quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind eigenlijk de meeste ierse whiskey naar lijm smaken, en scherp, 4 roses vind ik dan weer ondrinkbaar bocht

quote:Klopt, in dezelfde prijsklasse beviel andere drank een stuk beterOp vrijdag 22 oktober 2010 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat je troep koopt heeft niets te maken met de lagere drankprijzen in Duitsland.

quote:Ik vind persoonlijk Tullamore Dew ook wel prima te drinkenOp zaterdag 23 oktober 2010 10:53 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De fles zit er inderdaad goedkoop uit, maar het is best een goede whiskey voor de prijs. Beter dan beroemdere Ieren als Jamenson of de standaard Bushmills (Blackbush vind ik wel beter). Paddy is zacht, weinig uitgesproken maar heeft niet zo'n goedkope scherpe alcoholsmaak.
[ afbeelding ]

quote:we hebben een winnaar. Dat is echt de grootste bocht die onder de naam Whisky verkocht wordtOp zondag 24 oktober 2010 21:00 schreef jeloen het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mekhong_whiskey
is maar 2-3 eur per fles(0.5 L)
drinkt me pa altijd op vakantie

Whiskey all the way! Een goede Bourbon, i.e. Makers Mark, daar kan niks tegen op verdomme. Geen rokerige Schotse crap Scotch niet!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:48 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Het is whisky (whiskey is doorgaans meuk) en het is patat (friet is een Brabantse taalkundige verbastering van het Franse woord 'frites').

lol watquote:Op zondag 28 juli 2013 17:17 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Whiskey all the way! Een goede Bourbon,

Dat jij bourbon lekkerder vindt moet jij weten, maar met whiskey heeft het relatief weinig te makenquote:

Bourbon = Whiskey knuppelquote:Op zondag 28 juli 2013 17:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat jij bourbon lekkerder vindt moet jij weten, maar met whiskey heeft het relatief weinig te maken

Jij zegt dat het relatief weinig met Whiskey te maken heeft. Bourbon IS Whiskey.quote:

Nee. Maar waarom ga ik in godsnaam in discussie met iemand die denkt dat Schotse whisky per definitie rokerig is?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het relatief weinig met Whiskey te maken heeft. Bourbon IS Whiskey.

Dat weet ik toch niet?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:59 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee. Maar waarom ga ik in godsnaam in discussie met iemand die denkt dat Schotse whisky er definitie rokerig is?

Ok, het meest zinnige wat ik nu kan doen is toch mijn excuses maken voor mijn onaardige posts en je alle bourbon van de wereld toe te wensenquote:Op zondag 28 juli 2013 18:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat weet ik toch niet?
De meeste Scotches worden in ieder geval met turf gestookt, dus wat dat betreft spreek ik de waarheid dat veel Scotches rokerig zijn. En voor mijn smaak te rokerig, hence why I like Bourbon.

Ik weet dat er ook Scotches met helder, bergrivier water gemaakt worden die minder rokerig zijn. Maar ja. Die rokerigheid is toch een intrinsieke eigenschap van veel Scotches en Scotch als een concept. Dat is wat veel mensen er lekker aan vinden. Vandaar ook mensen die sigaren roken met Scotch er bij lekker vinden.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ok, het meest zinnige wat ik nu kan doen is toch mijn excuses maken voor mijn onaardige posts en je alle bourbon van de wereld toe te wensen

Misschien toch maar eens proberen dan. Makers Mark zei je?quote:Op zondag 28 juli 2013 18:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik weet dat er ook Scotches met helder, bergrivier water gemaakt worden die minder rokerig zijn. Maar ja. Die rokerigheid is toch een intrinsieke eigenschap van veel Scotches en Scotch als een concept. Dat is wat veel mensen er lekker aan vinden. Vandaar ook mensen die sigaren roken met Scotch er bij lekker vinden.
Maar smaken verschillen. Ik vind de zoete Bourbon met de vanille achtige geur/smaak lekkerder.
Jack Daniels vind ik dan weer smerige troep. Maar dat is ook geen Bourbon maar Sour Mash Tennessee whiskey.

Oh. Ik herinnerde me al niet onlangs nog een dergelijk topic gepost te hebbenquote:

Ja, Maker's Mark. Een ambachtelijk gemaakte Kentucky Straight Bourbon. Gaat soepel door je keel, heeft een lekker aroma, en heeft geen vervelende nagellak bijsmaak zoals dat bocht van Jack Daniels (Black Labelquote:Op zondag 28 juli 2013 18:13 schreef padlarf het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens proberen dan. Makers Mark zei je?
 )
 ) 

Ik moet helaas zo weg, anders had ik je wat uitgebreider advies kunnen geven. (Kan nog steeds hoor, maar niet nuquote:Op zondag 28 juli 2013 18:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, Maker's Mark. Een ambachtelijk gemaakte Kentucky Straight Bourbon. Gaat soepel door je keel, heeft een lekker aroma, en heeft geen vervelende nagellak bijsmaak zoals dat bocht van Jack Daniels (Black Label)
Haha, en misschien moet ik Scotch een kans geven. Jij iets aan te raden nu je mijn voorkeur kent?
 ). Balvenie Doublewood vind ik persoonlijk erg lekker. Is gerijpt op sherryvaten, daar krijgt het een hele zachte smaak van. Is wel rond de 40 euro voor een fles. Voor lagere prijsklasses moet ik eens even goed na gaan denken.
 ). Balvenie Doublewood vind ik persoonlijk erg lekker. Is gerijpt op sherryvaten, daar krijgt het een hele zachte smaak van. Is wel rond de 40 euro voor een fles. Voor lagere prijsklasses moet ik eens even goed na gaan denken.
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |