Ben je hier niet een beetje laat mee? Is die actie niet allang weer over?quote:Op woensdag 22 september 2010 18:13 schreef Michin het volgende:
Goedenavond!
Naar aanleiding van de Lay's reclame waarin je werd opgeroepen je eigen smaak te verzinnen.
O, en dat is een reden om er niet aan te beginnen? Proberen mag toch wel?quote:Op woensdag 22 september 2010 18:21 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ben je hier niet een beetje laat mee? Is die actie niet allang weer over?
Ja die actie is allang voorbij. Maar dat is wel het moment dat ik op het idee chips met biersmaak ben gekomen hahaquote:Op woensdag 22 september 2010 18:21 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ben je hier niet een beetje laat mee? Is die actie niet allang weer over?
Ja ik zeg er verder toch nix over. Je mag van mij alles proberenquote:Op woensdag 22 september 2010 18:24 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
O, en dat is een reden om er niet aan te beginnen? Proberen mag toch wel?
Ik wens je veel succes. Laat het ons ff weten als je chip hebt met biersmaak. Wel met amstel smaakquote:Op woensdag 22 september 2010 18:24 schreef Michin het volgende:
[..]
Ja die actie is allang voorbij. Maar dat is wel het moment dat ik op het idee chips met biersmaak ben gekomen haha
Dat heeft dus totaal geen zin. Wort(zoals bier tijdens het brouwen heet) is niets meer dan een bonk suikerwater. Die smaak heeft het ook. Als de hop meegekookt is, proef je die nog niet. Dat ga je pas proeven na het gisten.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:28 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zou geen bier gebruiken dat al gekoeld is en koolzuur bevat.
Bij het brouwen van bier kun je namelijk de aardappels direct meekoken in het brouwproces waardoor de optimale smaak veel sterker in je aardappels zal zitten. Bier dat al in een flesje gezeten heeft oid zal veel sneller slecht gaan smaken als je het opnieuw kookt.
Ligt er aan welk bier je brouwt natuurlijk. De smaakingredienten van het bier gooit je er tijdens het koken bij en daarna kookt het nog even door om de smaak op te nemen voor het gaat gisten. In die tijd kun je ook je aardappels meegooien.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat heeft dus totaal geen zin. Wort(zoals bier tijdens het brouwen heet) is niets meer dan een bonk suikerwater. Die smaak heeft het ook. Als de hop meegekookt is, proef je die nog niet. Dat ga je pas proeven na het gisten.
Oftewel: een heel erg slecht plan want er is gewoon geen biersmaak tijdens het brouwen.
Dat maakt dus echt niet uit. Het enige dat je ermee doet is je bier GIGANTISCH verzieken.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ligt er aan welk bier je brouwt natuurlijk. De smaakingredienten van het bier gooit je er tijdens het koken bij en daarna kookt het nog even door om de smaak op te nemen voor het gaat gisten. In die tijd kun je ook je aardappels meegooien.
Bier uit flesje koken is inderdaad smerig. Alleen goed voor stoofvlees e.d. En dan moet je wel donkere bieren gebruiken.quote:Het gaat sowieso slecht smaken als je bier uit een flesje oid gaat koken...
Ik kan je vertellen dat het geen goed idee is om natte aardappel in een hete pan vet te gooien.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:39 schreef Michin het volgende:
Ik ga denk ik niet mijn eigen bier brouwen.. Nog tips qua merk bier?
Kan proberen om het te frituren/oven of gewoon in een pan met een laag olie. Dus ik heb wat te expirimenteren.
Je wilt chips maken, geen bier. Als je het gewoon in een kleine oplage (pan van 3~4 liter ofzo) doet kun je het naderhand wegpleuren. Ingredienten voor bier zijn sowieso goedkoop.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat maakt dus echt niet uit. Het enige dat je ermee doet is je bier GIGANTISCH verzieken.
[..]
quote:Bier uit flesje koken is inderdaad smerig. Alleen goed voor stoofvlees e.d. En dan moet je wel donkere bieren gebruiken.
En ik kan je garanderen dat het helemaal geen zin heeft. Je krijgt gewoon geen BIERsmaak aan je aardappel maar WORTsmaak.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je wilt chips maken, geen bier. Als je het gewoon in een kleine oplage (pan van 3~4 liter ofzo) doet kun je het naderhand wegpleuren. Ingredienten voor bier zijn sowieso goedkoop.
Volg bijvoorbeeld dit recept: http://www.ehow.com/how_2172264_brew-india-pale-ale-ipa.html en pleur na stap 5 je aardappels er in. Ik kan je garanderen dat het beter smaakt en een zuiverdere biersmaak heeft dan als je aardappels in kant en klaar bier kookt.
Ik vrees alleen wel dat er weinig meer overblijft van de smaak na het frituren, maar dat is een kwestie van proberen.
[..]
Tja. Ik heb het (dan wel niet met aardappels, maar met andere dingen) vaker gezien (vriend van me brouwt thuis veel) en je merkt het wel. Maargoed, dit wordt een zinloze discussie. Je zou het moeten proberen om het te weten.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En ik kan je garanderen dat het helemaal geen zin heeft. Je krijgt gewoon geen BIERsmaak aan je aardappel maar WORTsmaak.
Ik brouw zelf ook.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Tja. Ik heb het (dan wel niet met aardappels, maar met andere dingen) vaker gezien (vriend van me brouwt thuis veel) en je merkt het wel. Maargoed, dit wordt een zinloze discussie. Je zou het moeten proberen om het te weten.
Dan moet je het een keer proberenquote:
Dat hoeft dus niet want ik weet precies hoe het bier smaakt tijdens het brouwproces en dat smaakt totaal niet naar bier.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan moet je het een keer proberen
Gewoon niet doen. Pak voor de grap eens een pilsje, stop dat in een steelpan en zet het even op zodat het warm is. Ruik er dan even aan. Kost je een paar dubbeltjes maar je weet gelijk waarom het geen goed idee is.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:57 schreef Michin het volgende:
Dus de conclusie als ik niet zelf ga brouwen is?
Gewoon proberen of gewoon niet doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |