lenovo is echt zwaar klote, sony en toshiba ftwquote:Op maandag 27 september 2010 19:07 schreef PiRANiA het volgende:
Niet te veel uitgeven. Of koop een goed merk, lenovo bijvoorbeeld. Prachtige dingen zijn dat, degelijk, goede kwaliteit.
Bedenk ook hoe lang je er mee wil doen. Veel mensen hier deden er een jaartje mee. Geef dan niet te veel uit.
Lenovo.
overrated merk. Zeker voor een studentje.quote:Op maandag 27 september 2010 19:07 schreef PiRANiA het volgende:
Niet te veel uitgeven. Of koop een goed merk, lenovo bijvoorbeeld. Prachtige dingen zijn dat, degelijk, goede kwaliteit.
Bedenk ook hoe lang je er mee wil doen. Veel mensen hier deden er een jaartje mee. Geef dan niet te veel uit.
Lenovo.
quote:Op maandag 27 september 2010 19:17 schreef speknek het volgende:
Tip: Koop geen te goeie laptop. Hoe beter de videokaart is die erin zit, hoe zwaarder hij wordt en hoe minder lang de batterij meegaat.
Aan de andere kant, als je meer dan 13 inch wil moet je eigenlijk ook geen laptop willen.quote:Op maandag 27 september 2010 19:16 schreef Adames het volgende:
[..]
overrated merk. Zeker voor een studentje.
Macbook is ook niet aan te raden. Programmeren wil je toch wel vaker in alleen windows. Daarbij is de enige mac in je prijsklasse een 13 inch.
Ik heb hem zelf ook en hij is heerlijk. Maar de grootte samen met de 1280x800 resolutie is nogal beperkend voor iets als programmeren. Tenzij je overal externe schermen hebt zou ik niet voor mac gaan.
Want? Als werklaptop heb ik er één, werkelijk prima merk. Ik heb er mee gewerkt (servicedesk). De helft van het bedrijf had een mac, andere helft had een lenovo, ik kan je vertellen dat de macs veel vaker stuk gingen.quote:Op maandag 27 september 2010 19:13 schreef Roces18 het volgende:
[..]
lenovo is echt zwaar klote, sony en toshiba ftw
sinds wanneer is een 15 inch geen laptop? Meer kracht en groter scherm. Qua gewicht scheelt het ook vaak niet echt veel. Alleen in de grootte van je tas.quote:Op maandag 27 september 2010 19:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als je meer dan 13 inch wil moet je eigenlijk ook geen laptop willen.
Dat ookquote:Op maandag 27 september 2010 19:19 schreef __Saviour__ het volgende:
De Vaio's van Sony zijn mooie dingen.
Slecht leverbaar en 80% heeft een pieptoon als je niet op de voeding werkt.quote:Op maandag 27 september 2010 19:19 schreef __Saviour__ het volgende:
De Vaio's van Sony zijn mooie dingen.
Been there, done that.quote:
hihi dat gevoel heb ik bij jou ook.quote:Op maandag 27 september 2010 19:20 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Ik heb het gevoel dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Dat zeg ik ook niet. Ik zei koop geen te goeie laptop, niet koop geen te dure laptop. Als je je geld kapot wil gooien aan een Mac of VAIO moet je dat vooral doen (en in het laatste geval kan ik dat ook wel aanraden), maar dat zegt weinig over hoe goed de computer is. Als je echt een gaming laptop wil, ben je fout bezig, dat is het enige dat ik wil zeggen, en zeg ik dus uit ervaring.quote:Op maandag 27 september 2010 19:21 schreef Adames het volgende:
Het verschil tussen een dure en een goedkope laptop is natuurlijk niet alleen de videokaart.
Wat is dat dan voor een probleem precies? Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een nieuwe laptop en een Vaio is een mogelijkheid. Maar dan moet het natuurlijk geen gekke dingen gaan doen.quote:Op maandag 27 september 2010 19:19 schreef Adames het volgende:
en 80% heeft een pieptoon als je niet op de voeding werkt.
quote:Op maandag 27 september 2010 19:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor een probleem precies? Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een nieuwe laptop en een Vaio is een mogelijkheid. Maar dan moet het natuurlijk geen gekke dingen gaan doen.
Is alleen bij de E-series, maar wel de meest verkochte lijn van hun.quote:Er komt een irritante piep uit de laptop als deze op de accu werkt.
Veel mensen hebben hier last van. Er is al vaak bij Sony geklaagd over dit probleem en ze zeggen er iets aan te gaan doen (hoewel er soms ook wordt gezegd dat dit binnen de specificaties valt).
Je kan de volgende workarounds proberen om de piep op te lossen:
BIOS updaten en daarna in de BIOS naar tabblad "Advanced" gaan en C3/C6 support op disabled zetten (processor verbruikt hierdoor meer stroom).
Workaround van P-Nut proberen (processor verbruikt meer stroom).
Op netstroom werken.
Geen USB apparaten aansluiten.
WLAN / Bluetooth switch uitzetten.
Geen extern scherm aansluiten.
Je vergelijkt lenovo = kut met apple wat nog kutter is. Als je lenovo vergelijkt met sony of toshiba is het een wereld van verschilquote:Op maandag 27 september 2010 19:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Want? Als werklaptop heb ik er één, werkelijk prima merk. Ik heb er mee gewerkt (servicedesk). De helft van het bedrijf had een mac, andere helft had een lenovo, ik kan je vertellen dat de macs veel vaker stuk gingen.
Je bent achterlijk als je vanwege je ervaring als servicedesk medewerker van een of ander MKB bedrijfje daarom de keuze voor lenovo bepaalt.quote:Op maandag 27 september 2010 19:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Want? Als werklaptop heb ik er één, werkelijk prima merk. Ik heb er mee gewerkt (servicedesk). De helft van het bedrijf had een mac, andere helft had een lenovo, ik kan je vertellen dat de macs veel vaker stuk gingen.
Vind ik niet. Degelijke krachtige dingen met een goed formaat. Opzich zijn ze wel vrij duur, maar ik ben er goede ervaringen mee.quote:Op maandag 27 september 2010 19:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Je vergelijkt lenovo = kut met apple wat nog kutter is. Als je lenovo vergelijkt met sony of toshiba is het een wereld van verschil
Je maakt aannames man, verkeerde aannames. Het was een multinational met 6 vestigingen en ongeveer 200 man op kantoorquote:Op maandag 27 september 2010 19:30 schreef Adames het volgende:
[..]
Je bent achterlijk als je vanwege je ervaring als servicedesk medewerker van een of ander MKB bedrijfje daarom de keuze voor lenovo bepaalt.
Klopt.quote:Nogmaals lenovo's zijn niet slecht, maar de thinkpad lijn (ik neem aan dat je die bedoelt) kost nogal veel.
Ik heb geprobeerd te zeggen dat het degelijke dingen zijn, en je niet heel ohoge specs nodig hebt. Als je het geld dan hebt, zou ik het uitgeven aan een degelijke laptop die lang mee gaat maar misschien niet "top-of-the-line" is qua specificaties. Anders koop je elk jaar een nieuwe (iets wat ik niet wil(de))quote:Je bent met dit budget aangewezen op de goedkoopste varianten die het verder tegen elke andere laptop afleggen. Alleen qua behuizing misschien niet.
Over smaak valt ...quote:Verder zijn ze natuurlijk achterlijk lelijk.
Sonyquote:Op maandag 27 september 2010 19:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Je vergelijkt lenovo = kut met apple wat nog kutter is. Als je lenovo vergelijkt met sony of toshiba is het een wereld van verschil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lenovo kut??quote:Op maandag 27 september 2010 19:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |