Ik zal je even verbeterenquote:"Ich hub de Schlüsseln op d'n dush gelag." (ik heb de sleutels op de tafel gelegd.)
"Kannste unne stund ierder beginne?" (Kun je een uur eerder beginnen?)
"Ich bin gans mit m'n Fahrrad gekomme." (Ik ben helemaal met de fiets gekomen.)
Omdat een groenstrook tussen de bebouwing en het AWACSvliegveld al snel als 'natuur' wordt gezien.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef Garisson72 het volgende:
Waarom heet het Parkstad als het allemaal boerenland is daar?
Mijn opa leeft nog hoor!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:15 schreef trabant het volgende:
[..]
Omdat een groenstrook tussen de bebouwing en het AWACSvliegveld al snel als 'natuur' wordt gezien.
Eigenlijk heet het Oostelijke Mijnstreek, al zal een dezer dagen de laatste koempel aan de silicose bezwijken. De Westelijke Mijnstreek heeft nog geen herdoop gekregen van de propagandapipo's, maar ik heb geruchten gehoord, dat ze in hun zucht naar geschiedsontkenning iets met Maasvallei willen doen.
L.no is het goede punt van Limburgquote:Op donderdag 23 september 2010 18:00 schreef L.no het volgende:
Ik ben compleet met de OP eens. Ik woonde daar al heel lang en ik ben zelfs verhuisd (een van de redenen was omdat ik de mensen niet leuk vond). Alleen dat gebied dan, de rest van Limburg is tof.
Er zijn ook goede punten, maar die slechte punten die vermeld worden kloppen voor mij wel.
Als [...] zijndequote:Op donderdag 23 september 2010 12:20 schreef presidenttje het volgende:
eens
als middenlimburger zijnde kan ik me ook kapot irriteren aan de kerkraadse en heerlense dialecten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |