Maar die houdbaarheid is niet eeuwig als de pot geopend is.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:26 schreef Flurry het volgende:
De augurken blijven goed, omdat ze in azijn en suiker zijn ingelegd, da's een conserveringsmethode. De erwtjes liggen gewoon in water
Okee, maar wel een paar weken of zelfs een maand of wat. Met erwtjes zou ik dat niet doenquote:Op woensdag 22 september 2010 19:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar die houdbaarheid is niet eeuwig als de pot geopend is.
Dat klopt...als er wel eens een pot blijft hangen in de koelkast (wat trouwens zelden is) dan hou ik de doorzichtigheid van de azijn maar als graatmeter aan. 1 maal troubele azijn gehad en voor die ene augurk die er nog in zat heb ik het risico maar niet gelopen.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:31 schreef Flurry het volgende:
[..]
Okee, maar wel een paar weken of zelfs een maand of wat. Met erwtjes zou ik dat niet doen
Idem.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Augurken zou ik gerust maanden in de koelkast laten staan. Net als zilveruitjes.
Absoluut. Schone vork!quote:Op donderdag 23 september 2010 13:13 schreef Trusten het volgende:
Het kan ook veel schelen of je ze er bijv uithaalt met een schone vork of met je vieze handen
je hebt tegenwoordig ook potjes augurken met een soort mandje, kan je ze met je hand pakken zonder de rest te besmettenquote:Op donderdag 23 september 2010 13:13 schreef Trusten het volgende:
Het kan ook veel schelen of je ze er bijv uithaalt met een schone vork of met je vieze handen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |