Thanks, ik hoor het wel als je terug bentquote:Op zondag 28 juli 2013 18:25 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik moet helaas zo weg, anders had ik je wat uitgebreider advies kunnen geven. (Kan nog steeds hoor, maar niet nu). Balvenie Doublewood vind ik persoonlijk erg lekker. Is gerijpt op sherryvaten, daar krijgt het een hele zachte smaak van. Is wel rond de 40 euro voor een fles. Voor lagere prijsklasses moet ik eens even goed na gaan denken.

Niks mis mee inderdaad. Drinkt prima wegquote:Op maandag 29 juli 2013 13:32 schreef klaarover het volgende:
Laatst gewone Famous Grouse gescoord voor 11.50 de liter.
Da's spotjegoedkoop voor een alleszins genietbare Scotch blend: evenwichtig, hazelnootje, vanilletje, geen storende eigenschappen, veel meer moet dat niet zijn.
Komt er natuurlijk een snob die het afzeikt. Stiekem jaloers op ongecompliceerde vreugde.

lol, inferieur. Smaken verschillen. Moeilijk concept voor sommige mensen kennelijk.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:51 schreef Flurry het volgende:
Een keer een discussie gehad met een Amerikaan die vond dat Scotch inferieur is aan Bourbon, omdat Bourbon op nieuwe eikenhouten vaten wordt gelegd. Die worden na gebruik naar Europa verzonden, waar wij in die tweedehands vaten Whisk(e)y gaan maken. Daar moest ie zo om lachen - tweedehands vaten, dat was het toppunt van armoe

Maker's Mark ried hij me ook aan, maar eerlijk gezegd vond ik die vrij scherp. Four Roses vind ik wel lekker. Heb je de Jim Beam met rode of met witte dop besteld?quote:Op maandag 29 juli 2013 14:07 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
lol, inferieur. Smaken verschillen. Moeilijk concept voor sommige mensen kennelijk.
Ik net Four Roses, Maker's Mark en Jim Beam White Label besteld

Welke is die met rode dop dan? Ik heb de white label met witte dop besteld.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
Maker's Mark ried hij me ook aan, maar eerlijk gezegd vond ik die vrij scherp. Four Roses vind ik wel lekker. Heb je de Jim Beam met rode of met witte dop besteld?

die is ouderquote:Op maandag 29 juli 2013 15:26 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Welke is die met rode dop dan? Ik heb de white label met witte dop besteld.

Laatst in Cambodja gedronken en Jezus, zelfs met cola is dat niet te doen... Wel 40 cent de glas in een cafe...quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
we hebben een winnaar. Dat is echt de grootste bocht die onder de naam Whisky verkocht wordt

) is bijvoorbeeld goedkoop en prima te drinken. Is in ieder geval 10x beter te drinken dat een whisky in dezelfde prijsklasse (als die er ál zijn).
 ) is bijvoorbeeld goedkoop en prima te drinken. Is in ieder geval 10x beter te drinken dat een whisky in dezelfde prijsklasse (als die er ál zijn).

Ik heb er even een paar voor je op een rijtje gezet, op basis van de Gall & Gall:quote:Op zondag 28 juli 2013 18:32 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Thanks, ik hoor het wel als je terug bent

Is Vat69 zo erg? Sommige mensen zweren echt gigantisch bij die blend.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:38 schreef Pesche het volgende:
Vat 69 heeft wel de grens van het ontoelaatbare overschreden. De naam van het standje 69 zegt het al, als je echt wil neuken dan moet je wel Whisky drinken.
Ikzelf drink al jaren met genoegen Famous Grouse, de smaak is iets achteruitgegaan maar het blijft drinkbaar. Soms koop ik in een jolige bui een andere whisky maar de vaak indringende eikenhoutenvatensmaak doet me met weemoed terugdenken aan de standaard Famous Grouse.
Soms drink ik op een Zondagmorgen eerst een klein glaasje Famous en daarna gelijk een glas bier, alsof de Engeltjes op je tong piesen. In schotland wordt het ook gedaan en ik ben nog geens een alcoholist.

Het probleem met Vat69 is dat het een restproduct is. Ze gooien er gewoon in wat ze op dat moment (goedkoop) kunnen krijgen. Hierdoor is de smaak elke keer weer anders, af en toe is hij best goed drinkbaar maar vaak ook absoluut niet te zuipen. (de bekende lijmgeur).quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:13 schreef samthegreat5 het volgende:
Is Vat69 zo erg? Sommige mensen zweren echt gigantisch bij die blend.

Ah, ok.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Het probleem met Vat69 is dat het een restproduct is. Ze gooien er gewoon in wat ze op dat moment (goedkoop) kunnen krijgen. Hierdoor is de smaak elke keer weer anders, af en toe is hij best goed drinkbaar maar vaak ook absoluut niet te zuipen. (de bekende lijmgeur).

Niks mis met Famous Grousequote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:14 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik ga eens een flesje Famous Grouse proberen, ik hoor veel goede dingen over die blend.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |