
ook niks meer hoor kan ik er dan van uit gaan dat het nu wel goed zit of toch wel even naar de dierenarts gaan?
Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat ik het laat afhangen van vanavond en vannacht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:29 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
[..]
Yep ze moeten idd alleen. Maak je geen zorgen! Ik wilde het alleen even checken, want anders kan het gepiep ook wat anders betekenen. (aangevallen worden door de andere hamster of een nest met jongen)
Ik kan niet in je kooitje kijken dus ik weet niet of je naar de dierenarts moet.. Ik heb zelf heel veel dwerghamsters (ik ben fokker) dus weet vaak of het wel of niet menens is met het gepiep..Maar zo via een topic kan ik dat niet inschatten.. Als je zeker wilt zijn of twijfelt altijd even naar de dierenarts zou ik zeggen.
Nee het is echt niet van het rad oid hoor. Hij ziet er verder goed uit, alleen dat ie idd zo raar voor zich uit staarde vond ik raar, hij hupste ook wel rond, dat wel. Nu is ie lekker aan het slapen, maar dat doet ie meestal, snachts wordt ie actief, hopelijk vanavond ook!quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:50 schreef Miss_Isis het volgende:
Stomme vraag misschien, maar het gepiep komt wel echt van de hamster en is niet bv een loopradje dat piept als de hamster er in loopt..?
Als je het niet zeker weet zou je de hamster eens kunnen oppakken en goed bekijken. Hij hoort er mollig en gezond uit te zien met een mooi droog glanzend vachtje. Heeft hij kale plekken, een natte staart, diarree, doffe/tranende oogjes, een nat neusje of ingevallen flanken dan is hij ziek. Het gedrag dat je beschreef (duf voor zich uit staren, niet bewegen) is ook ongezond. Een gezonde hamster rent als hij wakker is vaak rond en eet goed, hij hoort druk te zijn en blijft meestal niet stilzitten als je hem op de hand hebt. Reutelende of piepende ademhaling is ook slecht, kan zoals ik eerder zei longontsteking of verkoudheid zijn. De kooi hoort verder op een tochtvrije plek te staan, tocht is erg gevaarlijk voor hamsters.
Als hij één van bovenstaande symptomen heeft zou ik morgen ochtend (kan vaak vanaf 8 uur) bellen met de dichtstbijzijnde dierenarts. Je kan dan gewoon vertellen dat je een dwerghamster hebt en de symptomen noemen en zeggen dat je je erg zorgen maakt. De assistent(e) of dokter zal dan waarschijnlijk wat doorvragen over de conditie van je diertje en misschien kun je direct langs komen of anders op het spreekuur (vaak 's avonds). Als je er dan bent kun je je verder aanmelden en je adresgegevens etc. geven.
edit: mocht je vanavond/vannacht al naar de dokter willen vergeet dan niet eerst te bellen zodat de arts weet dat je er aan komt. Denk er ook aan dat het vaak het dubbele kost aan consultkosten.
Mijn hamster die werd door mijn zusje zo uitgeput met constant over haar heen mogen rondrennen dat hij wel eens in slaap viel in haar handquote:
Haha, nee precies, een keertje niet. Als ze maar goed munt zijn willen ze vaak wel even een dutje doenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:39 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Mijn hamster die werd door mijn zusje zo uitgeput met constant over haar heen mogen rondrennen dat hij wel eens in slaap viel in haar handzo lief.
Maar dus niet per se slecht als 'ie een keertje stil zit op je.
Het is wel een dwerghamster he! Maakt t dan nog verschil?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:22 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
17 gram!! Dat is echt een hele zieke hamster.. Dierenarts zegt boven de 20? Maak daar maar gerust boven de 40 gram is normaal van...
Antibiotica bij hamsters daar is er maar 1 van die goed werkt en dat is Enrofloxoral.
Ik hoop dat het nog een beetje goed wil komen met het beestje.. Maar als het na een dag of 2 a 3 niet beter wordt is het wel logisch dat je dierenarts aan inslapen denkt.. Anders wordt het een zeer vervelende dood voor het beestje waarbij hij langzaam wegteert..
Woow, oke, dat wist ik niet. Hij is wel jong nog, 2 maanden, maar toch, het is wel een enorm verschil 40 gram of 17 gram...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:33 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Ja maar niet voor het gewicht wat ik net zei.. Een russische dwerghamster weegt zo'n 40 tot 60 gram. Een campbelli dwerghamster iets meer en een roborovski dwerghamster iets minder. Een goudhamster of syrische hamster weegt zo rond de 150 gram, dus dat zijn echt veel hogere gewichten..
Dankjewelquote:Op woensdag 29 september 2010 21:55 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
2 maanden? Dan kan 17 gram wel weer wat beter kloppen (alhoewel het nog wat te licht is..) Dwerghamsters zijn pas met 3 a 4 maanden volgroeid. Dan krijgen ze ook dat mollige..
Je hoeft je niet schuldig te voelen.. Als hij voor de rest altijd normaal gegeten en gedaan heeft dan heb jij echt niks verkeerd gedaan. Bovendien als het de eerste keer is dat je zo'n beestje hebt dan weet je ook nog niet precies hoe groot het moet zijn en hoe het zich moet gedragen. Maar je hebt het prima gedaan en bent netjes naar de dierenarts geweest.. Ik denk dat je het al beter doet als een hoop andere mensen hoor!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |