Volgens mij staat de dierenbescherming in deze ook machteloos, zolang de dieren voedsel, water en onderdak krijgen mag je er goeddeels mee doen wat je wil! Deze stichtingen hebben blijkbaar enkel een KvK nummer nodig om hun praktijken uit te voeren. Ik kan zo gauw geen enkele buitenlandse asieldieren stichting vinden die bijvoorbeeld het CBF-keur voor goede doelen draagt.
Deze Stichting Rescue Dogs Europe (

) heeft zichzelf een goede positie toebedeeld door met die boetes te gaan schermen. Klikt het niet tussen een gastgezin en de hond, dan móét de hond dus terug naar de stichting op straffe van een 1500 euro kostende boete, waarna de stichting deze hond, wederom voor 225 euro, wederom met een sprookjesachtige beschrijving, te koop (huur?) aanbiedt.
De oplossing? Toch een strengere regulering op het binnenhalen van buitenlandse honden, lijkt me. Wéér meer regeltjes in deze tijd van overdreven bureaucratie, maar lijkt me hier niet overbodig. Zodat bepaalde entingen en onvruchtbaar maken verplicht worden bijvoorbeeld, en er een maximum bedrag aan komt te hangen. Dat bedrag moet dan gelijk zijn aan de kosten van een binnenlandse asielhond, zodat deze ook weer eerlijker kansen krijgen.
Overigens, als je echt een kansarm zielepootje wil adopteren, zulke hebben ze in het plaatselijke asiel ook, hier vragen ze lang niet altijd de volledige prijs voor.