Dat dus, eerst BMR + activiteitcorrectie voor een gemiddelde schatting. En dan dagelijks je gewichtsverlies meten, afzetten tegen wat je opeet. Je verliest vet doordat je een energiedeficiëntie creëert.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja die ken ik wel, maar ik vind ze niet heel erg nauwkeurig..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is dan toch niet je basisbehoefte want daar mag je toch weer niet onder gaan zittenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat dus, eerst BMR + activiteitcorrectie voor een gemiddelde schatting. En dan dagelijks je gewichtsverlies meten, afzetten tegen wat je opeet. Je verliest vet doordat je een energiedeficiëntie creëert.
Ik heb heel bewust vanaf mei geprobeerd elke dag gemiddeld -400 tot -500 kcal aan te houden op mijn basisbehoefte (rond de 2100 kcal) en je ziet bij mij een vrijwel kaarsrechte lijn die idd overeenkomt met een dagelijkse energiedeficientie van -400 tot -500 kcal per dag gemiddeld.
Kwestie van definitie. Ik definieer 'basisbehoefte' in deze zin als de hoeveelheid energie die ik moet innemen zodat mijn lichaam 0 gram opgeslagen vet hoeft te gebruiken en 0 gram vet als energie op hoeft te slaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch niet je basisbehoefte want daar mag je toch weer niet onder gaan zitten
Pff, klinkt heel logisch, maar daar ben ik echt te lui voor. Gewoon minder eten en dan merken dat mijn riem een gaatje strakker moet. Werkt prima voor mij! Ik heb trouwens niet eens een weegschaal, mijn kleren en gevoel zijn de beste graadmeter!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik pak de bankrekening analogie er weer bij.
Stel ik heb 1000 EUR op m'n bankrekening staan. Da's mijn 'vetreserve'op mijn lichaam. Ik wil binnen 5 maanden slechts 500 EUR op m'n bankrekening hebben staan, terwijl ik wel inkomen ontvang op die rekening. Nou, hoe doe je dat? Door ervoor te zorgen dat je elke maand 100 EUR méér uitgeeft dan dat je binnenkrijgt. Na één maand staat er dan 900 EUR op je rekening, na twee maanden 800 EUR en voila, na 5 maanden ben je op je streefgewicht 500 EUR.
Nu is het in de praktijk erg moeilijk om bij te houden hoeveel kcal je eet, en om precies de hoeveelheid verbrand vet te meten bij gewichtsverlies, maar ik ben best wel een fanatieke nerd daarin en tot nu toe klopt het allemaal erg aardig.
Nee oke dan snap ik hoe je het gebruiktquote:Op woensdag 22 september 2010 23:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kwestie van definitie. Ik definieer 'basisbehoefte' in deze zin als de hoeveelheid energie die ik moet innemen zodat mijn lichaam 0 gram opgeslagen vet hoeft te gebruiken en 0 gram vet als energie op hoeft te slaan.
'Balansbehoefte' zou je het ook kunnen noemen.
Dat klopt hoor, dat je een bepaalde fascinatie voor getalletjes en nerderigheid ervoor moet hebben. Maar ik moet vaak aan jou denken Tezz als ik hier mee bezig ben. Weet je nog dat je een tijdje geleden zo ijverig aan het uitrekenen was wat jullie inkomsten en uitgaven waren, bij jullie thuis? En dat je daardoor precies wist hoeveel je aan boodschappen uit kon geven enzo?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef Tezz het volgende:
[..]
Pff, klinkt heel logisch, maar daar ben ik echt te lui voor. Gewoon minder eten en dan merken dat mijn riem een gaatje strakker moet. Werkt prima voor mij! Ik heb trouwens niet eens een weegschaal, mijn kleren en gevoel zijn de beste graadmeter!
Jij onthoudt echt alles he! Goede eigenschap van je Steer!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, dat je een bepaalde fascinatie voor getalletjes en nerderigheid ervoor moet hebben. Maar ik moet vaak aan jou denken Tezz als ik hier mee bezig ben. Weet je nog dat je een tijdje geleden zo ijverig aan het uitrekenen was wat jullie inkomsten en uitgaven waren, bij jullie thuis? En dat je daardoor precies wist hoeveel je aan boodschappen uit kon geven enzo?
Dit is eigenlijk precies hetzelfde. Ik reken uit hoeveel ik uit te geven heb aan eten als ik dagelijks gemiddeld -400 tot -500 kcal wil verbranden aan lichaamsvet.
Trusten!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
En nu ga ik naar bed.
En als ik zeg dat ik nog maagd ben, geloven jullie me dan?![]()
Slaap lekkerquote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
En nu ga ik naar bed.
En als ik zeg dat ik nog maagd ben, geloven jullie me dan?![]()
Dat vond ik echt top van je dat je niet uit losse pols geld ging uitgeven 'omdat je dat gewend was', maar dat je echt zeker wilde weten dat jullie rond zouden komen. En soms moet je dan dingen even opschrijven en uitrekenen, hoe 'nerderig' dat ook is.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
Jij onthoudt echt alles he! Goede eigenschap van je Steer!
Misschien wordt dat gewicht ook nog wel een obsessie van me, wie zal het zeggen, haha! Hoewel ik altijd een Bourgondier zal blijven in hart en nieren.......
En net heb ik nog gezondigd, die stomme seranoham was me telkens aan het roepen vanuit de koelkast....
Mijn reputatie, wat doe je.quote:
Bellen is niehiet simpul!!!quote:Op woensdag 22 september 2010 23:33 schreef Tezz het volgende:
Tis net als met bellen Steer. Iets heel simpels, maar sommige mensen moeten er eerst drie boeken over schrijven en twee therapiesessies voor volgens voordat ze het doen!![]()
![]()
Want je hebt MeMo 'gezien'?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
MeMo
Kan ik eindelijk mijn bedje eens opzoeken
D_Hquote:Op woensdag 22 september 2010 23:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
MeMo
Kan ik eindelijk mijn bedje eens opzoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |