Te koop omdat ik echt moet gaan minderen met het aantal auto's (laatst nog een T5R erbij gekocht dus het begint echt te gortig te worden nu) en omdat ik er te weinig in rij: een leuke Volvo Amazon B20 uit 1969. 2-deurs en met gescheiden remsysteem.

![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net een grote beurt gehad (Millers 20w50 olie, Volvo oliefilter, luchtfilter, wat pakkingen en van alles nagekeken en klein grut vervangen) en APK t/m juni 2012! Verder heb ik een hoop laswerk laten doen om de auto weer 100% roestvrij te krijgen. Ook zijn beide koplampen vervangen en zitten er nieuwe mooie chrome verstralers op.

De distributieset is 2 jaar geleden vervangen.
Voorzien van RVS sierringen met white walls, leuke rode velgen (origineel Volvo redblock-rood) en gerold in matzwart industrie/botenlak. Oorspronkelijke kleur van de auto is cremewit. De auto heeft een Brink trekhaak.
Verder heb ik (in verband met ontbreken van hoofdsteunen bij de originele stoelen) de originele stoelen vervangen door stoelen uit een Volvo 480. Zitten aanzienlijk beter!

De originele stoelen (cognac-kleur sky/leer, in nette staat) krijgt de koper er uiteraard bij. Interieur is verder in zeer nette staat en er zit ook een gloednieuwe complete mattenset in.
Deze Amazon is absoluut roestvrij! Vlak voor de nieuwe APK heb ik alles aan roest eruit laten slijpen en opnieuw laten lassen. Hiervoor is uitsluitend origineel Volvo-plaatwerk gebruikt. Vervangen zijn: bodemplaten linksvoor en rechtsvoor, binnenscherm en de binnendorpel. De vorige eigenaar heeft 2 jaar geleden al nieuwe wielranden achter en een nieuwe reservewielbak erin gezet. De auto is in juni opnieuw getectyleerd.
Afgelopen anderhalf jaar is er voor ruim 2000 Euro aan verspijkerd (onderhoudshistorie aanwezig) en bij de auto zitten zeer veel reserve-onderdelen (veel als in: echt veel

).
Pluspunten:
- geheel roestvrij: er zit geen laswerk aan!
- net een grote beurt gehad + veel nieuwe onderdelen (afgelopen anderhalve jaar voor ruim 2000 Euro, overzicht te krijgen per mail/pm)
- veel reserve-onderdelen worden erbij geleverd
- uniek uiterlijk
- bijna 2 jaar APK
Minpuntjes:
- rembekrachtiger is lek (niet qua vocht, maar qua vacuüm, de auto remt daardoor als een auto zonder rembekrachtiger), een goede rembekrachtiger wordt erbij geleverd;
- de vorige eigenaar heeft de wielranden er opnieuw in gelast maar niet overal is dat even netjes gedaan en hiervoor is plamuur gebruikt om het weer strak te maken. Op sommige kleine plekjes komt de plamuur wat los (is wel bijgewerkt).
Auto gaat weg omdat ik meerdere oldtimers heb en hierin wil gaan minderen.
Niet in originele staat, maar wel iets unieks en keihard. Hier kom je niet gauw een tweede van tegen!
De auto staat in Eindhoven.
Prijs: 3500 Euro of t.e.a.b.