Moet lukkenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:15 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Mountpoint:
de basis voor je bestandsysteem is / . Die moet je altijd aanwijzen. Het filesystem is dan EXT4.
Verder moet je ook een swap partitie maken. Afhankelijk van je intern geheugen kun je die instellen. Je hoeft geen mountpoint in te geven daarvoor. filesystem = swap.
De partitie waar windows opstond moet je dus verwijderen en in de lege ruimte die ontstaat moet je 2 partities definieren: 1Gb swap met filesystem swap en de rest voor / met filesystem EXT4.
Disclaimer:
Nogmaals doe alleen dingen waarvan je zeker bent. Ik kan niet meekijken, dus ik geef geen garanties voor jouw acties
Niet hjelemaal waar: mozilla start MET plugins. Chrome zonder.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:17 schreef o.us het volgende:
Opgelost. Maar Ubuntu 10.10 loopt echt als een trein hier. Ongelovelijk. En ik merk dat Chromium een veel snellere browser is dan Mozilla.
Klopt wel. Maar als je meer dan 3Gb intern geheugen hebt, dan is 1Gb ook wel genoeg. Iedereen heeft er een eigen mening over.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Moet lukken
Alleen is swap niet meestal 1, 1.5 x RAM geheugen?
Maar goed ik denk dat 1gb wel voldoende is.
GTA SA = san andreas? Werkt onder Linux met Play On Linux. Je kunt de CD/DVD van GTA gebruiken om deze onder Linux te installeren via hetzij wine of vanuit POL zelf (dat laatste is niet altijd verstandigerquote:Op woensdag 22 september 2010 19:52 schreef o.us het volgende:
Vandaar. Elke keer als ik Windows opstart moet ik hem 100 jaar elke keer opnieuw opstarten voordat ik her systeem binnen kan komen. Alleen jammer dat ik geen GTA SA en PES 2010 meer kan gamen.
Ligt eraan...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Moet lukken
Alleen is swap niet meestal 1, 1.5 x RAM geheugen?
Maar goed ik denk dat 1gb wel voldoende is.
Ja! iso uitpakken en in een map plaatsen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:38 schreef o.us het volgende:
Lukt dat ook met iso? Mijn DVD-speler is kaduuk namelijk dus dat gaat dan veel lastiger.
Ik kon die lijst ff niet vindenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:33 schreef wdn het volgende:
FYI:
Hier een lijst van games die draaien vanuit Play On Linux waarbij je je windows CDs/DVDs kunt gebruiken voor de installatie van die game:
http://www.playonlinux.com/repository/?cat=1
Uitpakken.. Mag mounten ook?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja! iso uitpakken en in een map plaatsen.
En dan...
Applications -> wine -> configure wine -> drives -> add -> path aanpassen naar die map en bij type cd rom van maken. Daarna in command line naar de setup gaan in die map en dan
wine setup.exe of wat het ook is dat je dan moet opstarten.
Klaar is Kees o.us
Dit is overigens pas echt goed geregeld in 10.10. In 10.04 zaten al vele verbeteringen maar in 10.10 gaat het echt goed met Wine en Play On Linux.
Ja maakt onder Linux niet uit want alles is een filequote:
ISO mounten:quote:Op woensdag 22 september 2010 21:09 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja maakt onder Linux niet uit want alles is een file... maar dan moet je weer gaan uitzoeken hoe je moet mounten
Ik heb Baldur's Gate 5 dvd install gewoon kunnen kopieren vanaf cd en daarna de wine installer er naar verwezen. Handig en supersnel
Je kan software toevoegen en verwijderen dmv Ubuntu Software Centre. Te vinden onder het menu Applications / Toepassingen. Het werkt ontzettend intuitief. Gewoon Pidgin installeren. Empathy kun je later altijd nog verwijderen.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:30 schreef Rivalo het volgende:
Ubuntu 10.04 werkt nu goed. Kreeg bij opstarten een keer een crash en toen werd ik doorgesluisd naar een prompt. Zal een keer alles opschrijven als ik het weer tegenkom.
Het is alleen nog wel erg wennen. Zijn er misschien ergens stukjes tutorial voor als je eerst windows hebt gebruikt en je nu Ubuntu gebruikt. En dan bedoel ik niet van die simpele standaard shit, maar gewoon een beetje een soort halve rondleiding, vette software etc.
Ik wil btw Empathy vervangen door Pidgin, kan dat?
Edit: Geen flash op mijn Google Chrome? In het softwarecentrum kan ik alleen maar een plugin voor firefox vinden.
Wat ik al zei, bij mij wel...quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef Rivalo het volgende:
Bedankt. Maar google chrome heeft geen flash
Heb je echt de google versie of heb je Chromium uit de repositories? Die heeft namelijk gewoon flash bij mij.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef Rivalo het volgende:
Bedankt. Maar google chrome heeft geen flash
Ja. Die uit het USC heeft gewoon een normale theme die bij je desktop past, en hij stuurt niet je complete browsegeschiedenis door naar google.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:46 schreef o.us het volgende:
Is er een verschil tussen Chromium uit de USC en Chrome van Google?
Probeer alles via Ubuntu Software Centre (of Synaptic Package Manger of apt-get) te installeren.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:54 schreef Rivalo het volgende:
Dan ga ik maar eens Chromium downloaden. Het is me via prompt gelukt om flash te downloaden en te installeren maar het werkt niet echt lekker en het is ook nog eens sloom.
Je had al wel gewoon de restricted extra's geïnstalleerd?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:54 schreef Rivalo het volgende:
Dan ga ik maar eens Chromium downloaden. Het is me via prompt gelukt om flash te downloaden en te installeren maar het werkt niet echt lekker en het is ook nog eens sloom.
Ik heb er sinds Karmic (9.10) niet zoveel last meer vanquote:Op donderdag 23 september 2010 19:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je had al wel gewoon de restricted extra's geïnstalleerd?
En ja, het is algemeen bekend dat Adobe schijt heeft aan linux, waardoor flash op linux nóg kutter draait dan op windows. Daar valt helaas weinig aan te doen. Behalve het hoofdkantoor van Adobe baricaderen ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |