Het busstation vergelijken met Parijsquote:Op maandag 27 september 2010 05:10 schreef Perico het volgende:
Tsja verbitterd stukje, maar als echte Heerlenaar herken ik me totaal niet in het beeld. Als je het over Zuid-Limburg hebt, dan heb je het juist over de schitterende streek die bij Heerlen begint. Het is de groenste stad van Nederland, wat vooral in de lommerrijke lanen van Welten overduidelijk is.
Ik woon aan de rand van 2 natuurreservaten (Putberg en Imstenraderbos) en het Weltervijverpark. De bewoners zijn vriendelijk. En mijn zus de verstokte Maastrichtenaar is zelfs hiernaartoe verhuisd. Omdat in Maastricht zelfs het centrum nu onbewoonbaar wordt gemaakt door onze Marokkaanse vrienden met straat en buurtterreur.
Voeg hierbij het feit dat de woonboulevard en IKEA van Heerlen tot de grootste van Europa behoort, en zeg dan nog maar eens iets over hoe kut Heerlen is. Het nieuwe busstation heeft de allure van 19e eeuws Parijs, het glaspaleis is beschermd UNESCO werelderfgoed. Tis gewoon prima wonen hier, terwijl Maastricht in rap tempo verpaupert.
Heerlen IS nog geen bruisende stad, hoewel het elke zaterdag toch drukker lijkt te worden. Het wordt mooier en daarmee willen ze zich op de kaart zetten en dat lukt ze aardig. Kerkrade heeft juist helemaal niets: veel te veel verzorgingstehuizen, een miniscuul centrum en alleen maar chagrijnige ouderen.quote:Op maandag 27 september 2010 03:54 schreef martinus- het volgende:
[..]
Je gaat hier beweren dat Heerlen of Brunssum een fraai centrum hebben? Heerlen timmert aan de weg met de nieuwe centrumplannen, heeft leuke festivals en een redelijk uitgaansleven maar om te spreken van een bruisende stad? C'monEen winkelstad voor primaire benodigdheden en snelle boodschappen, meer niet.
Kerkrade heeft meer geschiedenis, toeristische potentie, karakteristiekere plekken en een topografisch voordeel. En niet de misplaatste grote-stad pretenties die ik in heerlen soms tegenkom (alsof men denkt dat de krimp aan hen voorbij gaat trekken).
Om de verbitterde mentaliteit toe te lichten: naar mijn gevoel heeft de streek zulks een minderwaardigheidscomplex dat men alles van buitenaf met vooringenomen stijfheid 'verwelkomt'.
Tollerantie voor buitenstaanders niveau 0 en een algehele zeikmentaliteit is waar je in ondergedompeld wordt. En dat gevoel eindigt letterlijk bij de grenzen van Parkstad, zodra je door Sittard loopt zie je dezelfde papen maar in een andere vibe.
Welke marokkaanse vrienden? Voordat ik van Maastricht naar Heerlen verhuis, lig ik tussen zes plankjes. En dat is alleen omdat er in Maastricht geen crematorium isquote:Op maandag 27 september 2010 05:10 schreef Perico het volgende:
Tsja verbitterd stukje, maar als echte Heerlenaar herken ik me totaal niet in het beeld. Als je het over Zuid-Limburg hebt, dan heb je het juist over de schitterende streek die bij Heerlen begint. Het is de groenste stad van Nederland, wat vooral in de lommerrijke lanen van Welten overduidelijk is.
Ik woon aan de rand van 2 natuurreservaten (Putberg en Imstenraderbos) en het Weltervijverpark. De bewoners zijn vriendelijk. En mijn zus de verstokte Maastrichtenaar is zelfs hiernaartoe verhuisd. Omdat in Maastricht zelfs het centrum nu onbewoonbaar wordt gemaakt door onze Marokkaanse vrienden met straat en buurtterreur.
Voeg hierbij het feit dat de woonboulevard en IKEA van Heerlen tot de grootste van Europa behoort, en zeg dan nog maar eens iets over hoe kut Heerlen is. Het nieuwe busstation heeft de allure van 19e eeuws Parijs, het glaspaleis is beschermd UNESCO werelderfgoed. Tis gewoon prima wonen hier, terwijl Maastricht in rap tempo verpaupert.
quote:Op donderdag 23 september 2010 14:09 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Uit Groningen / Friesland komen en dan trachten Limburgers af te zeiken.
Klopt, marokkanen hebben geen vriendenquote:
Ik merk het wel op een zaterdag avond zorgen ze voor een hoop overlast in het centrum heb er zelf gelukkig nog geen problemen mee gehad op stap. Bij mij in de buurt gelukkig helemaal niet. Maar aan de kanten van Malberg lijkt me dat wel anders.quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Welke marokkaanse vrienden? Voordat ik van Maastricht naar Heerlen verhuis, lig ik tussen zes plankjes. En dat is alleen omdat er in Maastricht geen crematorium is
Het gebouw is enorm fraai vormgegeven, en de gietijzeren ronde bogen met glas en lantaarns is exact Parijs in 1860. Ik vind het mooi, je kunt niet beter wensen.quote:Op maandag 27 september 2010 10:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het busstation vergelijken met ParijsHet is een grote betonnen zooi
Marokkaanse jongens die in alle straten die richting Markt gaan dealen, tuinmeubilair tegen je raam smijten of klemmen, aanbellen en je intimideren, etcetera. En dan hebben we het hier over dure appartementen in de Maastrichter Gracht straat, Lakenweversstraat etc.quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Sjeen het volgende:
Welke marokkaanse vrienden? Voordat ik van Maastricht naar Heerlen verhuis, lig ik tussen zes plankjes. En dat is alleen omdat er in Maastricht geen crematorium is
Dat dus.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:46 schreef Nitrouz het volgende:
wat een lang verhaal, maar limburg is altijd een terechte klacht
Een half jaar later kicken is dat niet.quote:
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Oostelijk Zuid-Limburg ja. Die kant richting Duitsland. Die kant waar je gehuchten als Heerlen, Landgraaf, Kerkrade en Brunssum vindt. De 'Euregio', of regio 'Parkstad', of hoe je het ook wilt noemen. Daar gaat mijn klacht over.
Laat je dan ook maar in Geleen cremerenquote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Eijsdenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:01 schreef teamlead het volgende:
[..]
Laat je dan ook maar in Geleen cremeren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |