abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86795355
FYI: Het Roaccutane topic #34

Heeft iemand hier ervaring met een onsuccesvolle roa kuur? Ik heb een kuur van 7 maanden afgerond waarbij ik uiteindelijk 120 mg per kg lichaamsgewicht heb binnengekregen, helaas niet met blijvend resultaat.

Gedurende de kuur was ik vrijwel geheel acne vrij, overigens wel ten koste van veel bijverschijnselen. Na het afronden van de kuur was ik na een week al van de meeste bijverschijnselen af, maar zat ook mijn gezicht weer onder de puistjes. Dit verbaasde me enigszins aangezien ik dacht te weten dat de roa nog 1 tot 2 maanden in je bloed blijft zitten, blijkbaar in mijn geval met een te lage concentratie om merkbaar te zijn..?

Mjah het is wat het is, maar wat is nu (zo’n 4 weken verder) mijn beste optie? Een nieuwe roa kuur? Wederom eenzelfde hoeveelheid? Hoe lang na het eindigen van de eerste kuur kun je een tweede starten? Moet je je lichaam een x aantal maanden rust gunnen of is dat niet nodig?
pi_86797137
Dit lijken me vragen die je beter aan de dermatoloog kan voorleggen.

Maar volgens mij is het geen probleem als je weer opnieuw wil beginnen/verder wil gaan met Roaccutane. ;)
pi_86800123
Ga ik zeker doen! Ik bereid me graag voor op dat soort gesprekken. Het stelt me in staat om gerichter vragen stellen en het verkleint de kans dat ik naderhand met onbeantwoorde vragen blijf zitten.

Ik las ergens dat je beter 2 maanden kan wachten voor je met een tweede kuur begint. De acne kan blijkbaar nog verbeteren in die 2 maanden... fingers crossed :)

Ik kan geen info vinden over de aanbevolen duur/intensiteit van een tweede kuur in relatie tot de eerste kuur. Ik ben ook benieuwd of er veranderingen kunnen optreden in de bijverschijnselen van een tweede kuur. Alle tips/adviezen/links/etc zijn welkom!
pi_86800361
Ik ben rond begin Juli gestopt met Roaccutane, heb een heel jaar niet mee gegymd met school door de pijn aan de spieren en met name de rug die het veroorzaakt. Nu nadat ik wederom ernstige verschijnselen krijg van acné heb ik snel mijn dermatoloog gebeld die mij Dinsdag z.s.m zal terugbellen om mij vervolgens ROA voor te schrijven tot de tijd dat ik mijn nieuwe afspraak heb.

Er ontstaat bij mij geregeld fikse ontstekingen op de borst en daar heb ik ook een groot litteken aan overgehouden. Mijn angst is dat dit nogmaals zal gebeuren, ik zal weer aan de ROA moeten volgens de assistente van de dermatoloog.

Ja dus, dit wordt mijn 2e kuur dan.
pi_86801303
Bij 1 op de 20 komt het voor dat een tweede roa kuur noodzakelijk is, vervolgens slaat bij het grootste gedeelte van de mensen die beginnen aan een tweede kuur het vervolgens wel blijvend aan.
pi_86812013
Als de roa ook nog effect heeft na de kuur, voor hoe lang blijft dit dan effect hebben?
Diabox, jij heb het over blijvend maar ik neem aan dat dit effect ook in de loop der maanden/jaren afneemt ofniet?
pi_86813025
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:14 schreef Burnster het volgende:
Als de roa ook nog effect heeft na de kuur, voor hoe lang blijft dit dan effect hebben?
Diabox, jij heb het over blijvend maar ik neem aan dat dit effect ook in de loop der maanden/jaren afneemt ofniet?
Volgens de bijsluiter twee maanden, naar mijn mening hoogstens enkele dagen/weken.

Blijvende effect spreek ik over jaren (dan al niet tot je dood ;))
pi_86828790
In het vorige topic heb ik ook al vermeld dat bij mij na 2-3 maanden gestopt te zijn met roa het ook weer terug begint te komen. Vreemd genoeg alleen in mijn gezicht. Voordat ik aan mijn eerste kuur begon had ik het ook op mijn rug en borst, maar op die plekken is het bij mij wel nogsteeds helemaal weg. Niet dat ik daar minder blij om ben trouwens :D.
  zaterdag 25 september 2010 @ 16:19:05 #9
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_86831205
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je roa hebt geslikt voor je 18e is de kans heel erg groot dat het terug komt. Dat vertelden ze mij meteen. Ik hoop voor je dat het weg gaat!

Btw weer een nieuwe weblog geschreven over gesprek met dermatoloog en hoe het nu gaat:
http://lisetterozenberg.web-log.nl
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_86831396
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:19 schreef lieveliesje90 het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je roa hebt geslikt voor je 18e is de kans heel erg groot dat het terug komt. Dat vertelden ze mij meteen. Ik hoop voor je dat het weg gaat!
Zolang je endocriene systeem nog in ontwikkeling is is er 'n reeele kans dat het terugkomt.
pi_86832470
Ik ben nu bezig met m'n tweede kuur (eerste is al 3 jaar geleden). Volgens mijn dermatoloog moet ik nu een langere kuur doen om te zorgen dat het deze keer definitief wegblijft.
pi_86832516
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:56 schreef Soulagement het volgende:
Ik ben nu bezig met m'n tweede kuur (eerste is al 3 jaar geleden). Volgens mijn dermatoloog moet ik nu een langere kuur doen om te zorgen dat het deze keer definitief wegblijft.
Hoeft niet per definitie, ligt er natuurlijk aan wat je comulatieve dosis was in je eerste kuur. Sowieso was je dus 17 toen je je eerste kuur had? Grotere kans dat het terugkomt uiteraard.
pi_86833365
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:57 schreef Diabox het volgende:

[..]

Hoeft niet per definitie, ligt er natuurlijk aan wat je comulatieve dosis was in je eerste kuur. Sowieso was je dus 17 toen je je eerste kuur had? Grotere kans dat het terugkomt uiteraard.
Ja, klopt. Ik heb eigenlijk geen idee meer. Maar het verloopt nu wel prima zonder dat ik al te veel last heb van bijwerkingen (wat spierpijn en droge huid/lippen) dus ik vind alles best.
pi_86841586
Dit gaat niet over roa, maar wel over acne.

Ik kwam via google terecht op deze site: http://www.acne.org/regimen.html.

Is dus een soort programma wat je moet volgen, waarbij je een soort pakket koopt met alle benodigde spullen.

Je denkt waarschijnlijk (ik twijfel ook nog) dat dit een van de vele scamsites over acne is, maar de site verwijst ook naar producten van andere winkels als je hun pakket niet wilt kopen. Ook lees ik veel positieve reacties (zou nep kunnen zijn, maar er is ook gewoon een forum etc) en het ziet er verder betrouwbaar uit.

Wat denken jullie hiervan?
pi_86859210
Zoals iedereen hier, begint het bij mij ook een beetje terug te komen. Ik ben al gestopt met roken om die factor uit te schakelen en het heeft zeker een beetje geholpen. Heb alleen een grote pijnlijke ontsteking bij mn haarlijn :P Kijk het nog wel even aan of ik weer opnieuw naar de derma ga want ik heb geen zin om onnodig een nieuwe kuur te doen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_86859294
.

[ Bericht 99% gewijzigd door micheldan op 26-09-2010 18:51:41 ]
pi_86860677
Nice dat je foto's linkt naar je local machine, maar die kunnen wij natuurlijk niet viewen :')

@bawaa
Ze gebruiken daar gewoon benzoylperoxide, dat is voor mensen met her en der een puistje. Sowieso is dat stap 1 van het protocol van een dermatoloog tegen acne. Meesten hier zitten dus al bij de laatste stap roaccutane hoor. En op die site zit er nog wat onzin omheen, gezicht gently wassen 100x per dag, ja man, vooral doen. En nog wat olien etc. zie ik.

quote:
Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef dreamzk het volgende:
Zoals iedereen hier, begint het bij mij ook een beetje terug te komen. Ik ben al gestopt met roken om die factor uit te schakelen en het heeft zeker een beetje geholpen. Heb alleen een grote pijnlijke ontsteking bij mn haarlijn :P Kijk het nog wel even aan of ik weer opnieuw naar de derma ga want ik heb geen zin om onnodig een nieuwe kuur te doen.
Bij enkele ontstekingen gewoon benzoylperoxide gebruiken. Als het erger wordt uiteraard weer dermatoloog ;)
pi_86868913
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met roaccutane... Helpt dat ook tegen de roodheid(vurig donkerrood) dat er overblijft als de acne weg is? Momenteel zitten mijn hele wangen onder rode na-kleuren...
pi_86869281
aaah hoe fotos te poste dan:p
pi_86869359
KUT na 4 maanden helemaal niks geen puisten te hebben gehad heb ik nu een kleintje op m'n wang. Hopen dat het hier bij blijft want anders wordt het tijd voor een kuur 2.
pi_86869528
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:52 schreef micheldan het volgende:
aaah hoe fotos te poste dan:p
Uploaden op het internet.

http://www.tinypic.com

quote:
Op zondag 26 september 2010 18:54 schreef Deventer__ het volgende:
KUT na 4 maanden helemaal niks geen puisten te hebben gehad heb ik nu een kleintje op m'n wang. Hopen dat het hier bij blijft want anders wordt het tijd voor een kuur 2.
Ik zou me pas zorgen beginnen te maken bij meerdere hoor :P

quote:
Op zondag 26 september 2010 18:43 schreef Stie het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met roaccutane... Helpt dat ook tegen de roodheid(vurig donkerrood) dat er overblijft als de acne weg is? Momenteel zitten mijn hele wangen onder rode na-kleuren...
Nee, dat blijft zelfs langer zitten.
pi_86869711
Langer als in paar weken of langer als in jaren?
pi_86869948
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:03 schreef Stie het volgende:
Langer als in paar weken of langer als in jaren?
Weken, sommige enkele maanden.
pi_86870104
Het is dus onder geen enkel beding echt blijvend? Laat ik dan maar hopen op weken.
pi_86875817
Wat voor spul gebruiken jullie om een vette huid mee in te smeren? M'n huid is wel weer wat vetter dan toen ik roa gebruikte. Gelukkig lang niet zo vet als daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')