Ik heb het over een echte snelle marauder rush, tegen die tijd kan ik er idd een sentry uit hebben, maar daarmee heb ik slechts 15 seconde extra, daarna huppelen alsnog 4 (+ wat tegen die tijd gearriveerd is) marauders naar binnen en knallen alles omver.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:42 schreef Token651 het volgende:
[..]
Een sentry bij je ramp is vaak al genoeg hoor. Tevens counteren colossus/HT's/ DT rush een pure MM build vrij hard
En tis echt pure onzin dat de ladder in handen is van terran. Zie er nog genoeg zerg en protoss tussen staan. Dat er over het algemeen meer Terrans zijn is vooral te danken aan:
-Ze het makkelijkst te leren zijn als je niet eerder SC1/ SC2 beta hebt gedaan, aangezien je ze ook in de campaign speelt
-Ze meer appeal hebben voor de meeste mensen, aangezien spacecowboys veulll toffer zijn dan vage beam-me-up-scotty-aliens en het insecten-meets-voetschimmelras![]()
En zou voortaan op www.teamliquid.net het forum gaan lezen ipv blizzard's forum, bij die laatste zijn het vooral bronze/silver leaguers die hun gebrek aan skill proberen te verdoezelen door om het hardst NERF te blerren
Tja, ik ga me er niet aan wagen om iets over balans te zeggen, want mijn potjes verlies ik gewoon op niveau. Maar wat ik WEL wil zeggen is dat HuK gewoon toernooien wint als Protoss en ik betwijfel dat hij de enige is (wel de beroemdste). Het ligt iig erg dicht bij elkaar allemaal en met de vroege pressie veranderingen is een heel stuk druk op Zerg beginspel weg (reapers en zealots langzamer), waardoor ook Zerg nu wat meer keuze heeft in het begin en kan soms zelfs pressie spelen (speedlings of fast roaches tegen protoss bijvoorbeeld)quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:28 schreef Flammie het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt een goed voorbeeld is? Toernooien van het hoogste niveau zoals deze GSL en die vorige waarin idra 2e werd en waar de pros met hun mainras spelen. Waar was protoss? NergensDie komen gewoon zwaar te kort en om nou te zeggen dat Tester en NEXGenius maar koekenbakkers zijn die nooit top 5 kunnen worden gaat toch beetje erg ver nietwaar? En de huidige Phoenix bug maakt het alleen nog maar erger. Vanuit die voorbeelden kun je tenminste een aantal zaken concluderen:
Ik denk dat
1: Zerg meer balanced is als de huilies beweren
2: Terran het sterkste ras is maar echt minimaal verschil
3: Protoss het slapste ras is maar echt minimaal verschil
En dat het met wat tweaks helemaal goed gaat komen.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 04-10-2010 03:44:03 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Oh oh wat een mooi stukjequote:Op maandag 4 oktober 2010 12:25 schreef Jantehs het volgende:
5 insane true facts about starcraft professional sport
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:25 schreef Jantehs het volgende:
5 insane true facts about starcraft professional sport
Aha, u zit in Zuid-Korea?quote:
Ja maar wat ik er mee aan wil geven is dat als je wil zeggen dat merk A beter is dan B dat je het met de Chi methode het beste kan bewijzen. Tot nu toe zie ik allemaal leuke percentages overal vandaan komen maar dat zegt al helemaal niks.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, leuke berekening maar dat zegt weinig. Hij geeft het zelf ook toe.
Bijna, Jakarta atm. Maar straks vlieg ik weer verder dan zit ik wel zelfde tijdzone als korea :3quote:
Waarom heb je een macro nodig voor productie uit alle gebouwen? In 1 seconde kan ik prima 4 AAAAAAA rammen om 7 baracks marines te laten produceren... maar dat terzijde, misschien was hij wel een Koreaanse microgod. Heb je zijn camera gevolgd en zijn clicks op het scherm geanalyseerd? Misschien is hij een 200/200 leger individueel aan het besturen of zo. Het klinkt inderdaad wat hoog, maar in Broodwar waren dit soort nummers wel hoog, maar niet ongezien.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:21 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik keek gisteren een replay, waarin we een 3v3 wonnen. Een van de tegenstanders had een normale APM, maar tijjdens gevechten een doorlopende APM van 550-600.
Dit lijkt me een onhaalbaar hoog getal. Ik vermoed dan ook dat hij macro's gebruikte om te uhm, macro'en tijdens de gevechten (1 druk op knop = productie uit alle gebouwen, etc).
Wat denken jullie?
Hij was nogal slecht, vandaar dat het opviel. Gemakkelijk van gewonnen. Ik heb geen maphacks of afwezigheid van fog of war kunnen ontdekken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:27 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Waarom heb je een macro nodig voor productie uit alle gebouwen? In 1 seconde kan ik prima 4 AAAAAAA rammen om 7 baracks marines te laten produceren... maar dat terzijde, misschien was hij wel een Koreaanse microgod. Heb je zijn camera gevolgd en zijn clicks op het scherm geanalyseerd? Misschien is hij een 200/200 leger individueel aan het besturen of zo. Het klinkt inderdaad wat hoog, maar in Broodwar waren dit soort nummers wel hoog, maar niet ongezien.
kan ook gewoon dat hij als een gek liep te switchen tussen zijn hotkeys. dan schiet het wel op met die APMquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Hij was nogal slecht, vandaar dat het opviel. Gemakkelijk van gewonnen. Ik heb geen maphacks of afwezigheid van fog of war kunnen ontdekken.
Ik weet dat het niet al te ingewikkeld is om tijdens een aanval te produceren, maar dat zijn de macro's die er rondzwerven. Ik zou nog even kunnen kijken of hij de units van de andere teamleden ook bestuurde, maar dan nog is 600 behoorlijk hoog voor een silver-level speler.
Maar goed, het zal wel
Tja, of het nuttige APM waren is dan een tweede. Je kunt heel hard op knopjes rammen die helemaal niets zinnigs uithalen... dus zeggen dat iemand macros gebruikt op basis van APM is niet zo makkelijk. Doe iig replay posten, zodat we beter kunnen oordelen!quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:38 schreef Salamando het volgende:
Nou ja, 500 APM = 7 actions per seconde, wat is dat dan
Wheh, de replay is inmiddels verdwenen in de vergetelheid wegens nieuwe potjes. Het maakt me ook niet zoveel uit, vond het gewoon opvallendquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Tja, of het nuttige APM waren is dan een tweede. Je kunt heel hard op knopjes rammen die helemaal niets zinnigs uithalen... dus zeggen dat iemand macros gebruikt op basis van APM is niet zo makkelijk. Doe iig replay posten, zodat we beter kunnen oordelen!
HuK wint geen toernooien waar de echt grote namen aan meedoen en HuK zal kansloos zijn @ GSLquote:Op maandag 4 oktober 2010 02:02 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Tja, ik ga me er niet aan wagen om iets over balans te zeggen, want mijn potjes verlies ik gewoon op niveau. Maar wat ik WEL wil zeggen is dat HuK gewoon toernooien wint als Protoss en ik betwijfel dat hij de enige is (wel de beroemdste). Het ligt iig erg dicht bij elkaar allemaal en met de vroege pressie veranderingen is een heel stuk druk op Zerg beginspel weg (reapers en zealots langzamer), waardoor ook Zerg nu wat meer keuze heeft in het begin en kan soms zelfs pressie spelen (speedlings of fast roaches tegen protoss bijvoorbeeld)
Ben een tijdje niet hier geweest, maar ik kan 't toevoegen. Kon alleen de laatste keer dat ik keek m'n ww niet veranderen, dus die geef ik liever niet eventjes ;-)quote:Op zondag 26 september 2010 23:37 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe voeg je mensen toe aan die lijst:
http://sc2divisions.com/custom/fok/481 ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |