FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK] Volvo Amazon oldtimer uit 1969, roestvrij en 2 jaar APK
Bart-Willemzaterdag 25 september 2010 @ 23:23
Te koop omdat ik echt moet gaan minderen met het aantal auto's (laatst nog een T5R erbij gekocht dus het begint echt te gortig te worden nu) en omdat ik er te weinig in rij: een leuke Volvo Amazon B20 uit 1969. 2-deurs en met gescheiden remsysteem. :)























Net een grote beurt gehad (Millers 20w50 olie, Volvo oliefilter, luchtfilter, wat pakkingen en van alles nagekeken en klein grut vervangen) en APK t/m juni 2012! Verder heb ik een hoop laswerk laten doen om de auto weer 100% roestvrij te krijgen. Ook zijn beide koplampen vervangen en zitten er nieuwe mooie chrome verstralers op. :) De distributieset is 2 jaar geleden vervangen.

Voorzien van RVS sierringen met white walls, leuke rode velgen (origineel Volvo redblock-rood) en gerold in matzwart industrie/botenlak. Oorspronkelijke kleur van de auto is cremewit. De auto heeft een Brink trekhaak.

Verder heb ik (in verband met ontbreken van hoofdsteunen bij de originele stoelen) de originele stoelen vervangen door stoelen uit een Volvo 480. Zitten aanzienlijk beter! :P De originele stoelen (cognac-kleur sky/leer, in nette staat) krijgt de koper er uiteraard bij. Interieur is verder in zeer nette staat en er zit ook een gloednieuwe complete mattenset in.

Deze Amazon is absoluut roestvrij! Vlak voor de nieuwe APK heb ik alles aan roest eruit laten slijpen en opnieuw laten lassen. Hiervoor is uitsluitend origineel Volvo-plaatwerk gebruikt. Vervangen zijn: bodemplaten linksvoor en rechtsvoor, binnenscherm en de binnendorpel. De vorige eigenaar heeft 2 jaar geleden al nieuwe wielranden achter en een nieuwe reservewielbak erin gezet. De auto is in juni opnieuw getectyleerd.

Afgelopen anderhalf jaar is er voor ruim 2000 Euro aan verspijkerd (onderhoudshistorie aanwezig) en bij de auto zitten zeer veel reserve-onderdelen (veel als in: echt veel :P ).

Pluspunten:
- geheel roestvrij: er zit geen laswerk aan!
- net een grote beurt gehad + veel nieuwe onderdelen (afgelopen anderhalve jaar voor ruim 2000 Euro, overzicht te krijgen per mail/pm)
- veel reserve-onderdelen worden erbij geleverd
- uniek uiterlijk
- bijna 2 jaar APK

Minpuntjes:
- rembekrachtiger is lek (niet qua vocht, maar qua vacuüm, de auto remt daardoor als een auto zonder rembekrachtiger), een goede rembekrachtiger wordt erbij geleverd;
- de vorige eigenaar heeft de wielranden er opnieuw in gelast maar niet overal is dat even netjes gedaan en hiervoor is plamuur gebruikt om het weer strak te maken. Op sommige kleine plekjes komt de plamuur wat los (is wel bijgewerkt).

Auto gaat weg omdat ik meerdere oldtimers heb en hierin wil gaan minderen.

Niet in originele staat, maar wel iets unieks en keihard. Hier kom je niet gauw een tweede van tegen!

De auto staat in Eindhoven.

Prijs: 3500 Euro of t.e.a.b. :)
Armageddonzondag 26 september 2010 @ 00:17
110 euro
Bart-Willemzondag 26 september 2010 @ 00:35
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:17 schreef Armageddon het volgende:
110 euro
Ik zou in kleine zalen beginnen. }:|
Lord_Vetinarizondag 26 september 2010 @ 00:37
Dit snap ik niet:

quote:
Vlak voor de nieuwe APK heb ik alles aan roest eruit laten slijpen en opnieuw laten lassen.
quote:
Pluspunten:
- geheel roestvrij: er zit geen laswerk aan!
En hoe krijg jij 2 jaar APK op een auto?
Gutzzondag 26 september 2010 @ 00:45
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit snap ik niet:
[..]


[..]

En hoe krijg jij 2 jaar APK op een auto?
Om de auto door de APK te krijgen is deze geheel roestvrij gemaakt. Dus vandaar 't pluspunt.
/
Oldtimers hoeven maar om de 2 jaar gekeurd te worden.
Sjoegerdzondag 26 september 2010 @ 00:48
Omg kon ik het geld maar kwijt ;(
JJHzondag 26 september 2010 @ 07:18
Ruilen voor een 940? :@
marcostazondag 26 september 2010 @ 10:37
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Omg kon ik het geld maar kwijt ;(
je kan je geld kwijt door deze auto te kopen :O
Bart-Willemzondag 26 september 2010 @ 13:02
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:45 schreef Gutz het volgende:

[..]

Om de auto door de APK te krijgen is deze geheel roestvrij gemaakt. Dus vandaar 't pluspunt.
/
Oldtimers hoeven maar om de 2 jaar gekeurd te worden.
Zjuust! 8-) En een paar plekken extra laten lassen dat geen afkeur was, maar ik wilde het in 1x goed hebben (anders blijf je ieder jaar lassen en daar heb ik geen zin in). :)

quote:
Op zondag 26 september 2010 07:18 schreef JJH het volgende:
Ruilen voor een 940? :@
Kan wel eventueel, maar je snapt wellicht wel dat 't dan wel bijbetalen wordt vanuit jouw kant. :P Je wilde toch sowieso goedkoper rijden? Hint: ik heb ook nog een 740 Turbo Intercooler uit '86 te koop staan. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart-Willem op 26-09-2010 13:43:00 ]
pgrferrarizondag 26 september 2010 @ 17:13
Toffe bak man!

Ik vindt dit echt een maffiabak :P

Ik heb een zwak voor oldtimers :@
Maar nou nog sparen...
EdvandeBergzondag 26 september 2010 @ 21:31
Wat een prachtwagen!
Fomzondag 26 september 2010 @ 22:36
Hoe hard gaat ie?
Saninlzondag 26 september 2010 @ 23:19
Wat doet hij in gebruik :@
pgrferrarizondag 26 september 2010 @ 23:21
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:19 schreef Saninl het volgende:
Wat doet hij in verbruik :@
;)
Bart-Willemzondag 26 september 2010 @ 23:34
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een prachtwagen!
Dank! 8-)

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:36 schreef Fom het volgende:
Hoe hard gaat ie?
Top zou rond de 180 moeten liggen, heb 't zelf alleen nooit uitgetest. :P Als je even gas geeft vliegt 'ie zo naar de 140 in ieder geval. :P Zo'n B20 is aanzienlijk rapper dan een B18. :)

quote:
Op zondag 26 september 2010 23:19 schreef Saninl het volgende:
Wat doet hij in gebruik :@
Ligt erg aan de zwaarte van je rechtervoet. :P M'n record is 1 op 12 (lekker rustig cruisen, lange afstanden) maar ook geregeld 1 op 8 (voornamelijk stadsverkeer en behoorlijk doorrijden). Gemiddeld zal je op circa 1 op 10 zitten, er moet wel Euro 98 in met loodvervanger. 95 gaat ook prima, maar dan merk je wel dat 'ie minder lekker loopt. ;)
Saninlzondag 26 september 2010 @ 23:47
Ohw, Oké. Bedankt. Het is echt een toffe wagen!

Ik denk wel dat je veel verstand moet hebben van oldtimers alvorens je zo'n aanschaf kan overwegen, zit zit ik nu fout?

Daarbij is het als eerste auto geen verstandige keus hè?
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 00:07
Er zijn tig mensen die zoiets als eerste auto pakken. :P Als je niet vies bent van sleutelen is het erg goed te doen hoor. :) Speciaal gereedschap is er niet voor nodig, en met een Haynes Service manual is het net Lego. :P Ben je handig met andere dingen, dan ben je hier ook handig in. Heb je 2 linkerhanden, dan moet je maar een goedkope garage zien te vinden. :+
blarewitchmaandag 27 september 2010 @ 02:52
Gaaf!
TS; Wat voor oldtimers heb je nog meer?
(Ik heb zelf een brilkever uit '52.)
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 10:22
Een 244 diesel uit 1979, een 244 uit 1986 (staat op stalling), en een 740 Turbo Intercooler uit 1986 (is in april belastingvrij). :) En nog een T5R maar dat is een klassieker-in-wording. :P
EdvandeBergmaandag 27 september 2010 @ 10:29
Ruilen tegen een Rover 2200 uit 1977?

Mijn vader heeft er nog een staan in prima conditie maar raakt hem niet kwijt. Tis er zo een:



Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 10:59
Dan zit ik opgescheept met een auto die ik niet kwijt raak. :P Wel een tof ding! :)
r8alitymaandag 27 september 2010 @ 11:04
Ik ga niet nog een auto van je kopen :+.
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 11:52
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:04 schreef r8ality het volgende:
Ik ga niet nog een auto van je kopen :+.
Een Amazon heb je nog niet gehad toch? :+
Saninlmaandag 27 september 2010 @ 15:16
quote:
Op maandag 27 september 2010 00:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Er zijn tig mensen die zoiets als eerste auto pakken. :P Als je niet vies bent van sleutelen is het erg goed te doen hoor. :) Speciaal gereedschap is er niet voor nodig, en met een Haynes Service manual is het net Lego. :P Ben je handig met andere dingen, dan ben je hier ook handig in. Heb je 2 linkerhanden, dan moet je maar een goedkope garage zien te vinden. :+
Ik vind het echt een gave bak! Maar ben zo bang dat ik er teveel aan moet doen en het niet mijn dagelijkse eerste autotje van kan maken :o
r8alitymaandag 27 september 2010 @ 15:26
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:16 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ik vind het echt een gave bak! Maar ben zo bang dat ik er teveel aan moet doen en het niet mijn dagelijkse eerste autotje van kan maken :o
En daar heb je weer 1. Sleuteljankers. Reageer dan niet :').

En trust me, met alles wat er al aan gebeurd is kun je voorlopig de APK lang vooruit.
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 16:24
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:16 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ik vind het echt een gave bak! Maar ben zo bang dat ik er teveel aan moet doen en het niet mijn dagelijkse eerste autotje van kan maken :o
Tja met een gare Fiesta uit 1991 zal misschien meer aan de hand zijn dan met deze. :P

Even een lijstje met een aantal zaken die vervangen zijn:
- grote beurt: nieuwe olie, nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter, nieuwe bougies, nieuwe pakkingen tussen carburateur en luchtfilter, remmerij nagekeken, koelsysteem gecontroleerd etc etc
- silentblocs stuurstang vervangen
- nieuwe koplampen
- nieuwe verstralers
- bodemplaten linksvoor en rechtsvoor vervangen (origineel Volvo)
- binnenscherm rechtsvoor vervangen (origineel Volvo)
- hoekdeel/deurstijl rechtsvoor vervangen (origineel Volvo)
- binnendorpel deels vervangen
- auto is grotendeels opnieuw getectyleerd van onder, en aan de binnenzijde vooraan ook
- voorruit opnieuw afgekit
- compleet nieuw vloertapijt erin + isolatiemateriaal + nieuwe versnellingspookhoes :P
- en uiteraard de APK t/m juni 2012 ;)

De complete lijst is nog veel langer, maar dit zijn wel de belangrijkste zaken. :)

Enige wat er aan sleutelwerk nog aan zit is de nieuwe rembekrachtiger erop monteren (oude sist wat, is het membraam wat niet meer ok is, komt vaak voor overigens).
JJHmaandag 27 september 2010 @ 16:44
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Zjuust! 8-) En een paar plekken extra laten lassen dat geen afkeur was, maar ik wilde het in 1x goed hebben (anders blijf je ieder jaar lassen en daar heb ik geen zin in). :)
[..]

Kan wel eventueel, maar je snapt wellicht wel dat 't dan wel bijbetalen wordt vanuit jouw kant. :P Je wilde toch sowieso goedkoper rijden? Hint: ik heb ook nog een 740 Turbo Intercooler uit '86 te koop staan. ;)
Dan laat ik het zo maar even, succes met de verkoop. ;)
Saninlmaandag 27 september 2010 @ 17:05
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:26 schreef r8ality het volgende:

[..]

En daar heb je weer 1. Sleuteljankers. Reageer dan niet :').

En trust me, met alles wat er al aan gebeurd is kun je voorlopig de APK lang vooruit.
:o Neee, maar ik ben een student die bijna 18 is.. En wil daarom wel weten wat ik er dus aan moet doen behalve tanken.. Sorry :o :o
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 17:26
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef JJH het volgende:

[..]

Dan laat ik het zo maar even, succes met de verkoop. ;)
Is die 740 niet iets voor je dan? Je wilde je vaste lasten drukken toch? :P
JJHmaandag 27 september 2010 @ 17:27
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:26 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Is die 740 niet iets voor je dan? Je wilde je vaste lasten drukken toch? :P
Had je die hier niet te koop staan? En die is vanaf volgend jaar belastingvrij?
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 17:38
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:27 schreef JJH het volgende:

[..]

Had je die hier niet te koop staan? En die is vanaf volgend jaar belastingvrij?
Nee staat nier hier, en is vanaf april belastingvrij. :) Tis een Turbo Intercooler uit Duitsland (zit al Nederlands kenteken op en APK t/m mei). Niet zo'n overdreven turbo maar eentje met katalysator etc. :P En geen K-Jetronic maar LH-Jetronic (zoals je 940 heeft) dus minder troubles en geschikt voor LPG. :)
JJHmaandag 27 september 2010 @ 17:49
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:38 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Nee staat nier hier, en is vanaf april belastingvrij. :) Tis een Turbo Intercooler uit Duitsland (zit al Nederlands kenteken op en APK t/m mei). Niet zo'n overdreven turbo maar eentje met katalysator etc. :P En geen K-Jetronic maar LH-Jetronic (zoals je 940 heeft) dus minder troubles en geschikt voor LPG. :)
LPG ga ik er niet ingooien denk ik, als ik straks de wegenbelasting kwijt ben en als youngtimer kan verzekeren scheelt dat al een heleboel. :Y
Ik ga hem meenemen in de overweging. :)
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 20:21
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:49 schreef JJH het volgende:

[..]

LPG ga ik er niet ingooien denk ik, als ik straks de wegenbelasting kwijt ben en als youngtimer kan verzekeren scheelt dat al een heleboel. :Y
Ik ga hem meenemen in de overweging. :)
Doe dat, je 940 kan je eventueel wel inruilen. ;) Als je meer wil weten moet je maar ff een berichtje sturen. :P
JJHmaandag 27 september 2010 @ 20:23
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Doe dat, je 940 kan je eventueel wel inruilen. ;) Als je meer wil weten moet je maar ff een berichtje sturen. :P
We vervuilen je topic. :D
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 20:27
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:23 schreef JJH het volgende:

[..]

We vervuilen je topic. :D
Oja! Dan stuur ik je wel ff een berichtje. :P
r8alitymaandag 27 september 2010 @ 21:12
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:05 schreef Saninl het volgende:

[..]

:o Neee, maar ik ben een student die bijna 18 is.. En wil daarom wel weten wat ik er dus aan moet doen behalve tanken.. Sorry :o :o
Standaard onderhoud. En wassen }:|.
Uchiha1911maandag 27 september 2010 @ 21:15
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:05 schreef Saninl het volgende:

[..]

:o Neee, maar ik ben een student die bijna 18 is.. En wil daarom wel weten wat ik er dus aan moet doen behalve tanken.. Sorry :o :o
:')
Saninlmaandag 27 september 2010 @ 21:20
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:15 schreef Uchiha1911 het volgende:

[..]

:')
Wat? Is het echt zo raar om als beginnende oldtimer fanaat (okay, die drie woorden zijn wel :') waard) goed voorbereid te zijn? :{
Bart-Willemmaandag 27 september 2010 @ 21:22
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:12 schreef r8ality het volgende:

[..]

Standaard onderhoud. En wassen }:|.
Tis matzwart! Dat hoef je niet eens te wassen. :P Al doe ik dat wel regelmatig (wielkasten schoonspuiten, alle zooi eraf etc). :P
Plupkedonderdag 30 september 2010 @ 12:36
You've got a PM. ;)
Bart-Willemmaandag 18 oktober 2010 @ 16:44
Kick! Nog steeds te koop!

Beperkt inruil mogelijk (moet wel Volvo of Saab zijn). :)
Bart-Willemmaandag 29 november 2010 @ 22:23
Verkocht!! Auto blijft gelukkig wel binnen Fok. :P
Symphonicdinsdag 30 november 2010 @ 10:26
Top ^O^