Ik snap wat je bedoelt..quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:29 schreef Oognip het volgende:
Een grote krabpaal heb ik al en nog een kleinere. Ze hebben 30 speeltjes op de grond liggen, heb ik net even geteld. Verder hebben ze 5 mandjes dus dat is ook genoeg. Het hele huis is ingericht op mijn katten. Hier binnen hebben ze het prima voor elkaar maar toch denk ik dat het vooral voor Pingoo fijn zou zijn als ie buiten zou lopen..
Een trappetje is een idee waar ik zelf ook al aan gedacht heb maar dat moet dan echt een heel lang trappetje worden en stel dat ze er af vallen...
Bah ik vind het nog veel te eng. Vooral de eerste keer dan is het maar afwachten of ze de weg terug kennen.
Nee, je schat me verkeerd in. Onze katten zijn altijd katten geweest die naar buiten kunnen. Maar dan bij voorkeur achter het huis de tuin in, wat de kat dan ook ervaart als zijn eigen territorium. Op een flat zou ik dat niet aandurven, zoals gezegd omdat de kat geen voor- of achterdeur heeft waar hij kan miauwen om binnen gelaten te worden én omdat je er zelf het zicht niet op hebt. Je hebt gelijk dat het met sommige katten goed te doen zal zijn, maar voor andere katten vind ik het net té veel risico. Als je kat in paniek vlucht en niet rechtstreeks naar huis kan (omdat hij bij een portiekdeur misschien nog wel uren moet wachten) dan weet je niet wat die kat in zijn kop haalt en waar hij naartoe schiet.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:07 schreef Watuntrik het volgende:
Dat heb ik al vaker gehoord en is natuurlijk doemdenken. En ook al woon je niet 2 hoog zelfs katten die op de begaande grond wonen en buiten komen kunnen doodgereden worden of op andere wijze zoekraken.
Afhankelijk van het karakter van de kat hoeft hier een etagewoning echt geen beperking te zijn.
Wanneer je zoiets goed aanpakt en voorbereid kan het een goede kans van slagen hebben. Kijk in de meeste buurten eens goed om je heen, dan zul je zien dat er na 23.00 uur bijna geen hond meer wordt uitgelaten en het verkeer stukken minder wordt. Dat is de ideale tijd om eens voor het eerst met je kat samen naar buiten te gaan en zo te kijken hoe hij/zij op een en ander reageerd. Daarmee zou je toch al een hoop vertrouwen kunnen winnen en zijn net zo als bij mensen niet alle katten even dom of slim.
Heel veel katteneigenaars delen jou argument en doemgedachte en sluiten daarom hun huisdier angstvallig in hun woning op. En dat terwijl ze hun piepjonge kinderen wel alleen de straat op laten om te spelen of erger nog tijdens het spitsuur naar school moeten laten fietsen. Dat is een algemeen aanvaard risiko en kijkt niemand vreemd van op. Terwijl je daar excact hetzelde argument kan plaatsen, als er wat gebeurt ben je wel je kind kwijt..Ik heb dat altijd een zeer vreemde tegenstrijdigheid gevonden die ik niet kan plaatsen.
Waarom ga je nooit met je kat in een flat wonen? Soms heb je niet veel keus hèquote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef Lienekien het volgende:
Uitproberen? Met de kat aan een tuigje? Ik ben tegen tuigjes.
En ik ga nooit met een kat in een flat wonen, maar dat terzijde.
Als je een kat van jongs af aan binnen hebt gehouden is er geen probleem. We hebben een poes als kitten gekregen en die heeft al moeite het balkon op te gaan, hieraan zie ik wel dat ze het niet kent dus verder ook niet zal missen. Ook al zou ik niet in een flat wonen dan zou ik mijn katten nog niet de straat op laten gaan. Je leest vaak van die akelige berichten op teletext enzo.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef Lienekien het volgende:
Uitproberen? Met de kat aan een tuigje? Ik ben tegen tuigjes.
En ik ga nooit met een kat in een flat wonen, maar dat terzijde.
Omdat ik graag een tuin wil voor mijn kat. Ik zou in een flat ook geen raam open durven zetten, uit angst dat de kat zou proberen erdoor naar buiten te gaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waarom ga je nooit met je kat in een flat wonen? Soms heb je niet veel keus hè
Maar zie je het zitten om het te gaan proberen? Denk je dat je kat er geschikt voor is?quote:Op woensdag 22 september 2010 15:20 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waarom ga je nooit met je kat in een flat wonen? Soms heb je niet veel keus hè
Ik weet het nog niet, ik ben nog niet echt overtuigd. Ik ben gewoon zo bang dat als ik het probeer, ze op een of andere manier niet terugkomen. Of ze staan voor de deur te wachten tot ik open doe maar ja dat kan ik natuurlijk ook niet horen. Straks gaan ze dan maar weer weg...quote:Op woensdag 22 september 2010 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar zie je het zitten om het te gaan proberen? Denk je dat je kat er geschikt voor is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |