abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:54:41 #26
285174 Evienne
never odd or even
pi_86936135
Volgens mij staat de dierenbescherming in deze ook machteloos, zolang de dieren voedsel, water en onderdak krijgen mag je er goeddeels mee doen wat je wil! Deze stichtingen hebben blijkbaar enkel een KvK nummer nodig om hun praktijken uit te voeren. Ik kan zo gauw geen enkele buitenlandse asieldieren stichting vinden die bijvoorbeeld het CBF-keur voor goede doelen draagt.

Deze Stichting Rescue Dogs Europe ( >:) ) heeft zichzelf een goede positie toebedeeld door met die boetes te gaan schermen. Klikt het niet tussen een gastgezin en de hond, dan móét de hond dus terug naar de stichting op straffe van een 1500 euro kostende boete, waarna de stichting deze hond, wederom voor 225 euro, wederom met een sprookjesachtige beschrijving, te koop (huur?) aanbiedt.

De oplossing? Toch een strengere regulering op het binnenhalen van buitenlandse honden, lijkt me. Wéér meer regeltjes in deze tijd van overdreven bureaucratie, maar lijkt me hier niet overbodig. Zodat bepaalde entingen en onvruchtbaar maken verplicht worden bijvoorbeeld, en er een maximum bedrag aan komt te hangen. Dat bedrag moet dan gelijk zijn aan de kosten van een binnenlandse asielhond, zodat deze ook weer eerlijker kansen krijgen.

Overigens, als je echt een kansarm zielepootje wil adopteren, zulke hebben ze in het plaatselijke asiel ook, hier vragen ze lang niet altijd de volledige prijs voor.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:59:51 #27
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86936298
Ik snap niet wie dr zo een contract tekent met zo een stichting, dan ben je toch gewoon niet goed wijs????????
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_86936318
Tja, de vraag is of ze er dik aan verdienen. Dan vind ik het wel kwalijk. Maar volgens mij is dat dus niet zo.
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:01:19 #29
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86936340
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:54 schreef Evienne het volgende:
Overigens, als je echt een kansarm zielepootje wil adopteren, zulke hebben ze in het plaatselijke asiel ook, hier vragen ze lang niet altijd de volledige prijs voor.
Inderdaad, mijn vorige hond hebben ik ook uit het asiel en hij klikte met niemand, was agressief, beet naar mensen en gromde al als je hem aankeek en ik kom binnen wandelen en hij kreeg spontaan puppy-oogjes, uiteindelijk gezegd dat ik buiten wel met 'm wilde wandelen en hoppa, grootste vrienden en echt geen enkel probleem en dat is nooit meer veranderd met het beessie. O+
Die kreeg ik uiteindelijk ook gewoon gratis mee omdat ze dolblij waren dat er eindelijk iemand was waarmee ie leek op te kunnen schieten en niet direct onthaalde als z'n grootste vijand en als er wat was kon ik gelijk bellen, mocht het toch niet lukken kon ie gratis terug en ik kreeg van alles mee, van speelgoed tot aan voer voor enkele maanden en weet ik het wat allemaal en heb ze toen maandelijks opgezocht met de hond, vonden ze geweldig.
Helaas is ie uiteindelijk alsnog veel te jong overleden, maar wat een geweldig beest was het en ik moet er toch niet aan denken dat ie nog jaren daar had moeten zitten.

Dat is de hoofdreden dat ik een hond uit het asiel haal, zit vaak een heel verhaal achter bij die dieren en het zijn net zo goed schatten van honden en ik denk dat ze sneller geneigd zijn vol overgave voor je te gaan als ze doorhebben dat jij wel al het goeds met ze voor hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 september 2010 @ 15:13:59 #30
163650 Greys
pi_86942945
Oh walgelijk inderdaad, dieren 'in de aanbieding' gooien met zo'n dreigement er bij dat je snel moet zijn (en voorál niet over nadenken...) omdat het dier anders een spuitje krijgt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_86948802
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:01 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Inderdaad, mijn vorige hond hebben ik ook uit het asiel en hij klikte met niemand, was agressief, beet naar mensen en gromde al als je hem aankeek en ik kom binnen wandelen en hij kreeg spontaan puppy-oogjes, uiteindelijk gezegd dat ik buiten wel met 'm wilde wandelen en hoppa, grootste vrienden en echt geen enkel probleem en dat is nooit meer veranderd met het beessie. O+
Die kreeg ik uiteindelijk ook gewoon gratis mee omdat ze dolblij waren dat er eindelijk iemand was waarmee ie leek op te kunnen schieten en niet direct onthaalde als z'n grootste vijand en als er wat was kon ik gelijk bellen, mocht het toch niet lukken kon ie gratis terug en ik kreeg van alles mee, van speelgoed tot aan voer voor enkele maanden en weet ik het wat allemaal en heb ze toen maandelijks opgezocht met de hond, vonden ze geweldig.
Helaas is ie uiteindelijk alsnog veel te jong overleden, maar wat een geweldig beest was het en ik moet er toch niet aan denken dat ie nog jaren daar had moeten zitten.

Dat is de hoofdreden dat ik een hond uit het asiel haal, zit vaak een heel verhaal achter bij die dieren en het zijn net zo goed schatten van honden en ik denk dat ze sneller geneigd zijn vol overgave voor je te gaan als ze doorhebben dat jij wel al het goeds met ze voor hebt.
Helemaal top dat je een dier uit een NEDERLANDS asiel haalt. Zitten genoeg dieren in NEDERLAND in het asiel.

See where I'm going? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')