Wtf is dit nou weer voor onzinquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Robophatt het volgende:
Echt ernstig ja. Ik woon zelf in Limburg en ik versta die lui daar ook niet.
Weet nog een keer op vakantie toen ik voor tolk moest spelen tussen mensen uit Noord-Holland en een meisje uit Zuid-LimburgGroot succes.
Je spreekt geen nederlands?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Robophatt het volgende:
Echt ernstig ja. Ik woon zelf in Limburg en ik versta die lui daar ook niet.
Weet nog een keer op vakantie toen ik voor tolk moest spelen tussen mensen uit Noord-Holland en een meisje uit Zuid-LimburgGroot succes.
Ik woon niet in Zuid-Limburg, het is nogal een groot verschil. Zij zien ons niet eens als Limburgers (auwww de pijn in mijn hart), dus nja.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wtf is dit nou weer voor onzin
Je woont er zelf maar hebt het wel over 'die lui daar'.
Verder moest je tolk spelen? Iedereen in Limburg kan gewoon ABN spreken (weliswaar met accent, maar accentverschillen heb je ook buiten Limburg), dus als dat meisje geen ABN sprak, dan is dat haar probleem en ben jij dom om tolk te gaan spelen
Als je denkt dat Zuid Limburgers neerkijken op midden of noord heb je het goed mis. Alsof we ons daar druk om maken (zou je misschien willen).quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:51 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik woon niet in Zuid-Limburg, het is nogal een groot verschil. Zij zien ons niet eens als Limburgers (auwww de pijn in mijn hart), dus nja.
Dat meisje sprak wel ABN, maar zelfs dat was nauwelijks verstaanbaar. Kwam uit Vaals. Ik weet niet of jij mensen uit die omgeving kent, maar ik ken dus serieus iemand die logopedie heeft gehad omdat ze zich anders niet verstaanbaar kon maken op haar werk in de evenementen wereld
Voel je eens niet zo aangevallen man.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Als je denkt dat Zuid Limburgers neerkijken op midden of noord heb je het goed mis. Alsof we ons daar druk om maken (zou je misschien willen).
En als dat meisje ABN sprak, dan heeft het dus met iets anders te maken dan met het Limburgs. Misschien had het meisje spraakproblemen en kon ze zich daarom niet verstaanbaar maken. Maarja, jij bent nu wel de internetheld om Zuid Limburg te kunnen bashen hiermee
Oh trouwens, ik kom zelf ook uit Zuid Limburg, maar heb nog nooit een probleem gehad om mezelf elders in het land verstaanbaar te maken. Ik ken ook niemand die dat wel had
Dan ligt het toch echt aan jouquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:01 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Voel je eens niet zo aangevallen man.
Het was haar accent, en zij is heus niet de enige daar met een ontzettend lastig accent. Tenzij 90% daar plotseling een spraakgebrek heeft, wat me sterk lijkt.
En ja, ik heb zelf ook een accent. Betekent niet dat ik jullie of mensen uit de Achterhoek ineens perfect versta.
Snap ook wel dat je geen dialect gaat spreken die mensen die dit niet verstaan, dat doe ik ook niet. Hoewel er wel veel oudere mensen zijn die geen ABN lijken te kunnen, ook hierMaar dat is niet bepaald mijn probleem.
Bij lange na niet. Sowieso niet haten op Epenquote:Op donderdag 23 september 2010 12:22 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Twijfelgevalletje. Het ligt ook aan de Oostelijke kant, maar nog nét buiten de beruchte regio.
Ja of aan onmogelijke accentenquote:
Accent of geen accent, het woord blijft hetzelfde.quote:
IJs uit Epenquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:04 schreef Adames het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Sowieso niet haten op Epen
Nee man, die ijsboer ligt exact naast Epen... Voor Vijlen moet je eerst die berg op door dat bos en dan weer naar beneden en dan pas ben je in Vijlenquote:
Officieel is dat gebied net Camerig. De parkeerplaats waar het opstaat is zo ongeveer de grens. Net als tegenover de ijskraam die paar huizen en boerderij die er liggen (bergop), dat is ook Camerig. En Camerig is weer onderdeel van Vijlen. Een paar jaar geleden had je op de hoek bij het voetbalveld ook een ijskraam. Die 2 mochten naast elkaar bestaan omdat het 2 verschillende gemeentes waren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee man, die ijsboer ligt exact naast Epen... Voor Vijlen moet je eerst die berg op door dat bos en dan weer naar beneden en dan pas ben je in Vijlen
Ben er vandaag dus langsgefietst. Die berg is kut
Al boeit het natuurlijk geen kut hoe het precies heet. Vind het alleen een vrij vervelende eigenaar. Hij woont bij mij in de straat. Als je daar 2 bolletjes besteld, vraagt hij: 'Wil je Limburgse bollen?'. Dat betekent simpelweg 3 bollen ijs met dito prijs. Als je nee zegt, gaat hij gewoon door met vragen totdat je ja zegt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Officieel is dat gebied net Camerig. De parkeerplaats waar het opstaat is zo ongeveer de grens. Net als tegenover de ijskraam die paar huizen en boerderij die er liggen (bergop), dat is ook Camerig. En Camerig is weer onderdeel van Vijlen. Een paar jaar geleden had je op de hoek bij het voetbalveld ook een ijskraam. Die 2 mochten naast elkaar bestaan omdat het 2 verschillende gemeentes waren.
Dat het dichterbij Epen ligt ben ik met je eens.
En ja, die berg is kut. Op zich een vrij makkelijke berg, niet al te steil en fietst wel lekker. Alleen die open zon op je toet breekt je op, vooral in de zomer.
Flikker op met je Hoensbroek. Samen met Kirchroai (quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:00 schreef skattebaut het volgende:
Wat is dit hier nu weer voor een gekanker speciaal op Limburg?
Op alle andere NL provincies kan met gemak op een soortgelijke wijze over van alles en nog wat geklaagd worden.
In Zuid-Limburg is het helaas wel zo dat deze streek van oudsher volgestroomd is met enorme aantallen "geestelijk onderontwikkelden", die ook een baantje wilden scoren in de toenmalig alom aanwezige mijnindustrie.
De meeste kinderen van deze oud-mijnwerkers hebben zich helaas niet noemenswaardig verder ontwikkeld.
Nu er geen mijnen meer zijn en een enorm deel van het volk hier nog steeds te dom is om uit de ogen te kijken, is er helaas een enorm aantal jeugdigen die in hun inkomen voorzien middels drugshandel en andere zware criminaliteit.
Om een goed beeld te vormen van hoe erg het hier werkelijk is kan ik eigenlijk alleen maar aanraden om eens naar een braderie te komen in zeg... Hoensbroek.![]()
Dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Flikker op met je Hoensbroek. Samen met Kirchroai (!! ) het afvoerputje van limburg
Het is toch niet raar dat het Limburgs dialect lijkt op de Duitse taal??quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef penny-wise het volgende:
Limburgers in het zuiden zijn ook halve Duitsers...![]()
Daarom zijn ze ook 2de geworden in de oorlog...
Het was ook maar een grapjuhquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:46 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Het is toch niet raar dat het Limburgs dialect lijkt op de Duitse taal??
We wonen hier nu eenmaal al duizenden jaren naast elkaar.
Vrij logisch dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |