quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo goed is Machete nou ook weer niet![]()
Klinkt als overleden voeding.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:03 schreef Rituals het volgende:
Computerprobleem 623492:
Als ik mijn computer netjes uitzet (start, afsluiten), dan gaat hij niet echt uit. Hij lijkt wel uit, het knopje brandt ook niet meer. Ik krijg mijn computer dan ook niet meer aan door op de knop te drukken (lang/kort, niets werkt). Als ik de stekker uit het stopcontact haal, dan hoor je dat de computer helemaal uitvalt/echt uitgaat. Als ik de stekker er weer in doe, dan kan ik de computer weer aanzetten.
En ja, ik weet 100% zeker dat ik klik op 'afsluiten' en niet op 'slaapstand'.
Ik snap er niets meer van. Iemand die hier iets van kan maken?
Maar als mijn voeding het niet meer zou doen, dan zou ik nu toch niet achter een werkende computer kunnen zitten? Of is het niet zo simpel?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Klinkt als overleden voeding.
Dat is correctquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef Rituals het volgende:
[..]
Maar als mijn voeding het niet meer zou doen, dan zou ik nu toch niet achter een werkende computer kunnen zitten? Of is het niet zo simpel?
Klinkt als dat de spanning erop blijft, als je de stekker eruit trekt is die weg en dan doet ie het weer. Of je moederbord is heen aan het gaan. Hoe dan ook dit probleem los je denk ik niet op met een herinstallatie van windows.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef Rituals het volgende:
[..]
Maar als mijn voeding het niet meer zou doen, dan zou ik nu toch niet achter een werkende computer kunnen zitten? Of is het niet zo simpel?
hihihi.. Morgaan is een marokkaan met bontkraagjequote:Op dinsdag 28 september 2010 13:14 schreef morgane het volgende:
[..]
2 Winterjassen en een paar schoenen. 1 jas en schoenen gaan terug, deze houd ik:
[ afbeelding ]
Dit probleem los ik op door een nieuwe te kopen? Of is er nog een andere (makkelijke) optie?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Klinkt als dat de spanning erop blijft, als je de stekker eruit trekt is die weg en dan doet ie het weer. Of je moederbord is heen aan het gaan. Hoe dan ook dit probleem los je denk ik niet op met een herinstallatie van windows.
Nahja het is waarschijnlijk wel een hardware probleem, maar het is nooit 100% zeker dat het je voeding isquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:24 schreef Rituals het volgende:
[..]
Dit probleem los ik op door een nieuwe te kopen? Of is er nog een andere (makkelijke) optie?
Een voeding kost niet veel, een nieuwe moederbord dan is het eerder een nieuwe pc. Tja, hoe test je dat? Doorgaans even met een reserve voeding denk ik en dan zien of ie wel werkt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:24 schreef Rituals het volgende:
[..]
Dit probleem los ik op door een nieuwe te kopen? Of is er nog een andere (makkelijke) optie?
Net wakker?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:22 schreef xJustgirlie het volgende:
Ben net wakker en heb alles teruggelezen.
Good morning.
Maarre, hij gaat aan, doet het gewoon en gaat uit? Ik zie het probleem niet (of ben ik nou een ongelooflijke debielquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:24 schreef Rituals het volgende:
[..]
Geheugen kan je testen met programmaatjes maar dat veroorzaakt doorgaans andere problemen. Moederbord of voeding (of een combinatie).quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:30 schreef Difficult het volgende:
[..]
Nahja het is waarschijnlijk wel een hardware probleem, maar het is nooit 100% zeker dat het je voeding is
Het kan ook je moederbord zijn en zelfs heel misschien je geheugen
Geen idee hoe je makkelijk kan nagaan wat het precieze probleem is
Het klinkt sowieso niet meer als een makkelijk probleem volgens mijquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:30 schreef Difficult het volgende:
[..]
Nahja het is waarschijnlijk wel een hardware probleem, maar het is nooit 100% zeker dat het je voeding is
Het kan ook je moederbord zijn en zelfs heel misschien je geheugen
Geen idee hoe je makkelijk kan nagaan wat het precieze probleem is
Mijn voeding is wel nog vrij nieuw hè (gekocht in juni).quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een voeding kost niet veel, een nieuwe moederbord dan is het eerder een nieuwe pc. Tja, hoe test je dat? Doorgaans even met een reserve voeding denk ik en dan zien of ie wel werkt.
Je kan hem nog normaal afsluiten (dat gaat gewoon normaal en de lampjes gaan uit, maar je hoort de pc nog zoemen)? Dat idee?
Uit doet ie dus eigenlijk niet (tenzij ik de stekker eruit trek). Dus ik ben stiekem een beetje bang dat het binnenkort helemaal misgaat...quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maarre, hij gaat aan, doet het gewoon en gaat uit? Ik zie het probleem niet (of ben ik nou een ongelooflijke debiel)
Wat doet ie als je de uitknopt 3 seconden inhoudt? Gaat ie dan uit of zoemt die dan nog?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:35 schreef Rituals het volgende:
Uit doet ie dus eigenlijk niet (tenzij ik de stekker eruit trek). Dus ik ben stiekem een beetje bang dat het binnenkort helemaal misgaat...
Spanning probleem! Wat doet ie eigenlijk als je de afsluitenknop lang inhoud?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:35 schreef Rituals het volgende:
[..]
Het klinkt sowieso niet meer als een makkelijk probleem volgens mij.
[..]
Mijn voeding is wel nog vrij nieuw hè (gekocht in juni).
Ik kan nog op start --> afsluiten klikken en dan gaat m'n beeldscherm uit en het aan/uitknopje brandt dan niet meer, maar hij zoemt inderdaad nog.
[..]
Uit doet ie dus eigenlijk niet (tenzij ik de stekker eruit trek). Dus ik ben stiekem een beetje bang dat het binnenkort helemaal misgaat...
Niet altijd 3 seconden trouwens, bij mijn laptop moet je 'm minimaal 10 seconden indrukken voor hij afslaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat doet ie als je de uitknopt 3 seconden inhoudt? Gaat ie dan uit of zoemt die dan nog?
Nice one, broquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Spanning probleem! Wat doet ie eigenlijk als je de afsluitenknop lang inhoud?
Lang dan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:40 schreef xJustgirlie het volgende:
[..]
Niet altijd 3 seconden trouwens, bij mijn laptop moet je 'm minimaal 10 seconden indrukken voor hij afslaat.
Net even geprobeerdquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat doet ie als je de uitknopt 3 seconden inhoudt? Gaat ie dan uit of zoemt die dan nog?
Ik neem aan dat er weinig verschil is tussen 3 seconde of langer?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Spanning probleem! Wat doet ie eigenlijk als je de afsluitenknop lang inhoud?
Nee daar zit verschil in, na 3 seconden sluit ie af, na wat langere tijd gaat de spanning eraf. Als ie dan blijft zoemen dan heb je dus zeker een hardware probleem!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:44 schreef Rituals het volgende:
[..]
Net even geprobeerd. Dan blijft ie ook zoemen en krijg ik hem niet meer aan via de knop. Dus weer stekker eruit, stekker erin, op de knop drukken en hij doet het weer.
[..]
Ik neem aan dat er weinig verschil is tussen 3 seconde of langer?Hoewel ik zag dat hij bij 3 seconde wel netjes afsluit en ik weet dat hij bij langer indrukken (inderdaad een seconde of 10) gewoon uitvalt.
Dat laatste bedoel ik dus, moet dan ook het stekker trucje gedaan worden om hem aan te krijgen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:44 schreef Rituals het volgende:
[..]
Net even geprobeerd. Dan blijft ie ook zoemen en krijg ik hem niet meer aan via de knop. Dus weer stekker eruit, stekker erin, op de knop drukken en hij doet het weer.
[..]
Ik neem aan dat er weinig verschil is tussen 3 seconde of langer?Hoewel ik zag dat hij bij 3 seconde wel netjes afsluit en ik weet dat hij bij langer indrukken (inderdaad een seconde of 10) gewoon uitvalt.
Ik ga het proberen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee daar zit verschil in, na 3 seconden sluit ie af, na wat langere tijd gaat de spanning eraf. Als ie dan blijft zoemen dan heb je dus zeker een hardware probleem!
quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee daar zit verschil in, na 3 seconden sluit ie af, na wat langere tijd gaat de spanning eraf. Als ie dan blijft zoemen dan heb je dus zeker een hardware probleem!
Bij lang indrukken gaat hij echt uit en kan ik hem ook gewoon via de knop aanzetten (zonder stekkertruc). Wat wil dat zeggen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat laatste bedoel ik dus, moet dan ook het stekker trucje gedaan worden om hem aan te krijgen?
Dat er niets aan het handje is, hardwarematig. Waarschijnlijk een foutje in windows, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Denk ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:51 schreef Rituals het volgende:
[..]
[..]
Bij lang indrukken gaat hij echt uit en kan ik hem ook gewoon via de knop aanzetten (zonder stekkertruc). Wat wil dat zeggen?
Dat je pc niet goed afsluit. Dat is goed, dan kan het software zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:51 schreef Rituals het volgende:
[..]
[..]
Bij lang indrukken gaat hij echt uit en kan ik hem ook gewoon via de knop aanzetten (zonder stekkertruc). Wat wil dat zeggen?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat er niets aan het handje is, hardwarematig. Waarschijnlijk een foutje in windows, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Denk ik.
Klinkt goed/beter! Kan ik dat zelf aanpassen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat je pc niet goed afsluit. Dat is goed, dan kan het software zijn.
En hoe doe ik dat?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dan moet je je slaap/uit stand modus resetten of herstellen en dan kan je meestal weer normaal afsluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |