Donderdag avond 9 september zijn ik en een vriend aan het voetballen naast een middelbare school, dus wij zijn aan het hoog houden en voor de lol geeft mijn vriend de bal een rot trap. Natuurlijk landt de bal op het dak en op dat moment was ons lot bezegelt.
Naja mijn vriend wil die bal terug dus wij om de school lopen tot we een geschikte regen pijp gevonden hebben om omhoog te klimmen, zodoende klimmen we naar boven en pakken de bal. Naja je komt niet elke dag op het dak van een middelbare school dus wij lopen klein rondje en willen dan weer terug naar huis gaan.
Op dat moment komt er opeens een politie motor met zwaailichten aangieren,
Ik bid tot god laat uhm door rijden maar krijg geen gehoor. De politie motor rijdt om het gebouw en lijkt naar iets opzoek te zijn, wij zijn snel op ons buik gaan liggen en hebben geen idee wat we nu gaan doen.
Maar nog geen 20 seconde later komt er nog een politie auto en motor aan, ondertussen staan er benden dus nu al 4 agenten opzoek naar ons. Naja wij dachten van als we gaan rennen dan komen we er vast niet mee weg. Dus wij kijken elkaar even aan bespreken ons verhaal opdat we hetzelfde zeggen en lopen naar de rand van het dak met de bal. waarop meteen agent 1 luidt schreeuwt
Kom van dat dak af !!! kon een grijns niet onderdrukken vanwege het liedje dat exact hetzelfde gaat. Schreeuwt agent 2
Wat sta je daar te grijnzen kom er vanaf nu Dus we leggen uit dat we alleen de bal gingen pakken, staan daar twee mensen zonder leven die ons er op hadden zien klimmen schreeuwen ze
Ze liegen ze liegen waarop weer volgt dat we van het dak af moeten komen.
Dus ik laat me aan de rand van het dak hangen klim naar beneden maar ik kom nogal schuin terecht, kennelijk leek dit op een ontsnap poging want agent 3 pakt me bij de achterkant van me jas en duwt me meteen tegen de muur en vertelt me me handen omhoog te doen en begint me zowaar te fouilleren, wanneer ik vraag waarom hij dit doet wordt ik medegedeeld dat ik me mond moet houden.
Naja als we allebei beneden zijn mogen we alweer vertellen wat we daar boven deden, en onmiddellijk beginnen de nutteloze mensen te schreeuwen dat we liegen waarop mijn vriend ze vraagt hoe ze dat weten aangezien ze er zelf niet waren.
We hadden onze papieren niet bij ons omdat het misschien 300 meter van zijn huis is, dus wij zeggen we lopen wel even naar het huis en geven jullie de papieren. Maar nee dat is dus nog een overtreding.
waarna wij in de auto mogen komen zitten en we naar zijn huis worden gereden en daar moeten we onze papieren geven oftewel ID kaart. Als wij vragen waarom ze niet gewoon een waarschuwing geven krijgen we dit antwoordt,
Omdat we helemaal uit Arnhem zijn gekomen, ongeveer 3 km Dus met andere worden het heeft hun benzine gekost dus gaat het ons ook geld kosten.
We worden na ongeveer 10 minuten uit de auto gezet, krijgen ons ID terug en zijn ze vergeten ons de bon te geven dus ze rijden weg tot de bocht rijden weer achteruit terug doen het raampje open en geven de bon en wensen ons een fijne avond. ik moest me erg inhouden ze niet de huid vol te schelden.
60 euro verboden terrein
60 euro geen ID
60 euro Baldadig gedrag (Onzin boete)
Dit vermenigvuldigt met twee levert ons een bal op van 360 euro
Naar mijn mening ben je dan toch een behoorlijke @#$^# als politie agent om twee jongens zo zwaar te bekeuren omdat ze een bal van het dak halen, simpel weg omdat ze uitgetrokken zijn.
Wat vinden jullie ??
Klacht in principe elke actie die ze uitgevoerd hebben