Ik speel zelf toss, heb in principe nergens problemen mee tenzij terran 1-1-1 build gebruikt en met teveel banshees komt aanvallen. Oh en ghost met EMP, da's in een klap altijd gg. Of een keer een foutje maken, als Terran kan je je plenty fouten veroorloven, maar tegen Terran geen enkele.quote:Op zondag 3 oktober 2010 03:34 schreef Flammie het volgende:
[..]
Welk ras speel je en waar heb je problemen mee? En laat eens wat replays zien
Fruitdealer heeft zerg niet gefixed. Fruitdealer is een klasse apart die alles geniaal deed, maar daarom is Zerg nog niet opeens volledig balanced. Je kan niet verwachten dat iedereen perfect getimede aanvallen vanuit verschillende richtingen kan uitvoeren, zijn tegenstander volledig kan wegspelen zoals een pro die ik weet niet hoeveel uur aan het spelletje besteed. Als zerg wel balanced was dan had fruitdealer natuurlijk ook niet overwogen om te switchen naar Terran. Dat doet hij nu niet omdat hij uiteindelijk kon winnen met Zerg, maar dat hij het overwoog zegt genoeg over de balans momenteel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 03:40 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee.
De enige toernooien waarin protoss wint was MLG en daar deden geen ECHTE grote namen aan mee dus HuK (vrij grote naam maar imo komt hij net iets te kort voor liquid) kon makkelijk met de prijzen ervandoor gaan aangezien er geen morrow, idra etc meededen.
Voor de rest is het ALTIJD terran en ZERG wat de klok slaat en dat wordt voor veel protossspelers een beetje vervelend. GSL is weer voorbij en Zerg wint het toernooi met daarna 3 terrans. Weer geen Protoss te bekennen. Het lijkt echt alsof protoss voor het allerhoogste level IETS tekort komt. En zerg (Fruitdealer) rolt een terran army (volle supplies) op in welgetelt 4 luttele seconden. Nou... dat zou ik ook wel willen met protoss
Fruitdealer heeft niet alleen een vette geldprijs gewonnen maar heeft ook zerg gefixed voor veel mensen. En de meeste van ons hoeven niet tegen Intotherainbow of Nexliveforever te spelen (welke die zerg makkelijk gepwnd heeft) maar tegen random noobs dus je mag zelfs 1000 fouten maken tijdens je games om te winnen. Zerg is NIET underpowered maar veel zerg spelers zijn dat welAls dadelijk die replays van GSL te downloaden zijn moet je eens zien hoeveel mensen ineens learnen how to play zerg en dat is echt niet zo kansloos als je nu misschien denkt.
Als zerg echt zoooo fucking slap is dan win je niet met 4-1 van intotherainbow en met 3-0 van nexliveforever. Dat is namelijk gewoon een rape door een supergoede speler die een degelijk ras tot zijn beschikking heeft. Anders is dat NIET mogelijk.
Dat was nodig tegen progamers. Jij speelt niet tegen nexliveforever en tegen intotherainbow. Dus het is niet nodig om alles perfect te doen. Dadelijk komen de replays van fruitdealer en gaat iedereen in grote lijnen nadoen wat hij ook deed wat perfect is om tegen tegenstanders te winnen van gelijkwaardig niveau. Jij hoeft een terran niet van alle kanten aan te vallen met 300 apm gewoonweg omdat je ook niet tegen pro tegenstanders speelt. Het is voor de gemiddelde persoon niet nodig om als een pro te spelen tegen hun tegenstanders.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef Harlon het volgende:
Fruitdealer heeft zerg niet gefixed. Fruitdealer is een klasse apart die alles geniaal deed, maar daarom is Zerg nog niet opeens volledig balanced. Je kan niet verwachten dat iedereen perfect getimede aanvallen vanuit verschillende richtingen kan uitvoeren, zijn tegenstander volledig kan wegspelen zoals een pro die ik weet niet hoeveel uur aan het spelletje besteed.
Je gelooft zeker alles wat mensen op fora zeggen or no? Fruitdealer was vrij verbaast dat dat bericht op teamliquid stond en tijdens verschillende interviews heeft hij verteld dat hij dus NIET naar terran gaat switchen. Het enige mankement aan zerg is dat ze op het begin te weinig opties hebben en niet echt het initiatief kunnen nemen behalve als ze 6 poolen. Een slecht en underbalanced ras maakt geen appelmoes van een full terran leger in welgetelt 4 seconden. Wat Fruitdealer deed was toch echt attackmoven hoor.quote:Als zerg wel balanced was dan had fruitdealer natuurlijk ook niet overwogen om te switchen naar Terran. Dat doet hij nu niet omdat hij uiteindelijk kon winnen met Zerg, maar dat hij het overwoog zegt genoeg over de balans momenteel.
Wat een opmerking. Als voorbeeld moet je maar even kijken naar checkprime en fruitdealer toen zij met zerg gingen ladderen. Dat morrow niet zo goed is met zerg als hij is met terran zegt natuurlijk geen ene rukquote:Sterker nog, ze zijn nog zwakker dan Protoss. Als voorbeeld moet je even kijken wat er met Morrow gebeurde toen hij met Zerg ging ladderen.
Ik speel custom zerg en doe dat niet vaak en ik win gewoon met 1 vinger in mijn neus van diamond terrans. Je moet de GOEDE units maken dat is een FEIT. Hoe vaak doe jij aanvallen met je groepje baneling/speedling terwijl je banelings dropt (en eventueel wat infestors) ? Ik durft e wedden dat je dat bijna nog nooit gedaan hebt en daar hoef je NIET veel voor te doenquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu praat je dan ook over de pro's, maar ik bedoel in gewone platnium / diamond league moet je gewoon beter zijn en beter je best doen om met Zerg te winnen dan met Terran. Dat is een feit.
Hotkeys zijn noujuist super goed voor macro en micro.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb diamond gehaald zonder hotkey's dus begin eerst maar aan je macro te werken en micro.
Dat je de counters moet hebben tegen waar je tegenstander meespeelt is basic, maar dat is tegen terran vaak het probleem. Die kunnen absurd snel van build switchen en zich volledig afschermen door wall in waardoor je als toss in het begin helemaal niet kan scouten (nou ja, de periode tussen je probe en observer) en als Zerg kost het je een overlord waarmee je hoogst waarschijnlijk niet alles ziet totdat je changelings los kunt laten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:49 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik speel custom zerg en doe dat niet vaak en ik win gewoon met 1 vinger in mijn neus van diamond terrans. Je moet de GOEDE units maken dat is een FEIT. Hoe vaak doe jij aanvallen met je groepje baneling/speedling terwijl je banelings dropt (en eventueel wat infestors) ? Ik durft e wedden dat je dat bijna nog nooit gedaan hebt en daar hoef je NIET veel voor te doenTOch rol je een legertje op in een paar luttele tellen
Ik praat over de pro's maar als niet pro kun je natuurlijk veel meer fouten maken omdat ook je tegenstanders waarschijnlijk noobs zijn die fouten maken
Als je NIET beter bent dan je tegenstander dan win je ook niet en zul je ook niet winnen dus het lijkt me vanzelfsprekend dat je beter moet zijn dan die andere persoon tbh. Dat moet ik ook namelijkHet is wel erg sneu om jezelf zo in te dekken dat als je verliest om nog steeds te dneken dat je beter was omdat je toevallig met zerg speelt. Gewoon wat minder fora lezen imo want daar zitte WoW huilies die niet kunnen spelen
Een kut ras waar je echt zo veeeeel voor moet doen om mee te winnen PWND geen full terran leger in 4 tellen met een attack move. Zo simpel is het maar je moet wel het juiste doen en maken. Day9 had daar een goede episode over laatst. Veel gaat neerkomen op l2p
Een sentry bij je ramp is vaak al genoeg hoor. Tevens counteren colossus/HT's/ DT rush een pure MM build vrij hardquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat was vaak het probleem met Terran. Het andere probleem met terran is dat hun Tier 1 units zo belachelijk goed zijn, als ze echt zuur spelen komen ze zsm met 3-4 marauders met concussive shells aanzetten en dan ben je als protoss zijnde gewoon dood, om dat te counteren heb je of chargelots of immortals nodig en die heb je tegen die tijd nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |