abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 01:34:50 #1
319073 TWFST
Speeding_idiot
pi_86698794
Donderdag avond 9 september zijn ik en een vriend aan het voetballen naast een middelbare school, dus wij zijn aan het hoog houden en voor de lol geeft mijn vriend de bal een rot trap. Natuurlijk landt de bal op het dak en op dat moment was ons lot bezegelt.

Naja mijn vriend wil die bal terug dus wij om de school lopen tot we een geschikte regen pijp gevonden hebben om omhoog te klimmen, zodoende klimmen we naar boven en pakken de bal. Naja je komt niet elke dag op het dak van een middelbare school dus wij lopen klein rondje en willen dan weer terug naar huis gaan.

Op dat moment komt er opeens een politie motor met zwaailichten aangieren, Ik bid tot god laat uhm door rijden maar krijg geen gehoor. De politie motor rijdt om het gebouw en lijkt naar iets opzoek te zijn, wij zijn snel op ons buik gaan liggen en hebben geen idee wat we nu gaan doen.

Maar nog geen 20 seconde later komt er nog een politie auto en motor aan, ondertussen staan er benden dus nu al 4 agenten opzoek naar ons. Naja wij dachten van als we gaan rennen dan komen we er vast niet mee weg. Dus wij kijken elkaar even aan bespreken ons verhaal opdat we hetzelfde zeggen en lopen naar de rand van het dak met de bal. waarop meteen agent 1 luidt schreeuwt Kom van dat dak af !!! kon een grijns niet onderdrukken vanwege het liedje dat exact hetzelfde gaat. Schreeuwt agent 2 Wat sta je daar te grijnzen kom er vanaf nu Dus we leggen uit dat we alleen de bal gingen pakken, staan daar twee mensen zonder leven die ons er op hadden zien klimmen schreeuwen ze Ze liegen ze liegen waarop weer volgt dat we van het dak af moeten komen.

Dus ik laat me aan de rand van het dak hangen klim naar beneden maar ik kom nogal schuin terecht, kennelijk leek dit op een ontsnap poging want agent 3 pakt me bij de achterkant van me jas en duwt me meteen tegen de muur en vertelt me me handen omhoog te doen en begint me zowaar te fouilleren, wanneer ik vraag waarom hij dit doet wordt ik medegedeeld dat ik me mond moet houden.

Naja als we allebei beneden zijn mogen we alweer vertellen wat we daar boven deden, en onmiddellijk beginnen de nutteloze mensen te schreeuwen dat we liegen waarop mijn vriend ze vraagt hoe ze dat weten aangezien ze er zelf niet waren.

We hadden onze papieren niet bij ons omdat het misschien 300 meter van zijn huis is, dus wij zeggen we lopen wel even naar het huis en geven jullie de papieren. Maar nee dat is dus nog een overtreding.

waarna wij in de auto mogen komen zitten en we naar zijn huis worden gereden en daar moeten we onze papieren geven oftewel ID kaart. Als wij vragen waarom ze niet gewoon een waarschuwing geven krijgen we dit antwoordt, Omdat we helemaal uit Arnhem zijn gekomen, ongeveer 3 km Dus met andere worden het heeft hun benzine gekost dus gaat het ons ook geld kosten.

We worden na ongeveer 10 minuten uit de auto gezet, krijgen ons ID terug en zijn ze vergeten ons de bon te geven dus ze rijden weg tot de bocht rijden weer achteruit terug doen het raampje open en geven de bon en wensen ons een fijne avond. ik moest me erg inhouden ze niet de huid vol te schelden.

60 euro verboden terrein
60 euro geen ID
60 euro Baldadig gedrag (Onzin boete)

Dit vermenigvuldigt met twee levert ons een bal op van 360 euro 8)7

Naar mijn mening ben je dan toch een behoorlijke @#$^# als politie agent om twee jongens zo zwaar te bekeuren omdat ze een bal van het dak halen, simpel weg omdat ze uitgetrokken zijn.

Wat vinden jullie ??

Klacht in principe elke actie die ze uitgevoerd hebben ;)
Why go slow when you can also go fast ??
pi_86698833
Ga naar de mensen toe die hebben gebeld, en ga op hun dak stampen. Dan zeggen ze van "mijn dak wat doe je", maar ondertussen heb je er al voor betaald.
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
pi_86698840
gast dit topic kan bijna in OUD zo lang geleden is het
pi_86698849
Je had beter zo'n gratis blauwe bal kunnen bestellen. :')
  woensdag 22 september 2010 @ 01:40:21 #5
319073 TWFST
Speeding_idiot
pi_86698861
Och dat is waar maar ik kreeg vandaag de rekening, ze zijn opeens snel geworden..
  woensdag 22 september 2010 @ 01:40:44 #6
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_86698865
Klachten terecht.

Ik zou het voor laten komen. Betalen moet je toch, wie weet wel iets minder.
  woensdag 22 september 2010 @ 01:46:12 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86698934
TS kreeg een boete voor "baldadig gedrag" en dacht: haha, een woordspeling! Ik verzin er meteen een topic bij!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 22 september 2010 @ 01:47:01 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86698942
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:39 schreef Rectum het volgende:
Je had beter zo'n gratis blauwe bal kunnen bestellen. :')
Iedere studentenstad is er vol mee...
pi_86699014
Als het echt zo gegaan is als je omschrijft, voor laten komen. Als je een beetje redelijke rechter hebt worden er wel wat boetes verminderd. Zet alles netjes op papier en benadruk dat het onschuldig gedrag was en dat je de boel niet wilde slopen.
  woensdag 22 september 2010 @ 01:58:46 #10
319073 TWFST
Speeding_idiot
pi_86699085
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:52 schreef Telates het volgende:
Als het echt zo gegaan is als je omschrijft, voor laten komen. Als je een beetje redelijke rechter hebt worden er wel wat boetes verminderd. Zet alles netjes op papier en benadruk dat het onschuldig gedrag was en dat je de boel niet wilde slopen.
Ik heb weinig keus ik zal dit wel moeten doen want voor baldadig gedrag krijg je een strafblad, en die kan ik niet gebruiken want ik wil graag volgend jaar bij de luchtmacht.
  woensdag 22 september 2010 @ 01:58:56 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86699086
Ik zou sowieso in beroep gaan tegen de boete. Gewoon uitleggen dat je even een bal van het dak ging halen, en dat de reactie van de politie zwaar overtrokken is...

...daarnaast zou ik het leven van die NSB'ers zuur maken, door even een baksteen door de voorruit te werpen, maar dat mag je verder zelf weten...

Te idioot voor woorden natuurlijk dit. Ik heb in mijn leven wel honderden ballen van daken en uit tuinen moeten halen, maar gelukkig dit nooit meegemaakt...
  woensdag 22 september 2010 @ 02:01:24 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86699110
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:58 schreef TWFST het volgende:

[..]

Ik heb weinig keus ik zal dit wel moeten doen want voor baldadig gedrag krijg je een strafblad, en die kan ik niet gebruiken want ik wil graag volgend jaar bij de luchtmacht.
Je kunt bij de rechter toch wijzen op een vlekkeloos verleden wat betreft gedrag? Als je gewoon fatsoenlijk uit je woorden kunt komen en de situatie normaal kunt uitleggen, en daarmee ook je zorgen over je toekomst mocht je voor deze onzin een strafblad krijgen, dan neem ik aan dat zo'n rechter gewoon rationeel kan nadenken en je vrijspreekt...

..maar goed,dit is NL, dus tegelijkertijd komen er wel vaker uitspraken in het nieuws waarbij je je afvraagt of zo'n rechter wel enig verstand in zijn harses heeft...
  woensdag 22 september 2010 @ 02:02:19 #13
319073 TWFST
Speeding_idiot
pi_86699119
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:58 schreef Yi-Long het volgende:
...daarnaast zou ik het leven van die NSB'ers zuur maken, door even een baksteen door de voorruit te werpen, maar dat mag je verder zelf weten...

Te idioot voor woorden natuurlijk dit. Ik heb in mijn leven wel honderden ballen van daken en uit tuinen moeten halen, maar gelukkig dit nooit meegemaakt...
Die baksteen weet ik zo net nog niet, maar idioot is het inderdaad, me eigen vader geloofde me niet tot ik de bon liet zien.
  woensdag 22 september 2010 @ 02:06:27 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86699145
quote:
Op woensdag 22 september 2010 01:58 schreef Yi-Long het volgende:
Ja, heel slim :')

quote:
Je was dus gewoon een lomp kind dat nog geen bal fatsoenlijk kon raken begrijp ik?
  woensdag 22 september 2010 @ 02:12:39 #15
319073 TWFST
Speeding_idiot
pi_86699193
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je was dus gewoon een lomp kind dat nog geen bal fatsoenlijk kon raken begrijp ik?
Of hij was heel goed en schoot ze er opzettelijk op en in..om mensen te irriteren.
  woensdag 22 september 2010 @ 02:15:11 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86699209
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:12 schreef TWFST het volgende:

[..]

Of hij was heel goed en schoot ze er opzettelijk op en in..om mensen te irriteren.
Om die bal vervolgens te moeten gaan halen? Dan ben je toch gewoon een dom kind? :')
  woensdag 22 september 2010 @ 02:16:09 #17
319073 TWFST
Speeding_idiot
pi_86699216
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:15 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Om die bal vervolgens te moeten gaan halen? Dan ben je toch gewoon een dom kind? :')
Dat is dan wel waar ja :{
pi_86699295
Het begrotingstekort moet ergens vandaan komen.
  woensdag 22 september 2010 @ 02:32:34 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86699326
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:06 schreef Nembrionic het volgende:

Nee, gewoon normaal, maar vaak voetbal je met een redelijk grote groep, en dan komt het gewoon regelmatig voor dat zo'n bal dan op het dak komt. Ik was dan vaak met 1-2 stappen tegen een muur meteen op het dak, dus ik heb vrij vaak die ballen eraf gehaald...
pi_86699350
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:27 schreef sig000 het volgende:
Het begrotingstekort moet ergens vandaan komen.
Dat tekort is er al lang hoor _O-

Kut actie van de politie inderdaad weer. Vriend van me is voor hetzelfde gepakt. Stond op het dak van een Albert Heijn een bal te pakken, kreeg inbraak aan zijn broek. Boete, strafblad en fijne dag nog. :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 september 2010 @ 02:39:16 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_86699363
quote:
Op woensdag 22 september 2010 02:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat tekort is er al lang hoor _O-

Kut actie van de politie inderdaad weer. Vriend van me is voor hetzelfde gepakt. Stond op het dak van een Albert Heijn een bal te pakken, kreeg inbraak aan zijn broek. Boete, strafblad en fijne dag nog. :r
Echt te idioot voor woorden :N Blijkbaar voelen de agenten zich dan heel stoer dat ze weer een 'inbraak' succesvol hebben opgelost/aangepakt... (!) :')

... en vervolgens vraagt men zich af waarom er dus totaal geen respect voor die figuren is :')
  woensdag 22 september 2010 @ 02:50:35 #22
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_86699429
Baldadigheid is het (mogelijk) veroorzaken van gevaar of nadeel voor goederen of personen in de openbare ruimte. Hier is geen opzet voor vereist. Baldadigheid is een overtreding!

Als je bewust iets aan het slopen was dan was het vandalisme.

Succes TS!! :P
  woensdag 22 september 2010 @ 03:22:53 #23
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86699522
Was de boete voor baldadigheid trouwens niet 150 euro?

Ik weet in ieder geval van een zaak waarin een jongen een boete had gekregen voor het vasthouden van een brandende krant, die daarna op de grond viel, volgens mij ook baldadigheid. Die heeft een nette brief aan de rechter geschreven en heeft toen een lagere boete gekregen of zelfs geen boete. Dus zeker de moeite waard je best te doen bij de rechter.
pi_86699527
quote:
Op woensdag 22 september 2010 03:22 schreef Telates het volgende:
Was de boete voor baldadigheid trouwens niet 150 euro?

Ik weet in ieder geval van een zaak waarin een jongen een boete had gekregen voor het vasthouden van een brandende krant, die daarna op de grond viel, volgens mij ook baldadigheid. Die heeft een nette brief aan de rechter geschreven en heeft toen een lagere boete gekregen of zelfs geen boete. Dus zeker de moeite waard je best te doen bij de rechter.
Dit. Je kunt altijd een brief sturen. Maar stel het wel goed op en timmer het goed dicht terwijl je toch correct blijft. Je moet een volledig betoog inclusief minuut-tot-minuut verklaring en als het meezit ook over getuigen (die aan jouw kant staan) schrijven wil je kans maken..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_86699674
Ik had het anders aangepakt, je hebt namelijk het recht om binnen 2 uur tijd je ID kaart op te halen. Maar wat nog beter is, is gewoon een valse naam opgeven. Waarom zeg je dat je zo dicht bij woont?

Ik ben een ker aangehouden door rood licht rijden, en het enige wat ik verdraai is mijn geboortedatum en spel mijn naam verkeerd, ook de postcode hussel ik een klein beetje. Mochten ze erop terug komen kan ik altijd zeggen dat ik mij vergist heb.

En op deze manier heb ik een boete ontlopen voor in de verkeerde richting fietsen, fietsen zonder licht, fietsen door rood, en zwart rijden bij de NS.

Dat zijn 4 boetes die ik niet heb hoeven betalen, een ID kaart neem ik toch nooit mee, soms zijn ze ook nog zo brutaal om te vragen waarom je geen ID bij je hebt.

Maar het is uiteindelijk goedkoper om geen ID bij je te hebben en gewoon valse adresgegevens op te geven.

Ik denk dat het namelijk zo zit, als je wat verkeerde info geeft en ze checken alles na dat het protocol zo is dat er zonder ID en zonder correcte gegevens geen boete uitgeschreven mag worden omdat de kans bestaat dat iemand anders jouw naam heeft opgegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')