Niet echt een ineenstorting wel?quote:Op zondag 26 september 2010 11:27 schreef Verburg_K het volgende:
http://biflatie.nl/artike(...)en-20-maanden-op-rij
meer een slowcrashquote:
Dat is niet nieuw.....quote:Op zondag 26 september 2010 11:43 schreef LXIV het volgende:
Nee, een ineenstorting van de prijs heeft nog niet plaatsgevonden. De markt zelf is wel ineengestort. De reden dat de prijzen zo langzaam zakken is dat de Nederlandse staat bereid is om zowat 80% van de reeele rente te betalen.
Echt? Mensen die nu al zeggen dat ze in de toptijd zijn ingestapt? Die dus nog maar een jaartje ergens wonen en over instappen praten? Lijkt mij sterk.... Ik zie overigens nog geen gat. Een kleine daling, zoals in de statistieken is wel zichtbaar, maar he, we zijn 2 jaar verder.quote:Op zondag 26 september 2010 11:46 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
meer een slowcrash![]()
Je hoort nu steeds meer mensen zeggen dat was in de duurste periode of helaas in de toptijd ingestapt, dat wil zeggen dat het gat nu toch wel zichtbaar gaat worden.
ja vergelijkbare woningen doen nu 285.000 - 300.000 voor een hele mooie, en op de toptijd is er wel 330.000 - 340.000 betaald, geen enkele makelaar zal een vergelijkbare woning voor die prijs nu in de verkoop nemenquote:Op zondag 26 september 2010 20:54 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Echt? Mensen die nu al zeggen dat ze in de toptijd zijn ingestapt? Die dus nog maar een jaartje ergens wonen en over instappen praten? Lijkt mij sterk.... Ik zie overigens nog geen gat. Een kleine daling, zoals in de statistieken is wel zichtbaar, maar he, we zijn 2 jaar verder.
Yep. De wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 26 september 2010 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Zo lekker overdreven zal men altijd hier wel blijven reageren denk ik dan maar
Zolang onze overheid geld blijft lenen van de toekomstige generaties gaat dat nog niet gebeurenquote:Op zondag 26 september 2010 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Ach, 2 jaar geleden zouden de huizeneigenaren nu allemaal al lang en breed aan de bedelstaf zijn, honderdduizenden uitzettingen zouden nu een feit zijn, het aantal voedselbanken zouden verdriedubbeld zijn, er zou nu massaal hongersterfte plaatsvinden onder de mensen met een hypotheek. Zo lekker overdreven zal men altijd hier wel blijven reageren denk ik dan maar
En zolang de overheid godzijdank verder doordenkt als Xenobinol, (je wilt als overheid namelijk geen miljoen mensen dakloos en in de schuld hebben, dan kun je Nederland zo goed als weggooien), gaat dat ook niet gebeuren.quote:Op zondag 26 september 2010 22:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zolang onze overheid geld blijft lenen van de toekomstige generaties gaat dat nog niet gebeuren
Dus jij denkt serieus dat blijven lenen de oplossing is? Juist het laten oplopen van de schulden zal ons land veranderen in een bananenrepubliek (niet dat die hier willen groeien overigens). In plaats van de problemen op te lossen word er gekozen voor het middel om de burger diep in de schulden te steken, allemaal ten gunste van de leentokkies en overige mensen die onverantwoordelijk bezig zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 23:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En zolang de overheid godzijdank verder doordenkt als Xenobinol, (je wilt als overheid namelijk geen miljoen mensen dakloos en in de schuld hebben, dan kun je Nederland zo goed als weggooien), gaat dat ook niet gebeuren.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op zondag 26 september 2010 23:07 schreef xenobinol het volgende:
Dus jij denkt serieus dat blijven lenen de oplossing is?.
Afspraak? Het is een subsidie waarvan nooit belooft is dat hij tot lengte van dagen gehandhaafd zou worden. Echter daar heeft de gemiddelde leentokkie kennelijk geen boodschap aanquote:Op zondag 26 september 2010 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Ik zeg alleen dat de overheid zich aan de afspraak moet houden die al 100 jaar staat. (HRA)
Dat in 1 keer terug draaien is de doodsteek voor de NL economie. Of je dan woningeigenaar bent of huurder maakt niet echt uit.
HRA blijft wel overeind, alleen het huurwaardeforfait zal worden opgevoerd volgend jaar van nu 0,55% naar 1,35% van de WOZ waarde, voor woningen onder de 1.000.000,quote:Op zondag 26 september 2010 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Ik zeg alleen dat de overheid zich aan de afspraak moet houden die al 100 jaar staat. (HRA)
Dat in 1 keer terug draaien is de doodsteek voor de NL economie. Of je dan woningeigenaar bent of huurder maakt niet echt uit.
Droeftoeter... Die afspraak staat al 100 jaar. En nu noem jij hem ineens een 'subsidie' omdat je dat beter uitkomt....quote:Op zondag 26 september 2010 23:22 schreef xenobinol het volgende:
Afspraak? Het is een subsidie waarvan nooit belooft is dat hij tot lengte van dagen gehandhaafd zou worden.
Afspraak is afspraak. Sim-pel.quote:Echter daar heeft de gemiddelde leentokkie kennelijk geen boodschap aan![]()
Kennelijk dringt het niet tot jou door dat in de IB tarieven al rekening is gehouden met een evt. HRA.quote:Kennelijk dringt het niet tot je door dat als je minder belasting ophaalt je ergens anders meer geld moet ophalen of zaken moet gaan afstoten.
quote:De Nederlandse maatschappij dreigt te veranderen in een minder welvarend land omdat de leentokkies zich hebben laten slaven door de banken Tijd om schoon schip te maken en massaal het faillissement uit te spreken van de leentokkies en de banken![]()
Yep. De huurders. Die moeten nog 30 jaar het volle pond betalen.quote:Iedereen met meer dan twee hersencellen, geen over the top hypotheek en geen baan bij een bank of verzekeraar kan tot dat inzicht komen. Mmmm..... dat laat dus nog maar een paar Nederlanders met gezond verstand over die de kar moeten trekken
We zullen zien...quote:Op zondag 26 september 2010 23:23 schreef Verburg_K het volgende:
HRA blijft wel overeind, alleen het huurwaardeforfait zal worden opgevoerd volgend jaar van nu 0,55% naar 1,35% van de WOZ waarde, voor woningen onder de 1.000.000,
Het huurwaardeforfait voor woningen boven de 1.000.000 WOZ gaat omlaag van 2,35% naar 1,35 %
Daar hebben de grootste leners namelijk het minste last van en het progressief voordeel blijft in stand
En ook wel terecht want mensen die nu 375 euro kwijt zijn per maand, hoeven geen 125 euro retour te krijgen van de overheid
De Wet Hillen zorgt ervoor dat dit niet negatief kan uitpakken
Droeftoeter? Dat is een beetje een dooddoener. Subsidie is volgens mij wel een correcte benaming, heeft niets te maken met hoe mij dat uitkomt.quote:Op zondag 26 september 2010 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Droeftoeter... Die afspraak staat al 100 jaar. En nu noem jij hem ineens een 'subsidie' omdat je dat beter uitkomt....
Als bedrijf betaal je belasting over de winst die je maakt.quote:Ter vergelijking: Alsl bedrijf moet je omzetbelasting betalen over je inkomsten, de reeds betaalde omzetbelasting mag je daarvan aftrekken. Zullen we dat verworven recht ook maar 'subsidie' gaan noemen?
Heb jij een wettelijk document waarin de overheid jou de HRA als onaantastbaar recht toegekend heeft?quote:Afspraak is afspraak. Sim-pel.
Dat lijkt mij niet het geval aangezien overheden ieder jaar geld te kort komen. IB tarieven zijn zo gekozen dat de bevolking genoeg overhoud om niet al te hard te gaan klagen. De mensen die eventueel gaan klagen compenseren we met subsidies, toeslagen (andere naam voor subsidie) en vrijstelling (b.v. gemeentelijke belastingen), je kan zelf wel bedenken dat als er overal rekenschap mee gehouden was de overheid dit soort fratsen niet uit hoefde te halenquote:Kennelijk dringt het niet tot jou door dat in de IB tarieven al rekening is gehouden met een evt. HRA.
Als je er 50 jaar blijft wonen moet je zelfs 50 jaar je huur betalen, ik zie niet in welk punt je probeert te makenquote:Yep. De huurders. Die moeten nog 30 jaar het volle pond betalen.
Klinkt als famous last words ;-)quote:Op zondag 26 september 2010 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Droeftoeter... Die afspraak staat al 100 jaar. En nu noem jij hem ineens een 'subsidie' omdat je dat beter uitkomt....
...
Afspraak is afspraak. Sim-pel.
Ja... want ze hebben hard gewerkt, hun hele leven een schijntje aan belastingen en premies betaald, maar toch geeft ze dat recht op royale oudedagsvoorzieningen, afspraak is afspraak, simpel toch?quote:Op maandag 27 september 2010 09:40 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Klinkt als famous last words ;-)
Zodra de boomers uitgeprofiteerd zijn qua HRA dan zullen politici plotseling met hele serieuze gelaatsuitdrukkingen komen vertellen dat er geen geld meer voor is, aangezien de (dan) ouderen in de samenleving plotseling heel veel financiele steun nodig hebben. Let maar op.
Dit is wel waar helaas.quote:Op maandag 27 september 2010 09:40 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Klinkt als famous last words ;-)
Zodra de boomers uitgeprofiteerd zijn qua HRA dan zullen politici plotseling met hele serieuze gelaatsuitdrukkingen komen vertellen dat er geen geld meer voor is, aangezien de (dan) ouderen in de samenleving plotseling heel veel financiele steun nodig hebben. Let maar op.
Alsof dat wat uitmaaktquote:Op maandag 27 september 2010 10:01 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dit is wel waar helaas.
Daarom moeten jongeren ook eens goed kijken op welke partijen ze stemmen.
Richt maar een politieke partij op dan stem ik wel op je. Heb je i.i.g. 1 stem.quote:Op maandag 27 september 2010 10:53 schreef xenobinol het volgende:
maar ik ben er van overtuigd dat ik de eerste grote leider ben die dit proces weet om te draaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |