abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86782664
Extra paaltjes zijn niet echt nodig. Grote verspilling van tijd en geld.

Dat de borg omlaag kan, ben ik het wel mee eens. Want dat ís gewoon belachelijk hoog. En het systeem moet retourtjes kunnen herkennen. Omdat dit nu niet kan, reis je van A naar B met de prijs van een enkeltje en vervolgens weer van B naar A met weer een enkeltje. :|W Ik heb de indruk dat ze het systeem dit echt wel kunnen late herkennen, maar dat ze het expres niet gedaan hebben om zo meer geld te ontvangen van de reizigers.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:34:25 #32
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86782740
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een wettelijk regel waarbij de gemeenschap gedient is (verlichting brengt veiligheid voor de weggebruikers), vergelijken met een opgedrongen betaalsysteem waar van te voren voorspelde ontwerp fouten inzitten. Typische VVD mentaliteit, domme marketing ideen het publiek door de strot willen drukken die de gemeenschap niets opleveren.
De VVD heeft er helemaal niks mee te maken, het is een initiatief van de OV maatschappijen, zoals connexxion, NS, RET en nog wat.

Jullie willen allemaal voor de laagste tarieven reizen, dus jullie zetten deze maatschappijen aan om systemen te ontwikkelen wat de kosten drukt om zo die lage tarieven te realiseren. Ik betaal liever wat meer voor een goed-werkend systeem, maar omdat jullie prioriteiten liggen bij elk half jaar een nieuw mobieltje, uitgaan en niet bij het openbaar vervoer, wordt heel Nederland belast met dit soort kostendrukkende zwakzinnige systemen. Ik geef er maar aan toe, zo werkt het nou eenmaal, maar als iemand het recht heeft om te klagen dan zijn dat de mensen die niet zo lopen de miepen over te dure openbaar vervoer. Klaagschavuiten.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:37:23 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86782861
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:34 schreef mlg het volgende:

[..]

De VVD heeft er helemaal niks mee te maken, het is een initiatief van de OV maatschappijen, zoals connexxion, NS, RET en nog wat.

Jullie willen allemaal voor de laagste tarieven reizen, dus jullie zetten deze maatschappijen aan om systemen te ontwikkelen wat de kosten drukt om zo die lage tarieven te realiseren. Ik betaal liever wat meer voor een goed-werkend systeem, maar omdat jullie prioriteiten liggen bij elk half jaar een nieuw mobieltje, uitgaan en niet bij het openbaar vervoer, wordt heel Nederland belast met dit soort kostendrukkende zwakzinnige systemen. Ik geef er maar aan toe, zo werkt het nou eenmaal, maar als iemand het recht heeft om te klagen dan zijn dat de mensen die niet zo lopen de miepen over te dure openbaar vervoer. Klaagschavuiten.
Maar de kosten zijn niet gedrukt door de OV-kaart? Ze zijn duurder geworden juist. Dus je hele betoog is meteen al fout.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86782918
Als het systeem echt voor de reiziger was ontworpen zou je niet eens meer het probleem hebben dat je bij de overstap van de trein naar de BUS/tram/metro ook weer een keer opstap tarief betaald. Sterker nog het systeem zou zo slim moeten zijn om de hemelsbrede afstand van je gehele reis te factureren, want met het ov reis je per defenitie altijd om en ben je langzamer als de auto. Toch wordt je geacht om af te rekenen naar het aantal afgelegde kilometers. Als reiziger zou je graag zo snel mogelijk van A naar B komen, omdat je dan het OV neemt wat omwegen maakt mag je er ook nog extra voor betalen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:40:22 #35
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86782960
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar de kosten zijn niet gedrukt door de OV-kaart? Ze zijn duurder geworden juist. Dus je hele betoog is meteen al fout.
Ik ga vanaf het centrum wel is met de bus. Normaal betaalde ik 1,30, nu betaal ik 72 cent. Vanaf dag 1 van de OV chipkaart loop ik niet te klagen en te tieren, maar check ik normaal in en uit. Voor mij is het dus goedkoper, omdat ik kennlijk een van de weinigen ben die een beetje actief nadenkt.

In de test regio's waren bovendien nauwelijks problemen. Pas toen het landelijk werd, de SP weer is wat te klagen had, want ze kunnen kennelijk nog steeds niet de privatisering van NS aanvaarden, is het opeens een probleem. Het is gewoon een simpel systeem waar je welgeteld 2 handelingen moet uitvoeren, namelijk in- en uitchecken.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86782964
Maar ff serieus dit hele plan slaat toch al nergens op omdat als je in de bus vergeet uit te checken je bij de bushalte ook niet ineens gaat uitchecken?

Je zal dezelfde stommiteiten begaan, misschien zelfs vaker omdat je dus niet tijdens het verlaten van de bus al aan de paaltjes herinnert word door mensen die voor jou uitchecken enz.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86783225
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:40 schreef mlg het volgende:

Voor mij is het dus goedkoper, omdat ik kennlijk een van de weinigen ben die een beetje actief nadenkt.
Dan heb jij geluk.

De reizen die ik met de bus maak waren altijd 2 strippen (ongeveer 1.03 euro) met het nieuwe strippenkaart tarief van 7.70 euro. Wanneer ik de chipkaart gebruik ben ik nu altijd rond de 1.30 kwijt. Afhankelijk nog van welke bus ik neem want sommige rijden meer om dan andere. :')
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:52:55 #38
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86783429
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan heb jij geluk.

De reizen die ik met de bus maak waren altijd 2 strippen (ongeveer 1.03 euro) met het nieuwe strippenkaart tarief van 7.70 euro. Wanneer ik de chipkaart gebruik ben ik nu altijd rond de 1.30 kwijt. Afhankelijk nog van welke bus ik neem want sommige rijden meer om dan andere. :')
In Twente gaat het ook een beetje anders. Als ik van het centrum van mijn stad naar mijn huis wil, moet ik de bus richting een andere stad nemen. Je betaalt dan de prijs voor naar de andere stad, terwijl ik zo'n 4 haltes (van de 12?) verder moet zijn.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86783524
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:52 schreef mlg het volgende:

[..]

In Twente gaat het ook een beetje anders. Als ik van het centrum van mijn stad naar mijn huis wil, moet ik de bus richting een andere stad nemen. Je betaalt dan de prijs voor naar de andere stad, terwijl ik zo'n 4 haltes (van de 12?) verder moet zijn.
Hoe kom je trouwens aan je oude prijs van 1.30 euro. Dat is geen veelvoud van een aantal strippen, en de strippenkaart kon ik tot vorig jaar door heel nederland gebruiken.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:02:44 #40
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86783783
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe kom je trouwens aan je oude prijs van 1.30 euro. Dat is geen veelvoud van een aantal strippen, en de strippenkaart kon ik tot vorig jaar door heel nederland gebruiken.
Geen idee, je kunt ze nog steeds voor 1,30 kopen, van Hengelo naar Enschede.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86784223
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:02 schreef mlg het volgende:

[..]

Geen idee, je kunt ze nog steeds voor 1,30 kopen, van Hengelo naar Enschede.
Dat is dan weer geen geld helemaal van hengelo naar enschede voor 1.30 euro. Hoe gaan ze zulke voordelige kaartjes in die OV chipkaart integreren?

Wanneer mensen straks dat traject met de ov-chipkaart doen gaat het ze 1.95 kosten. Terwijl het maar 3 strippen was dus 1.53 met de strippenkaart.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:27:23 #42
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_86784644
we HADDEN een goed werkend systeem. De strippenkaart. Werkte perfect.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:32:48 #43
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86784817
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef voice-over het volgende:

[..]

Typisch GroenLinks. Kosten interesseert ze niks. Hoe inefficienter, hoe beter lijken zij te denken. Wat kan je anders verwachten van een partij die haar wortels heeft in het communisme.

Het huidige beleid van restitutie - formuliertje invullen in geval van vergeten uit te checken - voldoet prima en kost niks.
Wat een onzin kritiek van TS. Die palen staan gewoon nu al bijvoorbeeld langs lijn 51 in Amsterdam, dus komen niet helemaal uit de lucht vallen. Inmiddels heb ik al 3x gehad dat de tram-uitcheck aan mijn kant niet werkte, en door de drukte niet de andere kon gebruiken. Dit gebeurt op een perron gewoon niet.

edit: overigens vraag ik me af waarom kwaliteit van dienstverlening communistisch wordt genoemd? Wil het liberalisme dan dat de klant afgeserveerd wordt met mindere produkten?
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:34:18 #44
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86784868
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:27 schreef DoctorB het volgende:
we HADDEN een goed werkend systeem. De strippenkaart. Werkte perfect.
totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:34:29 #45
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_86784876
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:27 schreef DoctorB het volgende:
we HADDEN een goed werkend systeem. De strippenkaart. Werkte perfect.
Dertig jaar geleden bij de introductie klaagden mensen ook steen en been (te ingewikkeld, te duur)
  † In Memoriam † vrijdag 24 september 2010 @ 12:38:16 #46
230491 Zith
pls tip
pi_86785015
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals men bushokjes hufter proof maakt. (not!) :')

Ben jij trouwens de nieuwe kloon van VCF?
De stempelautomaten bij metrohaltes heb ik nog nooit verwoest gezien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:40:42 #47
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86785095
Prima plan, en ook meer verkoop en oplaadpunten op metrostations, beneden... op het perron.

Lijkt me een eerlijke ruil voor het feit dat ik vrij vaak geen wisselgeld terugkrijg, maar een bonnetje waarmee ik een kwartier in de rij mag staan, het feit dat ik al diverse keren een niet werkend kaartje heb gekocht welke ik ook alleen gerestitueerd kan krijgen middels een langdurige klachtenprocedure en het feit dat er bij omleidingen soms ook dingen verkeerd lijken te gaan met het berekenen van de kosten die van de kaart moeten worden afgetrokken. Maar dat laatste ben ik nog niet helemaal zeker van :P
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:41:59 #48
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_86785144
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:32 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Wat een onzin kritiek van TS. Die palen staan gewoon nu al bijvoorbeeld langs lijn 51 in Amsterdam, dus komen niet helemaal uit de lucht vallen. Inmiddels heb ik al 3x gehad dat de tram-uitcheck aan mijn kant niet werkte, en door de drukte niet de andere kon gebruiken. Dit gebeurt op een perron gewoon niet.

edit: overigens vraag ik me af waarom kwaliteit van dienstverlening communistisch wordt genoemd? Wil het liberalisme dan dat de klant afgeserveerd wordt met mindere produkten?
Geheel eens. De rechtse herfst stijgt sommige niet bijster rijkelijk bedeelden nogal naar het hoofd.
Intelligent, but fucked up.
pi_86785252
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:34 schreef Grumpey het volgende:

totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.
Wat waren dan de nadelen van de strippenkaart?

Dat je even moest weten hoe het zone systeem werkt. Maar vaak stapte je als klant in en zei je tegen de chauffeur waar je naar toe moet en deze zet dan het aantal benodigde stempels.

Duur? In veel gevallen blijkt de OV chipkaart toch voor prijs verhogingen voor reizigers gezorgd te hebben. Zie ook mijn voorbeelden die ik hier heb neergezet.

Ouderwets? Never change a winnig team zegt men wel eens. Waarom maar alles willen veranderen als het er voor de klant niet beter mee wordt.

Kinderziektes, men is al 10 jaar bezig met die kaart, en om nu nog tegen zogenaamde kinderziektes aan te lopen is een eufemisme voor een falend systeem, waarbij sommige mensen die term van kinderziektes vrolijk van de TLS propaganda over nemen. ;)
pi_86785531
Die lijn 51 is toch een metro lijn, en ja voor de metro moet je buiten de treinen inchecken, maar het systeem van de trams en bussen is zo gemaakt dat je alleen in de voertuigen kunt inchecken. Nog mooier op sommige haltes van lijn 51 stoppen ook trams en wanneer je per ongeluk al bij een paal hebt ingecheckt en dan toch op de tram stapt en daar wilt uitchecken wordt je nogmaals ingecheckt. Of te wel 8 euro vanwege het niet uniform werken van dit systeem. Het werkt toch zo makkelijk zeggen de voorstanders hier. Het zou makkelijk werken als het ook uniform zou werken maar niet met al die uitzonderingen.

Ook als je straks bij treinreizen naar een andere vervoersmaatschappij overstapt mag je daar ook weer in en uitchecken, de spoor vervoerders hebben nog steeds geen plan gepresenteerd hoe het straks voor de klant gaat werken dat deze niet meer dan 1 maal het opstaptarief hoeft te betalen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:53:59 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86785635
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:34 schreef Grumpey het volgende:

[..]

totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.
Ooit geprobeerd iemand mee te nemen op één chipkaart?

Ik vind die hele chipkaart een kutsysteem. Ik kan er prima mee werken, maar ik moet meer handelingen verrichten en het kost me meer geld. Tot dusver ben ik dus niet echt enthousiast.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:57:20 #52
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86785755
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat waren dan de nadelen van de strippenkaart?

Dat je even moest weten hoe het zone systeem werkt. Maar vaak stapte je als klant in en zei je tegen de chauffeur waar je naar toe moet en deze zet dan het aantal benodigde stempels.

Duur? In veel gevallen blijkt de OV chipkaart toch voor prijs verhogingen voor reizigers gezorgd te hebben. Zie ook mijn voorbeelden die ik hier heb neergezet.

Ouderwets? Never change a winnig team zegt men wel eens. Waarom maar alles willen veranderen als het er voor de klant niet beter mee wordt.

Kinderziektes, men is al 10 jaar bezig met die kaart, en om nu nog tegen zogenaamde kinderziektes aan te lopen is een eufemisme voor een falend systeem, waarbij sommige mensen die term van kinderziektes vrolijk van de TLS propaganda over nemen. ;)
Ok, daar gaan we:

Mensen die net over een zone-grens wonen betalen inmiddels al decennia structureel meer aan het openbaar vervoer dan mensen die midden in een zone wonen. Dat is een structurele oneerlijkheid, die we weliswaar jarenlang voor lief hebben genomen, maar nu achterhaald is.
Ten tweede is een bus die kleine gemeenten bedient vaak extra duur omdat hij meerdere zones doorloopt, terwijl het qua afstand wel meevalt. Hierdoor vallen mensen, die juist vaak de bus nemen omdat ze uit gemeentes komen waar niets anders is aan OV, extra duur uit. Dit was een groot probleem, en kan nu dus eerlijk worden opgelost.
Ten derde was dit een van de top 5 punten die toeristen het meest irriteerde als ze in nederland waren.
Ten vierde was er veel grijs-rijden (alle OV), waarbij mensen minder strippen stempelden dan ze reden. Veel mensen deden uit gewoonte gewoon 2 strippen voor elke reis die ze ondernamen. Dit is nuvrijwel totaal uitgebannen.
Ten vijfde zwartrijden (Metro's, trams zonder controle). Met het huidige digitale systeem is zwart rijden bemoeilijkt of vraagt meer moeite.
ten zesde: trajectdiversering is niet mogelijk in het oude systeem. Met een digitaal systeem kunnen onrendabele bussen duurder worden, en bussen die naast snelwegen rijden als alternatief voor spits goedkoper. Er kan beter op de klant worden ingespeeld.
ten zevende: strippenkaarten moest je steeds weer kopen, max was 45 strippen. Met het huidige systeem is automatisch opladen een optie als service voor de frequente klant zodat deze irritatie weg is.
ten achtste: het is een universeel systeem: overstappen van verschillende OV vormen zal eenvoudiger worden.

En dan heb ik het nog niet over kapote stempelmachines, verwassen strippenkaarten, frauduleuze buschauffeurs, namaak strippenkaarten etc.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:59:21 #53
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86785823
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ooit geprobeerd iemand mee te nemen op één chipkaart?

Ik vind die hele chipkaart een kutsysteem. Ik kan er prima mee werken, maar ik moet meer handelingen verrichten en het kost me meer geld. Tot dusver ben ik dus niet echt enthousiast.
Het meenemen van iemand op een chipkaart zal inderdaad niet kunnen. Aan de andere kant is het geen cent duurder om een eigen chipkaart te regelen.
pi_86786306
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:57 schreef Grumpey het volgende:

Ok, daar gaan we:

Mensen die net over een zone-grens wonen betalen inmiddels al decennia structureel meer aan het openbaar vervoer dan mensen die midden in een zone wonen. Dat is een structurele oneerlijkheid, die we weliswaar jarenlang voor lief hebben genomen, maar nu achterhaald is.
Daar heb je gelijk in, maar we moeten wel realistisch zijn en vaak lagen de meeste zonegrenzen tussen dorpen in. Alleen in sommige echt grote steden bestaat de verdelingen van de stad uit meer dan 1 zone.
Ook nemen de meeste mensen niet de bus voor 1 halte om over 1 zone grans te reizen. (ik niet tenminste)

quote:
Ten tweede is een bus die kleine gemeenten bedient vaak extra duur omdat hij meerdere zones doorloopt, terwijl het qua afstand wel meevalt. Hierdoor vallen mensen, die juist vaak de bus nemen omdat ze uit gemeentes komen waar niets anders is aan OV, extra duur uit. Dit was een groot probleem, en kan nu dus eerlijk worden opgelost.
Dat is maar de vraag want je gaat per afgelegde kilometer betalen, en we weten ook dat veel bussen een toeristische route rijden.
quote:
Ten derde was dit een van de top 5 punten die toeristen het meest irriteerde als ze in nederland waren.
En een chipkaart moeten kopen niet wetende dat ze moeten uitchecken daar zullen ze blij van worden

quote:
Ten vierde was er veel grijs-rijden (alle OV), waarbij mensen minder strippen stempelden dan ze reden. Veel mensen deden uit gewoonte gewoon 2 strippen voor elke reis die ze ondernamen. Dit is nuvrijwel totaal uitgebannen.
Ow ja ik heb al genoeg verhalen gelezen dat mensen halverwege de reis al uitchecken

quote:
Ten vijfde zwartrijden (Metro's, trams zonder controle). Met het huidige digitale systeem is zwart rijden bemoeilijkt of vraagt meer moeite.
Zwart rijden wordt alleen bemoeilijkt met een compleet gesloten OV systeem en dat hebben we nog niet en ik zie het ook niet gebeuren dat alle bussen tram en of perron van tourniqettes voorzien worden.

quote:
ten zesde: trajectdiversering is niet mogelijk in het oude systeem. Met een digitaal systeem kunnen onrendabele bussen duurder worden, en bussen die naast snelwegen rijden als alternatief voor spits goedkoper. Er kan beter op de klant worden ingespeeld.
Zit de klant te wachten op een diversificatie van de tariefstructuur of een betrouwbaar OV sytsteem waarbij hij zo snel mogelijk van A naar B vervoerd wordt.

quote:
ten zevende: strippenkaarten moest je steeds weer kopen, max was 45 strippen. Met het huidige systeem is automatisch opladen een optie als service voor de frequente klant zodat deze irritatie weg is.
ten achtste: het is een universeel systeem: overstappen van verschillende OV vormen zal eenvoudiger worden.
Ow ow wat fijn we kunnen automagisch opwaarderen aanzetten. Op een strippenkaart kon je nog zien hoeveel saldo je had, nu moet je 14 dagen wachten voordat alles verwerkt is en je het thuis achter je PC kunt zien. Verder moet je nu veel meer handelingen als klant verrichten waarbij bij elke handeling een kasn op een fout is.
quote:
En dan heb ik het nog niet over kapote stempelmachines, verwassen strippenkaarten, frauduleuze buschauffeurs, namaak strippenkaarten etc.
Liever een kapotte stempelmachine waardoor ik weet dat ik zwart reis, dan dat ik door falend techniek weer achter mijn eigen geld aan moet gaan.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:25:06 #55
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_86789085
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar we moeten wel realistisch zijn en vaak lagen de meeste zonegrenzen tussen dorpen in. Alleen in sommige echt grote steden bestaat de verdelingen van de stad uit meer dan 1 zone.
Ook nemen de meeste mensen niet de bus voor 1 halte om over 1 zone grans te reizen. (ik niet tenminste)
[..]

Dat is maar de vraag want je gaat per afgelegde kilometer betalen, en we weten ook dat veel bussen een toeristische route rijden.
[..]

En een chipkaart moeten kopen niet wetende dat ze moeten uitchecken daar zullen ze blij van worden
[..]

Ow ja ik heb al genoeg verhalen gelezen dat mensen halverwege de reis al uitchecken
[..]

Zwart rijden wordt alleen bemoeilijkt met een compleet gesloten OV systeem en dat hebben we nog niet en ik zie het ook niet gebeuren dat alle bussen tram en of perron van tourniqettes voorzien worden.
[..]

Zit de klant te wachten op een diversificatie van de tariefstructuur of een betrouwbaar OV sytsteem waarbij hij zo snel mogelijk van A naar B vervoerd wordt.
[..]

Ow ow wat fijn we kunnen automagisch opwaarderen aanzetten. Op een strippenkaart kon je nog zien hoeveel saldo je had, nu moet je 14 dagen wachten voordat alles verwerkt is en je het thuis achter je PC kunt zien. Verder moet je nu veel meer handelingen als klant verrichten waarbij bij elke handeling een kasn op een fout is.
[..]

Liever een kapotte stempelmachine waardoor ik weet dat ik zwart reis, dan dat ik door falend techniek weer achter mijn eigen geld aan moet gaan.
Samengevat (want weer op elk punt reageren wordt een welles/nietes verhaaltje) denk ik dat het huidige OV-chipkaart systeem een vooruitgang is tov de strippenkaart, maar dat er veel kinderziektes zijn die zeker nog wel aangepakt moeten worden. En de ideeen van groenlinks om uit te checken op de perrons kan zowel het punt over grijs rijden als in het gebruiksgemak flink schelen, en is daarom zo'n slecht idee nog niet. Juist vanuit een service-oogpunt had ik wat meer bijstand verwacht van onze liberale/conservatieve medemens ;).
pi_86789632
Ik heb in veel landen, op drie verschillende continenten met het openbaar vervoer gereisd. In veel van die landen kun je met 1 pas reizen. Denk maar niet dat Nederland dat concept overneemt. Nee, ze moeten het wiel perse op nieuw uitvinden, met alle gevolgen van dien.

Stelletje rukkers.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_86790040
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:25 schreef Grumpey het volgende:

Samengevat (want weer op elk punt reageren wordt een welles/nietes verhaaltje) denk ik dat het huidige OV-chipkaart systeem een vooruitgang is tov de strippenkaart, maar dat er veel kinderziektes zijn die zeker nog wel aangepakt moeten worden. En de ideeen van groenlinks om uit te checken op de perrons kan zowel het punt over grijs rijden als in het gebruiksgemak flink schelen, en is daarom zo'n slecht idee nog niet. Juist vanuit een service-oogpunt had ik wat meer bijstand verwacht van onze liberale/conservatieve medemens ;).
Ik denk dat het systeem een vooruitgang had kunnen zijn. Maar om nu nog deze fouten als kinderziektes na 10 jaar van testen af te blijven doen is gewoon totaal niet meer realistisch in mijn optiek zou dat ding nu toch geen kinderziektes meer mogen hebben.

Ik zie ook wel wat om op de haltes ook nog palen neer te zetten, maar ik denk dat de vervoerders daar niets in gaan zien. Die hebben hun systeem al zo ingericht als ze het nu hebben. Als ik bij haltes kan inchecken kan ik toch de met een grote omweg rijdende bus nemen en betaal ik op die manier niet meer per afgelegde weg.

Verder zou de politiek een omgekeerd boete systeem moeten opleggen aan de vervoerders, dat wanneer je door falende systemen je geld terug moet vragen je eigen adminstratie kosten van en porto kosten van hun vergoed gaat krijgen. Eens kijken of dan de systemen nog zo vaak blijven falen.
pi_86790663
Komop, zo moeilijk is het niet om even je OV-chipkaart voor de lezer te houden als je uit stapt. Reizigers moeten daar zelf op letten, dat stukje eigen verantwoordelijkheid kunnen we toch wel vragen. Niet dat ik nou OV-chipkaart fan ben, de kaart biedt minder functionaliteit zodat de kaartdifferentiatie afgenomen is, maar dat in en uit-checken is nou juist iets dat prima werkt. Maar goed meneer Bonte zou meneer Bonte niet zijn als er weer een groot probleem van wordt gemaakt, zodat problemen die echt terzake doen links blijven liggen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:06:26 #59
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86790768
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Komop, zo moeilijk is het niet om even je OV-chipkaart voor de lezer te houden als je uit stapt. Reizigers moeten daar zelf op letten, dat stukje eigen verantwoordelijkheid kunnen we toch wel vragen.
Vertel dat de klagende Nederlander. Ik vraag me soms echt af hoe dit gestresste volk het overleefd.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86790925
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:14 schreef habbeflats het volgende:
voor ouderen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, er zou een soort melding moeten komen dmv een geluidssignaal of iets met een lampje dat je bij de deur herinnert uit te checken, nu zie je misschien op 20% van de bussen een sticker zitten bij de deur, het probleem met het ov is dat ze vaak dingen half doen. pas alle bussen nou gewoon netjes aan dan zou het probleem er ook niet zo zijn
Zolang je het diner niet binnen krijgt door een verpleegster die zegt 'en daar komt het vliegtuigje', kun je prima onthouden dat je uit moet checken als je in hebt gecheckt. En als dat niet lukt verzinnen ze er zelf maar wat op, daar hoeft de politiek zich niet mee te bemoeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')