abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2010 @ 16:58:39 #1
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_86832566
Ik heb een simpele vraag voor de koks hier op Fok!
Kan ik 2 kilo gehakt kopen, deze kruiden (compleet met ei en paneermeel etc.), daar ballen van maken en dan invriezen voor later gebruik?

Ik zie er tegenop om het compleet met ei in te vriezen. Ik weet gewoon niet of het kan....
pi_86832731
Eerst even bakken en braden en dan invriezen misschien een betere optie
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:03:01 #3
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_86832738
ik bak ze altijd voor ik het invries

maar dat is omdat ik anders te lui ben...
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:05:32 #4
8760 Beavis
pi_86832849
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:02 schreef Nyand het volgende:
Eerst even bakken en braden en dan invriezen misschien een betere optie
Dat vind ik jammer. Ik bak ze liever wanneer ik ze nodig heb.
Opwarmen maakt het toch wat droger...of doe ik het fout?
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:32:59 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86833779
Zie niet in waarom je het niet in zou kunnen vriezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_86835504
Doe het zelden maar gebruik dan van die steriele latex handschoentjes bij het kneden. Misschien is het enorme onzin van mij maar ik ben bang dat het gehakt anders bederft.
pi_86851030
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:20 schreef Stali het volgende:
Doe het zelden maar gebruik dan van die steriele latex handschoentjes bij het kneden. Misschien is het enorme onzin van mij maar ik ben bang dat het gehakt anders bederft.
Gewoon je handen wassen als je aan eten gaat zitten?
Ja, schrok je toch even he!
pi_86851377
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:24 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Gewoon je handen wassen als je aan eten gaat zitten?
Ja, dat is nummer 1.
Ik ben er heel erg voorzichtig mee. Vrouwen kunnen bijv.vlees laten bederven wanneer ze menstrueren. Weet trouwens niet of dit echt zo is of een hardnekkig gerucht.

Maar het is bij mij een dubbele vrees. Ik heb korte nagels met een witte groeirand. Bij kneden kan er toch wel wat tussenblijven en ondanks veelvuldig handenwassen kan er ook misschien iets onder mijn nagels zitten. Vandaar dat ik liever het zekere voor het onzekere neem.

Met eten ben ik gewoon heel voorzichtig. Kook ook nooit met losse haren boven het eten en check wat ik aan heb en ook of daar geen lange haar inzit. Misschien is het overdreven maar niets is viezer dan in je mond een haar van een ander aantreffen of ziek worden.
  zondag 26 september 2010 @ 02:50:30 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86851410
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:48 schreef Stali het volgende:
Ja, dat is nummer 1.
Ik ben er heel erg voorzichtig mee. Vrouwen kunnen bijv.vlees laten bederven wanneer ze menstrueren. Weet trouwens niet of dit echt zo is of een hardnekkig gerucht.
En waar heb je dat nou weer gehoord? :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86851515
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:50 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En waar heb je dat nou weer gehoord? :')
Oh, nu weet je wel te reageren? :').

Het is een heel bekend gerucht. Google maar eens. Vroeger mochten vrouwen die in een slagerij werkten niet komen wanneer ze ongesteld waren. Vlees zou bederven en bijv. jam en mayonaise ook.
Het is nooit wetenschappelijk bewezen trouwens maar wel een volksgerucht. En ik heb het ook niet anders beweerd in mijn vorige post. Ik wilde alleen maar aangeven heel voorzichtig te zijn.

Je kunt met je gewassen handen vol in de gehakt kneden maar er is sowieso een zeker risico. Ringen af en tja, nagels, vrouwen hebben deze meestal iets langer dan de man.
pi_86851529
Mijn god, jij hebt een kutleven.
pi_86851544
quote:
Op zondag 26 september 2010 03:00 schreef Poepoog het volgende:
Mijn god, jij hebt een kutleven.
Specificeer "jij" ?
pi_86853206
quote:
Op zondag 26 september 2010 03:01 schreef Stali het volgende:

[..]

Specificeer "jij" ?
Denk eens na?
pi_86853384
achja netzoals ze vroeger vrouwen niet mee mochten doen aan het leven als ze ongesteld waren omdat het onrein was(staat ook in de bijbel enzo). mensen wisten toen niet wat het was, iemand bloed zonder gewond te zijn en het stopt niet binnen een paar uur.
angst voor het onbekende laat mensen rare dingen doen. tegenwoordig weten we wel beter... tenminste dat dacht ik...
pi_86858311
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:20 schreef Stali het volgende:
Dat is onzin hoor. Bovendien zijn die handschoenen meeestal verre van steriel.

Verder kun je rauwe ballen wel invriezen, je hebt dan wel kans dat ze wat droger worden. De gare ballen zijn natuurlijk ook prima in te vriezen.
Whatever...
pi_86858678
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:59 schreef Stali het volgende:

[..]

Oh, nu weet je wel te reageren? :').

Het is een heel bekend gerucht. Google maar eens. Vroeger mochten vrouwen die in een slagerij werkten niet komen wanneer ze ongesteld waren. Vlees zou bederven en bijv. jam en mayonaise ook.
Het is nooit wetenschappelijk bewezen trouwens maar wel een volksgerucht. En ik heb het ook niet anders beweerd in mijn vorige post. Ik wilde alleen maar aangeven heel voorzichtig te zijn.

Je kunt met je gewassen handen vol in de gehakt kneden maar er is sowieso een zeker risico. Ringen af en tja, nagels, vrouwen hebben deze meestal iets langer dan de man.
Het is inderdaad een bekend gerucht. Zelfs in Turkije geloven ze er in. :')
pi_86858763
ja hoor, kan prima

ik maak ook altijd een hele batch hamburgers en vries er dan heel veel in, wel even, als je er hambo's van maakt, zorgen dat er een huishoudfolietje tussen zit :P als je ze per 2 of meer invriest!
Ja doei.
  zondag 26 september 2010 @ 16:05:46 #18
8760 Beavis
pi_86863155
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
ja hoor, kan prima

ik maak ook altijd een hele batch hamburgers en vries er dan heel veel in, wel even, als je er hambo's van maakt, zorgen dat er een huishoudfolietje tussen zit :P als je ze per 2 of meer invriest!
Dan ga ik dat maar eens proberen. :Y
pi_86884033
Ik heb met open mond net enkele posts gelezen...... Uiteraard is hygiene belangrijk, maar je gehakt kneden met steriele handschoenen??? }:|
Nee echt, is er iemand op aarde die dit doet thuis? Je wast je handen, bindt eventueel je haar in een staart en gaat gehaktballen kneden! Toch?? Of zeg ik nu iets raars??

Anyway, om op de oorspronkelijke vraag van TS terug te komen: ja dat kan. Waarom niet????
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 27 september 2010 @ 17:10:02 #20
8760 Beavis
pi_86906891
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:37 schreef Tezz het volgende:
Anyway, om op de oorspronkelijke vraag van TS terug te komen: ja dat kan. Waarom niet????
Ik dacht misschien vanwege het ei. Ik vries normaal gesproken geen eieren in :+
pi_86907891
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:10 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik dacht misschien vanwege het ei. Ik vries normaal gesproken geen eieren in :+
Maar als het verwerkt is, is het toch geen probleem? Tenminste nooit geen problemen mee gehad!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')