Ezelsbruggetje: de eerste 3 kleuren zijn de primaire kleuren die gebruikt worden om verf te mengen, de laatste 3 zijn primaire kleuren die worden gebruikt om kleuren te kunnen maken op je computermonitor of TV (RGB).quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:22 schreef Arcee het volgende:
Ook na dit topic zou ik het nog steeds niet weten. Volgens mij is de eerste G blauw, maar daarna weet ik het al niet meer.
En nog steeds.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:22 schreef Arcee het volgende:
Ook na dit topic zou ik het nog steeds niet weten. Volgens mij is de eerste G blauw, maar daarna weet ik het al niet meer.
Geldt ook voor mij.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:50 schreef 08gnoT. het volgende:
Had er 2 fout. Ik zei blauw, rood, geel, groen, blauw, rood en ik wist dat het niet goed was.
Is met veel dingen zo die je dagelijks zie. Heel frappant eigenlijk, wel leuk om over na te denken. Ik weet ook niet meer wat voor kleur shirt ik gisteren aan had bv![]()
quote:Op maandag 25 april 2011 10:46 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ezelsbruggetje: de eerste 3 kleuren zijn de primaire kleuren die gebruikt worden om verf te mengen, de laatste 3 zijn primaire kleuren die worden gebruikt om kleuren te kunnen maken op je computermonitor of TV (RGB).
Gebruik vervolgens de Engelse benamingen van de kleuren om beide groepen in alfabetische volgorde te zetten:
Verfkleuren: Blue, Red, Yellow
TV-kleuren: Blue, Green, Red
Blue, Red, Yellow, Blue, Green, Red
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |