abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 05:10:33 #126
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_86888810
Tsja verbitterd stukje, maar als echte Heerlenaar herken ik me totaal niet in het beeld. Als je het over Zuid-Limburg hebt, dan heb je het juist over de schitterende streek die bij Heerlen begint. Het is de groenste stad van Nederland, wat vooral in de lommerrijke lanen van Welten overduidelijk is.

Ik woon aan de rand van 2 natuurreservaten (Putberg en Imstenraderbos) en het Weltervijverpark. De bewoners zijn vriendelijk. En mijn zus de verstokte Maastrichtenaar is zelfs hiernaartoe verhuisd. Omdat in Maastricht zelfs het centrum nu onbewoonbaar wordt gemaakt door onze Marokkaanse vrienden met straat en buurtterreur.

Voeg hierbij het feit dat de woonboulevard en IKEA van Heerlen tot de grootste van Europa behoort, en zeg dan nog maar eens iets over hoe kut Heerlen is. Het nieuwe busstation heeft de allure van 19e eeuws Parijs, het glaspaleis is beschermd UNESCO werelderfgoed. Tis gewoon prima wonen hier, terwijl Maastricht in rap tempo verpaupert.
pi_86888812
Eens met de klacht. Vooral... :'( Simpelveld. De mensen, de 'taal', alleen de naam al...
pi_86891476
quote:
Op maandag 27 september 2010 05:10 schreef Perico het volgende:
Tsja verbitterd stukje, maar als echte Heerlenaar herken ik me totaal niet in het beeld. Als je het over Zuid-Limburg hebt, dan heb je het juist over de schitterende streek die bij Heerlen begint. Het is de groenste stad van Nederland, wat vooral in de lommerrijke lanen van Welten overduidelijk is.

Ik woon aan de rand van 2 natuurreservaten (Putberg en Imstenraderbos) en het Weltervijverpark. De bewoners zijn vriendelijk. En mijn zus de verstokte Maastrichtenaar is zelfs hiernaartoe verhuisd. Omdat in Maastricht zelfs het centrum nu onbewoonbaar wordt gemaakt door onze Marokkaanse vrienden met straat en buurtterreur.

Voeg hierbij het feit dat de woonboulevard en IKEA van Heerlen tot de grootste van Europa behoort, en zeg dan nog maar eens iets over hoe kut Heerlen is. Het nieuwe busstation heeft de allure van 19e eeuws Parijs, het glaspaleis is beschermd UNESCO werelderfgoed. Tis gewoon prima wonen hier, terwijl Maastricht in rap tempo verpaupert.
Het busstation vergelijken met Parijs :') Het is een grote betonnen zooi :')
pi_86892403
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:54 schreef martinus- het volgende:

[..]

Je gaat hier beweren dat Heerlen of Brunssum een fraai centrum hebben? Heerlen timmert aan de weg met de nieuwe centrumplannen, heeft leuke festivals en een redelijk uitgaansleven maar om te spreken van een bruisende stad? C'mon :') Een winkelstad voor primaire benodigdheden en snelle boodschappen, meer niet.
Kerkrade heeft meer geschiedenis, toeristische potentie, karakteristiekere plekken en een topografisch voordeel. En niet de misplaatste grote-stad pretenties die ik in heerlen soms tegenkom (alsof men denkt dat de krimp aan hen voorbij gaat trekken).

Om de verbitterde mentaliteit toe te lichten: naar mijn gevoel heeft de streek zulks een minderwaardigheidscomplex dat men alles van buitenaf met vooringenomen stijfheid 'verwelkomt'.
Tollerantie voor buitenstaanders niveau 0 en een algehele zeikmentaliteit is waar je in ondergedompeld wordt. En dat gevoel eindigt letterlijk bij de grenzen van Parkstad, zodra je door Sittard loopt zie je dezelfde papen maar in een andere vibe.
Heerlen IS nog geen bruisende stad, hoewel het elke zaterdag toch drukker lijkt te worden. Het wordt mooier en daarmee willen ze zich op de kaart zetten en dat lukt ze aardig. Kerkrade heeft juist helemaal niets: veel te veel verzorgingstehuizen, een miniscuul centrum en alleen maar chagrijnige ouderen.
In Heerlen is een stuk meer openheid naar elkaar en ligt het niveau gewoon een stuk hoger. Brunssum kom ik niet vaak, omdat ik alles in Heerlen doe.
Met Maastricht is Heerlen (qua centrum) bijna niets, maar je moet ergens een begin maken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_86893254
Lekker boeiend, ik heb sowieso niets met de meeste mensen. Waar dan ook ter wereld. Voordeel is dat je ergens gaat wonen om de omgeving, eventueel de economie - huizenprijzen - en niet om de mensen of taal. Ik ben het er echter wel mee eens dat die dialecten vreselijk zijn en Heerlen gewoon een vieze stad is.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 11:19:19 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86893486
quote:
Op maandag 27 september 2010 05:10 schreef Perico het volgende:

Welke marokkaanse vrienden? Voordat ik van Maastricht naar Heerlen verhuis, lig ik tussen zes plankjes. En dat is alleen omdat er in Maastricht geen crematorium is :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 27 september 2010 @ 11:23:58 #132
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_86893634
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:09 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Uit Groningen / Friesland komen en dan trachten Limburgers af te zeiken. :')
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  maandag 27 september 2010 @ 11:29:57 #133
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_86893826
Landgraaf ^O^

Pinkpop *O*
You dont believe me ? Read this line again.
pi_86893941
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:29 schreef 7nightwing7 het volgende:
Landgraaf ^O^

Pinkpop *O*
_O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_86896958
Sterke OP, machtige argumenten
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_86947702
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Sjeen het volgende:
Welke marokkaanse vrienden?
Klopt, marokkanen hebben geen vrienden :{w
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:05:56 #137
167595 mirved
Infobesitas
pi_86951306
quote:

[..]

Welke marokkaanse vrienden? Voordat ik van Maastricht naar Heerlen verhuis, lig ik tussen zes plankjes. En dat is alleen omdat er in Maastricht geen crematorium is :P
Ik merk het wel op een zaterdag avond zorgen ze voor een hoop overlast in het centrum heb er zelf gelukkig nog geen problemen mee gehad op stap. Bij mij in de buurt gelukkig helemaal niet. Maar aan de kanten van Malberg lijkt me dat wel anders.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_86959191
Ontopic: Limburg *O* *O* *O*
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 29 september 2010 @ 05:43:48 #139
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_86968852
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het busstation vergelijken met Parijs :') Het is een grote betonnen zooi :')
Het gebouw is enorm fraai vormgegeven, en de gietijzeren ronde bogen met glas en lantaarns is exact Parijs in 1860. Ik vind het mooi, je kunt niet beter wensen.

quote:
Marokkaanse jongens die in alle straten die richting Markt gaan dealen, tuinmeubilair tegen je raam smijten of klemmen, aanbellen en je intimideren, etcetera. En dan hebben we het hier over dure appartementen in de Maastrichter Gracht straat, Lakenweversstraat etc.

Zo doen ze het ook in 22 andere steden, en Denemarken etc.. wijken en steden in hun bezit krijgen door dit soort terreur.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:54:57 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_94469991
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2010 12:46 schreef Nitrouz het volgende:
wat een lang verhaal, maar limburg is altijd een terechte klacht
Dat dus.
pi_94470026
Budel _O_
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:59:01 #142
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94470131
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat dus.
Een half jaar later kicken is dat niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:00:26 #143
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_94470182
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2010 12:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Oostelijk Zuid-Limburg ja. Die kant richting Duitsland. Die kant waar je gehuchten als Heerlen, Landgraaf, Kerkrade en Brunssum vindt. De 'Euregio', of regio 'Parkstad', of hoe je het ook wilt noemen. Daar gaat mijn klacht over.
:{w
Heerlen een gehucht noemen is al redelijk stupide, maar om vervolgens te doen alsof de Heerlenaren hetzelfde spraakgebrek hebben ontwikkeld als de gemiddelde Duitser Kerkradenaar is zo mogelijk nog idioter.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:01:56 #144
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_94470244
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Laat je dan ook maar in Geleen cremeren }:|
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_94470311
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat dus.
Kutkick
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 maart 2011 @ 16:12:16 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94470548
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 16:01 schreef teamlead het volgende:

[..]

Laat je dan ook maar in Geleen cremeren }:|
Eijsden *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:17:19 #147
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_94470730
TS:

Om te beginnen is dat dialect wat jij benoemd helemaal niet van Parkstad.
Het is een middelduits dialect dat je ten zuidoosten van de lijn Simpelveld-Epen hoort en in Kerkrade en dat is dan ook de enige Parkstad plaats waar je dat hoort.
In Heerlen/Brunssum/Hoensbroek/Landgraaf etc. is Nederlands de voertaal. En als je er een dialect hoort, is dat het echte Limburgs en niet dat middelduitse.

Dat het in Heerlen anders is dan in die boerendorpen die jij noemt is gewoon het verschil stad-dorp. Heerlen is een agglomeratie van 240.000 inwoners, vergelijkbaar met Eindhoven. De enige stad van Limburg als je het zo bekijkt. Daar is men over het algemeen individualistischer dan in een dorpje als Eijsden en heerst een veel minder "Limburgse" cultuur.

Wat die criminaliteit betreft is een kwestie van cijfers. Als je kijkt hoe weinig politie wij hebben in vergelijking met andere stedelijke regio's. Omdat wij niet als stad gezien worden. Maar als een groep tegen elkaar gegroeide gemeenten.
Daarnaast is er sinds de sluiting van de mijnen (beslissing van Den Haag) nooit vervangende werkgelegenheid gekomen. En geen mogelijkheid tot omscholing. Waardoor de boel snel verpauperde. De reden dat het nu de snelst krimpende regio is komt ook hierdoor.
pi_94470834
Hier moet ik gepost hebben
Heuvelland FTW!
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_94473861
Limburg is altijd klachtwaardig, maar bijna alle dingen die je net noemde, doen ze in bijv. Weert ook
pi_94473935
Terechte klacht!
Kerkrade / moffen }:|
Mestreech *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')