Weesie?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Elf uur op ned 3 als ik het goed heb. Programma wordt gepresenteerd door een kerel met een bijzonder irritante kop en een dode hamster op zn hoofd.
En anders hebben de Mariniers weer een mooi oefenobject.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:43 schreef Wokkel het volgende:
Mooi moment om de ME eropaf te sturen!
[..]
heeft niks met racisme te maken, maar des te meer met angst.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:26 schreef okiokinl het volgende:
nogal raar allemaal. zet ze ergens in een woonwagen kamp, dan leren ze zich wel aanpassen denk ik. aan de rest van het kamp, lol.
die oprotpremies zijn echt belachelijk en nogal racistisch ook om ze dan mar je gemeente uit te trappen. geef mij maar 600.000 euro, ben ik weg.
ik denk dat ze gewone woonwagen bewoners dit niet zouden aanbieden, die geven ze in utrecht gewoon een plekje op een kamp, desnoods een caravan aleen ergens achter op een indiustrie terrein, als ze lastige mensen zijn. roma, die willen ze de gemeente uit hebben.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
heeft niks met racisme te maken, maar des te meer met angst.
En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:31 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik denk dat ze gewone woonwagen bewoners dit niet zouden aanbieden, die geven ze in utrecht gewoon een plekje op een kamp, desnoods een caravan aleen ergens achter op een indiustrie terrein, als ze lastige mensen zijn. roma, die willen ze de gemeente uit hebben.
Het fijne gevoel een Gutmensch te zijn? Om er niet automatisch vanuit te gaan dat zo'n tranentrekkende zigeuner je altijd staat te beliegen? Ik weet het niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?
2014? Iedereen weet toch dat alle Romas in 2012 doodgaan?quote:Op woensdag 22 september 2010 08:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)probleemgezin__.html
Zo zie je maar dat de werkelijkheid de fantasie uiteindelijk overstijgt! De verhaallijn is precies hetzelfde als de Flodders.
Als er straks in 2014 honderdduizenden Roma's naar Nederland mogen komen komen we nog villa's tekort om al deze mensen te huisvesten. Investeer dus alvast op de woningmarkt.
blij te zien dat voorbeeld burgers zoals genoemd in de OP een woning krijgen die ze verdienen.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:48 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens dit is hun nieuwe stulpje :
[ afbeelding ]
geen nut, slecht idee dus.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat heeft het voor nut om ze dan een oprotpremie te betalen, terwijl je weet dat ze een paar honderd meter gewoon weer neerstrijken?
Dat is het hem nou net, het stelen gebeurt voornamelijk door minderjarigen, die dus na een paar uur weer naar huis mogen. Ze hebben het strafboek goed doorgenomen, niet?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
geen nut, slecht idee dus.
maar als ze stelen, dan pak je ze op toch? lijkt me dat ze vanzelf wel ophouden als het echt op gevangenis straffen gaat uitkomen. zelfde regels voor hun als voor iedereen.
Concentratiekampen.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Bizar verhaal. Te gek voor woorden natuurlijk. En in 2014 gaat de beer pas echt los want dan komen ze massaal de grens over. Is er dan niks dat we hier tegen kunnen doen?
De politie en de politiek zijn doodsbang voor zulke mensenquote:Op woensdag 22 september 2010 11:02 schreef longinus het volgende:
Als ze er het plaatje "roma" voorplaatsen zijn ze ineens heilig, laten we dat weg gaat het hier om criminelen.
Niet dat ze die aanpakken, maar toch....
Nou, het woord heeft natuurlijk in de tweede wereldoorlog een enigzins negatieve klank gekregen, maar in feite zijn het niets meer dan kampen waarin een bevolking verzameld (geconcentreerd) kan worden. Om te voorkomen dat er chaos ontstaat en om ze centraal te kunnen verzorgen.quote:
quote:wo 22 sep 2010, 18:51
Roma-broers sturen open brief naar gemeente Utrecht
UTRECHT - De Roma-broers Stefano en Guiseppe Nicolich hebben een boze brief naar de gemeente Utrecht gestuurd. De twee vinden dat de gemeente de Roma-problematiek bagatelliseert.
Weggejaagd
Morgen gaan de broers naar de Utrechtse gemeente om de brief te presenteren. De broers menen te moeten bedelen om hulp die ze niet krijgen.
Volgens een artikel van De Nieuwe Utrechter dreigt Jeugdzorg kinderen uit huis te plaatsen omdat het niet goed gaat met de families.
Eerder vandaag hebben leden van de Roma-familie twee cameraploegen bedreigd en weggejaagd bij hun woning in Utrecht. EenVandaag besloot om die reden een geplande reportage niet door te laten gaan.
De brief van de Roma-broers is hier (en hier) te lezen.
Niksquote:Op woensdag 22 september 2010 18:49 schreef Verburg_K het volgende:
Hoeveel huur zouden ze betalen ??
Zal wel veel zijn voor zo 'n villa
Waar leven die mensen van??
Hebben ze een baan.
Mogen ze zich hier vestigen zonder werk ?/
Wat een lefquote:Op woensdag 22 september 2010 19:25 schreef Verburg_K het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
open brief
deel 2 open brief
[..]
Liget eraan wat je ermee bedoeltquote:
De datum van de Open Brief.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Liget eraan wat je ermee bedoelt
Dit ontgaat me even. Je generaliseert wel even heel erg snel van een specifieke familie die problemen veroorzaakt naar "honderdduizenden Roma".quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |