abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87073094
Tijn ik ben trots op je!!
En het kan snel verkeren hoor. Beetje sociale aanspraak, doel in je leven als werk bijv. en je leven ziet er al de helft anders uit :Y

Over 2 jaar post schaal_9 dat hij de vlotste babbel heeft van de hele vrijdagmiddagborrel, mark my words ;)
pi_87073224
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn ik ben trots op je!!
En het kan snel verkeren hoor. Beetje sociale aanspraak, doel in je leven als werk bijv. en je leven ziet er al de helft anders uit :Y

Over 2 jaar post schaal_9 dat hij de vlotste babbel heeft van de hele vrijdagmiddagborrel, mark my words ;)
Inderdaad :Y Het hebben van werk en zekerheid is erg fijn.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_87079617
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad :Y Het hebben van werk en zekerheid is erg fijn.
^O^ Goed bezig man, zekerheid is altijd fijn. Werk moet leuk zijn, dwangarbeid is niet fijn. Maar jij zit wel op je plekje geloof ik :Y en ik straks ook. Ik zit ook een stuk beter in mijn vel. Ergo, stabiliteit en de juiste baan verminderd of geneest een ASS? Neuh... probeer eens een relatie aan te gaan ;) Nu zijn daar ook uitzonderingen in hoor, niets is onmogelijk. Maar ik denk dat voor vele een relatie en hechte vriendschappen een struikelblok tot totale "genezing" , lees integratie, zal blijven zijn

.
-weg-
pi_87080212
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:04 schreef Auti het volgende:

[..]

^O^ Goed bezig man, zekerheid is altijd fijn. Werk moet leuk zijn, dwangarbeid is niet fijn. Maar jij zit wel op je plekje geloof ik :Y en ik straks ook. Ik zit ook een stuk beter in mijn vel. Ergo, stabiliteit en de juiste baan verminderd of geneest een ASS? Neuh... probeer eens een relatie aan te gaan ;) Nu zijn daar ook uitzonderingen in hoor, niets is onmogelijk. Maar ik denk dat voor vele een relatie en hechte vriendschappen een struikelblok tot totale "genezing" , lees integratie, zal blijven zijn

.
Dankje :D
Jij bent ook goed bezig inderdaad :D
Een relatie en vriendschappen zou inderdaad kunnen helpen om je situatie te verbeteren. Maar genezing is niet mogelijk maar er op zo'n manier mee omgaan dat je er bijna geen last meer van hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_87089705
En ook vandaag weer een verhaal in de krant dat de ADHDèrs en autistische mensen maar eens uit die uitkering moeten? :') }:|
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:54:28 #81
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87089979
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:08 schreef ScarFace- het volgende:
En ook vandaag weer een verhaal in de krant dat de ADHDèrs en autistische mensen maar eens uit die uitkering moeten? :') }:|
Staat het echt in de krant?

Ik had een keer op een Asperger forum iets gezegd dat tistjes (met normale intelligentie) best 2x4 uur kunnen werken. Was er eentje die begon te k*nkeren, die voelde zich helemaal gekwetst :')

En gisteren kwam ik op mijn werk en ik las dat de Wajong strenger wordt gemaakt... het probleem lost zich gewoon vanzelf op. Volledig en duurzaam arbeidsongeschikt --> uitkering.

Maar kun je gedeeltelijk werken, dan wordt dat van je verwacht en krijg je de nodige begeleiding daarbij. Een punt is dat een soberder regeling alleen positief kan uitwerken als er daadwerkelijk (al dan niet aangepaste) banen beschikbaar zijn en werkgevers ook willen.

[ Bericht 6% gewijzigd door schaal_9 op 02-10-2010 08:59:52 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87090195
*verhaal*
Laat ik er maar positief naar blijven kijken.

[ Bericht 82% gewijzigd door ScarFace- op 02-10-2010 09:44:27 ]
pi_87091706
Schaal9, de ene autist is de andere niet, het syndroom is een gradueel gegeven nog los van het feit dat ass een heel groot spectrum bestrijkt. Je stelling van 2 x 4 uur is daarom nogal willekeurig en nergens op te baseren. :) . De ene autist zou kunnen werken, de andere weer niet...

Ik weer niet welke krant eea wordt geopperd, maar het zou te zot voor woorden zijn. Al kijk ik intussen nergens meer van op :')

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 02-10-2010 11:08:05 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:07:15 #84
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87091826
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:54 schreef schaal_9 het volgende:

Maar kun je gedeeltelijk werken, dan wordt dat van je verwacht en krijg je de nodige begeleiding daarbij. Een punt is dat een soberder regeling alleen positief kan uitwerken als er daadwerkelijk (al dan niet aangepaste) banen beschikbaar zijn en werkgevers ook willen.
Het kan goed uitpakken. Met goed begeleiding en niet al te strenge regels. Zo zou ik dan samen met en arbeidsdeskundige een plan kunnen maken af te studeren en desnoods 1dag per week werken op een plek waar ze me kennen en rekening met me houden, op de uni bijvoorbeeld.

Zo heb ik ook een kans een baan te vinden waar ik niet na een half jaar mee moet stoppen omdat ik daar gewoon niet pas.

Maar het kan ook uitpakken op de strenge manier. Werk=werk. Liever vandaag dan morgen. Het maakt niet uit wat je niveau en interesses zijn. Met havo heb je een startkwalificatie, dus die universitaire studie van je is onzin! Stoppen daarmee en gaan solliciteren bij tomatenplukkerijen. Zo werkt het bij de wwb wel, en ik ben bang dat het met die 'hard aanpakken' wind die nu waait ook wel die kant op zal gaan.

Voor mij persoonlijk ben ik niet zozeer bang voor de inkomensderving maar voor het niet mogen afmaken van mijn studie.
pi_87092353
Onderzoek toonde het virus nu ook aan in de witte bloedcellen van 2/3 van de onderzochte CVS-patiënten maar slechts in 4% van de controlegroep. Een dergelijk verband hoeft niet te betekenen dat XMRV de oorzaak is van CVS, een andere mogelijkheid is dat patiënten met CVS door onderliggende gezondheidsproblemen vatbaarder zijn voor infectie met het virus. Het virus zou dan veeleer een gevolg zijn in plaats van een oorzaak.

Volgens wikipedia zijn de resultaten nog niet eenduidig genoeg om conclusies te trekken. Wel is XMRV een raar virus, wat bij meerdere gevallen voorkomt. Interessant.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_87092420
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik weer niet welke krant eea wordt geopperd, maar het zou te zot voor woorden zijn. Al kijk ik intussen nergens meer van op :')
AD
pi_87092917
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:29 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

AD
Dank, ik zal het nalezen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:00:01 #89
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87093053
Ik heb het idee dat het een lezersreactie betreft.
Je kunt er moeilijk beleid op maken, dat mensen met ASS en ADHD hun recht op wajong moeten gaan verliezen. De keuringsprocedure (aangepast Schattingsbesluit voor de kenners) is een gegeven.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:02:17 #90
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87093122
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:00 schreef schaal_9 het volgende:
Je kunt er moeilijk beleid op maken, dat mensen met ASS en ADHD hun recht op wajong moeten gaan verliezen. De keuringsprocedure (aangepast Schattingsbesluit voor de kenners) is een gegeven.
Ja zelfs de meest verstokte Telegraaf lezer snapt wel dat de echte Rain men toch niet zo geschikt voor werk zijn...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87093682
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:00 schreef schaal_9 het volgende:
Dat stuk in de krant was inderdaad een opinie maar er zal wel een gedeelte waarheid in zitten.
Kwam vd week ook al eens tegen dat een andere krant er in zijn zaterdag uitgave een artikel over zou schrijven.

Wat een land :N
pi_87093736
Wie is de columnist ?
pi_87094681
Ik had er niet over moeten beginnen :|W
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:29:52 #94
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87095785
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:52 schreef ScarFace- het volgende:
Ik had er niet over moeten beginnen :|W
Nou ben ik benieuwd ook :Y
Voer voor beleidsmedewerkers?!
pi_87098071
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:29 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Nou ben ik benieuwd ook :Y
Voer voor beleidsmedewerkers?!
Ik begrijp heel goed de emotie van SF.

Ik hoop het artikel maandag alsnog te kunnen lezen. :)

Ik denk dat het artikel van een eea rechtse pipo de clown is...

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 02-10-2010 14:53:00 ]
pi_87098488
@Auti.

Gelukkig dat er nog een bedrijf bereid is je deze geweldige kans wilt geven. Ze zijn inderdaad met een heel klein lantaarntje te vinden.

De w201 is inderdaad wel een pauperauto daar heb gelijk in. :) . Maar het is qua ontwerp super en een van best gebouwde mercedessen ooit . :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:44:48 #97
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87100811
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed de emotie van SF.

Ik hoop het artikel maandag alsnog te kunnen lezen. :)

Ik denk dat het artikel van een eea rechtse pipo de clown is...
Niet eens zo heel spannend. Er staat niets kwetsend over (mensen met) autisme in. Slechts de constatering dat veel jongeren met 'allerlei vormen van autisme' en ADHD ineens voor deze uitkering in aanmerking komen. En die constatering komt van het Centraal Planbureau.
pi_87103438
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:44 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Niet eens zo heel spannend. Er staat niets kwetsend over (mensen met) autisme in. Slechts de constatering dat veel jongeren met 'allerlei vormen van autisme' en ADHD ineens voor deze uitkering in aanmerking komen. En die constatering komt van het Centraal Planbureau.
Ok. Tja, niks spannend. Bij een keuring wordt primair niet gekeken wat iemand mankeert, maar wordt getoetst op basis van het schattingsbesluit. Ik weet niet wat er in het schattingsbesluit voor de wajong precies staat.

Tja, de ene autist is de andere niet...
pi_87111873
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:51 schreef EchtGaaf het volgende:
@Auti.

Gelukkig dat er nog een bedrijf bereid is je deze geweldige kans wilt geven. Ze zijn inderdaad met een heel klein lantaarntje te vinden.

De w201 is inderdaad wel een pauperauto daar heb gelijk in. :) . Maar het is qua ontwerp super en een van best gebouwde mercedessen ooit . :P
Ik bedoelde echt specifiek de evo modellen. Een normale w201 is toch een vrij nette auto, ook al zijn er veel van, het gaat om die extreme spoilers van het model waar jij een filmpje van had gepost.
Niets mis met een sportuitvoering, het kleinere broertje van de Evo's vind ik sophisticated sportief, dat is netjes en mooi. ^O^

2.3-16v _O_

Versus een Evolution 2

-weg-
pi_87112353
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:19 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik bedoelde echt specifiek de evo modellen.

Die vind ik inderdaad te doorgeschoten qua tuning. Houd ik niet zo van.
quote:
Een normale w201 is toch een vrij nette auto, ook al zijn er veel van, het gaat om die extreme spoilers van het model waar jij een filmpje van had gepost.

Precies :Y Het feit dat er nog veel zijn, zegt eea over de sterkte van de auto :P Ze zijn onverwoestbaar. Weet je, het was mijn droomauto toen ik nog op school zat en een droomcarrière voor ogen had. Het was een soort metafoor voor succes. Er zit dus veel nostalgie bij, bij deze liefhebberij :P

Het thema sprak mij ook aan: Das Haus bouwde toen auto's onder het motto: het beste of niets. Zo zit ik ook in elkaar :Y

Ik vond het toen mooi dat Mercedes haar serie onder de 200 met een kleine Benz had uitgebreid. En met succes, het bleek commercieel een klapper :9

quote:
Niets mis met een sportuitvoering, het kleinere broertje van de Evo's vind ik sophisticated sportief, dat is netjes en mooi. ^O^

2.3-16v _O_
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Versus een Evolution 2

[ afbeelding ]
Sophisticated _O_

Ja, die 2.3-16V lijkt mij ook een versie om van te smullen :P Maaruh, ook een diesel kan mij bekoren. Een oudje uit 1986 die nog belastingvrij te rijfden is ook :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')