abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2010 @ 06:40:24 #126
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_87124268
Wat een spoilers in dit topic trouwens :') ik heb die games allemaal gedownload om hier op vakantie te kijken, nu weet ik de uitslagen al <_<
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:54:36 #127
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_87126047
Gisteren mijn laatste placement matches gedaan. Twee gewonnen van slechte spelers en twee 'gewonnen' omdat de tegenstander er al na een paar minutes vandoor ging. Nu zit in in de Platinum league. Daar ben ik nu twee keer ingemaakt door een zegling rush en één keer door stalkers + colussus. Ik speel Terran met als ingame naam Thormodo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 03-10-2010 11:50:43 ]
pi_87126331
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 03:34 schreef Flammie het volgende:

[..]

Welk ras speel je en waar heb je problemen mee? En laat eens wat replays zien :)
Ik speel zelf toss, heb in principe nergens problemen mee tenzij terran 1-1-1 build gebruikt en met teveel banshees komt aanvallen. Oh en ghost met EMP, da's in een klap altijd gg. Of een keer een foutje maken, als Terran kan je je plenty fouten veroorloven, maar tegen Terran geen enkele.

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 03:40 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nee.

De enige toernooien waarin protoss wint was MLG en daar deden geen ECHTE grote namen aan mee dus HuK (vrij grote naam maar imo komt hij net iets te kort voor liquid) kon makkelijk met de prijzen ervandoor gaan aangezien er geen morrow, idra etc meededen.

Voor de rest is het ALTIJD terran en ZERG wat de klok slaat en dat wordt voor veel protossspelers een beetje vervelend. GSL is weer voorbij en Zerg wint het toernooi met daarna 3 terrans. Weer geen Protoss te bekennen. Het lijkt echt alsof protoss voor het allerhoogste level IETS tekort komt. En zerg (Fruitdealer) rolt een terran army (volle supplies) op in welgetelt 4 luttele seconden. Nou... dat zou ik ook wel willen met protoss :D

Fruitdealer heeft niet alleen een vette geldprijs gewonnen maar heeft ook zerg gefixed voor veel mensen. En de meeste van ons hoeven niet tegen Intotherainbow of Nexliveforever te spelen (welke die zerg makkelijk gepwnd heeft) maar tegen random noobs dus je mag zelfs 1000 fouten maken tijdens je games om te winnen. Zerg is NIET underpowered maar veel zerg spelers zijn dat wel :) Als dadelijk die replays van GSL te downloaden zijn moet je eens zien hoeveel mensen ineens learnen how to play zerg en dat is echt niet zo kansloos als je nu misschien denkt.

Als zerg echt zoooo fucking slap is dan win je niet met 4-1 van intotherainbow en met 3-0 van nexliveforever. Dat is namelijk gewoon een rape door een supergoede speler die een degelijk ras tot zijn beschikking heeft. Anders is dat NIET mogelijk.
Fruitdealer heeft zerg niet gefixed. Fruitdealer is een klasse apart die alles geniaal deed, maar daarom is Zerg nog niet opeens volledig balanced. Je kan niet verwachten dat iedereen perfect getimede aanvallen vanuit verschillende richtingen kan uitvoeren, zijn tegenstander volledig kan wegspelen zoals een pro die ik weet niet hoeveel uur aan het spelletje besteed. Als zerg wel balanced was dan had fruitdealer natuurlijk ook niet overwogen om te switchen naar Terran. Dat doet hij nu niet omdat hij uiteindelijk kon winnen met Zerg, maar dat hij het overwoog zegt genoeg over de balans momenteel.
Sterker nog, ze zijn nog zwakker dan Protoss. Als voorbeeld moet je even kijken wat er met Morrow gebeurde toen hij met Zerg ging ladderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Harlon op 03-10-2010 11:40:04 ]
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_87128189
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef Harlon het volgende:

Fruitdealer heeft zerg niet gefixed. Fruitdealer is een klasse apart die alles geniaal deed, maar daarom is Zerg nog niet opeens volledig balanced. Je kan niet verwachten dat iedereen perfect getimede aanvallen vanuit verschillende richtingen kan uitvoeren, zijn tegenstander volledig kan wegspelen zoals een pro die ik weet niet hoeveel uur aan het spelletje besteed.
Dat was nodig tegen progamers. Jij speelt niet tegen nexliveforever en tegen intotherainbow. Dus het is niet nodig om alles perfect te doen. Dadelijk komen de replays van fruitdealer en gaat iedereen in grote lijnen nadoen wat hij ook deed wat perfect is om tegen tegenstanders te winnen van gelijkwaardig niveau. Jij hoeft een terran niet van alle kanten aan te vallen met 300 apm gewoonweg omdat je ook niet tegen pro tegenstanders speelt. Het is voor de gemiddelde persoon niet nodig om als een pro te spelen tegen hun tegenstanders.

1: banelings/speedlings/ grouped
2: overlord met banelings grouped
3: attack move je attack group
4: unload je overlords

dit kun je zelfs nog doen met 20 apm :)

quote:
Als zerg wel balanced was dan had fruitdealer natuurlijk ook niet overwogen om te switchen naar Terran. Dat doet hij nu niet omdat hij uiteindelijk kon winnen met Zerg, maar dat hij het overwoog zegt genoeg over de balans momenteel.
Je gelooft zeker alles wat mensen op fora zeggen or no? Fruitdealer was vrij verbaast dat dat bericht op teamliquid stond en tijdens verschillende interviews heeft hij verteld dat hij dus NIET naar terran gaat switchen. Het enige mankement aan zerg is dat ze op het begin te weinig opties hebben en niet echt het initiatief kunnen nemen behalve als ze 6 poolen. Een slecht en underbalanced ras maakt geen appelmoes van een full terran leger in welgetelt 4 seconden. Wat Fruitdealer deed was toch echt attackmoven hoor.

Verder volgens de fora zei fruitdealer dat ie maar 10% won van al zijn trainingswedstrijden. Als hij dat al echt heeft verteld dan is dat een goed staaltje van jezelf in de underdogpositie plaatsen :D Je trainingspartners deden dan wel mee aan het toernooi ipv vanaf de zijlijnen toe te kijken. Dit kan gewoon niet waar zijn omdat:

- Fruitdealer de kampioen van GSL 1 is
- Spelers als nexliveforever en ITR finaal van de kaart veegde

en dan zouden er zeker trainingspartners zijn die nog beter zijn... nee die deden wel mee aan het toernooi zelf dan (vooral met zo een geldprijs). Het is gewoon weer het zoveelste gerucht dat via fora de wereld in geholpen is (op zijn minst versterkt).

quote:
Sterker nog, ze zijn nog zwakker dan Protoss. Als voorbeeld moet je even kijken wat er met Morrow gebeurde toen hij met Zerg ging ladderen.
Wat een opmerking. Als voorbeeld moet je maar even kijken naar checkprime en fruitdealer toen zij met zerg gingen ladderen. Dat morrow niet zo goed is met zerg als hij is met terran zegt natuurlijk geen ene ruk :D

Weet je wat pas echt een goed voorbeeld is? Toernooien van het hoogste niveau zoals deze GSL en die vorige waarin idra 2e werd en waar de pros met hun mainras spelen. Waar was protoss? Nergens :) Die komen gewoon zwaar te kort en om nou te zeggen dat Tester en NEXGenius maar koekenbakkers zijn die nooit top 5 kunnen worden gaat toch beetje erg ver nietwaar? En de huidige Phoenix bug maakt het alleen nog maar erger. Vanuit die voorbeelden kun je tenminste een aantal zaken concluderen:

Ik denk dat

1: Zerg meer balanced is als de huilies beweren
2: Terran het sterkste ras is maar echt minimaal verschil
3: Protoss het slapste ras is maar echt minimaal verschil

En dat het met wat tweaks helemaal goed gaat komen. ^O^ ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 03-10-2010 12:40:40 ]
pi_87128589
Nu praat je dan ook over de pro's, maar ik bedoel in gewone platnium / diamond league moet je gewoon beter zijn en beter je best doen om met Zerg te winnen dan met Terran. Dat is een feit.
Facts don't care about your feelings
pi_87128863
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu praat je dan ook over de pro's, maar ik bedoel in gewone platnium / diamond league moet je gewoon beter zijn en beter je best doen om met Zerg te winnen dan met Terran. Dat is een feit.
Ik speel custom zerg en doe dat niet vaak en ik win gewoon met 1 vinger in mijn neus van diamond terrans. Je moet de GOEDE units maken dat is een FEIT. Hoe vaak doe jij aanvallen met je groepje baneling/speedling terwijl je banelings dropt (en eventueel wat infestors) ? Ik durft e wedden dat je dat bijna nog nooit gedaan hebt en daar hoef je NIET veel voor te doen :) TOch rol je een legertje op in een paar luttele tellen :)

Ik praat over de pro's maar als niet pro kun je natuurlijk veel meer fouten maken omdat ook je tegenstanders waarschijnlijk noobs zijn die fouten maken :)

Als je NIET beter bent dan je tegenstander dan win je ook niet en zul je ook niet winnen dus het lijkt me vanzelfsprekend dat je beter moet zijn dan die andere persoon tbh. Dat moet ik ook namelijk :) Het is wel erg sneu om jezelf zo in te dekken dat als je verliest om nog steeds te dneken dat je beter was omdat je toevallig met zerg speelt. Gewoon wat minder fora lezen imo want daar zitte WoW huilies die niet kunnen spelen :)

Een kut ras waar je echt zo veeeeel voor moet doen om mee te winnen PWND geen full terran leger in 4 tellen met een attack move. Zo simpel is het maar je moet wel het juiste doen en maken. Day9 had daar een goede episode over laatst. Veel gaat neerkomen op l2p :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Flammie op 03-10-2010 12:55:35 ]
pi_87129422
Ik lees bijna nooit fora.. en ik ben ook met Zerg only in diamond gekomen daar gaat het niet om. Baneling drop idd nooit gedaan, klinkt leuk :P maar ik ben meer van de burrow. MMM is met banelings en hydra's ook nog best goed tegen te houden, zonder ravens, maar ik heb gewoon altijd het gevoel dat ik beter m'n best moet doen dan de Terran speler.

Ik speelde dus laatst voor de grap eens Terran en deed een reaper rush, daarna switchen naar Banshees (was TvT) en gewonnen. En dan heb ik geen idee wat ik aan het doen was, geen build orders ofzo. Ik moest zelfs kijken waar de upgrade voor reaper speed was. Maar goed, misschien speelde ik toevallig tegen een noob dat kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 03-10-2010 16:25:00 ]
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:09:49 #133
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_87129530
Vandaag eindelijk eens 4 potjes achter elkaar gewonnen in 2 vs. 2 (wel Bronze league :') ) als 2 terran.

In het verleden vaak verloren omdat ik zelf liep te klooien met micromanagement en we niet goed onderling communiceerden en te afwachtend spelen. Nu veel scouten, lekker zieken met reapers in het begin en daarna steeds druk houden en zijn outposts uitnemen.

Wordt steeds leuker nu en we moeten Silver zeker kunnen halen :)
pi_87134153
Gebruik je al hotkeys Yoshi? Ik denk wel dat dat cruciaal is als zerg, vooral in diamond/plat :)
pi_87135600
Weinig, beetje groups en sommige gebouwen. Geen zin in hotkeys :P
pi_87135921
De helft van I suck at starcraft 2 aan het kijken, al redelijk wat hulp aan gehad, deed nooit scouten, maar dat heeft me nu 2 games achter elkaar de winst opgeleverd. Zag precies wat de tegenstander aan het bouwen was en kon van daaruit op reageren.

Even verder kijken :) Daarbij moet ik wel eens die hotkeys onder de knie krijgen, volgens mij wel handig om te gebruiken, nu op brons nog niet maar wil natuurlijk wel wat hoger komen :)

Daarbij ben ik nu nog elke game favored, wat me een beetje irriteert, ik win er een stuk of 9 op rij en heb 80 points, verlies er 3 zit weer op 20 points }:| zo kom ik dus nooit tegen betere spelers.
pi_87137136
Ik heb diamond gehaald zonder hotkey's dus begin eerst maar aan je macro te werken en micro.
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:19:50 #138
197253 Wriggles
Dr. Horrible!
pi_87137440
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb diamond gehaald zonder hotkey's dus begin eerst maar aan je macro te werken en micro.
Hotkeys zijn noujuist super goed voor macro en micro. :P
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_87137783
net pas update gedaan. is de attack range van een roach giga langer geworden? het ziet er wel zo uit!
pi_87138727
Nee.
pi_87138940
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:49 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik speel custom zerg en doe dat niet vaak en ik win gewoon met 1 vinger in mijn neus van diamond terrans. Je moet de GOEDE units maken dat is een FEIT. Hoe vaak doe jij aanvallen met je groepje baneling/speedling terwijl je banelings dropt (en eventueel wat infestors) ? Ik durft e wedden dat je dat bijna nog nooit gedaan hebt en daar hoef je NIET veel voor te doen :) TOch rol je een legertje op in een paar luttele tellen :)

Ik praat over de pro's maar als niet pro kun je natuurlijk veel meer fouten maken omdat ook je tegenstanders waarschijnlijk noobs zijn die fouten maken :)

Als je NIET beter bent dan je tegenstander dan win je ook niet en zul je ook niet winnen dus het lijkt me vanzelfsprekend dat je beter moet zijn dan die andere persoon tbh. Dat moet ik ook namelijk :) Het is wel erg sneu om jezelf zo in te dekken dat als je verliest om nog steeds te dneken dat je beter was omdat je toevallig met zerg speelt. Gewoon wat minder fora lezen imo want daar zitte WoW huilies die niet kunnen spelen :)

Een kut ras waar je echt zo veeeeel voor moet doen om mee te winnen PWND geen full terran leger in 4 tellen met een attack move. Zo simpel is het maar je moet wel het juiste doen en maken. Day9 had daar een goede episode over laatst. Veel gaat neerkomen op l2p :)
Dat je de counters moet hebben tegen waar je tegenstander meespeelt is basic, maar dat is tegen terran vaak het probleem. Die kunnen absurd snel van build switchen en zich volledig afschermen door wall in waardoor je als toss in het begin helemaal niet kan scouten (nou ja, de periode tussen je probe en observer) en als Zerg kost het je een overlord waarmee je hoogst waarschijnlijk niet alles ziet totdat je changelings los kunt laten.

Dat was vaak het probleem met Terran. Het andere probleem met terran is dat hun Tier 1 units zo belachelijk goed zijn, als ze echt zuur spelen komen ze zsm met 3-4 marauders met concussive shells aanzetten en dan ben je als protoss zijnde gewoon dood, om dat te counteren heb je of chargelots of immortals nodig en die heb je tegen die tijd nog niet.

Tijd zal het verder leren, ik kijk uit naar de komende toernooien en hoe Zerg/Toss het daar gaat doen. Ladder is in ieder geval nog volledig in handen van Terran.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_87139366
Zucht, 24 games gespeeld, 16 gewonnen 8 verloren, en blijf lekker minpunten krijgen, stukken meer dan pluspunten, zo kom ik weer lekker op 0 uit, lekker eerlijk als je verliest dan verlies ik het dubbele aantal tegenover mijn winst, dan krijg ik bijna niets :{ vraag me echt af waarom ik elke maar ook elke match favored ben :(
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:29:59 #143
157428 GoodGawd
pi_87139812
Zerg is imo de sterkste ras endgame. Als je ze 15 min met rust laat verlies je geheid. Ik vind het trouwens een beetje flauwekul balance geklaag <1200 diamond.

Terran heeft een lager instap niveau en zerg een veel hoger instap niveau, dat is de imbalance <1200p.
pi_87142217
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:06 schreef Harlon het volgende:

[..]
Dat was vaak het probleem met Terran. Het andere probleem met terran is dat hun Tier 1 units zo belachelijk goed zijn, als ze echt zuur spelen komen ze zsm met 3-4 marauders met concussive shells aanzetten en dan ben je als protoss zijnde gewoon dood, om dat te counteren heb je of chargelots of immortals nodig en die heb je tegen die tijd nog niet.

Een sentry bij je ramp is vaak al genoeg hoor. Tevens counteren colossus/HT's/ DT rush een pure MM build vrij hard

En tis echt pure onzin dat de ladder in handen is van terran. Zie er nog genoeg zerg en protoss tussen staan. Dat er over het algemeen meer Terrans zijn is vooral te danken aan:

-Ze het makkelijkst te leren zijn als je niet eerder SC1/ SC2 beta hebt gedaan, aangezien je ze ook in de campaign speelt
-Ze meer appeal hebben voor de meeste mensen, aangezien spacecowboys veulll toffer zijn dan vage beam-me-up-scotty-aliens en het insecten-meets-voetschimmelras :*

En zou voortaan op www.teamliquid.net het forum gaan lezen ipv blizzard's forum, bij die laatste zijn het vooral bronze/silver leaguers die hun gebrek aan skill proberen te verdoezelen door om het hardst NERF te blerren :P
pi_87142221
EDIT
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:32:41 #146
157428 GoodGawd
pi_87144177
Holy moly, aangezien ik op vakantie ben zit ik nu wat met singleplayer unit test map te spelen. Maar ik ging dus even kijken hoe goed ravens nou tegen alles zijn.

Men die dingen heb ik onderschat! Ik gebruikte ze vooral met point defense drone. Maar ik probeerde net wat (mass) raven dingen met seeker missile. Die dingen zijn natuurlijk 100 area dmg en dat is dus best veel.

Wat voorbeelden van mijn experimen:

2 ravens vs 10 marines. 2 Seeker missle is genoeg, alle marines weg. Indien nodig kan je nog een auto turrent gebruiken voor overlevers.

3 ravens vs 15 mutas. Raven wins als zerg niet aan magic box micro doet.

2 ravens 5 marines vs 2 thors. Thors verliezen met gebruik van 4x point defense drone.

Je snapt het principe, tegen mass legers is die seeker missile heel goed natuurijk door 100 area dmg per missile. En tegen sloomschietende units als thors is het ook extreem goed. Ik ga eens een keer mass raven doen :Y)
pi_87144267
Zijn zeker goed, maar kost wel wat micro. Zelfde als Infestors en HT's, ik vind het altijd te lastig om ze te gebruiken. Daardoor let je minder op je normale leger en verlies ik alsnog ;( in team game doe ik het soms wel.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:38:03 #148
157428 GoodGawd
pi_87144416
Het is wel zaak dat je vol energie hebt, want die seeker missiles kosten heel wat energie. Daarna kan je nog maar 1 turret maken. En je moet het natuurlijk upgraden. En tegen niet mass legers is het vrij kansloos. Wat je ook kan doen is Raven > probe/scv/drone harass :3

1 auto turrent en missile en die hele mineral line is weg :')
pi_87144631
Maar ze kosten zoveel gas :P
pi_87145971
Hahaha, net een game van 2 uur en 23 min, wel verloren maar damn was leuk, had over de gehele map turrets gebouwd, hij kwam met battlecruisers, ik had er ook maar ik liet me uit me deff lokken, en verloor zo al me units, we hadden beiden 3 tot 4 bases, minirals waren gewoon op, ik kon niets meer bouwen, hij ook niet, ik zijn hele base gesloopt maar ja ik had me bases nog, stuk of 20 turrets, maar die winnen niet van 15 battlecruisers, en 10 marine, die marine sloopte hij daarna had ik niets meer, hij alleen maar battlecruisers, dus maar surrender gedaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')