Ja, dat als eerste. Maar het verhaal uit de OP begrijp ik toch wel enigszins. Je hebt van die mechanische afzuigingen met een warmte terugwin systeem, dus net voordat de lucht uit de woning wordt geblazen wordt de warmte overgedragen aan de lucht die bovenop het dak wordt aangezogen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:47 schreef Kabolter het volgende:
Als iemand van 5 huizen verderop zou komen aanbellen of ik niet meer zou willen branden had ik een hele vrolijke, grappige dag gehad.
Dan pis je toch in de broek van het lachen, of niet?
Inderdaad, die snap ik ook helemaal. Volgens mij zijn er ook geen andere oplossingen, dus dan houdt het gewoon op.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat als eerste. Maar het verhaal uit de OP begrijp ik toch wel enigszins. Je hebt van die mechanische afzuigingen met een warmte terugwin systeem, dus net voordat de lucht uit de woning wordt geblazen wordt de warmte overgedragen aan de lucht die bovenop het dak wordt aangezogen.
Als dan dus rechtstreeks de rook in de woning wordt gezogen zou ik ook niet vrolijk worden.
Maar als je buiten op straat wat ruikt moet je je muil houden. Ik ruik ook heel de zomer door BBQ's en wat al niet meer. Laat mij in de winter lekker...
(Overigens vind ik een houtkachel lekker ruiken, maar ik zal wel bevooroordeeld zijn)
Ja. Een zeer groot verschil zelfs. De uitspraak begrijp ik wel. TS lijkt me echter zo'n zuurpruim die als hij ergens niets om geeft op alle slakken zout legt. (Maar ik kan ernaast zitten, voor hetzelfde geld heeft hij een maffe buurman die consequent geverfd hout stookt ofzo)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:12 schreef klipper het volgende:
Er zit hier natuurlijk wel een wezenlijk verschil met TS en het nieuwsbericht.
Die ventilatie systemen draaien 24u per dag, dus dat is gewoon kut als je thuiskomt en heel je huis naar de rook stinkt omdat je buurman een uur eerder zijn kachel heeft opgestookt.quote:In het nieuwsbericht hebben ze het over het feit dat de mensen daar afhankelijk zijn van de mechanische ventilatie ( wtw unit) voor de afvoer van vuile lucht en toevoer van verse lucht, blijkbaar kunnen er dan weinig tot geen ramen open.
Dat lijkt me ook een compleet andere situatie, die blaast alleen maar uit op het dak.quote:Dat is natuurlijk anders bij huizen die alleen mechanische afvoer hebben.
Nee, je hebt goede buren. Die stoken blijkbaar droog normaal hout en niet als het windstil of mistig is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:22 schreef JoPiDo het volgende:
hier in de buurt zijn een aantal mensen met een open haard, maar ik ruik daar nooit iets van
volgens mij moet het aan de afvoer of het soort haard liggen willen de buren daar iets van ruiken
Zoals je leest in het nieuwsbericht, hebben ze daar een warmteterugwinunit, ofwel zowel de uitblaasopening van vuile lucht als de aanzuigopnening van schone lucht vindt plaats in het dakvlak.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:22 schreef JoPiDo het volgende:
hier in de buurt zijn een aantal mensen met een open haard, maar ik ruik daar nooit iets van
volgens mij moet het aan de afvoer of het soort haard liggen willen de buren daar iets van ruiken
zal wel nat of olie geimpregneerd hout zijnquote:Op donderdag 23 september 2010 07:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als het zo erg is twijfel ik of die persoon alleen maar hout stookt. Dat stinkt namelijk helemaal niet zo als jij beschrijft. Tenminste wanneer je dit goed doet. En met schoon hout.
Hier is het gewoon even rondvragen, zagen en een kloofmachine voor een dag of 2 bestellen (via gemeentewerkers, die verdienen daar leuk aan, op jaarbasis, denk ik).quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:35 schreef Foksnor het volgende:
[..]
zal wel nat of olie geimpregneerd hout zijn
Ik had vroeger ook een kachel maar ik ben blij dat ik er van af ben , wat een gesleep en gedoe de hele avond, en in het weekend steeds hout scoren![]()
Van een open haard kan niets jouw raam inwaaien. Dan ruik je het wel, zonder rook.quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:15 schreef braddofiel het volgende:
Hier heb ik toch zo'n hekel aan heWij hebben dus ook een buurman die regelmatig stookt.
Nu is het dus zo, dat vanmiddag de zon echt heeerlijk scheen, echter werd het in me kamer verschrikkelijk heet![]()
Dus ik denk, als ik me raam wagenwijd open doe, en ventilatierooster open, word het weer lekker fris![]()
MAAR NEEHOOR ALLE ROOK VAN DE BUURMAN WAAIDE ERIN![]()
En dat was rond 15:30.![]()
Als hij nou gewoon z'n gordijnen een keer opendeed, dan word het vanzelf wel warm door de zon, gezien hun woonkamer, net als mijn slaapkamer, op het zuiden zit
Volgende keer toch maar klagen bij hem, denk ik.
Ik ga toch niet voor hem in een hete kamer zitten![]()
In de winter gaat dit anders dag in, dag uit doorquote:Op zondag 17 oktober 2010 00:26 schreef Stali het volgende:
[..]
Van een open haard kan niets jouw raam inwaaien. Dan ruik je het wel, zonder rook.
En misschien geniet jouw buurman van de laatste mooie dagen en van het buitenzitten met een terrashaard.
Ik begrijp werkelijk het gezeik niet. Mensen zitten niet dag en nacht buiten hout te stoken.
Je hebt er 1 keertje last van en de volgende keer wil je al gaan klagen? Men kan echt niets hebben van een ander he?
En ik vind je een aanstellerige zeurpiet, mag ik?quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:32 schreef braddofiel het volgende:
[..]
In de winter gaat dit anders dag in, dag uit door
Alleen is hij er deze week al mee begonnen.
En ik wil ook wel eens een beetje frisse lucht in me kamer, mag ik?
Natuurlijk mag dat, vrijheid van meningsuiting ftwquote:Op zondag 17 oktober 2010 00:35 schreef Stali het volgende:
[..]
En ik vind je een aanstellerige zeurpiet, mag ik?.
PVV?quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:47 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, vrijheid van meningsuiting ftw
Behalve als je hele kamer/huis vergast word, dan is het toch wat minder lekker, knus en gezellig dan je denkt..quote:Op zondag 17 oktober 2010 01:55 schreef Montagui het volgende:
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet erg, best lekker ruiken ook meestal, heeft iets knus, iets gezelligs, nee, laat maar stoken.
Als ik eerlijk ben, politiek boeit me geen flikkerquote:
PVV dus?quote:Op zondag 17 oktober 2010 02:32 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, politiek boeit me geen flikker![]()
Ik ben alleen vóór vrijheid van meningsuiting.
Ik stem SP en ben er ook voor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |