Bart-Willem | zaterdag 25 september 2010 @ 23:23 |
Te koop omdat ik echt moet gaan minderen met het aantal auto's (laatst nog een T5R erbij gekocht dus het begint echt te gortig te worden nu) en omdat ik er te weinig in rij: een leuke Volvo Amazon B20 uit 1969. 2-deurs en met gescheiden remsysteem. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Net een grote beurt gehad (Millers 20w50 olie, Volvo oliefilter, luchtfilter, wat pakkingen en van alles nagekeken en klein grut vervangen) en APK t/m juni 2012! Verder heb ik een hoop laswerk laten doen om de auto weer 100% roestvrij te krijgen. Ook zijn beide koplampen vervangen en zitten er nieuwe mooie chrome verstralers op. ![]() Voorzien van RVS sierringen met white walls, leuke rode velgen (origineel Volvo redblock-rood) en gerold in matzwart industrie/botenlak. Oorspronkelijke kleur van de auto is cremewit. De auto heeft een Brink trekhaak. Verder heb ik (in verband met ontbreken van hoofdsteunen bij de originele stoelen) de originele stoelen vervangen door stoelen uit een Volvo 480. Zitten aanzienlijk beter! ![]() Deze Amazon is absoluut roestvrij! Vlak voor de nieuwe APK heb ik alles aan roest eruit laten slijpen en opnieuw laten lassen. Hiervoor is uitsluitend origineel Volvo-plaatwerk gebruikt. Vervangen zijn: bodemplaten linksvoor en rechtsvoor, binnenscherm en de binnendorpel. De vorige eigenaar heeft 2 jaar geleden al nieuwe wielranden achter en een nieuwe reservewielbak erin gezet. De auto is in juni opnieuw getectyleerd. Afgelopen anderhalf jaar is er voor ruim 2000 Euro aan verspijkerd (onderhoudshistorie aanwezig) en bij de auto zitten zeer veel reserve-onderdelen (veel als in: echt veel ![]() Pluspunten: - geheel roestvrij: er zit geen laswerk aan! - net een grote beurt gehad + veel nieuwe onderdelen (afgelopen anderhalve jaar voor ruim 2000 Euro, overzicht te krijgen per mail/pm) - veel reserve-onderdelen worden erbij geleverd - uniek uiterlijk - bijna 2 jaar APK Minpuntjes: - rembekrachtiger is lek (niet qua vocht, maar qua vacuüm, de auto remt daardoor als een auto zonder rembekrachtiger), een goede rembekrachtiger wordt erbij geleverd; - de vorige eigenaar heeft de wielranden er opnieuw in gelast maar niet overal is dat even netjes gedaan en hiervoor is plamuur gebruikt om het weer strak te maken. Op sommige kleine plekjes komt de plamuur wat los (is wel bijgewerkt). Auto gaat weg omdat ik meerdere oldtimers heb en hierin wil gaan minderen. Niet in originele staat, maar wel iets unieks en keihard. Hier kom je niet gauw een tweede van tegen! De auto staat in Eindhoven. Prijs: 3500 Euro of t.e.a.b. ![]() | |
Armageddon | zondag 26 september 2010 @ 00:17 |
110 euro | |
Bart-Willem | zondag 26 september 2010 @ 00:35 |
quote:Ik zou in kleine zalen beginnen. ![]() | |
Lord_Vetinari | zondag 26 september 2010 @ 00:37 |
Dit snap ik niet:quote: quote:En hoe krijg jij 2 jaar APK op een auto? | |
Gutz | zondag 26 september 2010 @ 00:45 |
quote:Om de auto door de APK te krijgen is deze geheel roestvrij gemaakt. Dus vandaar 't pluspunt. / Oldtimers hoeven maar om de 2 jaar gekeurd te worden. | |
Sjoegerd | zondag 26 september 2010 @ 00:48 |
Omg kon ik het geld maar kwijt ![]() | |
JJH | zondag 26 september 2010 @ 07:18 |
Ruilen voor een 940? ![]() | |
marcosta | zondag 26 september 2010 @ 10:37 |
quote:je kan je geld kwijt door deze auto te kopen ![]() | |
Bart-Willem | zondag 26 september 2010 @ 13:02 |
quote:Zjuust! ![]() ![]() quote:Kan wel eventueel, maar je snapt wellicht wel dat 't dan wel bijbetalen wordt vanuit jouw kant. ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Bart-Willem op 26-09-2010 13:43:00 ] | |
pgrferrari | zondag 26 september 2010 @ 17:13 |
Toffe bak man! Ik vindt dit echt een maffiabak ![]() Ik heb een zwak voor oldtimers ![]() Maar nou nog sparen... | |
EdvandeBerg | zondag 26 september 2010 @ 21:31 |
Wat een prachtwagen! | |
Fom | zondag 26 september 2010 @ 22:36 |
Hoe hard gaat ie? | |
Saninl | zondag 26 september 2010 @ 23:19 |
Wat doet hij in gebruik ![]() | |
pgrferrari | zondag 26 september 2010 @ 23:21 |
quote: ![]() | |
Bart-Willem | zondag 26 september 2010 @ 23:34 |
quote:Dank! ![]() quote:Top zou rond de 180 moeten liggen, heb 't zelf alleen nooit uitgetest. ![]() ![]() ![]() quote:Ligt erg aan de zwaarte van je rechtervoet. ![]() ![]() | |
Saninl | zondag 26 september 2010 @ 23:47 |
Ohw, Oké. Bedankt. Het is echt een toffe wagen! Ik denk wel dat je veel verstand moet hebben van oldtimers alvorens je zo'n aanschaf kan overwegen, zit zit ik nu fout? Daarbij is het als eerste auto geen verstandige keus hè? | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 00:07 |
Er zijn tig mensen die zoiets als eerste auto pakken. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
blarewitch | maandag 27 september 2010 @ 02:52 |
Gaaf! TS; Wat voor oldtimers heb je nog meer? (Ik heb zelf een brilkever uit '52.) | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 10:22 |
Een 244 diesel uit 1979, een 244 uit 1986 (staat op stalling), en een 740 Turbo Intercooler uit 1986 (is in april belastingvrij). ![]() ![]() | |
EdvandeBerg | maandag 27 september 2010 @ 10:29 |
Ruilen tegen een Rover 2200 uit 1977? Mijn vader heeft er nog een staan in prima conditie maar raakt hem niet kwijt. Tis er zo een: | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 10:59 |
Dan zit ik opgescheept met een auto die ik niet kwijt raak. ![]() ![]() | |
r8ality | maandag 27 september 2010 @ 11:04 |
Ik ga niet nog een auto van je kopen ![]() | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 11:52 |
quote:Een Amazon heb je nog niet gehad toch? ![]() | |
Saninl | maandag 27 september 2010 @ 15:16 |
quote:Ik vind het echt een gave bak! Maar ben zo bang dat ik er teveel aan moet doen en het niet mijn dagelijkse eerste autotje van kan maken ![]() | |
r8ality | maandag 27 september 2010 @ 15:26 |
quote:En daar heb je weer 1. Sleuteljankers. Reageer dan niet ![]() En trust me, met alles wat er al aan gebeurd is kun je voorlopig de APK lang vooruit. | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 16:24 |
quote:Tja met een gare Fiesta uit 1991 zal misschien meer aan de hand zijn dan met deze. ![]() Even een lijstje met een aantal zaken die vervangen zijn: - grote beurt: nieuwe olie, nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter, nieuwe bougies, nieuwe pakkingen tussen carburateur en luchtfilter, remmerij nagekeken, koelsysteem gecontroleerd etc etc - silentblocs stuurstang vervangen - nieuwe koplampen - nieuwe verstralers - bodemplaten linksvoor en rechtsvoor vervangen (origineel Volvo) - binnenscherm rechtsvoor vervangen (origineel Volvo) - hoekdeel/deurstijl rechtsvoor vervangen (origineel Volvo) - binnendorpel deels vervangen - auto is grotendeels opnieuw getectyleerd van onder, en aan de binnenzijde vooraan ook - voorruit opnieuw afgekit - compleet nieuw vloertapijt erin + isolatiemateriaal + nieuwe versnellingspookhoes ![]() - en uiteraard de APK t/m juni 2012 ![]() De complete lijst is nog veel langer, maar dit zijn wel de belangrijkste zaken. ![]() Enige wat er aan sleutelwerk nog aan zit is de nieuwe rembekrachtiger erop monteren (oude sist wat, is het membraam wat niet meer ok is, komt vaak voor overigens). | |
JJH | maandag 27 september 2010 @ 16:44 |
quote:Dan laat ik het zo maar even, succes met de verkoop. ![]() | |
Saninl | maandag 27 september 2010 @ 17:05 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 17:26 |
quote:Is die 740 niet iets voor je dan? Je wilde je vaste lasten drukken toch? ![]() | |
JJH | maandag 27 september 2010 @ 17:27 |
quote:Had je die hier niet te koop staan? En die is vanaf volgend jaar belastingvrij? | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 17:38 |
quote:Nee staat nier hier, en is vanaf april belastingvrij. ![]() ![]() ![]() | |
JJH | maandag 27 september 2010 @ 17:49 |
quote:LPG ga ik er niet ingooien denk ik, als ik straks de wegenbelasting kwijt ben en als youngtimer kan verzekeren scheelt dat al een heleboel. ![]() Ik ga hem meenemen in de overweging. ![]() | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 20:21 |
quote:Doe dat, je 940 kan je eventueel wel inruilen. ![]() ![]() | |
JJH | maandag 27 september 2010 @ 20:23 |
quote:We vervuilen je topic. ![]() | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 20:27 |
quote:Oja! Dan stuur ik je wel ff een berichtje. ![]() | |
r8ality | maandag 27 september 2010 @ 21:12 |
quote:Standaard onderhoud. En wassen ![]() | |
Uchiha1911 | maandag 27 september 2010 @ 21:15 |
quote: ![]() | |
Saninl | maandag 27 september 2010 @ 21:20 |
quote:Wat? Is het echt zo raar om als beginnende oldtimer fanaat (okay, die drie woorden zijn wel ![]() ![]() | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 21:22 |
quote:Tis matzwart! Dat hoef je niet eens te wassen. ![]() ![]() | |
Plupke | donderdag 30 september 2010 @ 12:36 |
You've got a PM. ![]() | |
Bart-Willem | maandag 18 oktober 2010 @ 16:44 |
Kick! Nog steeds te koop! Beperkt inruil mogelijk (moet wel Volvo of Saab zijn). ![]() | |
Bart-Willem | maandag 29 november 2010 @ 22:23 |
Verkocht!! Auto blijft gelukkig wel binnen Fok. ![]() | |
Symphonic | dinsdag 30 november 2010 @ 10:26 |
Top ![]() |