abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86765189
Gaan we weer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 september 2010 @ 20:58:40 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86765212
Sigme heeft PM'etje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86765218
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:53 schreef Thisbe het volgende:
Hoho Sigme, ik sprak geen voorkeur uit! Ik vond het alleen zo'n type van 'alles eraf'.
Ik had er geen voorkeur jouwerzijds in gelezen, ik sprak wel de mijne uit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86765279
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Sigme heeft PM'etje.
Dank!

sigmetjesbedtijd, aan beantwoorden kom ik niet meer toe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 23 september 2010 @ 21:00:15 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86765307
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Dank!

sigmetjesbedtijd, aan beantwoorden kom ik niet meer toe.
Trusten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86765361
Nou, geen Coelho, eat, pray, love, of wat daarop lijkt.
Ik heb Kafka op het strand al op een stapeltje gelegd. En ik ben wel weer toe aan een oude klassieker die ik nog niet gelezen zou kunnen hebben. Laatst las ik nooit meer slapen, en dat was wel een kleine verrassing.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 23 september 2010 @ 21:02:08 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86765392
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
De mannelijke preoccupatie met de pik is inderdaad vele malen groter.
De piemel is dan ook een fysiek wonder waarmee wij vanaf onze vroegste jeugd worden geconfronteerd. It moves.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_86765531
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:01 schreef Thisbe het volgende:
Nou, geen Coelho, eat, pray, love, of wat daarop lijkt.
Ik heb Kafka op het strand al op een stapeltje gelegd. En ik ben wel weer toe aan een oude klassieker die ik nog niet gelezen zou kunnen hebben. Laatst las ik nooit meer slapen, en dat was wel een kleine verrassing.
Waarom beviel Murakami niet?

Het zal wel een domme vraag zijn, maar heb je Turks Fruit wel eens gelezen? Daar ben ik in mijn tienerjaren nooit aan toegekomen en ik was er aangenaam door verrast in mijn twintiger jaren. Nooit meer slapen vond ik trouwens lang niet zo geweldig als De donkere kamer van Damocles.

Heb je wel eens iets van Tim Krabbé gelezen?
  donderdag 23 september 2010 @ 21:21:20 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86766376
Van F.B. Hotz: Dood weermiddel of Proefspel.

Requiem voor een pitbull, journalistieke reportages van Joris van Casteren. Van hem is Lelystad ook een aanrader.

Negentiende-eeuwse roddelklassieker: het dagboek van Edmond en Jules de Goncourt. Heel vermakelijk, soms hilarisch, prachtige passages en kan ook in kleine hapjes geconsumeerd worden.

En vorig jaar ben ik verslingerd geraakt aan het werk van August Willemsen (1936-2007), die bekend is van zijn vertalingen van Portugese en Braziliaanse poëzie maar ook zelf veel moois heeft geschreven, met name dagboekachtig werk. Zijn Braziliaanse brieven is een aanrader. Ook Vrienden, vreemden, vrouwen vond ik een tof boek.
pi_86766442
Ik vrees dat mijn achilleshiel ontbloot is: kankeren op de overheid kan ik niet tegen. Time to bail out, :).
pi_86766922
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:

Waarom beviel Murakami niet?

Het zal wel een domme vraag zijn, maar heb je Turks Fruit wel eens gelezen? Daar ben ik in mijn tienerjaren nooit aan toegekomen en ik was er aangenaam door verrast in mijn twintiger jaren. Nooit meer slapen vond ik trouwens lang niet zo geweldig als De donkere kamer van Damocles.

Heb je wel eens iets van Tim Krabbé gelezen?
Murakami bevalt juist wel, ik heb het boek vast klaargelegd om mee te nemen bedoelde ik.
Turks Fruit heb ik gelezen, en vond ik erg ontroerend.
Dank voor je tips, en jij ook Ringo, ik ga het eens bestuderen.
Heeft iemand trouwens extremely loud and incredibly close gelezen? Is dat de moeite waard?
pi_86766981
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:22 schreef zodiakk het volgende:
Ik vrees dat mijn achilleshiel ontbloot is: kankeren op de overheid kan ik niet tegen. Time to bail out, :).
Mij hoor je niet klagen hoor. Bovendien waren we al bij de piemel van Jude Law beland. Niks blijft hier onbesproken!
pi_86767073
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:31 schreef Thisbe het volgende:
Heeft iemand trouwens extremely loud and incredibly close gelezen? Is dat de moeite waard?
Ik en ja.
pi_86767219
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:31 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Murakami bevalt juist wel, ik heb het boek vast klaargelegd om mee te nemen bedoelde ik.
In dat geval: alle andere boeken van Murakami, vooral The wind-up bird chronicle.

quote:
Ik vond het een goed boek, Gellius niet.

En ik vind Vernon God Little een geniaal boek, maar ik heb geen flauw idee of het je genre is. A heartbreaking work of staggering genius moet iedereen gelezen hebben, en boeken van Nick Hornby vallen nooit tegen.
pi_86767487
Oh, en namens B. kan ik een ieder William Goldman warm aanbevelen. Goed geschreven boeken met een sterk plot. Wel lastig verkrijgbaar, vermoedelijk.

Had ik Irving al genoemd met boeken als The world according to Garp en A prayer for Owen Meany? Dat zijn inmiddels wel klassiekers.
  donderdag 23 september 2010 @ 21:43:33 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86767681
Liefhebbers van Murakami kan ik number9dream van David Mitchell aanbevelen. Net als Ghostwritten, maar dat lijkt weer niet zo op Murakami. Ook van de andere boeken van Mitchell hoor ik niets dan goeds. Zijn laatste roman heeft een Nederlander in de titel en de hoofdrol.
pi_86768315
Maar The Hotel New Hampshire is beter, natuurlijk.
pi_86770595
Maar wat vind je nou van Women Ringo? Pink Floyd vind ik maar niks.
Aldus.
pi_86771601
Jezus wat is dat Powned slecht!
Aldus.
  donderdag 23 september 2010 @ 22:59:07 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86771606
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:37 schreef Z het volgende:
Maar wat vind je nou van Women Ringo? Pink Floyd vind ik maar niks.
Maar vind je Pink Floyd toen Syd Barrett er nog bij zat ook niks? Die band (die in die samenstelling maar heel even heeft bestaan, Barrett werd al gauw krankzinnig) is in vrijwel niets vergelijkbaar met de symfonische brallerij van later (die ikzelf overigens nog steeds te pruimen vind).

Nou ja, wat vond ik van Women. Het deed me zó erg aan dat ene PF-album denken dat ik erdoor werd afgeleid. Al met al zou ik er gewoon nog es naar moeten luisteren.

Sommige nummers van Halcyon Digest (Deerhunter) doen me trouwens weer heel erg denken aan Forever Changes van Love.

Zowel The Piper at the Gates of Dawn als Forever Changes herinneren mij weer aan het jaar 2000, in de geest mijn absolute kroonjaar, toen ik de wereld op z'n kop wist te zetten zonder dat iemand dat doorhad, O+.
pi_86772135
Ik erken de genialiteit van Pink Floyd en Love, maar beide doen me weinig.
Aldus.
  donderdag 23 september 2010 @ 23:21:20 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86772439
Nou moet ik zeggen dat ik beide albums al jaaaren niet gehoord had, beide zijn voor mij persoonlijk landmarks uit een tijd dat ik heel graag een hippie wilde zijn, incl. psychedelische pillenslikkerij, en die tijd ligt wel een beetje achter mij. Maar vooral door Love word ik weer verrast, ik weet weer precies waarom ik het toen zo goed vond en alle nummers klinken weer als nieuw.

Nu maar weer de Luisterpaal aftasten. Nooit te lang in verledens blijven rondhangen.
pi_86772559
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Oja, ik had nog mijn best gedaan met jouw linkjes van vorige maand, maar de rustige dingen vond ik vaak toch wat té mellow, en het ene 'zware' ding wat ik beluisterd had overtuigde me ook niet om het veel vaker op te zetten. Maar wel ontzettend bedankt, natuurlijk.
Dat geeft niks, IR. Mellow komt met de jaren, 8-) .

quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:13 schreef Z het volgende:
Ik erken de genialiteit van Pink Floyd en Love, maar beide doen me weinig.
Ik vraag me wel af waarom de Ringo de Sonic Youth connectie nog niet heeft gelegd (met name op 'Drag Open').
  donderdag 23 september 2010 @ 23:32:42 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86772851
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef zodiakk het volgende:

Ik vraag me wel af waarom de Ringo de Sonic Youth connectie nog niet heeft gelegd (met name op 'Drag Open').
Eén luisterbeurt, hè.

(Het Mama Appelsap-effect: ik zet hem weer op en nu hoor ik alleen nog die ijl-jankende SY-gitaren.)
  donderdag 23 september 2010 @ 23:33:50 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86772906
En zo ziet men de grotere verbanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')